راهنمای خرید بخاری ژاپنی

راهنمای خرید بخاری ژاپنی
راهنمای مطالعه

    خرید بخاری ژاپنی گازی برقی از بانه یا گناوه باید با دانستن نکات مهمی درباره انواع بخاری و نو استوک انجام شود. در این راهنمای خرید مزایا و معایب این دستگاه را معرفی کرده و بهترین مدل بخاری ژاپنی را همراه با قیمت و لینک خرید معرفی کرده‌ایم.

    حالا که هوا حسابی خنک شده و هر روز سردتر می‌شود، وقت آن است که هر چه سریع‌تر بخاری مورد نظرتان را تهیه کنید. با توجه به تنوع محصولات بازار، بهتر است گزینه‌های موجود را به خوبی بررسی کرده و بهترین محصول را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید بخاری ژاپنی تلاش می‌کنیم همه اطلاعات مفید را با شما به اشتراک بگذاریم.

    پیش از این شما را با بهترین مارک بخاری گازی و بهترین بخاری برقی فن دار معرفی کرده بودیم. همچنین توصیه می‌کنیم فهرست پرفروش‌ترین بخاری برقی پارس خزر و بخاری برقی آراسته را هم از دست ندهید. 

    بخاری ژاپنی چیست؟

    بخاری ژاپنی چیست؟

    خرید بخاری ژاپنی یکی از پرطرفدارترین وسایل گرمازاست که در ابعاد مختلف و مدل‌های گوناگون برای استفاده در فضاهای متنوع تولید می‌شود. این نوع بخاری در مقایسه با دیگر محصولات مشابه از توان گرمادهی بالاتر و بازدهی بیش‌تری برخوردار است. خوب است بدانید، بهترین خاری ژاپنی فاقد دودکش بوده و به همین دلیل با نام بخاری بدون دودکش هم شناخته می‌شود.

    ممکن است تصور کنید، نداشتن دودکش موجب کاهش استانداردهای ایمنی و بروز مشکلات جدی می‌شود. اما این‌طور نیست! چراکه در ساخت بهترین بخاری بدون دودکش سیستم‌های هشداردهنده و حسگرهای متنوعی تعبیه شده که از بروز حوادث ناخوشایند جلوگیری می‌کنند و ایمنی محصولات را افزایش می‌دهند. خوب است بدانید، این نوع بخاری با استفاده از گاز شهری یا کپسول کار می‌کند. با این حال، از آن‌جا که دارای فن هواست به برق هم وصل می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به آن بخاری گازی-برقی می‌گویند.

    معایب بخاری ژاپنی چیست؟

    معایب بخاری ژاپنی چیست؟

    آشنایی با معایب این محصول روند خرید بخاری ژاپنی را برایتان دقیق‌تر و کارآمدتر می‌کند. یادتان باشد، هر محصولی در کنار مزایای فراوان ممکن است معایبی هم داشته باشد و این موضوع فقط مختص بخاری‌های ژاپنی نیست. در ادامه، برخی از مهم‌ترین معایب بخاری ژاپنی را برایتان بازگو می‌کنیم.

    ولتاژ بخاری برقی ژاپنی با استانداردهای ایران مطابقت ندارد

    ولتاژ برق کشور ژاپن ۱۱۰ و ولتاژ ایران ۲۲۰ است. بنابراین، یکی از بزرگ‌ترین معایب بخاری ژاپنی را می‌توان اختلاف ولتاژ آن با برق شهری ایران عنوان کرد. برای برطرف کردن این مشکل، لازم است یک ترانس تبدیل ۱۱۰ ولت به ۲۲۰ ولت خریداری کرده و در هنگام مصرف، دو شاخه دستگاه را به آن وصل کنید. در غیر این‌صورت، احتمالا مدار الکترونیکی بخاری و دیگر قسمت‌های این محصول دچار آسیب جدی خواهد شد. به علاوه، رفع نکردن این معضل ممکن است برای شما یا عزیران‌تان صدمات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

    بخاری ژاپنی دارای فیلتر هواست

    وجود فیلتر هوا به صورت کلی می‌تواند عیب یا مزیت باشد. موضوع این است که این فیلترها که در پشت دستگاه نصب شده‌اند گرد و غبار موجود در هوا را جذب می‌کنند و مانع ورود آن‌ها به قسمت‌های داخلی بخاری می‌شوند. تا این‌جا همه چیز خوب است. با این حال، مشکل از زمانی شروع می‌شود که این قطعات به‌تدریج کثیف و خاک گرفته می‌شوند. این امر موجب کاهش بازدهی دستگاه شده و عملکرد آن را دچار اختلال می‌کند. بنابراین لازم است هر از چندی، فیلتر هوای بخاری ژاپنی را خارج کرده و به دقت تمیز کنید.

    بخاری‌های ژاپنی وارداتی ممکن است کارکرده باشند

    برخی از بخاری‌های ژاپنی وارداتی ممکن است کارکرده بوده و از کیفیت کافی برخوردار نباشند؛ یا بعضی از قطعات‌شان معیوب شده باشد. بنابراین، در هنگام خرید چنین بخاری‌هایی لازم است دقت کرده و محصول مورد نظرتان را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. با در نظر گرفتن فهرست معایب بخاری ژاپنی می‌توانید خرید بهتری داشته باشید.

    مطلب مرتبط۱۰ مدل از بهترین بخاری دیواری

    مزایای بخاری ژاپنی چیست؟

    مزایای بخاری ژاپنی چیست؟

    کم مصرف بودن

    بخاری گازی ژاپنی یک محصول کم مصرف است که بازدهی بسیار بالایی دارد و به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

    اتلاف کم‌ترین میزان سوخت

    بخاری گازی ژاپنی با اتلاف کم‌ترین مقدار سوخت، گرمای دلچسبی را ایجاد می‌کند. در حالی که بسیاری دیگر از بخاری‌های گازی ضمن هدر دادن انرژی موجب آلودگی هوای اطراف‌شان می‌شوند و گازهای سمی و خطرناک تولید می‌کنند.

    وجود سیستم هشدار دهنده

    وجود سیستم هشدار یکی از بزرگ‌ترین مزایای برخی از انواع بخاری‌های گازی است. به این ترتیب در صورت کاهش اکسیژن و سنگین شدن هوای اتاق، این سیستم فعال می‌شود. در این صورت، شما در اسرع وقت خبردار می‌شوید و اقدامات لازم را انجام می‌دهید. پس، در هنگام خرید بخاری ژاپنی حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که به این سیستم مجهز باشد.

    برخورداری از سنسور منو اکسید کربن و دی اکسید کربن

    وجود سنسورهای منو اکسید کربن و دی اکسید کربن از مزایای مهمی است که به تشخیص بالا رفتن میزان آلاینده‌ها در فضای بسته کمک می‌کند. در این صورت، کافی است بخاری را خاموش کرده و در و پنجره اتاق را باز کنید.

    برخورداری از سنسور خاموش‌کننده

    عملکرد سنسور خاموش‌کننده به گونه‌ای است که افتادن یا زاویه‌دار شدن بخاری را تشخیص می‌دهد و برای جلوگیری از آتش‌سوزی فورا دستگاه را خاموش می‌کند.

    نداشتن دودکش

    نداشتن دودکش از دیگر مزایای قابل توجه بخاری گازی ژاپنی است که جابه‌جایی آن را آسان‌تر کرده و استفاده از آن را در هر محلی امکان‌پذیر می‌کند.

    قابلیت تنظیم دما به صورت دیجیتال

    بخاری‌های ژاپنی از قابلیت تنظیم دما به صورت دیجیتال برخوردارند. بنابراین، شما می‌توانید بسته به دمای هوا و به دلخواه حرارت دستگاه را کم یا زیاد کرده و از طریق نشانگر دیجیتالی که روی دستگاه تعبیه شده، تغییرات آن را دائما کنترل کنید.

    برخورداری از قفل صفحه کلید

    داشتن قفل صفحه کلید از مهم‌ترین مزایایی است که بخاری‌های ژاپنی را به محصولاتی ایمن و مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست نگران کنجکاوی و شیطنت فرزندان خردسال خود باشید.

    گرم نشدن بدنه

    گرم نشدن بدنه بخاری ژاپنی از مهم‌ترین مزایایی است که از ایجاد سوختگی ناشی از تماس ناگهانی به‌ویژه در کودکان و خردسالان جلوگیری می‌کند. بنابراین، دیگر لازم نیست نگران نزدیک شدن بچه‌ها به بخاری باشید.

    قیمت بخاری ژاپنی چقدر است؟

    قیمت بخاری ژاپنی چقدر است؟

    قیمت بخاری ژاپنی بسته به مدل، برند، امکانات، جنس بدنه، ابعاد، قدرت گرمادهی و برخی دیگر از ویژگی‌ها متغیر است. برخی از ارزان‌ترین مدل‌های این دستگاه حدود ۳ میلیون تومان و بعضی از گران‌ترین انواع آن تقریبا ۲۰ میلیون تومان ارزش دارند.

    مطلب مرتبطراهنمای خرید بخاری هیزمی و زغالی

    بهترین مارک بخاری گازی و برقی ژاپنی چیست؟

    اگر قصد خرید بخاری ژاپنی را دارید، خوب است برخی از بهترین برندهای آن را بشناسید تا بسته به بودجه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای مثال، شرکت Rinnai یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این محصول است. این شرکت از سال ۱۹۲۰ تاکنون در زمینه ساخت انواع بخاری ژاپنی فعالیت کرده و بهترین‌ها را روانه بازار می‌کند.

    شرکت توشیبا (Toshiba) هم یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای خوشه‌ای ژاپنی است که از سال ۱۹۳۰ در زمینه ساخت انواع و اقسام محصولات از لوازم الکترونیکی گرفته تا رادار، توربین نیروگاه‌های هسته‌ای، تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی فعالیت می‌کند. نام توشیبا با خلاقیت، نوآوری و کیفیت گره خورده است.

    حالا که بهترین مارک بخاری برقی و گازی ژاپنی را معرفی می‌کنیم خوب است از برند پاناسونیک هم یاد کنیم. شرکت پاناسونیک (Panasonic) در سال ۱۹۱۸ راه‌اندازی شد و فعالیت خود را در زمینه ساخت طیف گسترده‌ای از محصولات مخابراتی، الکترونیکی و خانگی آغاز کرد. این برند یکی از معتبرترین سازندگان بخاری برقی و گازی به حساب می‌آید.

    در صحبت از معتبرترین سازندگان بخاری‌های ژاپنی، لازم است به شرکت میتسوبیشی (Mitsubishi) هم اشاره کنیم. میتسوبیشی یکی دیگر از شرکت‌های خوشه‌ای ژاپنی است که از سال ۱۸۷۰ در زمینه‌های بسیار متنوعی فعالیت کرده و برخی از بهترین انواع بخاری را تولید می‌کند.

    بخاری ژاپنی ۶۰۰۰ چه ویژگی‌هایی دارد؟

    بخاری ژاپنی ۶۰۰۰ چه ویژگی‌هایی دارد؟

    اگر قصد خرید بخاری ژاپنی را دارید، خوب است با مدل ۶۰۰۰ این محصول و ویژگی‌های آن هم آشنا شوید. این مدل بخاری ژاپنی به دلیل برخورداری از امکانات منحصر به‌فرد از محبوب‌ترین‌های بازار به حساب می‌آید. از این جمله، می‌توان به سنسورهای دی اکسید کربن و منو اکسید کربن و همچنین، حسگرهای لرزش و واژگونی اشاره کرد. سنسورهای مخصوص گازهای آلاینده دائما میزان اکسیژن موجود در فضای اتاق و تناسب آن را با منو اکسید کربن و دی اکسید کربن اندازه‌گیری کرده و از خطرات ناشی از بالا رفتن سطح گازهای سمی جلوگیری می‌کنند. از سوی دیگر حسگرهای لرزش و واژگونی، تکان‌های شدید یا افتادن بخاری را تشخیص می‌دهند و کاملا به موقع آن را خاموش می‌کنند. عملکرد این حسگرها احتمال آتش‌سوزی ناشی از سقوط بخاری را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای بخاری ژاپنی ۶۰۰۰ می‌توان به حجم گرمادهی آن اشاره کرد که ۲۲۰۰ کیلوکالری در ازای مصرف ۶۰ وات برق است. از سوی دیگر، مصرف گاز این محصول تقریبا یک چهارم دیگر محصولات با توان گرمادهی مشابه است. این بخاری برای استفاده در فضاهای ۴۰ تا ۱۰۰ متری طراحی شده و سازه‌هایی با این ابعاد را کاملا گرم می‌کند.

    نظر کاربران در مورد بخاری ژاپنی چیست؟

    نظر کاربران در مورد بخاری ژاپنی چیست؟

    پیش از خرید بخاری ژاپنی لازم است نظرات دیگر مصرف‌کنندگان را در مورد این محصول بدانید. اغلب کاربران نی‌نی سایت از گرمادهی و مصرف گاز و برق این نوع بخاری رضایت داشته‌اند. برای مثال، یکی از کاربران نوشته: « ما تقریبا ۱۰ ساله این بخاری رو داریم. گرمایش و مصرف‌اش عالیه. نشتی گاز و این چیزها هم نداره که مسموم بشید خدای نکرده؛ خیلی خوبه. تنها ایرادش اینه که تعمیرات‌اش محدوده.»

    یکی دیگر از کاربران گفته: «ما که هم خودمون داریم، هم توی خونه بابام و خواهرم هست. وقتی روشن می‌کنیم کل هال گرم می‌شه و دیگه نیازی به هیچ وسیله گرمایشی مجزایی نداریم.»

    البته، مصرف‌کنندگانی هم وجود دارند که به دلیل بی‌دقتی محصول نامرغوبی را خریده و از عملکردش راضی نیستند. به‌عنوان مثال، کاربری نوشته: « این‌ها دست دوم وارد کشور می‌شن و بیش‌ترشون تعمیری هستند؛ باید مراقب باشید. ما دو تا داریم می‌خوایم بفروشیم؛ گاهی اوقات خونه بوی گاز می‌گیره.»

    شخص دیگری هم گفته: «چون دودکش نداره وقتی روشن‌اش می‌کنید باید لای پنجره رو باز بذارید وگرنه ممکنه خطرناک باشه.»

    در هنگام خرید بخاری استوک ژاپنی به چه نکاتی دقت کنیم؟

    بخاری گازی ژاپنی درست مانند دیگر انواع مشابه دارای رابط‌هایی است که به شلنگ مخصوص وصل می‌شوند. بنابراین، در هنگام نصب لازم است حتما از شلنگ و رابط استاندارد استفاده کنید. توجه داشته باشید، بخاری برقی-گازی ژاپنی در دو مدل مناسب برای استفاده از گاز شهری یا کپسول تولید می‌شوند. بنابراین، حتما مدلی را خریداری کنید که با امکانات شما متناسب باشد.

    از دیگر نکات مهمی که در هنگام خرید بخاری ژاپنی باید در نظر داشته باشید می‌توان به بررسی دقیق بدنه، شیرگاز، شعله، شمعک، دودکش و عملکرد کلی آن اشاره کرد. یادتان باشد، خروج دود سیاه یا سفید از دودکش، شعله زرد یا نارنجی، بوی نامطبوع، صدای غیرعادی یا خاموش شدن خودکار بخاری علامت خرابی و بروز مشکلات جدی است. در صورت مواجه شدن با هر یک از این موارد لازم است بخاری را خاموش کرده و از یک فرد متخصص کمک بخواهید. در غیر این‌صورت، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را تجربه کنید.

    خرید بخاری ژاپنی از چابهار، بانه یا گناوه

    موقع خرید بخاری ژاپنی از چابهار، بانه یا گناوه حتما به فروشنده معتبری مراجعه کنید که محصول را با گارانتی در اختیارتان بگذارد. در غیر این‌صورت، ممکن است ترموکوبل، مدار یون ساز، خازن موتور، اتصالات و دیگر قطعات بخاری معیوب بوده و عملکرد آن دچار اختلال باشد. اگر ضمانت خرید نداشته باشید نمی‌توانید محصول را به فروشنده پس بدهید و کالای سالمی را جایگزین کنید. این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی و غیر ضروری ممکن است مشکلات جبران‌ناپذیری را برایتان ایجاد کند.

    سخن آخر

    در این راهنمای خرید بخاری ژاپنی برخی از نکات مهم را با شما به اشتراک گذاشتیم و بهترین شرکت‌های تولیدکننده این محصول را برایتان برشمردیم. نظر شما چیست؟ آیا تا به حال از بخاری ژاپنی استفاده کرده‌اید؟ آیا از آن رضایت داشته‌اید؟ شما چه برندی را ترجیح می‌دهید؟ خوشحال می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید