لیست بهترین ماشین حساب کاسیو اصل برای مهندسی و حسابداری

لیست بهترین ماشین حساب کاسیو اصل برای مهندسی و حسابداری
راهنمای مطالعه

    بهترین ماشین حساب کاسیو اصل برای جسابداری و مهندسی باید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی برخوردار باشد. در این مطلب مشخصات و مزایا و معایب ماشین حساب کاسیو را بررسی می‌کنیم. 

    ماشین حساب یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که خصوصا مهندسان، مغازه‌داران، حسابداران و البته، دانش‌آموزان و دانشجویان به آن احتیاج دارند. در واقع بدون دسترسی به این ابزار، کار هیچ‌یک از این افراد راه نمی‌افتد. پیش از این فهرست بهترین ماشین حساب مهندسی و حسابداری را معرفی کردیم که برندهای برتر در آن حاضر بودند. برند کاسیو هم یکی از معتبرترین نام‌های تجاری است که برخی از با کیفیت‌ترین و پر فروش‌ترین ماشین حساب‌های دنیا را تولید می‌کند. بنابراین، قصد داریم در این مقاله بهترین ماشین حساب کاسیو را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    بهترین ماشین حساب کاسیو 

    در ادامه، برخی از بهترین و پر فروش‌ترین ماشین حساب‌های کاسیو را به شما معرفی می‌کنیم:

    ماشین حساب کاسیو FX-82MS

    ماشین حساب کاسیو اصل مدل FX-82MS

    این محصول را می‌توان به‌عنوان بهترین ماشین حساب کاسیو برای دانش‌آموزان و دانشجویان معرفی کرد. حل معادلات پیچیده و مسائل دشوار ریاضی با کمک این دستگاه به‌سادگی امکان‌پذیر است. این محصول برند کاسیو در مقایسه با دیگر مدل‌های ساده‌تر همین سری از قابلیت‌های متنوع‌تری برخوردار است. نمایش‌گر بزرگ و ۲ خطی این دستگاه با توانایی Replay روند حل معادلات را ساده‌تر کرده و درک مفاهیم پیچیده ریاضی را برایتان آسان‌تر می‌کند. ویژگی STAT-data editor از دیگر امکانات این دستگاه است که به بررسی دوباره داده‌ها و ویرایش آن‌ها کمک می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: ۲۴۰ تابع، SV PAM، محاسبه عملیات هذلولی و معکوس، محاسبه تبدیل مهندسی، محاسبات کسری، دارای قابلیت ترکیب و باز آرایی، مرور محاسبات پیشین، امکان تبدیل دستگاه مختصات
    • تعداد کاراکتر: ۱۰ کاراکتر و ۲ نماد
    • منبع تغذیه: باتری

    ماشین حساب کاسیو مدل fx-991ES PLUS

    ماشین حساب کاسیو اصل مدل fx-991ES PLUS

    این مدل، بهترین ماشین حساب کاسیو برای مهندسان و دانشجویان رشته‌های فنی است. بدنه باکیفیت این ابزار با وجود پوشش اضافه‌ای که دارد در مقایسه با مدل‌های فاقد روکش از طول عمر و استحکام بیش‌تری برخوردار است. نمایش‌گر این ماشین حساب که با بهره‌گیری از فناوری ماتریس نقطه‌ای عمل می‌کند دارای وضوح بسیار بالایی است و تا ۱۰ کاراکتر و ۲ نماد را نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به نمایش معادلات و توابع کاملا مشابه با کتاب‌های درسی، ۴۰ ثابت علمی، ۹ متغیر حافظه و ۴۱۷ تابع اشاره کرد. با کمک این ابزار قدرتمند شما به‌سادگی می‌توانید محاسبات مبناي دو، هشت، ده و شانزده، محاسبات اعداد مختلط، محاسبات انتگرالي و دیفرانسیل فقط معین، محاسبات مثلثاتی، محاسبات بردار، محاسبات کسری، معادلات، محاسبات ماتریس، عمليات منطقي، عمليات آماري مانند انحراف معيار و تحليل رگرسيون و همچنین، عمليات تركيب و ترتيب را انجام دهید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: محاسبه اعداد صحیح تصادفی، محاسبه دیفرانسیل، انتگرال، ماتریس، بردار، اعداد مختلط، محاسبه اعداد در مبناهای مختلف
    • تعداد کاراکتر: ۱۰ کاراکتر و ۲ نماد
    • منبع تغذیه: باتری

    ماشین حساب کاسیو مهندسی مدل fx-CG20

    ماشین حساب کاسیو اصل مدل fx-CG20

    این محصول بهترین ماشین حساب کاسیو از سری گرافیکی است که برای مهندسان و دانشجویان رشته‌های فنی طراحی شده است. نمایش‌گر رنگی و باکیفیت این دستگاه با بهره‌گیری از فناوری ماتریس نقطه‌ای می‌تواند اشکال و نمودارها را به بهترین شکل ممکن برایتان به نمایش بگذارد. از دیگر فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت این نمایش‌گر می‌توان به Natural V.P.A.M اشاره کرد. با کمک این فناوری، فرمول‌ها، معادلات و توابع ریاضی و مثلثاتی درست مانند کتاب‌های درسی در معرض دیدتان قرار می‌گیرند. وجود ویرایش‌گر STAT-data در این ماشین ماشین حساب به شما کمک می‌کند که داده‌های ورودی را فهرست‌وار مشاهده و در صورت لزوم، اصلاح کنید. جالب است بدانید، منوی این ماشین حساب به شکل آیکن‌های مختلف برایتان نمایش داده می‌شود. بنابراین، کافی است آیکن مورد نظر یا کد مرتبط با آن را انتخاب کرده و محاسبات‌تان را انجام دهید. این ابزار چیزی در حدود ۲۹۰۰ تابع گوناگون را پشتیبانی کرده و با داشتن پورت‌های ۳ پین و USB به ذخیره‌سازی داده‌ها و معادلات کمک می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای پورت ۳ پین و پورت USB، قابليت انجام محاسبات مثلثاتی، قابليت انجام محاسبات آماری، قابلیت رسم نمودار، دارای حافظه ۶۱ کیلوبایت و حافظه ذخیره‌سازی ۱۶ مگابایت
    • تعداد کاراکتر: ۲۱ کاراکتر در ۸ خط
    • منبع تغذیه: باتری نیم‌قلمی Ni-MH

    ماشین حساب کاسیو 5800

    ماشین حساب کاسیو اصل مدل FX-5800

    این مدل حرفه‌ای بهترین ماشین حساب کاسیو برای مهندسان است که با نمایش‌گر ‏Nature Display‏ به بازار عرضه شده و تا ۱۶ کاراکتر و ۴ خط را به کاربر نشان می‌دهد. با استفاده از این ابزار به‌راحتی می‌توانید محاسبات آماری، ماتریس، دیفرانسیل و بسیاری دیگر را انجام دهید. برخورداری از ۶۶۴ تابع و قابلیت تعریف و حل کردن توابع ‏دلخواه و همچنین، امکان برنامه‌نویسی از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به حساب می‌آید. نرم و بی‌سر و صدا بودن کلیدها از بزرگ‌ترین مزایایی است که کار کردن با این ابزار را آسان کرده و ضمن بالا بردن سرعت عمل و کاهش میزان خستگی، انجام محاسبات در محیط‌هایی ساکتی مانند دفتر کار و کتابخانه را برایتان امکان‌پذیر می‌کند.

     ویژگی‌ها

    • امکانات: برنامه‌پذیری، حل و دخیره توابع، کاربری آسان، اندیس‌گذاری
    • تعداد کاراکتر: ۱۶ کاراکتر و ۴ خط
    • منبع تغذیه: برق و باتری

     

    ماشین حساب کاسیو حسابداری DJ- 220D PLUS

    ماشین حساب کاسیو اصل مدلDJ- 220D PLUS

    این محصول رومیزی یکی از بهترین ماشین حساب‌های کاسیوست که بیش‌تر برای فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها طراحی شده است. نمایش‌گر این دستگاه تا ۱۲ کاراکتر را با وضوح بالا نشان می‌دهد. جالب است بدانید، با کمک این ابزار به‌سادگی می‌توانید تا ۳۰۰ مرحله از محاسبات‌تان را به‌صورت دستی یا تنها با فشار دادن یک دکمه کنترل و بازبینی کنید. پوشش فلزی این ماشین حساب قوی، استحکام بدنه آن را افزایش می‌دهد و از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. دکمه‌های این دستگاه به‌صورت کیبوردی و با استفاده از مواد اولیه بسیار نرم و باکیفیت ساخته شده‌اند. این موضوع، کاربری این ابزار را برایتان ساده‌تر و دلپذیرتر می‌کند. با کمک این دستگاه می‌توانید اعداد را به ۴ روش گوناگون از یکدیگر جدا کرده و محاسبات مالیات، سود، هزینه، درصد و میزان فروش را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: محاسبه‌ مالیات، درصد، سود و هزینه، کنترل محاسبات تا ۳۰۰ مرحله
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: باتری و پنل خورشیدی

     

     کاسیو  اصل ژاپن مدل HR-150RC

    ماشین حساب کاسیو اصل مدل HR-150RC

    این مدل، بهترین ماشین حساب کاسیو برای حسابداران است. نمایش‌گر بزرگ این دستگاه با قابلیت نمایش ۱۲ کاراکتر حاصل محاسبات مالی و تبدیل نرخ ارز را با رزولوشن بالا و وضوح عالی برایتان نمایش می‌دهد. چاپگر رنگی این ماشین حساب، با استفاده از دو رنگ قرمز و مشکی نتیجه محاسبات را چاپ می‌کند. درست مانند دیگر مدل‌های کاسیو، این ماشین حساب هم دارای کلیدهای نرم، بی‌سر و صدا و ارگونومیکی است که کار طولانی‌مدت با آن را برایتان آسان می‌کنند. از ویژگی‌های این ابزار می‌توان به برخورداری از ۳ کلید حافظه، کلید RePrint برای چاپ مجدد محاسبات، قابلیت Key RollOver، امکان محاسبه مالیات، محاسبه هزینه‌ها، فروش و حاشیه سود اشاره کرد.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای ویژگی Key RollOver، مجهز به کلید RePrint برای چاپ دوباره محاسبات، دارای کلیدهای هزینه، فروش و حاشیه سود، دارای کلیدهای TAX+ و TAX-، امکان تبدیل ارز، امکان بررسی محاسبات تا ۱۵۰ مرحله
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: آداپتور AC – AD-A60024 - چهار باتری سایز AA R6 غیر قابل شارژ

     

    مزایا ماشین حساب کاسیو

    • کاربرپسند است.
    • کار کردن با آن راحت و آسان است.
    • بدنه مستحکم و باکیفیتی دارد.
    • کلیدهای نرم و بی‌سر و صدایی دارد.
    • از نمایش‌گر بزرگ با وضوح بالا برخوردار است.
    • بسته به مدل، کلیه محاسبات پیچیده ریاضی را به‌سادگی انجام می‌دهد.
    • بسته به مدل، ذخیره‌سازی توابع گوناگون را ممکن می‌کند.
    • بسته به مدل، توابع و متغیرهای حافظه متنوعی را در خود دارد.
    • معادلات و توابع را درست مانند کتاب‌های درسی نشان می‌دهد.
    • بسته به مدل، بررسی و ویرایش محاسبات را امکان‌پذیر می‌کند.
    • از استاندارد بالایی برخوردار است و توسط یک برند معتبر و صاحب‌نام طراحی و ساخته شده است.

    معایب ماشین حساب کاسیو

    • برخی از ماشین حساب‌های کاسیو از ابعاد بزرگی برخوردارند و به‌راحتی حمل نمی‌شوند.
    • آموزش استفاده از کلیدهای متنوع آن کار دشواری است.
    • اغلب مدل‌های پیشرفته، قیمت بالایی دارند و همه افراد نمی‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.
    • برخورداری از امکانات متنوع و کلیدهای گوناگون در عین مفید بودن می‌تواند موجب حواس‌پرتی و کاهش تمرکز خصوصا در دانش‌آموزان شود.
    • استفاده مداوم از انواع ماشین حساب در طولانی‌مدت می‌تواند موجب وابستگی کاربر شود و انجام محاسبات ساده ریاضی به‌صورت ذهنی را برای او دشوار کند.
    • بسیاری از ماشین حساب‌های کاسیو انواع فرمول‌های ریاضی و مثلثاتی را در خود ذخیره می‌کنند. این امر می‌تواند دانش‌آموزان و دانشجویان را از به‌خاطر سپردن فرمول‌ها منصرف کرده و خصوصا در طول امتحانات آن‌ها را ترغیب به تقلب کند.

    سخن آخر

    در این مطلب، برایتان از بهترین ماشین حساب کاسیو گفتیم و چند مدل از پر فروش‌ترین ماشین حساب کاسیو اصل را به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ شما از چه ماشین حسابی استفاده می‌کنید؟ چه برندی را ترجیح می‌دهید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

     

    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید