بهترین برندهای شال و روسری ایرانی با خاص‌ترین طرح‌ها کدامند؟

بهترین برندهای شال و روسری ایرانی با خاص‌ترین طرح‌ها کدامند؟
راهنمای مطالعه

    شال و روسری جزء جدایی‌ناپذیر استایل ما خانم‌هاست. طرح و رنگ‌ولعابی که سر می‌کنیم، درصورتی‌که خاص باشد، به‌تنهایی می‌تواند سمت‌وسوی سلیقه و علایق‌مان را تا حدودی بر دیگران آشکار کند. پس اگر خاص‌پسندید، جای درستی آمده‌اید. در ادامه از بهترین برندهای شال و روسری ایرانی با خاص‌ترین طرح‌ها برایتان می‌گوییم. با ما همراه باشید.

    عمده شال و روسری‌های موجود در بازار را طرح‌های عامه‌پسند تشکیل می‌دهند. یعنی خاص‌بودنی که استایل‌مان را منحصربه‌فرد کند، ندارند که البته بی‌دلیل هم نیست. چون در تیراژ انبوه تولید می‌شوند و چنانچه عامه‌پسند نباشند، روی دست تولیدکننده و فروشنده می‌مانند. به همین دلیل در بین تولیداتی که با رویکرد جلب‌نظر سلیقه اکثریت طراحی و به بازار عرضه می‌شوند کمتر به طرح‌های خاص و منحصربه‌فرد برمی‌خوریم. اما عده‌ای از طراحان خوش‌ذوق کشورمان به‌ویژه در سال‌های اخیر با تولید شال و روسری طرح خاص به سرمایه‌گذاری روی جذب مشتریان خاص‌پسند روی آورده‌اند. نیازی به گفتن نیست که برندهای این‌چنینی تولیدات‌شان را در تیراژ محدود عرضه می‌کنند و معمولا هم به‌خاطر خاص‌بودن‌شان قیمت‌بالاترند.

    خاص‌پسندانی که جنبه مالی برایشان مطرح نیست که هیچ! اما هستند کسانی هم که، باوجود بودجه محدود، ترجیح می‌دهند به‌جای خرید چند دست شال و روسری جورواجور و قیمت‌مناسب درعوض پول‌شان را برای خرید یک دست، اما طرح‌ خاص و برندنشان، پس‌انداز کنند. درهرصورت روی سخن‌مان با شما خاص‌پسندهاست. مطمئن‌ایم که از این مطلب دست‌خالی بیرون نخواهید رفت.

    این شما و این بهترین برندهای شال و روسری ایرانی با خاص‌ترین طرح‌ها:

    آدور؛ برندی پرافتخار با ریشه‌های عمیق هنری

    ption id="attachment_15121" align="aligncenter" width="850"]بهترین برندهای شال و روسری ایرانی - آدور روسری غزال قرمز برگرفته از وب‌سایت آدور

    معرفی برند

    آدور یعنی ریشه و از گویش‌های قدیمی ایرانی گرفته شده است. این برند مجموعه منحصربه‌فردی از طرح‌های هنری خوش‌رنگ‌ولعاب را در قالب شال و روسری و همچنین دستمال تزئینی به مشتریان خاص‌پسندش عرضه می‌کند. هرآنچه در آدور می‌بینید، دارای ریشه‌های عمیق هنری است که اساسا به فلسفه این برند برمی‌گردد. چراکه طراحان آدور در تلاش‌اند تا چشم‌نوازترین آثار هنری را از دل موزه‌ها و گالری‌ها بیرون بکشد و با زندگی روزمره پیوند دهد. آدور برای حفظ شأن و مقام این آثار تأکید ویژه‌ای هم روی ارائه محصولات باکیفیت و ماندگار دارد.

    ارزیابی ما درجه‌ای‌ها از طرح‌ها و قیمت

    طرح‌ها

    این برند خوش‌ذوق تاکنون پنج مجموعه به‌نام‌های ترنج، دیبا، اقلیم، زهیر و ایران من عرضه کرده است. در سِری محصولات هر مجموعه شاهد تمرکز طراحان روی درون‌مایه‌ای خاص هستیم. آن هم اغلب درون‌مایه‌هایی که در عرصه مد کشورمان کمتر موردتوجه قرار گرفته‌اند.

    برای مثال طراحان آدور در مجموعه اقلیم از طبیعت و حیات‌وحش ایران الهام گرفته‌ و سعی در بازنمایی طبیعت کم‌نظیر و گونه‌های متنوع جانوری کشورمان داشته‌اند. به‌شخصه که دو طرح غزال و چکاوک را از این مجموعه بسیار پسندیدم و البته از نگارگری‌های مجموعه زهیر هم حظ بردم. جالب است که آدور فلسفه پشت هر طرح را هم در وب‌سایتش به‌شیوایی توضیح داده است.

    ما درجه‌ای‌ها که معتقدیم آدور حتی می‌تواند انتخاب فوق‌العاده شیکی برای هدیه به یک دوست خارجی باشد. خصوصا دستمال‌های تزئینی آدور که برای خارجی‌ها در مقایسه با شال و روسری کاربرد بیشتری دارند.

    همه مجموعه‌‌کارهای این برند را می‌توانید در وب‌سایت یا صفحه اینستاگرام آدور ببینید. کلیه محصولات هم به‌صورت کاملا حرفه‌ای عکاسی شده‌اند.

    قیمت

    قیمت شال و روسری‌های آدور اغلب از حدود ۲۰۰ هزار تومان بیشتر است. ولی خب خاص‌بودن در چنین سطحی قطعا خرج دارد! ضمن اینکه محصولات آدور دست‌دوزند و کار دست هم طبیعتا روی قیمت تأثیرگذار است.

    سِتی ریس؛ دنیای رنگی‌رنگی قصه‌ها و افسانه‌ها

    ption id="attachment_15126" align="aligncenter" width="850"]بهترین برندهای شال و روسری ایرانی - ستی ریس اسکرین‌شات از صفحه اینستاگرام ستی ریس

    معرفی برند

    صاحبان این برند، مهسا و غزاله، بر این باورند که هرگز از پتانسیل بالای افسانه‌ها و قصه‌های ایرانی، آن‌طور که باید و شاید، در عرصه مد کشورمان استفاده نشده است. این شد که به‌اتفاق تصمیم گرفتند قصه‌ها و افسانه‌های مهجور را با تولید روسری‌های هنری زنده کنند و از تیر ماه ۹۷ با نام ۲ ریس شروع به کار کردند. نام ۲ ریس را هم از این جهت انتخاب کرده بودند که این برند حاصل درهم‌تنیدن افکار دو نفرشان بود. اما ازآنجاکه این نام قابل‌ثبت نبود، پس از هم‌فکری مجدد به نام زیبای سِتی ریس رسیدند. سِتی، به‌گفته خودشان، عنوان احترام‌آمیزی برای بانوان است.

    ارزیابی ما درجه‌ای‌ها از طرح‌ها و قیمت

    طرح‌ها

    کافی است صفحه ایسنتاگرام ستی ریس را باز کنید تا به دنیای قصه‌ها و افسانه‌ها وارد شوید. عمده طرح‌هایی که در ستی ریس خواهید دید به معنای واقعی کلمه منحصربه‌فردند. طراحان این برند دست روی درون‌مایه‌هایی گذاشته‌اند که به‌ندرت یا شاید هرگز روی تن‌پوش‌های روزمره نمی‌بینیم.

    برای مثال می‌توان از طرح رقص کُردی که یکی از آیین‌های نمایشی کُردهاست نام برد. این طرح در چند مجموعه‌رنگ در قالب روسری قابل‌سفارش است. خودم که هم‌نشینی سبز و بنفش این طرح را بیشتر پسندیدم. نبرد شیر و گاو هم طرح خیلی خاصی است. این طرح را ستی ریس از نقش‌برجسته نبرد شیر و گاو روی بدنه سنگی راه‌پله کاخ آپادانا اقتباس کرده است. طرحی که می‌تواند نمادی از تحویل سال و نوروز باشد و با ترکیب رنگ انتخابی این برند دلنشین‌تر شده است. طرح خاص رقص سماع هم که دیگر جای خود.

    خلاصه که طرح‌های خاص در ستی ریس زیاد است. آن هم با ترکیب‌های رنگی مجذوب‌کننده‌ای که در همان نگاه اول دل هر رنگی‌رنگی‌پسندی را بدجوری خواهند برد.

    قیمت

    ستی ریس هنوز وب‌سایت فروش ندارد و برای خرید مستقیم از این برند باید از طریق صفحه اینستاگرام‌شان اقدام کنید. منتها ستی ریس قیمت‌‌ را در پست‌ها یا کامنت‌ها اعلام نمی‌کند. ولی برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید در دایرکت اینستاگرام‌شان پیغام بگذارید. مطمئن هم باشید که پیغام‌تان بی‌پاسخ نخواهد ماند. ما بااینکه قیمت یکی از نمونه‌کارها را سؤال کردیم، اما چون خود ستی ریس قیمت‌ها را تنها به‌صورت پیام خصوصی اعلام می‌کند، به‌احترام این برند از اعلام قیمت دقیق خودداری می‌کنیم. فقط همین‌قدر بگوییم که قیمت‌ها زیر ۲۰۰ هزار تومان است.

    درضمن هایلایت خرید حضوری را هم در صفحه اینستاگرام ستی ریس حتما ببینید. آدرس گالری‌هایی که روسری‌های ستی ریس را حضوری برای فروش دارند در این هایلایت موجود است.

    عرفانموس؛ نقش‌پردازی‌های نامتعارف اما هنرمندانه

    ption id="attachment_15139" align="aligncenter" width="850"]بهترین برندهای شال و روسری ایرانی - عرفان موس شال طرح سیرک برگرفته از وب‌سایت آستین

    معرفی برند

    راستش را بخواهید، نتوانستیم اطلاعات به‌خصوصی برای معرفی این برند پیدا کنیم. اگر موفق به برقراری ارتباط مستقیم با عرفانموس شدیم، حتما درمورد ماجرای آغاز این برند و فلسفه پشت طراحی‌ها سؤال خواهیم کرد.

    ارزیابی ما درجه‌ای‌ها از طرح‌ها و قیمت

    طرح‌ها

    شال و روسری‌های عرفانموس نه‌تنها خیلی خاص بلکه حتی در مواردی عجیب و نامتعارف‌اند. نامتعارف به این معنی که از درونمایه‌هایی غیرمعمول برای تن‌پوشی مثل شال یا روسری برخوردارند. نمونه‌ای که در تصویر فوق می‌بینید به‌خاطر طرح خاص و کم‌نظیرش جذابیت ویژه‌ای دارد. ازجمله سایر طرح‌های غیرمعمول عرفانموس می‌توان به طرح پیکان، شعبده‌باز و شام عروسی اشاره کرد. البته نامتعارف‌های عرفانموس بیش از اینهاست. 

    بخش دیگری هم از طرح‌های عرفانموس هستند که با بهره‌گیری از حروف و کلمات فارسی نقش‌پردازی شده‌اند و جلوه‌ای هنرمندانه را به نمایش می‌گذارند.

    منتها عرفانموس را بیشتر به شماهایی پیشنهاد می‌کنیم که دوز بالاتر و مدرن‌تری از خاص‌بودن را می‌پسندید. ضمن اینکه برای سِت‌کردن طرح‌های سوپرخاص این برند با سایر تکه‌های لباس‌تان باید دقت مضاعف به خرج دهید. وگرنه شال و یا روسری برندنشان‌تان با تأکید و جلوه ویژه‌ای که باید به نظر نخواهد رسید.

    قیمت

    شال و روسری‌های عرفان موس را می‌توانید از وب‌سایت آستین سفارش دهید. البته عمده طرح‌ها ناموجود شده‌اند. اما اگر بشتابید، هنوز تعداد انگشت‌شماری از طرح‌ها با قیمت حدود ۲۰۰ هزار تومان موجود و قابل‌سفارش‌اند.

    خلعت؛ تلفیق نقوش رنگی با اشعار ایرانی

    ption id="attachment_15140" align="aligncenter" width="850"]بهترین برندهای شال و روسری ایرانی - خلعت برگرفته از صفحه اینستاگرام خلعت

    معرفی برند

    خلعتی‌ها معتقدند سال‌ها شال و روسری‌های موجود در بازار پاسخ‌گوی سلیقه‌های متفاوت نبودند. درنتیجه دنبال‌کنندگان طرح‌های خاص نمی‌توانستند گزینه‌ چندان قابل‌توجهی برای انتخاب داشته باشند. اما طراحان خلعت که تصمیم داشتند با رویکردی نو به این بازار پرمصرف وارد شوند، بهره‌گیری از اشعار ایرانی را برای خاص‌بودن‌شان برگزیدند و با استقبال خوبی هم از سوی نسل جوان روبه‌رو شدند.

    ارزیابی ما درجه‌ای‌ها از طرح‌ها و قیمت

    طرح‌ها

    همان طور که گفتیم، خاص‌بودن خلعت به بهره‌گیری از اشعار ایرانی برمی‌گردد. اشعار پراحساسی چون:

    • تا شقایق هست زندگی باید کرد؛
    • مرا خیال تو بی‌خیال عالم کرد؛
    • جانی و دلی ای دل و جانم همه تو؛
    • چه کنم تو مرا جان و جهانی؛
    • خوش‌تر از فکر می و جام چه خواهد بودن/ تا ببینم سرانجام چه خواهد بودن.

    اینها تنها نمونه‌هایی از اشعار مورداستفاده این برند در حاشیه روسری‌های خوش‌طرحش به شمار می‌روند. نکته جالب دیگر اینکه خلعت با معرفی هر طرح در صفحه اینستاگرامش مجموعه رنگ‌های قابل‌سِت‌کردن را هم پیشنهاد می‌دهد.

    اگر به شعروشاعری علاقه‌مندید که خلعت حتما چشم‌تان را خواهد گرفت. اما خلعت برای انتخاب هدیه هم برند مناسبی است. می‌توانید طرحی با شعری انتخاب کنید که به مخاطب خاص‌تان بخورد. هدیه‌ای هم کاربردی و هم احساسی! البته اگر خلعتی‌ها امکانی فراهم کنند که بتوان روی طرح‌های موجود اشعار سفارشی هم چاپ کرد، شاید برای برخی مشتریان ویژگی افزوده جالبی باشد.

    قیمت

    جدیدترین روسری‌های خلعت در اینستاگرام‌شان ۱۷۸ هزار تومان قیمت خورده‌اند که در مقایسه با سایر شال و روسری‌های برندنشان قیمت چندان متفاوتی نیست. برای ثبت سفارش هم باید از طریق واتس‌اپ اقدام کنید.

    طوبی آرتمیس؛ جلوه‌گر هنر اصیل ایران و جهان

    ption id="attachment_15143" align="aligncenter" width="850"]بهترین برندهای شال و روسری ایرانی - طوبی آرتمیس برگرفته از وب‌سایت مدیسه

    معرفی برند

    طوبی آرتمیس یک برند پوشاک الیاف طبیعی است که در صفحه اینستاگرامش خود را به‌عنوان تولیدی صادراتی معرفی کرده است. تولیدات این برند علاوه‌بر شال و روسری شامل مانتو و کیف‌وکفش هم می‌شود.

    ارزیابی ما درجه‌ای‌ها از طرح‌ها و قیمت

    طرح‌ها

    این برند را هم به‌خاطر طرح‌های خیلی خاصش انتخاب کردیم. شال و روسری طوبی آرتمیس ازلحاظ نوع طرح‌ها به دو دسته قابل‌تقسیم است: طرح‌های سنتی ایرانی و طرح‌های هنری خارجی.

    طرح‌های سنتی مانند گل‌ومرغ و نقش‌ونگار کاشی. اما طوبی آرتمیس برای دوست‌داران نقاشان سرشناس جهان هم گزینه‌های جذابی دارد. بعید می‌دانم عاشق نقاشی و اهل هنر باشید و از سرکردن شالی با طرح شب پرستاره ون گوگ یا بوسه کلیمت خوش‌تان نیاید.

    درونمایه‌های سنتی و هنری در سایر تولیدات این برند هم حکم‌فرماست. حتی می‌توانید شال یا روسری طرح خاص‌تان را با کیف‌های رودوشی هم‌طرح از همین برند سِت کنید.

    قیمت

    قیمت شال و روسری‌های طوبی آرتمیس در جدیدترین پست صفحه اینستاگرام این برند ۱۲۰ هزار تومان ذکر شده است. انصافا هم باتوجه‌به به قیمت‌های روز بازار رقم عجیب‌وغریبی نیست!

    اما باوجود قیمت نسبتا مناسب برای این‌همه طرح خاص و منحصربه‌فرد انتقاد کوچکی هم به طوبی آرتمیس داریم. به‌نظرمان اگر صاحبان این برند روی تکمیل اطلاعات و افزایش کاربرپسندی وب‌سایت طوبی آرتمیس بیشتر کار کنند برای ارزش و اعتبار برندشان اتفاق مثبتی خواهد بود.

    سخن پایانی

    خب بهترین برندهای شال و روسری ایرانی با خاص‌ترین طرح‌ها را خدمت‌تان معرفی کردیم. اینها برندهایی بودند که من و همکارانم می‌شناختیم. اما می‌دانیم هنوز جای برندهای خوب دیگری هم در این مطلب خالی است. پس اگر برندی را می‌شناسید که به نظرتان می‌تواند جزو بهترین برندهای شال و روسری ایرانی باشد و ما جا انداختیم حتما در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید. اگر هم از برندهای نام‌برده در این مطلب استفاده کرده‌اید، منتظریم که تجربه خریدتان را بشنویم. [see_also]14583[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید