راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی ۱۴۰۳

راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی خانگی ۱۴۰۳
راهنمای مطالعه

    بهترین چرخ خیاطی برای شروع خیاطی کدام است؟ در این مطلب بهترین مارک چرخ خیاطی خانگی و صنعتی مثل ژانومه، کاچیران و ژوکی را معرفی کرده‌‌ایم. همچنین نکات مهم خرید چرخ راسته دوز، دو کله، کامپیوتری و ضخیم دوز را نیز توضیح داده‌ایم.

    خیاطی یکی از کاربردی‌ترین هنرهایی است که خوشبختانه این روزها دوباره مورد توجه افراد مختلف از همه گروه‌های سنی قرار گرفته است. با توجه به قیمت گزاف لباس‌های آماده، با انجام این کار می‌توانید به شکل قابل توجهی در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی کنید. به‌علاوه، با به‌کار بردن اندکی ذوق و سلیقه می‌توانید لباس‌های متفاوت با مدل‌های متنوع را برای خودتان و عزیزان‌تان آماده کنید و استایل منحصر به‌فردی داشته باشید. برای این منظور، کافی است به‌خوبی با مهارت خیاطی آشنایی یابید و ابزار مناسبی را تهیه کنید. این راهنمای خرید را بخوانید تا با بهترین چرخ خیاطی برای شروع خیاطی آشنا شوید. اگر قصد راه‌اندازی کارگاه خیاطی دارید پیشنهاد می‌کنیم مطالب بهترین اتو بخار دستی و راهنمای خرید بخارگیر ایستاده را از دست ندهید.

     انواع چرخ خیاطی خانگی

    بهترین چرخ خیاطی خانگی

    پیش از آن‌که بهترین چرخ خیاطی مخصوص مبتدی‌ها و افراد نیمه حرفه‌ای را بشناسید ابتدا باید با انواع چرخ خیاطی خانگی آشنا شوید. به این ترتیب، بسته به نیازها و شرایط‌تان می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه، انواع چرخ خیاطی خانگی را به شما معرفی می‌کنیم:

    چرخ خیاطی مکانیکی

    چرخ خیاطی مکانیکی از نظر تعداد دوخت و امکانات محدودیت‌های زیادی دارد و ساده‌ترین نوع چرخ خیاطی به حساب می‌آید. این دستگاه برای دوختن لباس‌های ساده و دوخت‌های غیر پیچیده طراحی شده است.

    چرخ خیاطی الکترونیکی

    سرعت و عرض دوخت این نوع چرخ خیاطی قابل تنظیم است و در مجموع، نسبت به مدل قبلی امکانات پیشرفته‌تری دارد. بنابراین، با استفاده از این دستگاه می‌توانید دوخت‌های پیچیده‌تری را انجام دهید.

    چرخ خیاطی کامپیوتری

    بهترین چرخ خیاطی کامپیوتری از نظر امکانات از دیگر گزینه‌ها به مراتب پیشرفته‌تر است و برای انجام پروژه‌های پیچیده، اجرای انواع گلدوزی و دوخت‌های گوناگون طراحی شده است.

    بهترین مارک چرخ خیاطی

    بهترین مارک چرخ خیاطی

    چند نمونه از بهترین مارک چرخ خیاطی موجود در بازار ایران عبارتند از:

    ژانومه (Janome)

    این برند ژاپنی بیش‌تر از یک قرن است که بهترین انواع چرخ خیاطی دنیا را با بالاترین کیفیت و برترین عملکرد تولید می‌کند.

    کاچیران

    کاچیران یک برند ایرانی است که برای مدتی بیش از ۹ دهه در زمینه تولید بهترین چرخ خیاطی فعالیت داشته و همچنان، برخی از برترین نمونه‌ها را به بازار عرضه می‌کند. محصولات باکیفیت این برند از نظر قیمت و کارایی می‌توانند با تولیدات شرکت‌های خارجی رقابت کنند.

    برادر (Brother)

    برادر هم درست مانند ژانومه یک برند ژاپنی است که در زمینه تولید طیف گسترده‌ای از لوازم الکترونیکی ادارای، خانگی و چرخ خیاطی فعالیت می‌کند. محصولات این برند از استحکام بالا، عملکرد عالی و امکانات پیشرفته برخوردارند.

    سینگر (Singer)

    سینگر یکی از شناخته شده‌ترین برندهایی است که بیش از ۱۵۰ سال در زمینه تولید چرخ خیاطی فعالیت کرده است. تا همین چند وقت پیش، چرخ‌های سینگر را تقریبا در هر خانه‌ای می‌شد پیدا کرد. بهره‌گیری از طراحی عالی و خلاقانه از مهم‌ترین ویژگی‌های تولیدات این برند به حساب می‌آید.

    بهترین مدل چرخ خیاطی

    چرخ خیاطی کاچیران مدل Elizabet 610+ plus

    چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610+ plus

    این محصول صادراتی بهترین مدل چرخ خیاطی برای مصارف نیمه حرفه‌ای و خانگی است. بدنه این دستگاه با استفاده از آلیاژها و ترکیباتی ساخته شده که در عین استحکام از وزن پایینی برخوردارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این چرخ خیاطی می‌توان به سر و صدای کم و لرزش اندک اشاره کرد. توانایی این چرخ خیاطی در ایجاد ۱۰ مدل دوخت تزئینی و همچنین، قابلیت دوخت ساده، زیگزاگ، پس‌دوزی و جا دکمه کار کردن با آن را لذت‌بخش و آسان می‌کند. در صورت تمایل، شما می‌توانید انواع پایه‌های سر دوزی، پس‌دوزی، لب لول، شکوفه‌زنی، رفو و بسیاری دیگر از پایه‌ها را روی این دستگاه نصب کرده و از تنوع امکانات دوخت لذت ببرید. قابلیت بازوی آزاد این چرخ خیاطی، اجرای انواع دوخت‌های حلقوی مانند حلقه آستین یا دم پای شلوار و دامن را برایتان ساده می‌کند. برای این منظور، کافی است جعبه لوازم یدکی چرخ خیاطی را از روی بدنه آن خارج کنید. به این ترتیب، چرخ شما در حالت بازو آزاد قرار می‌گیرد. این چرخ خیاطی با سوزن نخ‌کن اتوماتیکی که دارد کاملا برای آسان کردن کار شما طراحی شده است.  

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس پلی امید گرید A؛ بدنه داخلی از جنس آلیاژ آلومینیومی مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۱۰ نوع دوخت تزئینی اصلی
    • نوع پدال: الکترونیکی بدون نیاز به آداپتور
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف

     

    چرخ خیاطی ژانومه مدل 802A

    چرخ خیاطی ژانومه مدل 802A

    اگر دنبال بهترین چرخ خیاطی برای مصارف خانگی و نیمه حرفه‌ای می‌گردید حتما این محصول برند ژانومه را در نظر داشته باشید. روی این چرخ خیاطی می‌توانید انواع پایه‌ها را نصب کرده و به راحتی جا دکمه‌دوزی، دکمه‌دوزی، گلدوزی، سر دوزی، پس‌دوزی، ژتون‌دوزی، رفو، لب لول و شکوفه‌زنی کنید. از مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به امکان اجرای ۴۹ مدل دوخت و گلدوزی گوناگون بر روی انواع پارچه‌های نازک و ضخیم اشاره کرد. یادتان باشد با تغییر جنس پارچه و برنامه دوخت لازم است سوزن مناسب را روی چرخ خیاطی نصب کنید.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: فلزی
    • تعداد طرح دوخت: ۴۰ نوع مدل دوخت متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف و ضخیم

     

    چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

    چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

    این محصول ژانومه را می‌توان به‌عنوان بهترین چرخ خیاطی خانگی با قیمتی مقرون به‌صرفه‌تر از مدل‌های مشابه معرفی کرد. وجود سوزن نخ‌کن اتوماتیک در این دستگاه کار شما را راحت‌تر و پیشرفت پروژه را سریع‌تر می‌کند. موتور این چرخ خیاطی به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند ۸۶۰ دوخت در دقیقه را به آسانی اجرا کند. از دیگر ویژگی‌های مهم این ابزار کاربردی می‌توان به طول دوخت ۴ میلی‌متری، قابلیت گلدوزی، تکه‌دوزی، ساده‌دوزی، دوخت زیگزاگ، دکمه، جا دکمه چهار مرحله‌ای، پس‌دوزی، دوخت‌های حلقوی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس فایبرگلاس؛ بدنه داخلی از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۱۴ مدل متنوع
    • نوع پدال: پلاتینی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف و ضخیم

     

    چرخ خیاطی ژانومه مدل 7000

    چرخ خیاطی ژانومه مدل 7000

    این محصول بهترین چرخ خیاطی ژانومه برای افراد مبتدی و مصارف خانگی است. با کمک این دستگاه می‌توانید ۱۲ مدل دوخت متنوع را روی پارچه‌های نازک و ضخیم اجرا کنید. همچنین، این چرخ خیاطی به‌سادگی می‌تواند گلدوزی، زیگزاگ دوزی، جا دکمه‌زنی چهار مرحله‌ای، پس‌دوزی، ژرسه‌دوزی و لبه‌دوزی را هم اجرا کند. وجود سیستم بازو آزاد در روی این دستگاه انجام دوخت‌های حلقوی سر آستین و پایین دامن و دم پای شلوار را برایتان امکان‌پذیر می‌کند. با استفاده از این چرخ خیاطی می‌توانید ۸۶۰ دوخت در دقیقه را تجربه کنید. بدنه بیرونی این دستگاه از جنس فایبرگلاس و بدنه داخلی آن از جنس آلومینیوم سبک و در عین حال مستحکم است. مجموع این ویژگی‌ها موجب پایین آمدن وزن کلی این چرخ خیاطی شده و جابه‌جایی و حمل آن را برایتان ساده‌تر می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این مدل چرخ خیاطی ژانومه می‌توان به برخورداری از تابع معکوس اشاره کرد که موجب استحکام دوخت می‌شود. این امر خصوصا در دوخت پارچه‌های ضخیم کاربرد دارد. سیستم قاب ماکو در این چرخ به‌صورت نیم دور تمام فلز است. درضمن، امکان نصب سوزن‌های مختلف از سایز ۹ تا ۱۸ بر روی آن وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید هر یک سوزن‌ها برای استفاده بر روی نوع خاصی از پارچه‌ها با ضخامت‌های گوناگون طراحی شده‌اند. این دستگاه مجهز به سیستم فشار پایه است که متناسب با ضخامت پارچه از حریر تا جین تغییر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس فایبرگلاس؛ بدنه داخلی از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۶۰ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف و ضخیم

     

    چرخ خیاطی کاچیران مدل رز 210

    چرخ خیاطی کاچیران مدل رز 210

    اگر به دنبال خرید بهترین چرخ خیاطی کاچیران برای مبتدی‌ها هستید، خوب است این محصول را هم بررسی کنید. این دستگاه مقرون به‌صرفه با بهره‌گیری از فناوری سینگر ساخته شده و سبک‌ترین چرخ خیاطی برند کاچیران به حساب می‌آید. ماسوره پیچی اتوماتیک و بازوی متحرک و اجرای ۱۰ مدل دوخت گوناگون مانند حاشیه‌دوزی، رفو، جا دکمه و دکمه‌دوزی بر روی پارچه‌های نازک از اصلی‌ترین مشخصات این چرخ خیاطی است. از دیگر ویژگی‌های کاربردی این محصول می‌توان به برخورداری از لامپ LED برای روشن و واضح کردن مسیر دوخت و همچنین، سیستم نخ‌بر اشاره کرد.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس فایبرگلاس؛ بدنه داخلی از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۱۰ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف

     

    چرخ خیاطی مکانیکی برادر مدل JV1400

    چرخ خیاطی مکانیکی برادر مدل JV1400

    این محصول بهترین مدل چرخ خیاطی برای مبتدی‌هاست که ۷۵۰ دوخت را در هر دقیقه روی پارچه اجرا می‌کند و دارای کار پیش‌بر ۶ دنده‌ای است. لازم است بدانید، سیستم قاب ماکو در این دستگاه به‌صورت افقی بوده و طول دوخت آن ۴ میلی‌متر است. این چرخ خیاطی همان‌طور که از اسم‌اش پیداست مکانیکی بوده و آداپتور ندارد. با این حال، از قابلیت دوخت ساده، ژیگزاگ، زیپ، ژتون‌دوزی، دکمه و جا دکمه‌دوزی چهار مرحله‌ای بر روی انواع پارچه برخوردار است. داشتن لامپ LED، سیستم دوخت معکوس، بازویی آزاد، تیغه برش نخ و ماسوره پر کن سریع از دیگر مزایایی است که کار کردن با این دستگاه را آسان و دلپذیر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس فایبرگلاس؛ بدنه داخلی از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۱۰ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی بدون نیاز به آداپتور
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف و ضخیم

     

    چرخ خیاطی الکترونیکی برادر مدل FS155

    چرخ خیاطی الکترونیکی برادر مدل FS155

    این محصول بهترین مدل چرخ خیاطی برادر برای مصارف خانگی و دوزندگان مبتدی است که به کار پیش‌بر ۷ دنده‌ای و کلید تنظیم سرعت مجهز است. روی بدنه این دستگاه یک نمایش‌گر LCD مونوکروم و یک لامپ LED نصب شده که روند کار را راحت‌تر می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این چرخ خیاطی می‌توان به داشتن کلید دوخت معکوس، بازویی آزاد، سوزن نخ‌کن اتوماتیک، تیغه برش نخ و ماسوره پر کن سریع اشاره کرد. با کمک این ابزار کاربردی به‌سادگی می‌توانید انواع دوخت‌های ساده، زیگزاگ، گلدوزی، تکه‌دوزی، ژتون‌دوزی، پس‌دوزی، زیپ و دکمه و جا دکمه را بر روی پارچه‌های نازک، ضخیم و کشی اجرا کنید.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه خارجی از جنس فایبرگلاس؛ بدنه داخلی از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۸ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف، ضخیم و کشی

     

    چرخ خیاطی کاچیران مدل ياسمين 393

    چرخ خیاطی کاچیران مدل ياسمين 393

    کاچیران بهترین مارک چرخ خیاطی ایرانی است؛ این مدل هم یکی از بهترین تولیدات این برند موفق است که هم برای مبتدی‌ها و هم برای افراد حرفه‌ای طراحی شده است. بنابراین، با خرید این دستگاه دیگر نیازی نیست پس از مدتی چرخ خیاطی خود را تعویض کنید. این چرخ‌خیاطی می‌تواند ۲۲ مدل دوخت‌ مختلف را با عرض ۵ میلی‌متر و طول ۴ میلی‌متر بر روی انواع پارچه اجرا کند. داشتن پدال الکترونیکی، لامپ LED، کمپلت نیم دور و بازوی آزاد کاربری این دستگاه‌ها را آسان‌تر می‌کند. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم سبک و در عین حال، مستحکم است. بنابراین، از وزن پایینی برخوردار است و به‌راحتی می‌توان آن را حمل و جابه‌جا کرد.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۲۲ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف، ضخیم و کشی

     

    چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 1139D

    چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 1139D

    این محصول بهترین مدل چرخ خیاطی کاچیران است که حتی رضایت حرفه‌ای‌ها را جلب می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این دستگاه می‌توان به برخورداری از شانه کارپیش بر بالا یا (DFT) اشاره کرد که در اجرای دوخت بر روی پارچه‌های بسیار ضخیم، چند لایه و حتی خیلی نازک کاربرد دارد. با کمک این چرخ خیاطی انجام کارهایی مانند تکه‌دوزی و دوخت پشم شیشه بسیار آسان است. با استفاده از این چرخ خیاطی قدرتمند به‌سادگی می‌توانید تا ۸۴ مدل دوخت مختلف را با عرض ۵ میلی‌متر و طول ۶ میلی‌متر به‌صورت ساده یا ترکیبی بر روی انواع پارچه‌ها اجرا کنید. درضمن، با نصب پایه‌های گوناگون بر روی این چرخ خیاطی می‌توانید کارهایی مانند زیپ‌دوزی، دکمه‌دوزی، پس‌دوزی، سر دوزی، دوخت زیپ مخفی، رفو، لب لول، دوخت نوار اریب، کش‌دوزی و بسیاری موارد دیگر را به آسانی انجام دهید. این دستگاه دارای سوزن نخ‌کن اتوماتیک، سیستم بازوی آزاد، پدال الکتریکی دو سرعته، کمپلت تمام دور و تیغه مخصوص برش نخ است.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: آلومینیوم سبک و مستحکم
    • تعداد طرح دوخت: ۸۴ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی دو سرعته
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف، ضخیم، کشی و چند لایه

     

    چرخ خیاطی کاچیران مدل Elizabet +420

    چرخ خیاطی کاچیران مدل Elizabet +420

    چرخ خیاطی کاچیران مدل Elizabet +420 با کیفیت عالی، برنامه‌های متنوع دوخت، امکانات پیشرفته و قیمت مناسب از بهترین گزینه‌هایی است که کار دوزندگی را برای افراد مبتدی و نیمه حرفه‌ای ساده می‌کند. با کمک این دستگاه به‌سادگی می‌توانید ۲۳ مدل دوخت مختلف را روی انواع پارچه‌های ضخیم و نازک اجرا کنید. البته، پیش از کار بر روی پارچه‌های گوناگون باید نوع سوزن چرخ را تغییر دهید و آن را متناسب با نوع پارچه انتخاب کنید. خوب است بدانید، این دستگاه نیازی به آداپتور ندارند و مستقیما به‌وسیله پدال کار می‌کند. با استفاده از این چرخ خیاطی اتوماتیک می‌توانید سر دوزی، ژتون‌دوزی، زیگزاگ‌دوزی، گلدوزی، تکه‌دوزی و دوخت زیپ و دکمه و جا دکمه را روی پارچه‌های متنوع تجربه کنید.

    ویژگی‌ها

    • جنس بدنه: بدنه داخلی از جنس آلیاژ آلومینیوم سبک و مستحکم؛ بدنه خارجی از جنس پلی امید گرید A
    • تعداد طرح دوخت: ۲۳ مدل متنوع
    • نوع پدال: الکترونیکی بدون نیاز به آداپتور
    • قابلیت دوخت پارچه‌های: ظریف و ضخیم

     

    قیمت بهترین چرخ خیاطی خانگی

    قیمت بهترین چرخ خیاطی خانگی

    قیمت بهترین چرخ خیاطی خانگی بسته به نوع دستگاه، برند تولید کننده، جنس بدنه، تعداد طرح دوخت، نوع پدال، قابلیت دوخت انواع پارچه و دیگر امکانات می‌تواند متفاوت باشد. با این حال، در ادامه حدود قیمت چرخ‌های خانگی، راسته دوز و صنعتی را برایتان می‌گوییم:

    حدود قیمت چرخ خیاطی خانگی

    در حال حاضر، حدود قیمت چرخ خیاطی خانگی از ۵ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان است.

    حدود قیمت چرخ خیاطی راسته دوز

    در حال حاضر، قیمت چرخ خیاطی راسته دوز بسته به امکانات و دیگر ویژگی‌هایی که در بالا گفته شد از ۱۳ تا ۳۳ میلیون تومان متغیر است.

    حدود قیمت چرخ خیاطی صنعتی

    همان‌طور که قبلا هم گفتیم، نوع چرخ خیاطی، امکانات، قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و برند تولید کننده از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت است. با این حال، حدود قیمت چرخ خیاطی صنعتی از ۱۴ تا ۷۳ میلیون تومان متغیر است.

    سخن آخر

    در این راهنمای خرید، ضمن معرفی بهترین چرخ خیاطی برای مبتدی‌ها برخی از برترین مدل‌های موجود در بازار ایران را به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ شما کدام برند را ترجیح می‌دهید؟ دوست دارید کدام مدل را خریداری کنید؟ تجربه کار با کدام یک از این دستگاه‌ها را دارید؟ ممنون می‌شویم دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    بهترین مدل چرخ خیاطی ژانومه چیست؟

    اگر دنبال یک چرخ خیاطی مطمئن و بادوام هستید که کار کردن با آن راحت باشد، پیشنهاد می‌کنیم ژانومه 802A را خریداری کنید. این دستگاه با بدنه آلومینیومی مدرن و زیبا از دوام بالایی برخوردار است.

    بهترین مدل چرخ خیاطی کاچیران چیست؟

    چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف 4084D یکی از بهترین تولیدات این برند است. این محصول از قابلیت‌های متنوعی برخوردار است؛ از این میان، می‌توان به زیگزاگ‌دوزی، گلدوزی، تکه‌دوزی، دوخت زیپ، دکمه و جا دکمه، سر دوزی و همچنین، امکان کار بر روی پارچه‌های ضخیم و نازک اشاره کرد.

    بهترین مارک چرخ خیاطی راسته دوز کدام است؟

    چرخ خیاطی‌های راسته دوز ژانومه، ژوکی، کاچیران و برادر اصل از بهترین گزینه‌های موجود در بازار ایران به حساب می‌آیند.

    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید