بهترین گوشی ۲۰۲۳ اقتصادی، میان رده و پرچمدار

بهترین گوشی ۲۰۲۳ اقتصادی، میان رده و پرچمدار
راهنمای مطالعه

    انتخاب بهترین گوشی ۲۰۲۳ کار آسانی نیست چون گزینه های عالی زیادی در دسترس هستند. چه طرفدار آیفون باشید و چه کاربر اندروید، برندهای سامسونگ، شیائومی و اپل گوشی‌های زیادی را در سال ۲۰۲۳ عرضه کردند. برای اینکه کارتان آسان شود در این مطلب فهرست بهترین موبایل های ۲۰۲۳ را تهیه کرده‌ایم که در بازار ایران می‌توانید بخرید. این فهرست به موبایل‌های پرچمدار محدود نیست و مدل‌های میان‌رده و اقتصادی پرفروش ۲۰۲۳ هم در آن حضور دارند.

    پیش از این فهرست بهترین گوشی شیائومی و بهترین گوشی سامسونگ را معرفی کرده‌ایم. همچنین اگر دنبال گوشی خوب ارزان هستند، مطلب گوشی تا ۵ میلیون را از دست ندهید.

     

    لیست بهترین گوشی ۲۰۲۳ به انتخاب سایت درجه

    • سامسونگ گلکسی S23 الترا
    • اپل آیفون ۱۵ پرو مکس
    • گوگل پیکسل ۸ پرو
    • گلکسی زد فولد ۵
    • موتورولا ریزر ۲۰۲۳
    • سامسونگ گلکسی A54
    • گوگل پیکسل 7A
    • گلکسی A24

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ پرچمدار

    گلکسی S23 الترا

    پردازنده: Snapdragon 8 Gen 2  | اندازه نمایشگر: ۶.۸ اینچ | گزینه‌های ذخیره سازی: تا یک ترابایت | دوربین عقب: ۲۰۰ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو (2x)، ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو پریسکوپ (5x) | دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

     بهترین گوشی ۲۰۲۳ پرچمدار

    Galaxy S23 Ultra بدون شک بهترین گوشی ۲۰۲۳ اندروید است و از دوربین و پردازنده گرفته تا نمایشگر و باتری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گلکسی اس ۲۳ اولترا با صفحه نمایش بزرگ ۶.۸ اینچی AMOLED تصاویری چشم‌نواز و گرم ایجاد می‌کند.

    دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی در روشن‌ترین و کم‌نورترین محیط‌ها تصاویری پر از جزییات و با کیفیت را ثبت می‌کند. لنز تله فوتو ۳ برابر و لنز تله فوتو پریسکوپ ۱۰ برابری نسبت به نسل قبل بهبود یافته‌اند. زوم دیجیتال ۳۰ برابری هم کاملا ارتقا یافته و از یک ویژگی سرگرم کننده به قابلیتی واقعا کاربردی تبدیل شده. به طور قطع هیچ گوشی هوشمند دیگری وجود ندارد که این سطح از عکاسی زوم را ارائه دهد.

    بهترین پرچمدار سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و محفظه خنک‌کننده بخار بزرگ‌تر برای گیمرهای موبایل، به اندازه کافی قدرتمند است و هر بازی سنگینی را به شکلی روان اجرا می‌کند.

    از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد و کاربردی گلکسی اس ۲۳ اولترا باید به قلم استایلوس و قابلیت دکس اشاره کرد که با تبدیل گوشی به دسکتاپ تجربه کاربری را بسیار ارتقا می‌دهد.

    باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با استفاده متوسط دو روز و با کاربری سنگین‌تر یک روز دوام می‌آورد. حداکثر توان شارژر ۴۵ وات است، که ظرف یک ساعت باتری شما را دوباره پر می‌کند. البته شارژری در جعبه وجود ندارد و باید شارژر را جداگانه بخرید.

     

    آیفون ۱۵ پرو مکس

    پردازنده: A17 Pro | اندازه نمایشگر: ۶.۷ اینچ | گزینه های ذخیره سازی: تا یک ترابایت | دوربین عقب: ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو (2x)، ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو (5x) | دوربین جلو: ۱۲ مگاپیکسل

     آیفون ۱۵ پرو مکس

    آیفون ۱۵ پرو مکس جدید هر آنچه را که از یک گوشی هوشمند پرچمدار انتظار دارید، ارائه می‌دهد و بهترین گوشی ۲۰۲۳ اپل است. نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED درخشان Super Retina XDR با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز فوق‌العاده است.

    پرچمدار ۲۰۲۳ اپل به جای فولاد ضد زنگ از تیتانیوم ساخته شده و نه تنها در دست بسیار سبک‌تر است. بلکه استفاده طولانی را به طرز محسوسی راحت تر می‌کند. تراشه A17 Pro یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های دنیای موبایل را دارد و بازی‌های سنگین را بدون داغ شدن بدنه مثل آب خوردن اجرا می‌کند.

    در نگاه اول به نظر می‌رسد دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به نسل قبل تغییر نکرده و همچنان دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.78، f/2.2 و f/2.8 دارد. اما در عمل اینطور نیست و بهینه‌سازی زیادی را شاهدیم. دوربین اصلی آیفون 15 پرو مکس حالا به‌جای ۱۲ مگاپیکسل به‌طور پیش‌فرض عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی می‌گیرد و در نتیجه تصاویری با جزئیات بیشتر به دست می‌آید.

     علاوه بر این، آخرین فناوری پردازش تصویر Smart HDR 5 اپل، رنگ‌های عکس‌ها را بهبود می‌بخشد. در نهایت، دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو مکس اکنون تا ۵ برابر زوم اپتیکال را پشتیبانی می‌کند که نسبت به ۳ برابر قبلی بهبود یافته است.

    دکمه Action جدید به شما امکان می دهد میانبرها را بهتر سفارشی کرده و برنامه‌های مورد نیاز خود را به راحتی باز کنید، از جمله روشن کردن دوربین با فشار دادن و نگه داشتن آن.

    یکی دیگر از ویژگی های اصلی آیفون 15 پرو مکس، کانکتور USB-C است که از شارژ سریع‌تر و انتقال داده‌ها پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان شارژ دستگاه‌های دیگر از جمله Apple Watch و اتصال به مانیتور خارجی را هم را دارد.

    گوگل پیکسل ۸ پرو

    پردازنده: Google Tensor G3 | اندازه نمایشگر: ۶.۷ اینچ | گزینه های ذخیره سازی: تا یک ترابایت | دوربین عقب: ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۴۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۴۸ مگاپیکسل تله فوتو | دوربین جلو: ۱۰.۸ مگاپیکسل

    وقتی صحبت از عملکرد دوربین به میان می آید، هر سه برند اصلی یعنی اپل، سامسپتگ و گوگل عملکرد بسیار خوبی دارند اما بیشتر اوقات، این دوربین گوگل پیکسل است که اکثر کاربران را راضی می‌کند. پیکسل ۸ پرو هم به عنوان بهترین گوشی ۲۰۲۳ گوگل از نظر عکاسی و پردازش تصویر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

    پرچمدار ۲۰۲۳ گوگل دوربین اصلی سه‌گانه با لنز واید ۵۰ مگاپیکسلی و فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی دارد که به طور قابل‌توجهی در گرفتن عکس‌های ماکرو و کلوزآپ توانایی عالی عمل می‌کند.لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی هم عکاسی از فواصل دور را بهترین شکل انجام می‌دهد. در

    بخش تنظمیات دوربین یک سری قابلیت جدید اضافه شده که به شما امکان می‌دهد مواردی مانند نوردهی و سرعت شاتر را تغییر دهید. با ویژگی‌های هوش مصنوعی مانند Magic Eraser، Photo Unblur و Best Take می‌توانید کیفیت عکس‌ها را ارتقا داده و به دلخواه ادیت کنید. برای مثال Magic Editor به شما امکان می‌دهد اشیا را از عکس‌ها پاک کرده و جابه‌جا کنید، حتی آن‌هایی که با گوشی دیگری گرفته شده‌اند.

    پیکسل ۸ پرو شباهت زیادی به مدل قبلی خود دارد اما این تغییرات ظریف است که همه تفاوت‌ها را ایجاد می‌کند. صفحه نمایش با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز می‌تواند در صورت نیاز به یک هرتز کاهش یابد و بسیار شارژ کمی مصرف می‌کند. سطح روشنایی به ۱۶۰۰ نیت برای محتوای HDR و ۲۴۰۰ نیت برای حداکثر روشنایی می‌رسد.

    تراشه جدید Tensor G3 یک تغییر توانایی انجام پردازش‌های مختلف مانند بازی، پخش زنده ویدیو از طریق 5G و اجرای برنامه‌های حجیم بدون بدون گرم شدن بیش از حد را دارد.

    در مجموع Google Pixel 8 Pro یک گوشی اندرویدی عالی برای کسانی است که به دنبال طراحی زیبا، دوربین استثنایی و پردازنده‌ای سریع هستند،

     

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ تاشو

    گلکسی زد فولد ۵

    پردازنده: Google Tensor G3 | اندازه نمایشگر: ۶.۷ اینچ | گزینه های ذخیره سازی: تا یک ترابایت | دوربین عقب: ۵۰ مگاپیکسل اصلی، ۴۸ مگاپیکسل فوق عریض، ۴۸ مگاپیکسل تله فوتو | دوربین جلو: ۱۰.۸ مگاپیکسل

     

    بهترین گوشی تاشو ۲۰۲۳ گلکسی زد فولد ۵ است که نسبت به نسل قبل از نظر طراحی، سخت‌افزار و تجربه کلی دستخوش بهینه‌سازی شده است. لولا دیگر شکافی ندارد و گرد و خاک کمتری وارد صفحه‌نمایش می‌شوند. همچنین نگه‌داشتن آن در دست را بهتر و ارگونومیک‌تر می‌کند.

    Z Fold 5 صفحه نمایش خارجی ۶.۲ اینچی با وضوح ۲۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل و صفحه نمایش داخلی ۷.۶ اینچی با وضوح ۲۱۷۶ در ۱۸۱۲ دارد که هر دو نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز دارند.

    چیدمان دوربین شامل سنسورهای ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی است. همچنان زیر نور مستقیم خورشید عکس‌های فوق اشباع خواهید داشت، اما در شرایط دیگر، حتی با لنز فوق عریض، نتایج عکس طبیعی‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسد. زوم اپتیکال نیز با جزئیات بیشتر، تعادل رنگ بهتر و نوردهی دقیق بهبود یافته است.

    البته دوربین بی‌نقص نیست و صحنه‌های کم نور ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. اگر می‌خواهید بهترین دوربین گوشی سامسونگ را داشته باشید، سراغ Galaxy S23 Ultra بروید.

    گلکسی زد فولد ۵ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می کند و دارای ۱۲ گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی تا یک ترابایت است. این دستگاه با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 سامسونگ عرضه می‌شود. نوار وظیفه برای انجام چند کار همزمان عالی است و می‌توانید سه برنامه به علاوه یک پنجره شناور را به طور همزمان داشته باشید.

    با استفاده عادی در پایان روز بین ۳۵ تا ۵۰ درصد شارژ باتری باقی می‌ماند. گلکسی زد فولد از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند و حدود ۸۰ دقیقه طول می‌کشد تا کاملا شارژ شود.

    بهترین گوشی تاشو ۲۰۲۳ از قلم S پشتیبانی می‌کند و سامسونگ یک قلم جدید با نام S Pen Fold Edition برای این گوشی عرضه کرده است. این دستگاه به نوک نازک‌تر، ۴۰۹۶ سطح فشار و IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار ارتقا یافته است. متأسفانه در Z Fold 5 شکافی برای ذخیره آن ندارید و باید کیفی بخرید که از نگه داشتن قلم S پشتیبانی کند.

     

    موتورولا ریزر ۲۰۲۳

    پردازنده: Snapdragon 8+ Gen 1 | اندازه نمایشگر: ۳.۶ اینچ خارجی، ۶.۹ اینچ داخلی | گزینه های ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت | دوربین عقب: ۱۲ مگاپیکسل اصلی، ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض | دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

     

    موتورولا ریزر جدید با طراحی جمع و جور و سخت‌افزار قوی برای استفاده روزمره عالی است.

    بدنه تاشو این گوشی در همان نگاه اول همه توجهات را به خود جلب می‌کند. جدای از جنبه ظاهری می‌توانید بدون دردسر با یک دست به تماس ها پاسخ دهید و پیامک ارسال کنید.

    موتورولا ریزر ۲۰۲۳ علیرغم جثه کوچکش، ویژگی‌ها و قدرت زیادی دارد. از پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 پشتیبانی می‌کند که به اندازه کافی برای اجرای همزمان برنامه‌ها قدرتمند است. به لطف نمایشگر خارجی بزرگ، می توانید مجموعه‌ای از برنامه‌ها مانند Instagram، WhatsApp، YouTube و موارد دیگر را بدون نیاز به باز کردن گوشی روی نمایشگر خارجی اجرا کنید.

     

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ میان رده

    سامسونگ گلکسی A54 5G

    پردازنده: Exynos 1380 | اندازه نمایشگر: ۶.۴ اینچ | حافظه ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت | دوربین عقب: ۵۰ مگاپیکسل عریض، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض، ۵ مگاپیکسل ماکرو | دوربین جلو: ۳۲ مگاپیکسل

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ میان رده

    پرفروش ترین گوشی ۲۰۲۳ سامسونگ در سطح میان رده گلکسی A54 بود و بسیاری از ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار را با قیمت کمتر ارائه می دهد. همانطور که در بررسی گلکسی A54 دیدیم، به لطف صفحه نمایش OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، پیمایش در برنامه‌ها و انجام بازی‌ها روان و سریع است و رنگ‌ها پر جنب و جوش و غنی با طیف سیاه عمیق هستند.

     ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی (پشتیبانی از کارت حافظه) و تراشه اگزینوش ۱۳۸۰ یک تجربه کاربری روان و بدون دردسر را برای شما رقم می‌زنند. این گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می‌شود. سامسونگ قول ارتقای نرم افزار را برای چهار سال آینده با پنج سال به روز رسانی امنیتی داده است.

    دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی در نور کافی تصاویر رضایت‌بخشی ثبت می‌کنند. اگرچه گلکسی A54 یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد، اما نمی‌تواند دو روز متوالی را بدون شارژ پشت سر بگذارد. A54 عکس‌های کاملا واضحی را در تاریکی نمی‌گیرد، اما خروجی با کنتراست مناسب و مثل همیشه اشباع است.

     

    گوگل پیکسل 7A

    پردازنده: Google Tensor G2 | اندازه نمایشگر: ۶.۱ اینچ | گزینه‌های ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت | دوربین عقب: ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض | دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل

     

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ گوگل

    این گوشی با طراحی و ویژگی‌هایی تقریباً مشابه پیکسل ۷ پرو گزینه‌ای عالی برای کسانی است که دنبال میان‌رده‌ای باکیفیت هستند که آپدیت‌ها و قابلیت‌های جدید را پیش از همه دریافت کند.

    پرفروش ترین گوشی ۲۰۲۳ گوگل پنل پشتی پلاستیکی براق و فریم فلزی دارد که حس خوبی هنگام دست گرفتن به شما می‌دهد.

    صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED با وضوح فول اچ دی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است. گوگل نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش را از ۶۰ به ۹۰ هرتز افزایش داده که باید تجربه نرم‌تری را ارائه دهد.

    Pixel 7a دارای تراشه Tensor G2، ۸ گیگابایت رم و حافظه ۱۲۸ گیگابایت است. گوگل Pixel 7a توان بالایی برای اجرای بازی و برنامه‌های سنگین دارد اما برخی کاربران از داغ شدن گوشی حین اجرای بازی‌های گرافیکی خبر داده‌اند. مزیت اصلی این تراشه قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ادیت تصاویر و یادگیری ماشین است.

    دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی بدون اشباع بیش از حد معمول در گوشی‌های سامسونگ، عکس‌های واضح و دقیق تولید می‌کند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی Pixel نیز تصاویر پرتره با جزئیات و پر رنگ و لعابی را ثبت می‌کند.

     

    بهترین گوشی ۲۰۲۳ اقتصادی

    گلکسی A24 5G

    پردازنده: Google Tensor G2 | اندازه نمایشگر: ۶.۱ اینچ | گزینه‌های ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت | دوربین عقب: ۶۴ مگاپیکسل اصلی، ۱۲ مگاپیکسل فوق عریض | دوربین جلو: ۱۳ مگاپیکسل

    بررسی گلکسی A24 سامسونگ

    در نهایت نوبت به یکی از پرفروش ترین گوشی های ۲۰۲۳ در کلاس اقتصادی می‌رسد. گلکسی A24 5G یک صفحه نمایش سوپر امولد بزرگ ۶.۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی و نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز دارد که نسبت به قیمتش بسیار با کیفیت و ارزشمند است.

    نمایشگر رنگ‌های پر جنب و جوشی دارد و با نرخ تازه‌سازی بالا پیمایش نسبتاً نرمی خواهید داشت. طراحی گوشی ساده و مینیمال است و پنل پشت پلاستیکی آن بافت منحصر به فردی دارد که خطر لیز خوردن گوشی را کم می‌کند.

    گوشی A24 دارای ۸ گیگابایت رم و تراشه مدیاتک Helio G99 است که عملکرد مناسبی نسبت به قیمت دارد؛ هرچند ممکن است هنگام بازی یا باز کردن برنامه‌ها متوجه کمی لگ شوید. سامسونگ A24 5G را با اندروید 13 و OneUI 5 عرضه می‌کند و شما دو ارتقای اصلی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهید کرد.

    عملکرددوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی هم چشمگیر است. وقتی از A24 برای گرفتن چند عکس از اطراف استفاده کردیم، نتایج کاملاً خوب بود. رنگ‌ها نیز مانند گوشی‌های رده بالاتر سامسونگ، روشن اشباع و تند هستند.

    باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی آن با استفاده متوسط حداقل دو روز دوام می آورد. گوشی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما در جعبه آداپتور نیست و باید جداگانه آن را بخرید.

    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید