۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی نوت ۱۰
راهنمای مطالعه

    گلکسی نوت ۱۰ با نمایشگر حفره‌دار، دوربین سه‌گانه و البته طراحی مستطیلی‌شکل خود، ترکیبی جذاب از گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۱۰ است که کاربران خواهان داشتن بهترین گوشی‌های بازار را به سمت خرید خود سوق داده است.

    خانواده نوت همیشه قوی‌ترین و کامل‌ترین پرچمداران سامسونگ بوده‌اند. این موضوع برای گلکسی نوت ۱۰ و برادر بزرگترش هم صدق می‌کند و با بزرگ‌ترین، قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین نوت شرکت کره‌ای روبرو هستیم. در مرداد ماه امسال بود که سامسونگ تصمیم گرفت برای اولین‌بار در تاریخ این سری، به صورت همزمان دو گوشی از این خانواده را معرفی کند. گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس گرچه به‌لحاظ ظاهری شبیه به یکدیگر هستند، اما در برخی مشخصات تفاوت‌هایی اساسی نیز با یکدیگر دارند.

    اما چه دلایلی بیشتر از هر چیزی کاربران را برای خرید این گوشی جذاب ترغیب کرده است؟ قبل از پاسخ به این پرسش بیایید نگاهی کلی به مشخصات گلکسی نوت ۱۰ بیندازیم. با «درجه» همراه باشید.

    مشخصات گلکسی نوت ۱۰

    • بدنه: شیشه‌ای و فریم آلومینیومی
    • نمایشگر: ۶.۳ اینچی دینامیک امولد با رزولوشن +FHD
    • چیپست: ۷ نانومتری اکسینوس ۹۸۲۵
    • پیکربندی حافظه: ۸ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
    • دوربین اصلی: سه‌گانه (۱۲+۱۲+۱۶ مگاپیکسلی)
    • دوربین سلفی: ۱۰ مگاپیکسلی
    • باتری: ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
    • قیمت: حدود ۱۴ میلیون تومان

    مشاهده دقیق این گوشی

    ۱. نمایشگر امولد با روشنایی بی‌نظیر

    نمایشگر گلکسی نوت ۱۰

    سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگرهای اولد موبایل در جهان، همیشه بهترین دستاوردش را در کهکشانی‌های پرچمدار استفاده می‌کند. گلکسی نوت ۱۰ همانند پرچمداران جدید سری اس از نمایشگر Dynamic AMOLED بهره می‌برد. شباهت زیادی بین نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ وجود دارد؛ اما کره‌ای‌ها تغییراتی نیز در پس‌زمینه برای بهبود تجربه‌ کاربری انجام داده‌اند.

    نمایشگر ۶.۳ اینچی گلکسی نوت ۱۰ موسوم به Infinity-O با نسبت تصویر ۱۹:۹، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که تا به امروز در گوشی‌های هوشمند به‌کار رفته است. رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD، تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ را به‌ارمغان می‌آورد تا نمایش محتوا در نمایشگر این گوشی به‌اندازه کافی شارپ به‌نظر برسند.

    نمایشگر گلکسی نوت ۱۰چند ویژگی شاخص دارد. نسبت کنتراست بی‌نهایت، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت، حداکثر روشنایی پایدار ۸۰۰ نیت، بالاترین دقت رنگ بین نمایشگرهای دنیای موبایل، و البته پشتیبانی از استاندارد +HDR10. بدین ترتیب شما در تمام شرایط نوری، حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم به‌راحتی می‌توانید از گوشی استفاده کنید. روشنایی بالا و پشتیبانی پنل نمایشگر از فضای رنگی گسترده نوت ۱۰ را به گزینه‌ای کم‌نظیر در نمایش محتوای HDR تبدیل کرده است.

    [related]19705[/related]

    ۲. قلم S-Pen با تنوعی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد

    قلم S Pen گلکسی نوت ۱۰

    از زمان عرضه‌ نخستین نسل گلکسی نوت تاکنون، اس‌پن عضو جدایی‌ناپذیر و وجه تمایز اصلی خانواده‌ی نوت با سایر پرچمداران موجود در بازار از جمله‌ کهکشانی‌های سری S به‌شمار می‌آید. حال با گلکسی نوت ۱۰، قلم استایلوس محبوب سامسونگ به بالغ‌ترین فرم خود رسیده است.

    اس‌پن تأخیر نسبتا کمی دارد و حسی نزدیک به قلم واقعی را به‌ کاربر انتقال می‌دهد که که طبق ادعای سامسونگ می‌تواند تا ۴۰۹۶ سطح از فشار را تشخیص دهد. در کنار همه این ویژگی‌ها، در گلکسی نوت ۱۰ شاهد دو قابلیت جدید هستیم؛ اول اینکه یادداشت‌های شما به شکل لحظه‌ای به متن قابل ویرایش تبدیل می‌شوند و می‌توانید متن موردنظر را به‌سرعت جستجو کنید. دقت تشخیص نوشته (OCR) بسیار بالا رفته و بدخط‌ترین نوشته‌ها را نیز به‌راحتی شناسایی می‌کند.

    ویژگی دیگری که به قلم S Pen اضافه شده Air action نام دارد. این قابلیت به‌لطف تعبیه ژیروسکوپ و شتاب‌سنج درون بدنه قلم محقق شده و با استفاده از آن می‌توانید از S Pen به شکل یک قلم جادویی کمک بگیرید. مثلاً عکس‌ها را در گالری جابجا کنید، ولوم را در برنامه‌های مالتی مدیا کم و زیاد کنید، یا دوربین را به طول کامل تحت کنترل بگیرید. البته این کاربردها آنقدرها هم منطقی نیستند و احتمالاً در آینده شاهد کاربردهای بهتری از این ویژگی باشیم.

     

    ۳. عملکرد بسیار سریع گوشی در کاربری دنیای واقعی

    عملکرد گلکسی نوت ۱۰

    قلب تپنده گلکسی نوت ۱۰ پردازنده‌ ۷ نانومتری اکسینوس ۹۸۲۵ است که در حقیقت نسخه‌ای ارتقایافته از اکسینوس ۹۸۲۰ به‌شمار می‌آید و از این رو به‌لحاظ تئوری در زمینه مصرف انرژی بهینه‌تر از برادرش عمل می‌‌کند. این پردازنده ۸ هسته‌ای، از دو هسته قدرتمند M4 با فرکانس ۲.۷۳ گیگاهرتز، دو هسته قدرتمند A75 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز تشکیل شده است. Mali G76 MP12 هم به‌عنوان پردازشگر گرافیکی در گلکسی نوت ۱۰ ایفای نقش می‌کند.

    با چنین سخت‌افزار قدرتمندی، سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها بدون هیچ مشکلی و در بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن در پرچمدار سامسونگ اجرا می‌شوند. جابه‌جا شدن در منوی برنامه‌ها و رابط کاربری هم به‌‌ نرمی صورت گرفته و به ‌طور کلی تجربه استفاده از این گوشی به امری لذت‌بخش تبدیل شده است.

    فبلت گلکسی نوت ۱۰، پس از گلکسی فولد دومین گوشی هوشمند سامسونگ با حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.0 به‌ حساب می‌آید. این نسل از تراشه‌های ذخیره‌سازی در حال حاضر بالاترین سرعت را بین گوشی‌های اندرویدی دارد و تأثیر محسوسی روی سرعت اجرای برنامه‌ها و انتقال فایل در گلکسی نوت ۱۰ خواهد داشت.

    ۴. عملکرد عالی هر سه دوربین در شرایط نوری مناسب

    دوربین گلکسی نوت ۱۰

    گلکسی نوت ۱۰ همانند سری گلکسی اس ۱۰ از دوربین اصلی سه‌گانه (استاندارد، فوق عریض، تله فوتو) بهره می‌برد که البته در نسخه پلاس یک حسگر ToF یا به قول سامسونگ DepthVision هم کنار آنها قرار گرفته است. مشخصات دوربین‌های اصلی این گوشی را در ادامه می‌بینید:

    • دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، ضریب اف متغیر ۱.۵ و ۲.۴، فوکوس خودکار دوال پیکسل، لرزشگیر اپتیکال
    • دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۲، لنز فوق عریض ۱۲۳ درجه
    • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۱، لنز تله فوتو ۴۵ درجه با زوم دو برابری، لرزشگیر اپتیکال
    • دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار دوال پیکسل

    کیفیت تصاویر گلکسی نوت ۱۰ در نور کافی فوق‌العاده است و تمام صحنه‌ها را به‌خوبی ثبت می‌کند. فقط کافیست کادر مناسب را ببندید و دکمه شاتر را فشار دهید. به خاطر رنگ‌های جذاب، فوکوس سریع، کنتراست مناسب و قابلیت HDR خودکار، تقریبا همیشه باید انتظار ثبت بهترین تصاویر را داشته باشید. این وضعیت در مورد دوربین تله‌فوتو با زوم ۲ برابری نیز صدق می‌کند و خروجی آن در اغلب مواقع با دوربین اصلی هم‌سطح به‌نظر می‌رسد. تصاویر ثبت‌شده با دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۱۰ هم در شرایط نوری مساعد، جذاب و کم‌نظیر است و عکس‌ها جزئیات و پویایی رنگ مطلوبی دارند.

    پرچمدار سامسونگ قادر به ضبط ویدئوهای 4K و 1080p با نرخی بالغ بر ۶۰ فریم‌برثانیه است؛ اما در حالت فیلم‌برداری Full HD، قابلیتی موسوم به Super Steady ارائه می‌دهد که با استفاده از فناوری VDIS، لرزش‌ها را بیش از فناوری‌های لرزش‌گیر رایج کاهش می‌دهد.

    ۵. اسپیکرهای استریو با کیفیت صدای فوق‌العاده

    اسپیکر گلکسی نوت ۱۰

    اگرچه تقریبا تمام نمای جلویی گلکسی نوت ۱۰ از نمایشگر پوشیده شده است اما مهندسان سامسونگ موفق به‌ جا‌دادن اسپیکر دومی داخل حاشیه‌ فوق‌العاده باریک لبه‌ بالایی گوشی شده‌اند که با همراهی کانال اصلی اسپیکر در لبه پایین، صدایی شفاف، رسا و عاری از نویز تولید می‌کند. گلکسی نوت ۱۰ همانند سری گلکسی اس ۱۰ از خروجی صدای های‌رزولوشن ۳۲ بیتی ۳۸۴ کیلوهرتزی پشتیبانی می‌کند و استاندارد صدای فراگیر دالبی اتموس را هم دریافت کرده است. بر این اساس، گلکسی نوت ۱۰ در زمینه پخش صدا در شمار بهترین‌های بازار قرار می‌گیرد.

    جمع‌بندی خرید گلکسی نوت ۱۰

    گلکسی نوت ۱۰ تمام نیازهای کاربران حرفه‌ای دنیای موبایل و حتی بیشتر از آن را برآورده می‌کند. این گوشی با طراحی زیبا و چشم‌نواز، نمایشگر بزرگ و بی‌رقیب، سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمند و دوربین‌های حرفه‌ای، به شایستگی عنوان قوی‌ترین پرچمدار سامسونگ تا به امروز را از آن خود می‌کند. قلم اس‌پن هم با قابلیت‌های جدیدش می‌تواند طرفداران سری نوت را خوشحال کند.

    گلکسی نوت ۱۰ تنها در یک نسخه و با ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هم‌اکنون با قیمتی در حدود ۱۴ میلیون تومان در بازار کشورمان به‌فروش می‌رسد.

    نظر شما در رابطه با خرید گلکسی نوت ۱۰ چیست؟ خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

    مشاهده دقیق گلکسی نوت ۱۰

    [see_also]9502[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید