چینی زرین و نکاتی که باید قبل از خرید از این برند بدانید

چینی زرین و نکاتی که باید قبل از خرید از این برند بدانید
راهنمای مطالعه

    چینی زرین؛ برندی ایرانی که با تنوع زیاد و قیمت مناسب، هم برای زندگی‌های نوپا خوب است و هم به‌درد بزرگ‌ترها می‌خورد. با ما باشید و ببینید چینی زرین چه ویژگی‌هایی دارد و قیمت سرویس‌های آن چقدر است.

    تا چند سال پیش‌، کمد خانه‌های ایرانی پر بود از ظرف‌های گل‌قرمز یا چینی‌هایی که واقعا ساخت چین بودند. معمولا لبه‌ ظرف‌ها نقشِ گل‌های رنگی دیده می‌شد و زمینه‌ ساده‌ای داشت. گاهی‌هم بلورهای رنگی سر سفره می‌آمدند. اما انگار که طوفانی از راه رسید و همه‌ آن ظرف‌های قشنگ را با خودش برد. خیلی زود طراحی‌های ساده و مینیمال جای آنها را گرفت، کاسه بشقاب‌هایی که اغلب نقش‌ و نگار ساده‌ای دارند و در ماشین ظرف‌شویی خراب نمی‌شوند.

    در این میان یکی از برندهای چینی ایرانی که جای خودش را در آشپزخانه‌ها باز کرده، چینی زرین است. شاید زرین تا چند سال پیش میان چینی و بلورهای خارجی گم می‌شد و ظاهر آن چنگی به‌دل نمی‌زد، اما الان می‌توانید به‌عنوان برندی که کیفیت راضی‌کننده و طرح‌های به‌روز و قشنگی دارد، روی آن حساب باز کنید؛ به‌ویژه که درمقایسه با رقیب‌های ترکیه‌ای و آلمانی قیمت مناسب‌تری دارد و از حال‌وهوای نوستالژیک بعضی مدل‌هایش نمی‌شود به‌سادگی گذشت.

    چینی زرین چه ظرف‌هایی دارد؟چینی زرین

    این کارخانه تقریبا جنسش جور است و میان کالاهای آن:

    • سرویس قاشق و چنگال
    • تنگ و لیوان
    • سرویس صبحانه و عصرانه
    • سرویس پیاله، قوری، ماگ، استکان و نعلبکی
    • کاسه‌های کوچک و بزرگ
    • سرویس کودک
    • ظرف پذیرایی

    انواع دیس و چند مدل دکوراتیو مثل ساعت و گلدان پیدا می‌کنید.

    خوبی چینی زرین این است که می‌توانید یک سرویس کامل بخرید یا بعضی از ظرف‌های آن‌را تکی انتخاب کنید. سرویس‌های آن متنوعند. معمولا جوان‌ها و کسانی‌ که چندان اهل مهمانی دادن نیستند، به سرویس ۶ نفره قانعند. اما افرادی که رفت‌وآمد بیشتر دارند یا خانواده‌ بزرگ‌تری هستند، ترجیح می‌دهند از بین سرویس‌های پروپمان‌تر مثل ۱۲نفره انتخاب کنند.

    گاهی می‌خواهید برای هدیه ظرف بخرید، شکلات‌خوری، فنجان یا چیزهایی شبیه این‌ها. احتمال زیادی وجود دارد که بین مدل‌های زرین ظرفی پیدا شود و چشم‌تان را بگیرد.

    چه نقش و نگاری بخرید؟خرید چینی زرین

    بعضی‌ها رنگ کاسه و بشقاب را با تم خانه‌شان هماهنگ می‌کنند، دسته‌ای دیگر رنگ‌های شاد و ظرف‌های گل‌دار می‌پسندند و عده‌ای هم برای مهمانی دادن طرح‌های کلاسیک و رسمی انتخاب می‌کنند. از طرف دیگر، جوان‌ترها و افراد جاافتاده سلیقه‌ یکسانی ندارند و توقع‌شان از خرید ظرف متفاوت است.

    شما از هر دسته‌ای که باشید، بالاخره طرح موردنظرتان را پیدا می‌کنید. طرح و مدل ظرف‌های زرین برای سلیقه‌های مختلف ارائه شده‌اند، از نقش‌ و نگار امروزی‌‌تر تا کلاسیک و حتا نوستالژیک در چینی‌های زرین پیدا می‌شود.

    طرح‌های خال‌دار، ظرف‌های سفیدی که لبه رنگی دارند، چینی‌هایی که پر از گل‌های درشت و رنگی هستند، ظرف‌های سفید یک‌دست و بدون طرح، و لبه‌ راه‌راه انتخاب را حسابی سخت می‌کنند. ببینیم این شرکت چه سرویس‌هایی دارد و هر کدام چه سبکی هستند.

    مدل‌های نئوکلاسیک خیلی شیک و ظریفند و حسابی شما را به‌یاد فیلم‌هایی مثل غرور و تعصب می‌اندازند. خود چینی زرین ادعا می‌کند طرح‌ها از دوره بعد از رنسانس الهام گرفته شده‌اند. این مدل‌ها برای مهمانی دادن یا کسانی که برای روزمره‌شان ظرف شیک و رسمی می‌پسندند، مناسب به‌نظر می‌رسند. نگاهی به سوپ‌خوری یا قوری فرانسیس صورتی بیندازید که چطور با انحناهای هنرمندانه و گل‌های ظریفش دل خریدار را می‌برد.

    سرویس نئوکلاسیک

    سری شهرزاد شاید توجه مامان‌هایی را جلب کند که به‌دنبال نو کردن ظرف‌های توی کابینت هستند. البته مدلی مثل پرنسس دارد که سفید با حاشیه ظریف طلایی‌ست. اما اغلب مدل‌ها نقش و نگار رنگی و طراحی سنتی دارند.

    سری شهرزاد

    از کاسه و بشقاب گرد خسته شده‌اید؟ سراغ سری کواترو را بگیرید که همه مدل‌هایش چهارگوش است. بین این چهارگوش‌های قشنگ، هم طرح‌های ساده‌‌ای مثل لورن پلاتینی پیدا می‌شود، هم طرح پرطرفداری مثل رز فلاور.

    مدل موناکو

    رادیانس سری ظرف‌هایی هستند که نقش برجسته دارند. میان آنها رنگ‌های گرمی مثل قرمز و زرد می‌بینید و البته طرح‌های سنتی مثل نقش جهان.

    سری رادیانس

    سری ایتالیا خیلی خوشگل و متنوع است. اگر نخواهید مدل خیلی رسمی مثل نئوکلاسیک انتخاب کنید، یک پله پایین‌تر میان کلاسیک‌ها به ایتالیایی‌ می‌رسید. هم طرح‌های پرنقش و رنگی مثل والنسیا ارغوانی دارند و هم مدل‌های مینیمال و خلوت مثل مون بلان و سفید صدف. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید همه‌ مدل‌هایش را خوب بررسی کنید.

    سری ایتالیا

    اگر در سری کواترو چیزی چشم‌تان را نگرفت، در سری وینچی دنبال ظرف‌ چهارگوش دلخواه‌تان بگردید که طراحانی در شهر میلان ایتالیا آنها را طراحی کرده‌اند. در مدل یاس بنفش، طرح خال‌دار و گل‌دار در کنار هم نقش قشنگی درست کرده‌اند. استریم صورتی هم توجه مینیمال‌پسندها را جلب می‌کند. سری وینچی الیسه تفاوت خیلی خاصی با سری وینچی ندارد.

    سری آسترو چهارگوش‌هایی هستند که دل‌شان می‌خواسته ستاره باشند. مربع‌هایی با انحنای ظریف که خواسته‌اند مدرن‌تر به‌نظر برسند. اگر ظرف کلاسیک با سلیقه‌تان جور نیست، نگاهی به مدل‌های آسترو بیندازید.

    سری آسترو

    می‌رسیم به سرویس صبحانه و عصرانه‌خوری که نامش آلگرو است. در این سری همه رنگی می‌بینید از قرمز درخشان تا سبز ملایم. معمولا خانم‌ها در این جور خریدها، تم رنگ آشپزخانه یا اتاق نشیمن را درنظر می‌گیرند و هماهنگ با آن رنگ فنجان و قوری را انتخاب می‌کنند. به‌هر حال پیشنهاد می‌کنیم گوشه چشمی به مدل آیریس ماربل داشته باشید.

    [related]11571[/related]

    آیا محصولات چینی زرین گارانتی دارند؟خرید چینی زرین

    اگر تهران یا اصفهان باشید، از تاریخ فروش تا ۱۲ ماه می‌توانید از خدمات پس از فروش زرین بهره ببرید. درصورتی‌که ظرفی شکسته به‌دست‌تان برسد، یا ایراد کیفی داشته باشد، یک بار آن‌را برای شما عوض می‌کنند. یادتان باشد پیش از این‌که از سرویس استفاده کنید، برای گارانتی اقدام کنید.

    این را هم بگوییم که فقط سرویس‌ها شامل گارانتی هستند و اگر کاسه و بشقاب جداگانه خریده‌ باشید، گارانتی به شما تعلق نمی‌گیرد. 

    کاربران درمورد چینی زرین چه می‌گویند؟خرید چینی زرین

    بیشتر خریداران چینی زرین از خرید خودشان راضی هستند و موارد زیادی را به‌عنوان نقطه قوت این سرویس‌ها مطرح کرده‌اند، مثل سبکی و وزن کم ظرف‌ها که میزبان مهمانی را خسته نمی‌کند، یا قیمت این برند که در مقایسه با برندهای خارجی با جیب خیلی‌ها تناسب بیشتری دارد. ضمن این‌که سرویس‌های چینی زرین هدیه‌ مناسبی به‌حساب می‌آیند و بعضی‌ها هنگام کادو خریدن یاد آن می‌افتند.

    اندازه‌ ظرف‌ها نه کوچک است و نه بزرگ؛ لب‌پر هم نمی‌شوند. ضمن این‌که طرح روی ظرف‌ها تنوع و جذابیت زیادی دارد. بعضی‌ها ظرف‌های گرد را بیشتر پسندیده‌اند و بعضی‌ دیگر چهارگوش را ترجیح می‌دهند. کیفیت بسته‌بندی نکته بعدی‌ست که راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد.

    بعضی‌ خریداران از گذاشتن ظرف‌ها در ماشین ظرف‌شویی تجربه‌ خوبی ندارند، اما اکثریت کاربران از ثابت ماندن رنگ ظرف‌ها باوجود شست‌وشو در ماشین حرف می‌زنند. به‌نظر می‌رسد رنگ تعدادی از مدل‌ها از آن‌چه در عکس دیده می‌شود، کم‌رنگ‌تر است. البته می‌توانید حضوری خرید کنید، یا اول مدل‌ها را از نزدیک ببینید و بعد آنلاین سفارش دهید. نکته بعدی کیفیت سرویس‌هاست که شامل درجه یک و عالی می‌شود. طبیعی‌ست که قیمت عالی‌ها کمی بالاتر خواهد بود.

    قیمت ظرف‌های چینی زرین چقدر است؟خرید چینی زرین

    لینک خرید چینی زرین

    از هر چه بگوییم، در پایان می‌رسیم به داستان اصلی، یعنی قیمت و هزینه‌ها. حالا که مدل‌ها را دیده و پسندیده‌اید، باید دید چقدر بودجه لازم دارید. سرویس غذاخوری کودک، ارزان‌ترین سرویس میان محصولات چینی زرین است که ۸۵ هزار تومان قیمت دارد. بعد می‌رسیم به سرویس صبحانه‌خوری ۸ پارچه که برای خریدش حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید. تعداد تکه‌های سرویس چای‌خوری که به ۱۲ برسد، قیمت آن از حدود ۱۸۰ هزار تومان سر درمی‌آورد.

    اما ببینید سرویس‌های غذاخوری را با چه قیمتی می‌شود خرید. برای ارزان‌ترین سرویس‌ ۲۸ تکه ۳۰۸ هزار تومان پرداخت می‌کنید و برای گران‌ترین سرویس ۵۹۵ هزار تومان. بعضی مدل‌ها باتوجه به طرح و کیفیتی که دارند،‌ به قیمت بالاتری عرضه شده‌اند، مثل ۲۷ پارچه شکوفه گیلاس که برای داشتنش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید. اما اگر کمتر سختگیر باشید، قیمت‌های مناسب‌تری وجود دارد. طرح‌های سری ایتالیا معمولا کمی گران‌تر از بقیه هستند، گذشته از کیفیت، نقش‌ونگار جذاب‌تری هم دارند.

    اگر بخواهید تعداد ظرف بیشتری داشته باشید، سراغ ۳۵ پارچه را بگیرید که از حدود ۵۵۰ هزار شروع می‌شود و از یک میلیون تومان بالاتر می‌رود. سرویس‌های ۱۰۲ پارچه را حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار پیدا می‌کنید و ۱۰۸ پارچه تا بالای دو میلیون تومان می‌رود. در حال حاضر، گران‌ترین سرویس ظرف چینی زرین از سری شهرزاد است که با قیمت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

    چینی زرین را از کجا بخرید؟چینی زرین

    شعبه‌های تهران در طبقه همکف مرکز تجاری آسمان ونک،‌ و خیابان شریعتی روبه‌روی میرداماد قرار دارند. اما فروشگاه‌های زیادی در استان‌های مختلف هستند که نمایندگی چینی زرین به‌شمار می‌روند. فهرست آنها را روی نقشه‌ سایت رسمی این برند پیدا می‌کنید. گذشته از شعبه‌ها و نمایندگی‌ها، در خیلی از سایت‌های خرید آنلاین و سایت رسمی چینی زرین هم می‌توانید محصولاتش را پیدا کنید. حالا شما بگویید چه تجربه‌ای از خرید چینی زرین دارید، کدام مدل‌ها به‌نظرتان جذاب‌ترند و کیفیت این برند از دید شما چگونه است! [see_also]5243[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید