۱۲ مدل از بهترین ماشین حساب مهندسی، حسابداری و ساده

۱۲ مدل از بهترین ماشین حساب مهندسی، حسابداری و ساده
راهنمای مطالعه

    در راهنمای خرید بهترین ماشین حساب مهندسی و حسابداری مدل‌های پرفروش را معرفی می‌کنیم که از مارک‌های معتبر مثل کاسیو، کانن، اچ پی و شارپ  هستند. همچنین نکات مهم در خرید ماشین حساب مثل قابلیت‌ها و امکانات را نیز توضیح می‌دهیم. 

    ماشین حساب یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که تقریبا همه اقشار از دانش‌آموزان گرفته تا مغازه‌داران و مهندسان به آن نیاز دارند. اما با توجه به تنوع کارایی و عملکرد مدل‌های مختلف، باید گزینه‌ای را تهیه کنید که با نیازهای شغلی و محاسباتی شما مطابقت داشته باشد. دلیل‌اش هم این است که یک دانش‌آموز ابزاری را لازم دارد که در انجام محاسبات نسبتا ساده ریاضی کمک‌اش کند.

    در حالی‌که یک دانشجوی رشته مهندسی با استفاده از این ابزار می‌خواهد معادلات پیچیده جبری را انجام دهد و نمودارهای گوناگون را ترسیم و ذخیره کند. بنابراین، تعریف بهترین نوع ماشین حساب از نظر هر فردی با توجه به شغل و نیازش می‌تواند متفاوت باشد. با ما در درجه همراه باشید تا بهترین ماشین حساب ساده و مهندسی را به شما معرفی کنیم.

    لیست بهترین مارک ماشین حساب

    موارد زیر برخی از بهترین برندهای ماشین حساب‌ موجود در بازار ایران به حساب می‌آیند:

    • شارپ (Sharp)
    • هیولت پاکارد (Hewlett-Packard)
    • تگزاس اینسترومنتس (Texas Instruments)
    • کانن (Canon)
    • کاسیو (Casio)
    • سیتیزن (CITIZEN)
    • اچ پی (HP)

    بهترین ماشین حساب مهندسی

    ماشین حساب‌‌ مهندسی در مقایسه با دیگر انواع مشابه از امکانات پیشرفته‌تر، حافظه بیش‌تر و قابلیت‌های گسترده‌تری برخوردارند. با استفاده از این ابزارها، شما به‌راحتی می‌توانید معادلات پیچیده و محاسبات ویژه را انجام دهید. در ادامه، برخی از بهترین ماشین حساب مهندسی موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

    ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991EX

    ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل fx-991EX

    اگر دنبال خرید بهترین ماشین حساب مهندسی با قیمت مقرون به‌صرفه هستید، پیشنهاد می‌کنیم این محصول را بررسی کنید. صفحه نمایش این مدل ماشین حساب کاسیو به‌گونه‌ای طراحی شده که حروف و اعداد را با وضوح عالی و رزولوشن ۶۲*۱۹۲ برایتان به نمایش بگذارد. از مزایای این محصول می‌توان به توان محاسباتی پیشرفته و نمایش معادلات مشابه با کتاب‌های درسی اشاره کرد. این ماشین حساب دارای ابعاد مناسبی است که باعث می‌شود به‌سادگی در کیف یا جیب لباس‌تان جا بگیرد و به‌راحتی جابه‌جا شود. بدنه این محصول با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده و از استحکام بالایی برخوردار است.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: توان انجام محاسبات آماری و پیشرفته
    • تعداد کاراکتر: ۱۰.۲
    • منبع تغذیه: باتری LR44 و پنل خورشیدی

     

    ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل FX-CP400

    ماشین حساب مهندسی کاسیو مدل FX-CP400

    این مدل ماشین حساب مهندسی کاسیو با پوشش محافظ از بهترین گزینه‌های بازار به حساب می‌آید. نمایش‌گر لمسی این محصول با ابعاد ۴.۸ اینچ، ۶۵۰۰۰ رنگ و رزولوشن ۵۲۸*۳۲۰ از وضوح بسیار بالای و کارایی مطلوبی برخوردار است. با کمک این ماشین حساب به‌راحتی می‌توانید پیچیده‌ترین محاسبات دیفرانسیل و ریاضی را انجام دهید و هر نوع الگوریتم و نموداری را رسم و مشاهده کنید.

    ویژگی‌ها

    امکانات: دارای چهار عدد باتری، دارای کابل USB، نمایش‌گر لمسی، قابلیت انجام کلیه محاسبات ریاضی و دیفرانسیل، قابلیت محاسبه و نمایش الگوریتم ، قابلیت رسم نمودار

    • تعداد رنگ نمایش‌گر: ۶۵۰۰۰ رنگ
    • منبع تغذیه: Ni-MH ×۴

     

    ماشین حساب مهندسی کاسیو FX-5800

    ماشین حساب مهندسی کاسیو FX-5800

    با توجه به کیفیت بالا و توان محاسباتی عالی، این محصول هم در نوع خودش می‌تواند به‌عنوان بهترین ماشین حساب مهندسی کاسیو معرفی شود. این ماشین حساب کاسیو از مدل‌های محبوبی است که پوشش محافظی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد و علاوه بر بدنه باکیفیت و مستحکم از نمایش‌گر بزرگی برخوردار است. این ماشین حساب مهندسی علاوه بر ۶۶۴ تابعی که دارد می‌تواند توابع ‏دلخواه شما را هم تعریف کند. نرم و بی‌سر و صدا بودن کلیدها از دیگر مزایایی است که استفاده از این دستگاه را برای کاربران ساده و دلپذیر می‌کند.  

    ویژگی‌ها

    • امکانات: قابلیت برنامه‌ریزی، انجام محاسبات آماری، انتگرال، ماتریس، دیفرانسیل، حل توابع و دیگر محاسبات، قابلیت ذخیره توابع، امکان جاگذاری اندیس‌های گوناگون، دارای ۲۸۵۰۰ بایت حافظه، دارای ۴۰ ثابت علمی از پیش تعریف‌شده، قابلیت حل دستگاه ۵ معادله ۵ مجهول، مشتق‌گیری
    • تعداد کاراکتر: ۱۶ کاراکتر و ۴ خط
    • منبع تغذیه: برق و باتری

     

    ماشین حساب برای حسابداری

    ماشین حساب‌ اصلی‌تری ابزاری است که برای انجام محاسبات طولانی به کمک یک حسابدار می‌آید. این دستگاه کاربردی وقتی به‌طور خاص و برای انجام امور حسابداری در اختیار حسابدار قرار می‌گیرد باید از حافظه بالا، تعداد کاراکتر قابل قبول و امکانات تخصصی برخوردار باشد. در ادامه، چند نمونه از بهترین ماشین حساب حسابداری را به شما معرفی می‌کنیم.

    ماشین حساب شارپ ژاپنی مدل CS-2122D

    ماشین حساب شارپ ژاپنی مدل CS-2122D

    این ابزار باکیفیت، بهترین ماشین حساب رومیزی است که هم برای انجام کارهای حسابداری و هم برای سوپرمارکت و مغازه می‌تواند مناسب باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به استحکام بدنه، طراحی عالی، امکان چاپ جواب و مسائل وارد شده، کارایی بالا و طول عمر بی‌نظیر اشاره کرد. رزولوشن بالا و ابعاد مناسب نمایش‌گر و همچنین، ارگونومیک و نرم بودن کلیدها از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصول به حساب می‌آیند. با کمک این ماشین حساب، محاسبات مالی طولانی و پیچیده در یک چشم برهم زدن انجام می‌شوند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای کلید Mark Up، دارای کلید درصد، دارای کلیدهای حافظه، امکان محاسبه‌ تخفیف
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: برق شهری

     

    ماشین حساب کاسیو HR-100TM

    ماشین حساب کاسیو HR-100TM

    این دستگاه را می‌توان به‌عنوان بهترین ماشین حساب حسابداری با قیمتی مقرون به‌صرفه معرفی کرد. بدنه مستحکم و بادوام این ابزار با استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده و درست مانند دیگر محصولات شرکت کاسیو از کیفیت بالایی برخوردار است. چاپگر این ماشین حساب با استفاده از دو رنگ قرمز و مشکی و با سرعت دو خط بر ثانیه کلیه محاسبات شما را ثبت می‌کند. برای ساده کردن کار، مقادیر مثبت با رنگ سیاه و مقادیر منفی با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند. نمایش‌گر بزرگ این ابزار از رزولوشن بالایی برخوردار است و حاصل محاسبات مالی را با وضوح بالایی برایتان به نمایش می‌گذارد.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای قابلیت محاسبه مالیات، میزان فروش و Margin
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: چهار باتری قلمی سایز AA یا آداپتور AC

    ماشین حساب شارپ مدل EL-2135

    ماشین حساب شارپ مدل EL-2135

    اگر دنبال یک ماشین حساب جمع‌وجور می‌گردید که توانایی انجام عملیات حسابداری را داشته و درضمن، قیمت مناسبی داشته باشد توصیه می‌کنیم این محصول رومیزی شرکت شارپ را هم بررسی کنید. این دستگاه باکیفیت از بهترین گزینه‌هایی است که با دکمه‌های نرم کیبوردی طراحی شده و از ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: بدنه مستحکم، کلیدهای بزرگ و نرم
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: پنل نوری و باتری

    ماشین حساب برای مغازه

    ماشین حساب‌ها و ابزارهای محاسباتی بخش جدایی ناپذیر مراکز تجاری، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها به حساب می‌آیند. در هر مغازه‌‌ای فارغ از ابعاد باید حداقل یک ماشین حساب قوی وجود داشته باشد. در ادامه، برخی از بهترین ماشین حساب‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که بیش‌تر برای فروشگاه‌ها طراحی شده‌اند.

    ماشین حساب شارپ مدل EL-2607P

    ماشین حساب شارپ مدل EL-2607P

    این ماشین حساب یکی از مدل‌های رده‌بالای شرکت شارپ است که برای استفاده در فروشگاه‌ها، محیط‌های تجاری و سوپرمارکت‌ها طراحی شده است. نمایش‌گر قدرتمند این دستگاه با قابلیت نمایش ۱۲ کاراکتر و برخورداری از وضوح بالا به افراد حرفه‌ای کمک می‌کند محاسبات مالی را با دقت بیش‌تری انجام دهند. چاپگر این ماشین حساب با استفاده از رنگ‌های قرمز و سیاه تمام معادلات را روی کاغذ ثبت می‌کند. خوب است بدانید، این ابزار مقادیر مثبت را با رنگ مشکی و مقادیر منفی را با رنگ قرمز چاپ می‌کند. چاپگر این ماشین حساب به سادگی می‌تواند تا ۱۲ عدد، ۲ سمبل و جداسازی ارقام را به‌صورت ۳ رقمی چاپ کند. برای بهره‌برداری از حافظه این ابزار، ۴ دکمه بر روی آن طراحی شده است. از سوی دیگر، وجود دکمه (MU) به ساده‌سازی محاسبات و صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کند. خوب است بدانید، این ماشین حساب به دستگاه کارت‌خوان هم وصل می‌شود.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: محاسبه مالیات، محاسبه میانگین، قابلیت گرد کردن اعداد، دارای چاپگر پیشرفته با ظرفیت یک میلیون خط
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: برق شهری

     

    ماشین حساب شارپ مدل CS-2194H

    ماشین حساب شارپ مدل CS-2194H

    این دستگاه باکیفیت برای افرادی طراحی شده که می‌خواهند بهترین ماشین حساب ساده را برای فروشگاه‌شان خریداری کنند. این ابزار یکی دیگر از تولیدات برتر شرکت شارپ است که با چاپگر دو رنگ، بدنه مستحکم و قابلیت‌های محاسباتی بالا انجام کارهای محاسباتی در محیط‌های تجاری را آسان می‌کند. نمایش‌گر این دستگاه از وضوح بسیار خوبی برخوردار است و تا ۱۲ کاراکتر را به‌سادگی نمایش می‌دهد. بالا بودن سرعت و توان این ابزار و همچنین، دارا بودن حافظه ۴ دکمه‌ای از دیگر ویژگی‌هایی است که انجام کارهای مالی را در فروشگاه برای شما ساده‌تر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای حافظه ۴ دکمه‌ای
    • تعداد کاراکتر: ۱۲
    • منبع تغذیه: AC

    لیست بهترین ماشین حساب کاسیو

    اگر می‌خواهید بهترین ماشین حساب کاسیو را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را با دقت بخوانید:

    ماشین حساب کاسیو FX-82-ES PLUS

    ماشین حساب کاسیو FX-82-ES PLUS

    این ابزار بسیار کاربردی و مقرون به‌صرفه را می‌توان به‌عنوان بهترین ماشین حساب ساده مهندسی کاسیو معرفی کرد. خصوصا دانشجویان با استفاده از امکانات پیشرفته این دستگاه می‌توانند توابع مثلثاتی را به سریع‌ترین شکل ممکن محاسبه کنند. از مهم‌ترین قابلیت‌های این ماشین حساب می‌توان به برخورداری از ۹ حافظه اختصاصی برای متغیرهای گوناگون اشاره کرد.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: برخورداری از ۹ حافظه اختصاصی و ۲۵۲ تابع، امکان محاسبه مثلثات و آمار دو بعدی، تحلیل رگرسیون، محاسبه‌ اعشار، جدول تابع، اعداد صحیح تصادفی
    • منبع تغذیه: باتری نیم قلمی

     

    ماشین حساب کاسیو Fx-82ES PLUS 2nd edition

    ماشین حساب کاسیو Fx-82ES PLUS 2nd edition

    این ابزار محاسباتی از برند کاسیو، پرفروش ترین ماشین حساب دانشجویان به حساب می‌آید. وضوح بالای نمایش‌گر، سرعت قابل توجه پردازنده، طراحی عالی و استحکام بدنه این محصول را در نوع خودش به یکی از بهترین‌ گزینه‌ها تبدیل کرده است. این ابزار با بهره‌گیری از فناوری V.P.A.M (روش جبری مطلوب از نظر دیداری) ساخته شده و نمایش عبارات ریاضی مانند کسرها و ریشه‌ها را مطابق با کتاب‌های درسی امکان‌پذیر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: دارای ۲۷۴ تابع، توانایی محاسبه آمار و نمایش جدول‌ها و فهرست متغیرها
    • منبع تغذیه: باتری

     

     ماشین حساب کاسیو FX-991EX

     ماشین حساب کاسیو FX-991EX

    اگر می‌خواهید بهترین ماشین حساب پیشرفته را بخرید حتما این محصول برند کاسیو را در نظر بگیرید. این ابزار با بهره‌گیری از فناوری ClassWiz  ساخته شده و می‌تواند معادلات را با وضوحی ۴ برابر بالاتر از دستگاه‌های مشابه و به سبک کتاب‌های درسی برایتان نمایش دهد. بالا بودن سرعت پردازنده و برخورداری از حافظه‌ای تا ۲ برابر بیش‌تر از دیگر مدل‌های مشابه این دستگاه را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای داشنجویان مهندسی تبدیل کرده است.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: برخورداری از ۵۲۲ تابع اختصاصی، سرویس تجسم آنلاین، نمایش معادلات مانند کتاب‌های درسی، قابلیت انجام محاسبات آماری
    • منبع تغذیه: باتری LR44 و پنل خورشیدی

     

    ماشین حساب کاسیو FX-CG50

    ماشین حساب کاسیو FX-CG50

    این مدل کاسیو پیشرفته‌ترین ماشین حساب گرافیکی با توان محاسباتی بسیار بالاست. نمایش‌گر رنگی این دستگاه تصاویر گرافیکی را با وضوحی عالی برایتان نمایش می‌دهد. برخورداری از ویژگی رسم تصویر به شما کمک می‌کند تصاویر گرافیکی را به دقت تجزیه‌وتحلیل کرده و نمودارهای ۳ بعدی را به بهترین شکل ممکن ترسیم کنید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات: بهره‌گیری از زبان برنامه‌نویسی پایتون و تقویت مهارت کدنویسی، امکان ترسیم نمودارهای دایره‌ای و میله‌ای، امکان انتقال داده‌ها از طریق USB، امکان انجام و مدل‌سازی انوع محاسبات پیچیده
    • منبع تغذیه: ۴ عدد باتری آلکالاین سایز نیم قلم AAA یا ۴ باتری Ni-MH

    راهنمای خرید ماشین حساب 

    • ابتدا نیازتان را شناسایی کرده و ماشین حسابی را خریداری کنید که امکانات آن با نیازهای شما هماهنگ باشد. به‌عنوان مثال، اگر دانشجوی رشته فنی باشید باید بهترین ماشین حساب مهندسی را تهیه کنید. به این ترتیب، می‌توانید برای انجام محاسبات پیشرفته، رسم نمودارهای پیچیده و اندیس‌گذاری از آن کمک بگیرید. در حالی‌که دانشجوی یک رشته عمومی می‌تواند یک ماشین حساب ساده با امکانات پایه را خریداری کند.
    • ماشین حسابی را انتخاب کنید که صفحه نمایش بزرگ و واضحی داشته باشد.
    • به کیفیت ساخت، استحکام و مواد به‌کار رفته در بدنه ماشین حساب دقت کنید. یک ابزار باکیفیت از طول عمر بالایی برخوردار است و با کوچک‌ترین ضربه‌ای از کار نمی‌افتد و دچار مشکل نمی‌شود.
    • در هنگام خرید بهترین ماشین حساب به برند تولیدکننده دقت کرده و مارک شناخته شده‌ای را انتخاب کنید که از کیفیت بالاتری برخوردار است.
    • حافظه ماشین حساب از دیگر نکات مهمی است که بسته به نیاز باید در نظر بگیرید. بعضی از ماشین حساب‌ها حافظه بسیار محدودی دارند و نمی‌توانند محاسبات پیچیده و متنوع را ذخیره کنند. در حالی‌که برخی دیگر از ماشین حساب‌ها دارای حافظه بالایی هستند و همه معادلات مورد نظرتان را ذخیره‌سازی می‌کنند.
    • در هنگام خرید ماشین حساب به نوع باتری و قابل شارژ بودن یا نبودن آن توجه کنید. به‌علاوه، لازم است درباره طول عمر و مدل شارژپذیری باتری هم تحقیق کنید.
    • به وزن و ابعاد ماشین حساب دقت کرده و مطابق با نیاز، مدلی را خریداری کنید که در صورت لزوم، قابل حمل باشد.
    • در هنگام خرید بهترین ماشین حساب مهندسی لازم است مدلی را انتخاب کنید که از قابلیت ویرایش برخوردار باشد. به این ترتیب، در صورت بروز اشتباه می‌توانید معادلات و محاسبات را تصحیح کنید.
    • در هنگام خرید ماشین حساب حتما به تعداد ارقام قابل نمایش توجه کنید. این موضوع، خصوصا برای حسابدارها و افرادی اهمیت دارد که محاسبات عریض و طویلی را انجام می‌دهند.

    راهنمای خرید میز تحریر

    سخن آخر

     در این مطلب، بهترین ماشین حساب مهندسی و مناسب‌ترین ماشین حساب‌های ویژه فروشگاه و حسابداری را معرفی کردیم و نکات مهم برای انتخاب بهترین گزینه را با شما به اشتراک گذاشتیم. نظر شما چیست؟ آیا مورد دیگری را می‌شناسید که به این فهرست اضافه کنید؟ شما در هنگام خرید ماشین حساب به چه ویژگی‌هایی دقت می‌کنید؟ لطفا دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در بخش «نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

     

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید