بررسی ۴ مدل چاقوی برقی موجود در بازار ایران

بررسی ۴ مدل چاقوی برقی موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    خرید چاقوی برقی و استفاده از آن در آشپزخانه به کارهایتان سرعت زیادی می‌دهد. بحث، بحثِ کیفیت کارهای آشپزخانه و بهبود عملکردتان است. البته که شما می‌توانید با چاقویی معمولی هم کار خرد کردن و بریدن مواد مختلف را انجام بدهید ولی وجود چاقویی باکیفیت و تندوتیز، بهره‌وری‌تان را بالا می‌برد. آشپزها و کارکنان آشپزخانه‌های حرفه‌ای هم قطعا از استفاده از چاقوهای برقی لذت خواهند برد و سریع‌تر کارشان را پیش می‌برند. در این مقاله از ۵ مدل چاقوی برقی موجود در بازار ایران برایتان گفته‌ایم.

    ۱. چاقو برقی استودیو مدل WHI GT ELM01

    چاقوی برقی

    این چاقوی برقی مجهز به دو ارهٔ بزرگ است که به شما کمک می‌کند بتوانید تمام مواد غذایی را به راحتی برش بدهید. طول اره‌های چاقوی برقی استودیو حدود ۱۷ سانتی‌متر و جنس بدنه آن هم از پلاستیک است. تیغه‌های این چاقو را می‌توانید داخل ماشین ظرف‌شویی بگذارید و بشویید. سیم برق آن هم حدود ۱.۵ متر طول دارد و اگر پریز برق از ماده‌ای که قرار است برش داده شود، دور باشد احتمالا دچار مشکل نخواهید شد. البته یکی از ایرداتی که شاید بتوان از این چاقو گرفت، نبود محفظه‌ای برای جمع کردن سیم دستگاه در آن است.

    وجود سیمی بلند در حد ۱.۵ متر، نیاز به محفظه‌ یا جایی روی دستگاه دارد که بتوان آن را راحت‌تر جمع و جابه‌جا کرد. البته اگر بادقت و سلیقه، همیشه بعد از اتمام کارتان، سیم آن را جمع کنید و خودتان با یک نوار یا تکه‌ای سیم، سیم‌ِ جمع‌شده را ببندید، راحت‌تر خواهید بود و سیم چاقوی برقی هم جای زیادی از کابینت، کمد و... نخواهد گرفت.

    چاقوی برقی استودیو حدود ۰.۸ کیلوگرم وزن دارد و چندان سبک نیست و پایهٔ ضدلغزش هم ندارد. به همین خاطر شاید کمی کار کردن با آن برای مدتی طولانی، دست را خسته کند. پس اگر تصمیم دارید از آن برای برش میوه و موادی نرم استفاده کنید، اشتباه است. این چاقوی برقی برای بریدن مواد سفت‌تری مانند گوشت کاربرد دارد.

    قیمت چاقوی استودیو حدود ۶۸۵ هزار تومان است و برای مصرف در آشپزخانه‌های منازل کمی گران به نظر می‌رسد. اگر آشپز حرفه‌ای نیستید و زیاد اهل آشپزی موادی نیستید که نیاز به برش دارند، شاید بتوانید از میان چاقوهای دیگر، موردی کم‌قیمت‌تر هم پیدا کنید.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    ۲. چاقو برقی روتل مدل U416CH1

    چاقوی برقی

    چاقوی برقی روتل محصول کشور سوئیس است. این چاقو، دو تیغه دارد که از جنس فولاد ضدزنگ هستند و وجود دندانه‌هایی روی آنها، کار برش مواد غذایی مختلف را ساده‌تر می‌کند. جنس بدنهٔ چاقو از پلاستیک است و حدود ۰.۹ گرم وزن دارد. یعنی همچنان مانند چاقویی که در قسمت قبلی معرفی شد با محصولی سبک روبه‌رو نیستید. اما قرار نیست برای بریدن میوه از این چاقوها استفاده شود. پس نباید زیاد نگران وزن آنها باشید.

    از چاقوی برقی روتل به راحتی برای بریدن گوشت مرغ، ماهی و گوشت قرمز در حالت عادی و یخ‌زده استفاده می‌شود. لوازم جانبی چاقوی روتل یعنی تیغه‌های آن را می‌توانید در ماشین ظرف‌شویی بشویید. تیغه‌های آن دوطرفه هستند و می‌توانید از هر دو سمتِ تیغه برای بریدن مواد مختلف استفاده کنید. برای خرید این مدل از چاقوی برقی باید ۴۳۰ هزار تومان هزینه کنید. برش نان با چاقوی برقی هم از کاربردهای مفید آن است.

    این محصول هم ظرافت کافی برای بریدن موادی مانند نان را داراست و هم قدرت لازم برای برش مواد یخی و گوشت در آن وجود دارد. خرید آن می‌تواند کاربردهای زیادی در آشپزخانه‌تان داشته باشد.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    ۳. چاقو برقی کلترونیک مدل EM 3062

    چاقوی برقی

    تیغهٔ این محصول هم بلند و از جنس استیل ضدزنگ است. باوجود بلندبودن تیغه، دیگر نباید نگران وزن تقریبا ۰.۹ کیلوگرمی چاقوی کلترونیک بود چون راحت می‌توان آن را به دست گرفت و به واسطهٔ تیغهٔ بلندی که دارد، آسان‌تر کنترل می‌شود.

    این چاقو، لرزش اندکی دارد و این هم از دیگر مزایایی است که باعث می‌شود به راحتی بتوانید با آن گوشت، نان و هر چیز دیگری را برش دهید. صدای دستگاه هم زیاد بلند و آزاردهنده نیست و کارکردن با آن اعصابتان را خرد نخواهد کرد. قیمت این وسیله حدود ۳۴۰ هزار تومان است. تیغه‌های چاقوی کلترونیک را هم می‌توانید در ماشین ظرف‌شویی بشویید.

    برای کسانی که مچ دستشان دچار مشکل است، بریدن با چاقوهای عادی، کار بسیار سختی است. اما با وجود چاقوی برقی باکیفیت و کم‌لرزشی مانند کلترونیک، مشکل این افراد هم تاحد زیادی رفع می‌شود.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    ۴. چاقوی برقی کنوود KN450

    چاقوی برقی

    این چاقو هم مشابه موارد دیگر این فهرست، دارای تیغه‌ای از جنس استیل ضدزنگ است. علاوه بر تیغهٔ عادی، چاقوی کنوود، تیغهٔ دیگری هم مخصوص مواد یخ‌زده در اختیار مشتری قرار می‌دهد. قیمت این چاقوی برقی حدود ۲۰۰ هزار تومان است و اگر در وبسایت‌هایی مانند دیجی‌کالا و آمازون به نظرات خریداران دربارهٔ آن دقت کنید، متوجه خواهید شد که بعضی از خریداران قبلی محصول از صدایی که هنگام استفاده تولید می‌کند، چندان راضی نیستند.

    ضمن اینکه چاقوی کنوود برای برش دادن موادی مانند گوشت، بهتر از نان عمل می‌کند. در واقع، در هنگام استفاده از چاقوی کنوود برای بریدن نان، رویهٔ سطحی نان مخدوش می‌شود و ظاهرا ظرافت کافی در این محصول برای برش موادی به جز مواد یخ‌زده و گوشت وجود ندارد.

    قیمت چاقوی کنوود مناسب‌تر از گزینه‌های دیگر موجود در این مقاله است. اما صدایی که تولید می‌کند و میزان ظرافتش در برش مواد مختلف نسبت به گزینه‌های دیگر کمتر است. پس در خرید به این موارد دقت کافی داشته باشید و بعد اقدام به انتخاب کنید.

    مشاهده دقیق‌تر این محصول

    در آخر

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید چاقوی برقی در نظر بگیرید، نوع نیازتان و کاربردی است که از آن انتظار دارید. برای مثال، اگر قصد دارید که گوشت و مواد یخی را با آن برش دهید، امکان دارد گزینهٔ مطلوبتان با حالتی که برای برش نان از چاقوی برقی استفاده می‌کنید کاملا متفاوت باشد. بعضی از چاقوها برای انجام کارهای ظریفی مانند برش نان مناسب نیستند اما برای گوشت و مواد یخی به خوبی به شما کمک می‌کنند. پس حواستان به این موارد باشد. چاقوی برقی هم از موارد لازم و ضرویِ آشپزخانه‌ها نیست اما می‌تواند کارها را ساده کند و گزینهٔ خوبی برای کسانی باشد که دست‌هایشان برای برش مواد غذایی مشکل دارد و بیماری‌هایی در ناحیهٔ مچ دارند. [see_also]7873[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید