بهترین کرامپون های بازار از نگاه خریداران کدامند؟

بهترین کرامپون های بازار از نگاه خریداران کدامند؟
راهنمای مطالعه

    آیا می‌خواهید کرامپون (یخ‌شکن) مناسبی برای کوهنوردی‌ بخرید اما نمی‌دانید به سراغ کدام برند بروید تا از خریدتان راضی باشید. اگر چنین است، با ما در «درجه» همراه باشید تا با معرفی بهترین برندهای بازار از نگاه خریداران، با دید بهتر و آگاهانه‌تری خرید کنید.

    پیش از خرید کرامپون،‌ بهتر است مقاله «انواع کرامپون و راهنمای خرید آن» را مطالعه کنید و وقتی از این محصول و راهنمایی‌های خرید آن کاملا مطلع شدید، ادامه این مطلب را بخوانید و با بهترین برندهای کرامپون آشنا شوید.

    بهترین کرامپون‌های بازار

    در اینجا به پنج برند معروف کرامپون اشاره شده است که از نظر کیفیت و دوام ایده‌آل هستند و مشتریان از آنها بیشترین رضایت را داشتند.

    ۱. کرامپون پتزل واساک (Petzl Vasak)

    بهترین کرامپون‌ها، واساک

    اگر به دنبال یخ‌شکنی هستید که ایمنی بالایی هنگام کوهنوردی روی سطوح برفی و یخ‌زده فراهم کند، یخ‌شکن پتزل واساک، ایده‌آل است. این کرامپون مجهز به ۱۲ شاخک نسبتا بلند است و به راحتی به درون یخ‌ و برف فرو می‌رود و جلوی لیز خوردن شما را می‌گیرد. برخی از شاخک‌های این کرامپون به صورت افقی و در زوایه‌های متفاوت قرار گرفته است که می‌تواند پایتان را در هر قدم که برمی‌دارید، محکم در جای خود نگه‌دارد. این کرامپون به‌خوبی از پس تست‌های متعددی برآمده و گواهینامه‌های CE و UIAA را دارد. این گواهینامه‌ها مربوط به تاییدیه‌های ایمنی لوازم کوهنوردی است که به محصولات خوب کوهنوردی داده می‌شود. این کرامپون سبک وزن و حدود ۴۸۰ گرم است.

    [table id=243 /]

    این کرامپون توانسته تمام ۵ امتیاز را از مشتریان خود کسب کند. قیمت آن در بازار ایران بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

    ۲. کرامپون گریول (Grievel)، مدل Air Tech CRAMP O MATIC

    بهترین کرامپون‌ها، گریول

    کرامپون گریول، یکی از بهترین یخ‌شکن‌هایی است که کوهنوردی‌های حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند. میله متصل‌کننده دو بخش جلویی و عقبی کرامپون تقریبا منحنی است و این ویژگی، ظاهر آن را مانند بیشتر کرامپون‌های مدرن نامتقاون می‌کند. این کرامپون‌ها نیمه سخت هستند و با کفش‌های کوهنوردی B3 و B2 کاملا سازگاری دارند. همچنین این یخ‌شکن در سه مدل مختلف سیستم‌ اتصال تولید می‌شود که عبارت‌اند از: بندی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک (برای آشنایی با این سیستم‌های اتصال، به این مطلب مراجعه کنید.)

    کرامپون گریول به ۱۲ شاخک از جنس استیل مجهز است و برای پیاده‌روی روی برف و یخ، عالی است. شاخک‌های بلند جلوی این کرامپون به خوبی درون یخ‌ها فرو رفته و راه را برای شما باز می‌کند. همچنین یخ‌شکن گریول به صفحه ضد گلوله‌ای شدن برف و یخ زیر کفش مجهز است.

    [table id=242 /]

    این کرامپون از خریداران خود ۵ امتیاز کامل را گرفته است و قیمت آن در ایران حدود ۱میلیون و ۹۰۰‌ هزار تومان است.

    [related]15203[/related]

    ۳. کرامپون هیل‌ساوند تریل (Hillsound Trail)

    بهترین‌ها، کرامپون هیل

    یکی از ویژگی‌های کرامپون‌های حرفه‌ای، مقاومت آن در برابر سطوح یخی کوه‌ها هنگام کوهنوردی است. این یخ‌شکن، برای راه رفتن روی سطوح یخی و لغزنده طراحی شده است. میخ‌های آن در مقایسه با کرامپون‌های دیگر، بلندتر است و به‌راحتی درون یخ فرو می‌روند و امنیت بیشتری هنگام راه رفتن برایتان فراهم می‌کنند. این کرامپون انعطاف‌پذیری خوبی دارد. بدنه آن از جنس ترموپلاستیک مقاوم به دماست و حلقه‌های این کرامپون با تسمه‌های ولکرو که محکم و بادوام است به هم متصل شده‌اند.

    [table id=239 /]

    این محصول از خریداران خود از ۵ امتیاز، ۴,۷ امتیاز کسب کرده است. این نوع کرامپون حدود ۱ میلیون تومان در برخی از فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسد.

    ۴. کرامپون یاکتراکس پرو (Yaktrax- Pro)

    بهترین کرامپون‌ها، یاکتراکس

    این یخ‌شکن برای پیاده‌روی در زمستان‌های سرد و یخی عالی است. با استفاده از آن می‌توانید روی سطح یخ‌زده و برفی به‌راحتی راه بروید. سطح این کرامپون به جای استفاده از شاخک، از سیم‌پیچ‌های فولادی که به دور نواری از پلاستیک پیچیده شده‌اند، تشکیل شده است. تسمه‌ای که کرامپون را به کفش، محکم متصل می‌کند، از جنس ولکرو است. این تسمه سبب می‌شود که کرامپون کاملا سر جای خود باقی بماند و بر اثر حرکت شل نشود. بدین ترتیب کوهنورد بدون نگرانی از سر خوردن، روی مسیرهای یخی حرکت می‌کند. طراحی‌های جدید این مدل از کرامپون، آن را خاص‌تر و مناسب کوهنوردی‌های سنگین‌ کرده است. یکی از مزایای سیم‌پیچ بودن کرامپون در مقایسه با نوع شاخکی، این است که آن مانند شاخک‌ها کند نمی‌شود و طول عمر بالایی دارد. البته این سیم‌پیچ نمی‌تواند به اندازه شاخک  کشش و اصطکاک تولید کند.

    [table id=241 /]

    این کرامپون از خریداران خود، ۴,۱ از ۵ امتیاز دریافت کرده است و  در بازار ایران با قیمت حدود ۲۵۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

    ۵. کرامپون بلک‌دیاموند- نیو کرامپون (Black Diamond-Neve Crampon)

    بهترین کرامپون‌ها، بلک دیاموند

    این کرامپون از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و طراحی زیبایی دارد. آن مناسب بالا رفتن از کوه‌هایی است که خیلی پربرف نیستند و برای کوهنوردی‌های سبک طراحی شده است. ۱۰ شاخکی است و میله وسط کرامپون بلک‌دیاموند که بخش‌های عقبی و جلویی را به هم متصل می‌کند و همچنین از انعطاف بسیار خوبی برخوردار است. اهرم پاشنه این کرامپون قابل تنظیم است و با یک حلقه آلومینیومی به تسمه کرامپون متصل می‌شود. این کرامپون مجهز به صفحات ضد ضربه ABS با چگالی دوگانه در قسمت عقب و پاشنه است و علاوه بر دوام بالا، جلوی توده شدن برف زیر کف کفش را می‌گیرد. جنس آلومینیومی آن، این کرامپون را سبک‌وزن کرده است.

    دو نوع سیستم اتصال، یکی برای کوهنوردی‌های معمولی و دیگری حرفه‌ای، در این کرامپون وجود دارد.

    [table id=240 /]

    این کرامپون از نگاه خریداران از ۵ ستاره، ۴ ستاره گرفته است و البته بیشتر آنها معتقد بودند که این کرامپون برای کوهنوردی‌های نسبتا معمولی و ساده، بسیار ایده‌آل است. قیمت این کرامپون بیش از ۲ میلیون تومان است.

    کلام آخر

    امیدواریم با استفاده از این مطلب، بتوانید بهترین کرامپون مورد نیازتان را بخرید. ممنون می‌شویم، تجربه‌های خود را هم با ما در میان بگذارید. [see_also]13586[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید