راهنمای خرید پنکه مه پاش و رطوبت ساز؛ ۶ مدل از بهترین پنکه آبی

راهنمای خرید پنکه مه پاش و رطوبت ساز؛ ۶ مدل از بهترین پنکه آبی
راهنمای مطالعه

    در راهنمای خرید پنکه مه پاش بهترین مدل‌های خانگی و صنعتی رطوبت ساز را همراه با قیمت معرفی کنیم. این فهرست شامل بهترین پنکه آبی ایستاده و دیواری است.

    گرمای تابستان نیاز به مدیریت درست و تهویه مطلوب هوا دارد. در غیر این صورت، نه‌تنها در بهترین سه‌ماه سال نخواهیم بود بلکه خاطراتی تلخ از گرمای آزاردهنده در خاطره‌مان ثبت می‌شود. یکی از محصولات جذاب برای مواجهه با گرمای تابستانی، بهترین پنکه مه پاش یا آبی است. در این مقاله از نکات مهم برای خرید پنکه مه پاش برایتان می‌گوییم. با ما همراه باشید. قبلا بهترین پنکه رومیزی و شارژی را هم به شما معرفی کرده بودیم.

    پنکه مه پاش چیست؟

    ption id="attachment_58978" align="aligncenter" width="850"]خرید پنکه مه پاش خرید پنکه مه پاش

    خرید پنکه مه پاش مستلزم این است که درباره عملکرد و ساختار آن اطلاعاتی داشته باشید و بدانید پنکه مه پاش چیست و چطور کار می‌کند؟ این نوع از پنکه‌ها بنا به اصل تبخیر کار می‌کنند. یعنی مخزنی در دستگاه وجود دارد که با روشن‌کردن وسیله، آب تمیز پمپاژ و به‌سمت محیط پرتاب می‌کند.

    در واقع، نازِل یا شلنگ‌هایی در پنکه موجود است که آب را با فشار بالا از مخزن پنکه آبی دریافت و به بیرون می‌پاشد. گردش هوا با چرخیدن پره‌های پنکه در همراهی با پاشیدن آب به محیط، فضا را خنک‌تر و دل‌چسب‌تر می‌کند.

    راهنمای خرید پنکه مه پاش و آبی

    اگر قصد خرید پنکه مه پاش دارید، خوب است که به موارد زیر هم در فرایند خرید دقت داشته باشید:

    • مدل پنکه آبی
    • میزان مصرف انرژی
    • ظرفیت مخزن پنکه آبی
    • تنظیمات سرعت
    • وسایل و تجهیزات جانبی پنکه آبی

    مدل پنکه آبی

    پنکه آبی دارای انواع مختلفی هستند. بنا به مکانی که قرار است در آن از پنکه استفاده کنید، به‌سراغ یکی از موارد زیر بروید:

    • پنکه آبی ایستاده که مناسب محیط‌های بزرگ‌تر است.
    • پنکه مه پاش دیواری هم برای نصب روی دیوار و برای محیط‌هایی با کمبود جا مناسب است.
    • پنکه آبی قابل‌حمل که مناسب کسانی است که از وسیله در مکانی مشخص بهره نمی‌برند.
    • پنکه دستی هم ابعاد کوچک‌تری دارد و برای حمل و خنک‌سازی در ابعاد بسیار اندک مناسب است.

    مصرف انرژی

    مصرف انرژی برق در پنکه آبی یک‌چهارم کولر گازی است. بنابراین، اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد که البته بسیار مهم است و باید برای همه مهم باشد، به خرید پنکه مه پاش فکر کنید.

    نصب و نگهداری این دست از پنکه‌ها هم هزینه زیادی ندارد و برای همین، خریدشان در انواع انرژی باعث صرفه‌جویی می‌شود. قیمت این پنکه‌ها هم پایین‌تر از وسایل سرمایشی مانند کولر گازی است.

    ظرفیت مخزن

    در زمان خرید پنکه مه پاش به ظرفیت مخزن توجه ویژه‌ای داشته باشید. بنا به اینکه محیط موردنظرتان چه مساحتی دارد، پنکه‌ای با مخزن مناسب بخرید. برای مثال، برخی از این محصولات دارای مخزن با ظرفیت ۸ لیتر هستند.

    اگر مخزن چنین پنکه‌ای را پر کنید در حدود ۴ ساعت به‌طور مداوم کار می‌کند و خاموش نمی‌شود. بهتر است که هر ۲ ساعت، نیم‌نگاهی به میزان پر یا خالی‌بودن مخزن پنکه داشته باشید و در صورت نیاز، آن را پر کنید.

    تنظیمات سرعت

    باید ببینید که محصول انتخابی‌تان دارای چه تنظیمات سرعتی است. شاید درجه‌بندی خنک‌سازی پنکه محدود است. در این صورت، حق انتخاب ضعیفی برای تهویه محیط خواهید داشت.

    بهتر است به‌سراغ خرید پنکه آبی مناسبی بروید که به شما در انتخاب درجه و سرعت گردش وسیله و خنک‌سازی محیط، آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

    وسایل و تجهیزات جانبی

    در خرید پنکه مه‌پاش نگاهی به وسایل و تجهیزات جانبی هم داشته باشید. برخی از محصولات دارای امکانات زیادتری هستند و رفاه بیشتری برایتان رقم می‌زنند. برای مثال، دارای گزینه‌های تکمیلی و جانبی زیر هستند:

    • مجهز به دفع‌کننده حشرات؛
    • کنترل از راه دور؛
    • نبولایزر؛
    • تایمر.

    [related]36804[/related]

    بهترین پنکه مه پاش

    اگر قصد خرید پنکه مه پاش را دارید، باید بدانید که این محصول در برندهای مختلف در بازار ایران هم عرضه می‌شود. نمونه‌های خارجی و ایرانی آن هم موجود هستند. برای نمونه:

    • پنکه مه پاش وسی مدل difan65؛
    • پنکه آبی تایفون مدل 75st؛
    • مه پاش دیواری تایفون مدل Wtc؛
    • پنکه آبی تایفون مدل مه پاش کد GMC/65ST3؛
    • پنکه مه پاش فنگدا مدل FDW10CPIN26ST.

    پنکه مه پاش وسی مدل difan65

    بهترین پنکه مه پاش

    خرید پنکه مه پاش وسی انتخابی مناسب است و حدود ۳ برابر مدل‌های معمولی توانایی خنک‌کنندگی دارد. وجود دیسکی چرخان در ساختارش هم باعث می‌شود که خنک‌کنندگی زیادتری به وجود بیاورد.

    ارتفاع این وسیله قابل‌تنظیم است و می‌توانید آن را در محیط‌های مختلفی از جمله فضاهای باز و نیمه‌بسته استفاده کنید. اندازه این پنکه در حدود ۱۰۰ در ۶۰ در ۷۰ سانتی‌متر است. در حوالی خردادماه ۱۴۰۲، قیمت پنکه مه پاش تقریبا معادل با ۸ میلیون و ۵۰۰هزار تومان اعلام شده است.

    قیمت و مشخصات این مدل را ببینید

     

    پنکه آبی تایفون مدل 75st

    بهترین پنکه آبی

    پنکه آبی تایفون هم یکی دیگر از محصولات مه‌پاش موجود در بازار است که امکان تنظیم ارتفاعش وجود دارد. ابعاد پنکه تایفون در حدود ۹۰x۶۰x۱۷۰ سانتی‌متر است.

    پرتاب باد این پنکه مطلوب است و صدای اندکی ایجاد می‌کند. یکی از جذابیت‌هایش هم مربوط به طراحی آن می‌شود. پنکه تایفون طراحی مناسبی دارد و ظاهرش شکیل است. برای خرید این محصول در نزدیکی تابستان ۱۴۰۲ به صرف حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان نیاز دارید.

    قیمت و مشخصات این مدل را ببینید

     

    پنکه مه پاش ایستاده برنازی

    خرید پنکه رطوبت ساز

    این مدل از بهترین پنکه آبی با پروانه‌های فلزی ۶۵ سانتی‌متری  توانایی پوشش فضایی با مساحت کمتر از ۲۰۰ متر مربع را دارد. قدرت پرتاب باد آن ۸.۵ متر است و سرعت موتور را می‌توانید روی ۳ دور متفاوت تنظیم کنید. مخزن آب ۴۰ لیتری آن شما را از پر کردن مداوم مخزن بی نیاز می‌کند.  چرخش ۹۰ درچه به طرفین و ۳۰ درجه در جهات عمودی به سرمایش یکدست همه گوشه و کنارها کمک می‌‌کند. پنکه مه پاش برنازی دارای ریموت کنترل است که کار با ان را بسیار آسان می‌کند.

     

    مه پاش دیواری تایفون مدل Wtc

    خرید پنکه مه پاش

    یکی دیگر از محصولات مه‌پاش برند تایفون هم مدل Wtc است. ابعاد این پنکه در حدود ۱۵۰x۱۵x۳۰ سانتی‌متر است و فقط یک پره دارد. قدرت پرتاب باد آن مطلوب است و رطوبت خوبی به‌وجود می‌آورد.

    جنس پره محصول پلاستیکی است و طراحی خوبی دارد. البته باید بدانید که این پنکه فاقد مخزن است. در واقع، پمپ کوچکی دارد که نیاز به قراردادن آن در مخزن آب وجود دارد. وسیله آب را مکش می‌کند و روی پره می‌ریزد. قیمت پنکه مه پاش تایفون در اواخر خردادماه ۱۴۰۲ در حدود ۴ میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

    قیمت و مشخصات این مدل را ببینید

     

    پنکه تایفون مدل مه پاش کد GMC/65ST3

    پنکه

    اگر برای مکانی پرتردد، خواهان خرید پنکه مه پاش هستید، بهتر است که به این مورد هم نگاهی داشته باشید. این پنکه از نوع ایستاده است و موتوری با قابلیت تنظیم روی ۳ سرعت مختلف دارد.

    با وجود گیربکسی که در آن تعبیه شده هم امکان چرخش ۹۰ درجه به دو سمت مقدور می‌شود. ابعاد این مدل از پنکه تایفون ۵۵x۴۵x۱۹۰ سانتی‌متر است. اگر قصد خرید این محصول را در اواخر خرداد ۱۴۰۲ دارید، باید حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

    قیمت و مشخصات این مدل را ببینید

     

    پنکه مه پاش فنگدا

    پنکه مه پاش

    برند فنگدا هم از مواردی است که در فهرست خرید پنکه آبی به بازار عرضه می‌کند. این محصول از برند مذکور ابعادی معادل با ۶۵x۴۵x۱۵۰ سانتی‌متر دارد و توان مصرفی‌اش هم ۲۳۰ وات است.

    مخزن آب ۸لیتری این محصول به ایجاد جریان هوایی مطلوب و خنک‌سازی فضا کمک زیادی می‌کند. قیمت آن در اواخر خرداد ۱۴۰۲ در حدود ۹ میلیون و ۵۰۰هزار تومان است و قابلیت تنظیم سرعت هم دارد.

    قیمت و مشخصات این مدل را ببینید

     

    نوبت شماست!

    از نکات خرید پنکه مه پاش و مدل‌های موجود و مطلوبش در بازار ایران برایتان گفتیم. این پنکه‌ها بیشتر مناسب محیط‌های باز و نیمه‌باز هستند و به‌واسطه رطوبتی که ایجاد می‌کنند، احتمال دارد که در فضای بسته نمی به‌وجود بیاورند که برای لوازم خانه مانند تلویزیون مناسب نباشد. درباره این پنکه‌ها پرسش یا نکته مبهمی در ذهنتان باقی مانده است؟ از ما بپرسید.

     

    سوالات متداول در مورد خرید پنکه مه پاش

    پنکه مه پاش چیست؟ نکه مه پاش یا رطوبت ساز، فناوری جدید برای سرمایش و خنک کردن هوای محیط است. این پنکه‌ها با پخش کردن ذرات آب در هوا بهترین گزینه برای خنک سازی محیط‌های باز هستند. بهترین مارک پنکه آبی چیست؟ از پرفروش‌ترین و بهترین مارک آبی در بازار ایران باید به وسی، تایفون، برنازی، فنگدا و هانا اشاره کرد.[see_also]14854[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید