مقایسه ۵ مدل دستگاه کباب زن خانگی موجود در بازار ایران

مقایسه ۵ مدل دستگاه کباب زن خانگی موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    خیلی‌ها دوست دارند در سفر یا آخر هفته‌ها کباب کوبیده درست کنند. چند شرکت ایرانی دستگاه کباب زن روانه بازار کرده‌اند که می‌توانید از میان محصولات‌شان انتخاب کنید. برای خرید راحت‌تر، «درجه» برندهای کباب زن موجود در بازار را مقایسه کرده است.

    تصور منظره‌ کوبیده‌ داغ کنار نان تازه و گوجه‌فرنگی کبابی، آدم را به هوس کباب درست کردن می‌اندازد. اما به سیخ گرفتن مایه کباب برای خیلی‌ها کار ساده‌ای نیست. مدل‌های مختلفی از کوبیده زن در بازار وجود دارد؛ با دیدن آنها گیج می‌شویم که کدام کارایی بهتری دارد و سیخ‌های باکیفیتی درست می‌کند.

    اگر شما هم نمی‌دانید کدام مدل کباب زن را بخرید، با «درجه» همراه شوید. قیمت‌ها به‌روز هستند و نظر کاربران در سایت‌های آنلاین به‌ویژه دیجی کالا درنظر گرفته شده است. پیش از این شما را با نکات مهم در خرید دستگاه کباب ساز خانگی، بهترین کباب پز گازی خانگی و نکات مهم در خرید تابه گریل برقی آشنا کرده بودیم.

    کباب زن شاندرمندستگاه کباب زن شاندرمن

    اینطور که از نظرات کاربران در دیجی‌ کالا می‌شود فهمید، شاندرمن برند باکیفیتی‌ است و میان رقیبانش حرف‌هایی برای گفتن دارد. اندازه‌های دستگاه ۳۵ در ۱۵ در ۷ است و دو کیلو وزن دارد. به این ترتیب جای زیادی در آشپزخانه اشغال نمی‌کند.

    همه‌ قطعه‌های این دستگاه جدا می‌شوند و قابل‌شست‌وشو با دست یا ماشین ظرف‌‌شویی هستند. آن‌طور که سازنده ادعا می‌کند فلز بدنه یا همان آلومینیوم صنعتی، به‌جای تزریق با روش ریخته‌گری، با دستگاه دای کَستینگ (Die Casting) به آن تزریق شده است. به همین دلیل پس از شست‌وشو بوی گوشت نمی‌دهد.

    قالب گوشت این دستگاه روکش تفلون دارد. هنگامی‌ که آن را به برق می‌زنید،‌ سطح تلفون گرم می‌شود و وقت آن می‌رسد که مایه کباب را در دستگاه قرار دهید. مایه به سطح دستگاه نمی‌چسبد و راحت از آن جدا خواهد شد. کوبیده ساز شاندرمن درواقع دستگاهی برقی به‌حساب می‌آید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد تا قالب آن به حد کافی گرم شود. اما اگر بخواهید در پارک و جنگل و خلاصه خارج از خانه از آن استفاده کنید، بدون برق و با قرار دادن آن روی گاز پیک‌نیکی یا باربیکیو، گرمای لازم را دریافت می‌کند.

    حرارت مورد نیاز آن حدود ۵۰ درجه سانتیگراد است. بیشتر کاربران نچسب بودن بدنه‌ قالب را تایید می‌کنند، اما کوتاهی سیم برق دستگاه یکی از موارد منفی‌ است که خیلی‌ها به آن اشاره کرده‌اند.

    دستگاه کباب زن شاندرمن

    برای هر سیخ کباب حدود ۶۰ تا ۹۵ گرم مایه لازم دارید که می‌تواند هر نوع گوشت چرخ‌کرده‌ای باشد، مثل گوشت قرمز، مرغ یا بوقلمون.

    محبوب‌ترین چاشنی کباب کوبیده را ببینید

    اگر دست‌تان فرز باشد و همیشه کباب درست می‌کنید، تا ۱۰۰ سیخ هم در یک ساعت آماده می‌کنید. البته که برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه احتمالا به این همه سیخ نیازی ندارید و بالاخره در یک ساعت موفق خواهید شد کباب‌ها را آماده کنید.

    اما اگر سیخ دم دست نداشته باشید، می‌توانید از قابلیت بدون سیخ آن برای درست کردن کوبیده روی گریل یا توی فر استفاده کنید. مایه را بدون سیخ درون دستگاه می‌گذارید و وقتی آماده شد، با دو دست بلندش می‌کنید. در این صورت باید مقدار دنبه بیشتر باشد.دستگاه کباب زن

    در سایت شاندرمن می‌توانید فیلم آموزشی کار کردن با دستگاه را ببینید و عضو کانال تلگرامش شوید. به‌ این ترتیب پیش از خرید کباب‌ زن، اطلاعات کافی به‌دست می‌آورید. با خرید دستگاه، فیلم آموزشی به‌شکل دی‌وی‌دی دریافت می‌کنید.

    مدت ضمانت این دستگاه ۱۸ ماه است و به نظر می‌رسد خدمات پس از فروش آن پاسخگوی مشکلات دستگاه است. قیمت کباب زن شاندرمن را می‌توانید در لینک زیر ببینید. قیمتی‌ که بعضی از کاربران آن‌را بالا ارزیابی کرده‌اند.

    مشاهده قیمت کبا‌ب‌ساز شاندرمن در دیجی‌کالا

    [related]10839[/related]

    کباب زن نوین گر

    از برند نوین گر دو مدل کباب زن در بازار موجود است:

    کباب زن نوین گر مسافرتی برقیدستگاه کباب زن نوین گر برقی

    کباب زن برقی نوین‌گر ۲ کیلو و ۳۵۰ گرم وزن دارد که البته برای همراه بردن در سفر کمی سنگین به‌نظر می‌رسد. اندازه‌های آن ۳۷ در ۱۰ در ۱۶ است. بدنه و دسته‌ این دستگاه فلزی‌ است و عمر طولانی دارد. کباب‌هایی که با این وسیله آماده می‌کنید، به اندازه‌ ۲۸ در ۳ و نیم سانتیمتری از آب درمی‌آیند. اول باید سیخ کباب را در جایگاهش بگذارید و اهرم را بچرخانید. بعد نوبت به مایه کباب می‌رسد که می‌تواند گوشت قرمز یا سفید باشد. مایه را درون مخزنش می‌ریزید و دسته‌ را فشار می‌دهید. هیتر برقی نوین‌گر کمک می‌کند تا مایه کباب به بدنه نچسبد، ضمن اینکه ضخامت مایه روی سیخ یکدست می‌شود.

    مشاهده قیمت کباب‌زن نوین گر برقی

    کباب‌ زن نوین گر آبیدستگاه کباب زن نوین گر

    کوبیده ساز آبی نوین گر کارکرد متفاوتی دارد و به‌جای داشتن هیتر، مخزن آب دارد. با پر کردن مخزن و روشن کردن دستگاه آب می‌جوشد و محفظه‌ مایه کباب را گرم می‌کند. هدف این است که مایه به بدنه نچسبد و به‌راحتی جدا شود. اندازه‌های مدل برقی و آبی یکسان است، اما مدل آبی ارزان‌تر است. مدل آبی نوین گر۲ کیلو و ۲۰۰ گرم سنگینی دارد.

    مشاهده قیمت کباب‌زن نوین گر آبی

    کباب زن آیلادستگاه کباب زن آیلا

    کوبیده ساز آیلا جنس آلومینیومی دارد و مانند دیگر مدل‌ها در ایران تولید می‌شود. اندازه‌های آن ۳۰ در ۲۷ در ۱۱ است و وزنش ۱ کیلو و ۴۰۰ گرم.

    کاربران زیادی درمورد کباب زن آیلا نظر نداده‌اند، اما تعدادی از آن تعریف کرده‌اند. رنگ‌های سفید و بنفش این کالا موجود است. این کوبیده ساز بدون برق کار می‌کند و بنابراین، برای استفاده در حیاط و تراس یا پیک‌نیک و جنگل مناسب است. برای خرید این وسیله ۱۸۰ هزار تومان می‌پردازید.

    مشاهده تصاویر و قیمت کباب‌زن آیلا

    کباب زن زی نویندستگاه کباب زن زینوین

    مدل بعدی دستگاه سیخ‌گیر موجود در بازار، کوبیده‌ساز زی‌نوین است. این دستگاه از پلاستیک فشرده‌ باکیفیت ساخته شده و ظاهرش بی‌شباهت به آب‌میوه‌گیری نیست. این دستگاه قبلا به نام آسان گیر تک هم معروف بوده است.

    اندازه‌ کباب‌ زن زی نوین ۲۶ در ۲۸.۵ در ۳۵.۵، و وزن آن یک کیلو و ۶۰۰ گرم است. طراحی آن به‌ترتیبی‌ است که نیازی به برق یا باتری ندارد، بلکه با فشار دست و مانند آب‌میوه‌گیری گوشت را وارد دستگاه می‌کنید. بعد سیخ را در جای خودش قرار می‌دهید و هم‌زمان با فشار روی مخزن گوشت، سیخ را آرام از دستگاه خارج می‌کنید. می‌توانید با انواع گوشت چرخ‌شده مثل مرغ و گوشت قرمز کباب درست کنید.

    نکته‌ جالب این برند، گواهی ثبت اختراع آن است. اگرچه خیلی از کاربران دیجی کالا رضایت چندانی از کارکرد این کالای اختراعی ندارند. مشکلی که تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان تجربه کرده‌اند، جدا شدن گوشت از سیخ است. کاربرانی هم هستند که می‌گویند با چند بار چرخ کردن گوشت و ورز دادن طولانی آن توانسته‌اند به‌راحتی از سیخ‌گیر زی نوین استفاده کنند.

    این محصول یک سال ضمانت دارد. به‌هر حال اگر قرار است برای خرید کباب زن هزینه کنید، بد نیست قبل از خرید، کامنت‌های کاربران را هم بخوانید.

    قیمت و تصاویر کباب‌زن زینوین را ببینید

    برندهای دیگر

    در جست‌وجو برای خرید کباب زن به مدل‌های دیگر برمی‌خورید که وجه مشترک آنها جنس پلاستیکی، دستی بودن و قیمت پایین است، مانند کباب‌ زن خانواده و مدل K115. قیمت خرید این دسته از سیخ گیرها پایین‌تر است. جالب این‌که باوجود قیمت پایین و طراحی ساده و جمع‌وجور این دستگاه‌ها، بازخورد بدی از کاربران نگرفته‌اند. با توجه به ارزان بودن این مدل‌ها، ارزش امتحان کردن دارند و احتمالا می‌توانید کارایی متوسط تا ضعیفی از آنها انتظار داشته باشید. مشاهده کباب‌زن خانواده مشاهده کباب زن مدل K115 در این جدول چکیده‌ای از مقایسه‌ برندهای کباب زن موجود در بازار را می‌خوانید: [table id=149 /]برندهای دیگر دستگاه کباب زناگر کباب بخش جدانشدنی تعطیلات شماست، شاید بد نباشد برای سیخ‌گیر باکیفیت هزینه کنید. ممکن هم هست که از دید شما یکی از کباب‌ زن های پلاستیکی ارزان قیمت کار را راه بیندازد. اگر کوبیده‌ ساز خریده‌اید، تجربه‌ خودتان را با ما و خوانندگان درجه درمیان بگذارید، چراکه همین تجربه‌ها بهترین راهنمای پیش از خرید هستند. [see_also]8293[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید