خرید دندان گیر کودک؛ معرفی و مقایسه ۴ مدل موجود در بازار ایران

خرید دندان گیر کودک؛ معرفی و مقایسه ۴ مدل موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    جوانه‌ها نماد شگفت‌انگیزی از امید هستند. جوانه سبز و تُرد گیاهان را دیده‌اید؟ جوانه‌ دندان یک کودک هم به اندازه همان برگ‌های نرم و نازک شورآفرین و امیدوارکننده است. اما این داستان زیبا، ابعاد تاریکی هم دارد. باید واقع‌بین باشیم و قبول کنیم که رویش جوانه‌های زیبا با درد و خارش همراه است. اینجاست که نیاز به خرید دندان گیر کودک از ملزومات سبد خرید هر خانه‌ای می‌شود که در آن یک کوچولوی دوست‌داشتنی در حال دندان درآوردن است. در ادامه با چند مدل دندان گیر کودک و مزایا و معایب‌شان آشنا می‌شوید. این نمونه‌ها از پرفروش‌های بازار ایرانی است.

    ۱. دندان گیر جغجغه‌ای مایا مدل آبدار کد 002

    خرید دندان گیر کودک

    یکی از ویژگی‌های مهم در هر دندان گیر، جذابیت آن برای جلب نظر کودک است. اگر دقت کرده باشید، کودکان در آستانه دندان درآوردن، مدام اشیا و وسایل مختلف را برای تسکین خارش و آزردگی دندان‌ها وارد دهان‌شان می‌کنند. خرید دندان گیر مناسبی که توجه کودک را به خود جلب می‌کند، باعث می‌شود تا به جای اینکه به سراغ اشیای آلوده مختلف برود از دندان گیر برای تسکین لثه‌هایش کمک بگیرد. دندان گیر جغجغه‌ای، هم فال است و هم تماشا. هم کودک را با سر و صدایی که دارد، سرگرم می‌کند و هم وسیله مناسبی برای آرام کردن خارش و آزردگی لثه‌هاست.

    ویژگی‌ها و مشخصات

    جنس دندان گیر مایا از پلاستیک است اما همان‌طور که می‌دانید، پلاستیک‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند. پلاستیک به کار رفته در ساخت دندان گیر مایا مرغوب است و در ترکیب آن ماده BPA وجود ندارد. به راحتی می‌توانید این وسیله را استریل و ضدعفونی کنید. تمیزی دندان گیر بسیار حائز اهمیت است.

    قرار است که این وسیله مدام وارد دهان کودک شود پس مقوله نظافت اصلا شوخی‌بردار نیست و باید حتما در هنگام خرید دندان گیر کودک به دنبال جنسی باشید که به‌راحتی امکان ضدعفونی کردن آن وجود دارد. درون این دندان گیر، یک ماده خنک‌کننده لثه‌ها هم تعبیه شده است. با وجود ماده خنک‌کننده، خارش و درد احتمالی در لثه‌ها تا حدی التیام پیدا می‌کند و استفاده از دندان گیر را برای کودک خوشایند می‌سازد.

    نظرات کاربران و قیمت

    برای خرید دندان گیر کودک مایا باید حدود ۱۶ هزار تومان خرج کنید. بیشتر کسانی که قبلا این وسیله را برای کودکان‌شان خریداری کرده بودند در وبسایت دیجی‌کالا از جذابیت دندان گیر برای آنها صحبت کرده‌اند. وجود جغجغه در دسته دندان گیر برای کودک جالب است. ضمن اینکه تعداد مهره‌هایی که درون وسیله قرار گرفته تا آن را به جغجغه هم بدل کند، آن‌قدر زیاد نیست که صدایش باعث آزار مادر و پدر و اطرافیان بی‌نوای کودک شود.

    فقط بعضی از خریداران قبلی به این موضوع اشاره داشته‌اند که بعد از چند ماه مصرف، مایع خنک‌کننده درون دندان گیر با پارگی پلاستیک اطراف آن، از وسیله خارج شده است. ما دقیقا نمی‌دانیم که چه چیزی باعث پارگی دندان گیر آنها شده است اما لازم می‌دانیم که به شما درباره خطر پارگی پلاستیک هشدار بدهیم. اگر فکر می‌کنید که به هر دلیلی، امکان پارگی این دندان گیر وجود دارد، شاید بهتر است در خرید آن تجدید نظر کنید.

    دندان‌گیر جغجغه‌ای مایا

    ۲. دندان گیر دکتر جین مدل T22 دست تک رنگ

    خرید دندان گیر کودک

    دندان گیر دکتر جین از آن دندان گیرهایی است که با در نظر گرفتن مجموعه‌ای دقیق از عناصر مختلف طراحی شده است. این عناصر چه چیزهایی هستند؟ راحتی و سهولت در دست گرفتن وسیله برای کودک، جذابیت شکل ظاهری آن، نرمی و مناسب بودن جنس وسیله. این دندان گیر شبیه یک دست است و کودک به راحتی می‌تواند تمام قسمت‌های آن را در دهان فرو ببرد.

    ویژگی‌ها و مشخصات

    با خرید دندان گیر کودک دکتر جین هم وسیله‌ای فاقد BPA خواهید داشت. این ماده در ساختار بعضی از وسایل پلاستیکی وجود دارد و می‌تواند به بدن جذب شود. به همین خاطر حتما در خرید وسایل و ظروف پلاستیکی به ویژه چیزهایی که متعلق به کودک است به نداشتن BPA در ساختار آنها دقت کنید.

    نظرات کاربران و قیمت

    کاربران مختلفی که این محصول را از وبسایت دیجی‌کالا خریداری کرده‌اند درباره اندازه آن نظر مثبتی داشته‌اند. ظاهرا اندازه این وسیله برای دهان کودکان مناسب است. اما یک نکته کلیدی در میان نظرات دیده می‌شود و آن اشاره به آب شدن این دندان گیر در آب جوش است. باید دقت کنید که مواد ضدعفونی‌کننده بی‌خطر و متعدد دیگری هم برای استریل کردن دندان گیر وجود دارند. پس اگر این دندان گیر را به قیمت حدود ۸ هزار تومان می‌خرید باید برای تمیز کردن آن، دور آب جوش را خط بکشید.

    دندان گیر دکتر جین مدل T22

    ۳. دندان گیر مدل Caterpillar

    خرید دندان گیر کودک

    دندان گیر کاترپیلار هم یکی دیگر از محصولاتی است که به گواه وبسایت‌های فروش ایرانی مانند دیجی‌کالا در میان خانواده‌ها محبوب است. این وسیله حاوی مایع خنک‌کننده لثه است و خیلی راحت در دستان کودک قرار می‌گیرد. امکان استریل کردن و ضدعفونی این دندان گیر هم وجود دارد ولی باید دقت کنید که نباید برای تمیزی و نظافت دندان گیر، آن را در آب جوش، مایکرویو و ماشین ظرف‌شویی بگذارید. دندان گیر کاترپیلار از جنس پلاستیک است و در معرض آب جوش، ذوب می‌شود. مایکرویو و ماشین ظرف‌شویی هم آن را خراب می‌کنند.

    ویژگی‌ها و مشخصات

    خرید دندان گیر کودک کاترپیلار باعث می‌شود تا علاوه بر التیام بخشیدن به خارش و آزردگی لثه‌های کودک به او وسیله‌ای بدهید که با در دست گرفتن آن، مهارت نگه داشتن را هم تمرین می‌کند. در نتیجه، دست‌ها و انگشتانش تقویت خواهد شد. توسعه مهارت‌های مختلف کودکان در ماه‌های نخست زندگی معطوف به شناخت اطراف با لمس اشیا می‌شود. پس بهتر است به سراغ وسایلی برای او بروید که به تقویت مهارت‌هایش کمک می‌کنند.

    قیمت و نظرات کاربران

    یادتان باشد که این دندان گیر برای کودکان بزرگ‌تر مثلا در حدود بالای هشت ماه مناسب است. اگر آن را برای نوزادان خریداری کنید، احتمالا غیرقابل استفاده خواهد بود زیرا برای کودکان زیر هشت ماه، بزرگ و سنگین است. بیشتر خریداران قبلی این دندان گیر به این موضوع اشاره کرده‌اند. پس با توجه به جثه و توانایی‌های کودک‌تان، اقدام به خرید دندان گیر کنید و حواس‌تان باشد که این وسیله برایش سنگین نباشد. قیمت خرید دندان گیر کودک کاترپیلار حدود ۳۰ هزار تومان است.

    دندان گیر مدل Caterpillar

    ۴. دندان گیر کودک طرح دستکش کد 2029

    خرید دندان گیر کودک

    این مدل دندان گیر کودک به شکل دستکش درست شده است و در ساخت آن هم پارچه وجود دارد و هم پلاستیک. پلاستیک موجود در آن، فاقد BPA است و به راحتی می‌توانید آن را در دست کودک کنید و با بستی که وجود دارد، اندازه دستکش را متناسب با اندازه مچ و دستش هماهنگ کنید. خرید دندان گیر کودک طرح دستکش برای کودکان سه تا ۱۲ ماه مناسب است.

    ویژگی‌ها و مشخصات

    دندان گیر طرح دستکش، سبک است و طراحی آن باعث می‌شود که کودک به راحتی از آن استفاده کند. زمانی که این وسیله را به دست او می‌پوشانید دیگر به سراغ اشیا و اسباب‌بازی‌های دیگر نمی‌رود تا آنها را وارد دهانش کند. البته برخورد و واکنش هر کودکی با دیگری متفاوت است. شاید بعضی از کودکان دوست نداشته باشند که در منزل دستکش بپوشند و تلاش‌تان برای پوشاندن این وسیله به دست‌های‌شان با ناکامی رو به رو شود. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید وسایل مرتبط با کودک در نظر بگیرید، خواسته‌ها و نیازهای کودک است. باید چیزی را خریداری کنید که کودک آن را می‌پذیرد و به راحتی از آن استفاده می‌کند.

    قیمت و نظرات کاربران

    یکی از نکاتی که خریداران قبلی این دستکش مطرح کرده‌اند، تَک بودن آن است. یعنی به عقیده آنها، بهتر بود که این دندان گیر در قالب یک جفت عرضه می‌شد. اما این دستکش فقط یک عدد است و ظاهرا در دست راست، بهتر قرار می‌گیرد. اگر این محصول به صورت یک جفت برای دست راست و چپ به بازار ارائه می‌شد، احتمالا خریداران راضی را راضی‌تر هم می‌کرد. قیمت خرید دندان گیر کودک طرح دستکش حدود ۳۴ هزار تومان است.

    دندانگیر کودک طرح دستکش

    نتیجه‌گیری

    کدام دندان گیر، نظرتان را بیشتر جلب کرده است؟ مدل دستکشی یا مدل‌های تمام پلاستیکی؟ به نظرتان وجود ابزارهای بازی مثل جغجغه در دندان گیر، کودک را به استفاده بیشتر از آن ترغیب می‌کند یا حواسش را پرت می‌کند و مانع از آن می‌شود که وسیله را به دهان فرو ببرد؟ هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌های مثبت و منفی بودند. دوست داریم نظرات‌تان را درباره بهترین گزینه برای خرید دندان گیر کودک بدانیم. پس اگر نقطه‌نظری در این باره دارید یا تجربه‌ای از خرید این محصول به دست آورده‌اید حتما در بخش نظرات با ما مطرح کنید تا به خریداران برای رسیدن به گزینه مناسب کمک کنیم. [see_also]10398[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید