مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی

 مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی
راهنمای مطالعه

    معایب جاروبرقی بدون کیسه کدام است؟ جارو برقی بدون کیسه خوبه بخرم؟ این مطلب را تا انتها بخوانید تا جواب همه پرسش‌هایتان را درباره معایب و مزایای جاروبرقی مخزنی پیدا کنید. 

    جاروبرقی از کاربردی‌ترین لوازمی است که تقریبا در تمام خانه‌ها، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و حتی در بیش‌تر دفاتر کار و شرکت‌ها پیدا می‌شود. این محصول در دو نوع کیسه‌دار و مخزن‌دار و در مدل‌ها و ابعاد گوناگونی ساخته می‌شود. بنابراین، در زمان خرید جاروبرقی علاوه بر توان موتور، میزان مکش و امکان مکش مایعات باید به نوع جاروبرقی و کیسه‌ای یا مخزن‌دار بودن آن هم توجه کنید. برای انتخاب بهترین گزینه لازم است اطلاعات‌تان را درباره این محصول کامل کنید. در این مطلب، قصد داریم مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه را برایتان توضیح دهیم. به این ترتیب، آسان‌تر می‌توانید مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. پیش از این بهترین مارک جارو برقی ایرانی و پرفروش ترین جارو برقی بازار را معرفی کرده بودیم.

     

    جاروبرقی بدون کیسه چیست؟

    جاروبرقی بدون کیسه چیست؟

    پیش از آشنایی با مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه ، خوب است درباره این محصول بیش‌تر بدانید. جاروبرقی بدون کیسه که به آن مخزن‌دار هم می‌گویند یکی از قدیمی‌ترین انواع جاروبرقی است که قبل از مدل کیسه‌دار به بازار عرضه شده است. این روزها بسیاری از برندها برخی از تازه‌ترین مدل‌های جاروبرقی را همچنان به‌صورت مخزن‌دار تولید می‌کنند. با این حال، به دلیل بهداشتی نبودن روند خالی کردن مخزن جاروبرقی و خطراتی که ممکن است انجام این کار برای کاربر به‌دنبال داشته باشد، جاروبرقی‌های کیسه‌دار هم تولید می‌شوند. خوب است بدانید، قدرت مکش جاروبرقی بدون کیسه به‌طور معمول بیش‌تر از مدل‌های کیسه‌دار است. اما نبود کیسه بهداشتی و مشکلات ناشی از آن از مهم‌ترین عواملی است که اغلب مصرف‌کنندگان را به استفاده از انواع کیسه‌دار ترغیب می‌کند. این در حالی است که به دلیل تنوع کیسه‌های موجود در بازار و همچنین، هزینه و زمان قابل توجهی که باید صرف پیدا کردن، خرید و انبار کردن کیسه مناسب با مدل جاروبرقی شود بسیاری از افراد همچنان استفاده از انواع مخزن‌دار را ترجیح می‌دهند.

     

    معایب جارو برقی بدون کیسه

    معایب جارو برقی بدون کیسه

    خالی کردن مخزن جاروبرقی چندان بهداشتی نیست

    یکی از بزرگ‌ترین معایب جاروبرقی بدون کیسه بهداشتی نبودن آن است. از آن‌جا که جاروبرقی مخزن‌دار هیچ کیسه‌ای ندارد به‌محض پر شدن مخزن باید گرد و غبار انباشته شده در آن را با استفاده از دست خالی کنید. به این ترتیب، با انواع و اقسام باکتری‌ها مستقیما سر و کار خواهید داشت. به‌علاوه، ممکن است قطعات ظروف شکسته هم در میان زباله‌ها وجود داشته باشند. این موضوع، خطر بریدگی و انتقال آلودگی به زخم را افزایش می‌دهد. بنابراین، توصیه می‌کنیم در هنگام خالی کردن مخزن جاروبرقی بدون کیسه حتما دستکش بپوشید و در صورت امکان ماسک بزنید. درضمن، پیشنهاد می‌کنیم مخزن را در فضای باز خالی کنید تا ذرات گرد و غبار دوباره وارد محیط منزل‌تان نشوند و به جارو کردن دوباره نیازی نداشته باشید.

    برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی ایجاد مشکل می‌کند

    افراد مبتلا به آسم و آلرژی معمولا به گرد و غبار حساسیت دارند و با قرارگیری در معرض ذرات آلاینده دچار مشکلات گوناگونی می‌شوند. همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، جاروبرقی‌های مخزن‌دار هیچ کیسه‌ای ندارند و برای خالی کردن‌شان لازم است مستقیما با آلودگی‌ها در تماس باشید. این امر احتمال ورود ذرات آلاینده را به سیستم تنفسی‌تان افزایش می‌دهد. درضمن، این محصولات معمولا فاقد فیلترهای آنتی‌باکتریالی هستند که برای به حداقل رساندن انتشار باکتری‌ها در فضاهای سرپوشیده طراحی شده‌اند. بنابراین، اگر با بیماری‌های تنفسی و پوستی دست به گریبان هستید توصیه می‌کنیم از جاروبرقی‌های کیسه‌دار استفاده کنید.

    در مقایسه با انواع کیسه‌دار به مراقبت و نگهداری بیش‌تری نیاز دارد

    از دیگر معایب جارو برقی بدون کیسه این است که در مقایسه با انواع کیسه‌دار به مراقبت و رسیدگی بیش‌تری نیاز دارد. مخزن جاروبرقی بدون کیسه همواره در معرض تماس مستقیم با انواع و اقسام آلاینده‌هاست. بنابراین، هر چند وقت یک‌بار لازم است به‌طور کامل و با دقت شسته و خشک شود. در غیر این صورت، محل مناسبی برای رشد و انتشار باکتری‌های مختلف در محیط خواهد بود. در ضمن، فیلترهای این مدل جاروبرقی به مراتب بیش‌تر از مدل‌های کیسه‌دار ذرات گرد و غبار را به خودشان جذب می‌کنند. پس، فیلترها را هم باید در بازه‌های کوتاه‌تری شست‌وشو دهید و پاکیزه کنید.

    احتمال خرابی موتورش بیش‌تر از انواع کیسه‌دار است

    بالا بودن احتمال خرابی موتور از دیگر مشکلات جارو برقی بدون کیسه به حساب می‌آید. نبود کیسه از مهم‌ترین عواملی است که موجب پخش شدن ذرات گرد و غبار در کل بدنه جاروبرقی‌های مخزن‌دار می‌شود. به این ترتیب، موتور این دسته از جاروبرقی‌ها به مراتب بیش‌تر از انواع کیسه‌دار در معرض تجمع آلودگی‌ها قرار دارد. این موضوع، به تدریج ممکن است باعث داغ شدن موتور و خرابی قطعات آن شود. بنابراین، توصیه می‌کنیم جاروبرقی مخزن‌دارتان را هر چند وقت یک‌بار سرویس کنید و از سلامت کامل موتور و تمیز شدن آن اطمینان یابید.

    مزایای جارو برقی بدون کیسه

    مزایای جارو برقی بدون کیسه

    در مقایسه با انواع کیسه‌دار قدرت مکش بیش‌تری دارد

    تا این‌جا، برایتان از معایب جارو برقی بدون کیسه گفتیم. حالا وقت آن است که مزایای این دسته از محصولات را هم بررسی کنیم. جاروبرقی‌های مخزن‌دار معمولا بزرگ‌تر از انواع کیسه‌دار هستند. به همین دلیل، در اغلب موارد موتور این دستگاه‌ها در مقایسه با انواع دارای کیسه از توان و قدرت مکش بیش‌تری برخوردار است. با این حال به دلیل نداشتن کیسه و قرارگیری بیش‌تر موتور در معرض گرد و غبار، احتمال سوختن و خرابی آن هم بالاتر از انواع کیسه‌دار است. برای جلوگیری از این امر، توصیه می‌کنیم مخزن این دستگاه‌ها را در فواصل زمانی کوتاه تخلیه و تمیز کرده و موتور آن را به‌طور منظم سرویس کنید.

    استفاده از آن ارزان‌تر و کم دغدغه‌تر است

    فیلترهای جاروبرقی‌های بدون کیسه را غالبا می‌توان بارها و بارها مورد استفاده قرار داد. کافی است فیلترها را از دستگاه خارج کنید؛ برس بزنید؛ به دقت بشویید و پس از خشک شدن دوباره در محل مخصوص جاگذاری کنید. به‌علاوه، نیازی نیست دائما برای جاروبرقی‌تان دنبال کیسه مناسب بگردید و هزینه جداگانه‌ای را برای خرید کیسه و فیلتر پرداخت کنید. مجموع این عوامل، استفاده از جاروبرقی‌های مخزن‌دار را ارزان‌تر و کم دغدغه‌تر می‌کند.

    بازیابی اشیا را ممکن می‌کند

    احتمالا برای شما هم پیش آمده که اشیا ارزشمند یا به‌درد بخوری را اشتباها داخل جاروبرقی کشیده باشید. در چنین شرایطی، بازیابی اشیا از داخل جاروبرقی‌های مخزن‌دار به مراتب ساده‌تر از انواع کیسه‌دار است. کافی است دستکش بپوشید، درب مخزن را باز کنید و با دقت دنبال قطعه‌ای بگردید که احتمالا به اشتباه و برحسب تصادف در داخل مخزن قرار دارد. در حالی‌که برای بازیابی اشیا از داخل جاروبرقی‌های کیسه‌دار لازم است کیسه را قیچی کنید و محتویات آن را بیرون بریزید.

    با محیط زیست سازگارتر است

    گذشته از معایب جارو برقی بدون کیسه این محصول مزایای قابل توجهی نیز دارد. همان‌طور که قبلا هم گفتیم، فیلترهای جاروبرقی‌های مخزن‌دار را می‌توان بارها مورد استفاده قرار داد. درضمن، هیچ کیسه یک‌بار مصرفی وجود ندارد که دائما نیاز به خریداری و تعویض داشته باشد. مجموع این عوامل، به کاهش حجم زباله‌های زیست محیطی کمک کرده و جاروبرقی‌های بدون کیسه را به محصولات سازگارتری با محیط زیست تبدیل می‌کند.

    مخزن آن را می‌توان در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری خالی کرد

    برعکس جاروبرقی‌های کیسه‌دار، نیازی نیست برای پر شدن مخزن جاروبرقی‌های بدون کیسه منتظر بمانید. یعنی، هر وقت اراده کنید بدون نگرانی از هدر دادن کیسه یک‌بار مصرف و صرف هزینه دوباره برای تهیه آن می‌توانید مخزن را خالی و تمیز کنید. با انجام این کار، جاروبرقی شما می‌تواند همواره با حداکثر توان‌اش کار کند. درضمن، تمیز نگهداشتن مخزن جاروبرقی و خالی کردن منظم آن به بهبود سلامت موتور دستگاه هم کمک خواهد کرد.

    جارو برقی بدون کیسه بخرم یا کیسه دار؟

    جارو برقی بدون کیسه بخرم یا کیسه دار؟

    حالا که با مزایا و معایب جارو برقی بدون کیسه آشنا شدید به مراتب آسان‌تر از گذشته می‌توانید محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید. پیش از این به مقایسه جارو برقی پاکتی و مخزنی پرداختیم. در جواب کسانی که می‌پرسند: « جارو برقی بدون کیسه بخرم یا کیسه دار؟» باید گفت، اگر دچار انواع آلرژی یا آسم هستید لازم است مدل کیسه‌ای را انتخاب کنید. به این ترتیب، احتمال قرارگیری شما در معرض ذرات آلاینده و انتشار گرد و غبار در محیط اطراف‌تان کم‌تر خواهد بود. از سوی دیگر، اگر دغدغه محیط زیست را دارید؛ اگر نمی‌خواهید سهمی در افزایش حجم زباله‌های غیر قابل بازیافت داشته باشید؛ یا اگر از خرید دائمی کیسه جاروبرقی خسته شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های مخزن‌دار را خریداری کنید.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید