خرید برس حرارتی و نکاتی که دانستن آنها ضروری است

خرید برس حرارتی و نکاتی که دانستن آنها ضروری است
راهنمای مطالعه

    برس حرارتی یکی از راحت‌ترین لوازم برقی برای صاف‌کردن موهاست که اتفاقا این روزها بازار خوبی هم پیدا کرده است. اما ببینیم برس حرارتی چگونه وسیله‌ای است و اگر قصد خریدش را داشتید به چه نکاتی باید دقت کنید.

    اغلب‌مان برای صاف‌کردن موقتی موها دو راه بیشتر نمی‌شناسیم: یکی سشوار و دیگری اتوی مو. صاف‌کردن موها با سشوار که کار هرکسی نیست. مگر اینکه در هماهنگ‌کردن برس با سشوار استاد باشید. صاف‌کردن مکرر موها با اتوی مو هم که حتما می‌دانید چه بلایی سر موها می‌آورد. اما راه‌حل سومی هم وجود دارد و آن استفاده از برس‌های حرارتی است. البته نه اینکه برس حرارتی از سشوار و اتوی مو لزوما بهتر باشد. ولی خب وسیله نسبتا راحت‌تری است. در ادامه از ویژگی‌های برس‌های حرارتی بیشتر صحبت می‌کنیم.

    برس حرارتی چگونه وسیله‌ای است؟

    برس حرارتی چگونه وسیله‌ای است؟

    برس حرارتی در نگاه اول فرقی با برس‌های معمولی ندارد. فقط اینکه یغورتر و سنگین‌تر است. اما کارکردش بیش از صرفا برس‌کشیدن موهاست. برس‌های حرارتی با برق کار می‌کنند. اغلب‌شان سیم‌دارند و مستقیما به پریز وصل می‌شوند. اما مدل‌های باتری‌خور و قابل‌شارژ این وسیله بسیار محدودند و به‌سختی یافت می‌شوند. برس‌های حرارتی به‌دلیل برخورداری از صفحات داغ‌شونده قادرند ضمن برس‌کشیدن موها، کار صاف‌کنندگی را هم برایتان انجام دهند. اما فقط تا حدودی. چون از برس‌های حرارتی نمی‌توانید انتظار موهای لخت شلاقی داشته باشید. 

    درضمن برس حرارتی با سشوار چرخان فرق دارد. برس‌های حرارتی مسطح‌اند. اما سشوارهای برس‌دار چرخشی شبیه برس‌های پیچی می‌مانند و بیشتر به درد استفاده روی موهای بلند می‌خورند. درحالی‌که برای موهای کوتاه برس‌های حرارتی مسطح بهترند و به‌علاوه روی موهای بلند هم به‌راحتی قابل‌استفاده‌اند.

    برای خرید برس حرارتی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

    نکات خرید برس حرارتی

    نکات خرید برس حرارتی تقریبا همان‌هایی هستند که برای خرید اتوی مو باید بدانید. نکته خیلی خاص و گمراه‌کننده‌ای هم وجود ندارد. بااین‌حال یادآوری موارد زیر خالی از فایده نیست:

    جنس صفحه حرارتی

    در برس‌های حرارتی هم مانند اتوی مو معمولا از صفحات سرامیکی، تورمالینی یا تیتانیومی استفاده می‌شود. سرامیک جنس قیمت‌مناسب‌تری است و آسیب کمتری به مو وارد می‌کند. چراکه با صفحات سرامیکی احتمال سوزاندن موها کمتر است. صفحات دارای پوشش تورمالین هم از ویژگی کاهش آسیب‌های حرارتی برخوردارند. اما در استفاده از لوازم حرارتی دارای صفحات تیتانیومی باید محتاط‌تر بود. چون صفحات این جنسی خیلی سریع به بیشینه دما می‌رسند و حرارت فوق‌العاده بالایی تولید می‌کنند که البته درصورت وجود قابلیت تنظیم دما قابل‌کنترل خواهد بود. 

    [related]6906[/related]

    قابلیت یون‌سازی

    وقتی مدل‌های مختلف برس‌های حرارتی را باهم مقایسه می‌کنید، شاید بیینید که درمورد برخی مدل‌ها به قابلیت یون‌سازی اشاره شده است. برخی برس‌های حرارتی از قابلیت تولید یون‌های با بار منفی برخوردارند و یون‌های مثبتی را که موجب شاخی‌شدن و وزشدگی موها می‌شوند خنثی می‌کنند. گویا در براق‌ترشدن و افزایش درخشندگی موها هم مؤثرند. منتها وجود این قابلیت تأثیر مستقیم روی قیمت خواهد داشت.

    بیشینه دما

    بیشینه دما در هر مدلی متفاوت است. اگر موهای ضخیم و مقاومی دارید که به‌راحتی قابل‌صاف‌کردن نیست، بهتر است از بین برس‌های با بیشینه دمای بالای ۲۲۰ سانتی‌گراد انتخاب کنید. اما روی موهای با مقاومت معمولی در برابر صاف‌شدن، بیشینه دمای پایین‌تر هم جواب می‌دهد.

    قابلیت تنظیم دما

    هر مویی به محدوده دمایی به‌خصوصی برای حالت‌گرفتن نیاز دارد. همیشه هم صاف‌کردن موها با بیشینه دما کار درستی نیست. درواقع به جنس و سلامت موها بستگی دارد. درمورد موهای ضعیف و مستعد آسیب باید احتیاط بیشتری به خرج داد. خصوصا وقتی تحمل حرارتی مو بالا نباشد، برس‌های با قابلیت تنظیم دما کاربردی‌ترند. چون می‌توانید برس را روی حرارتی پایین‌تر از بیشینه دما تنظیم کنید.

    مدت‌زمان گرم‌شدن

    برس‌های حرارتی معمولا حول‌وحوش یک دقیقه، حالا چند ثانیه‌ای پایین‌تر یا بالاتر، به دمای مطلوب می‌رسند. اما مدل‌های پیشرفته‌ای هم داریم که در عرض فقط ۱۵ ثانیه یا حتی کمتر آماده به کار می‌شوند که شگفت‌انگیز است. البته که مدت‌زمان گرم‌شدن دستگاه تأثیری روی عملکرد نهایی ندارد. اما خب وقتی عجله در کار باشد، چند ثانیه اختلاف هم اهمیت می‌یابد.

    درضمن برای عجله‌ای‌ها و فراموشکارها وجود قابلیت خاموشی خودکار هم مسئله مهمی است.

    طراحی ارگونومیک

    شکل دسته برس، نقش بسزایی در راحتی کار دارد. دسته‌های با طراحی ارگونومیک دست را خسته نمی‌کنند. وزن برس هم طبیعتا هرچه سبک‌تر باشد، بهتر است. البته اگر اینترنتی خرید می‌کنید، تشخیص این موارد کار سختی است. اما حداقل می‌توانید وزن مدل‌های مختلف را از روی مشخصات‌شان باهم مقایسه کنید.

    درمورد جنس دسته هم دقت کنید که لیز نباشد. نباید هم زیاد داغ شود. وگرنه دست‌تان حین کار می‌سوزد. البته مدل‌هایی هم داریم که همراه دستکش مخصوص عرضه می‌شوند تا همان گرمای اندک هم دست‌ را اذیت نکند.

    طول سیم برس حرارتی

    شاید به نظرتان موضوع بی‌اهمیتی باشد. اما چون طول سیم در هر مدلی متفاوت است، اگر به این موضوع دقت نکنید، ممکن است طول سیم برای فاصله پریز تا میز آرایش‌تان کم بیاید. البته که درصورت کوتاهی سیم می‌توانید از چندراهی استفاده کنید. اما خب اگر طول سیم کفایت کند که قطعا راحت‌تر است. وجود سیم چرخشی هم مزیت درخورتوجهی است.

    جمع‌بندی

    با برس‌های حرارتی می‌توانید به‌دلیل راحتی کار با صرف وقت کمتری به صافی دلخواه برسید. درضمن جا دارد اضافه کنیم که قیمت این محصول آرایشی در ارزان‌ترین مدل‌ها از زیر ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در مدل‌های بالاتر به بیش از ۵۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. مدل‌های ارزان‌قیمت ابتدایی‌ترند و معمولا از قابلیت تولید یون برخوردار نیستند. شاید هم حتی تنظیم دما نداشته باشند. اما مدل‌های پیشرفته‌تر از ویژگی‌های افزوده‌ای چون نمایشگر و وجود تنظیمات متعدد برخوردارند و موها را علاوه‌بر صاف‌کردن اندکی درخشان‌تر هم می‌کنند. [see_also]14863[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید