۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی نوت ۱۰

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی نوت ۱۰
راهنمای مطالعه

    خرید یک گوشی پرچمدار معمولا یعنی انتظار در اختیار داشتن محصولی با بهترین مشخصات ممکن. اما این بهترین‌بودن همواره به معنای کامل و بی‌عیب بودن نیست و این مسئله در مورد سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ هم صدق می‌کند.

    با افزایش قیمت جهانی پرچمداران در طی چند سال گذشته و عبور آن‌ها از مرز ۱۰۰۰ دلار، رقابت در بازار گوشی‌های پرچمدار به اوج خود رسیده است؛ چرا که بسیاری از کاربران در ازای پرداخت چنین هزینه گزافی خواهان خرید محصولی هستند تا نسبت به رقبا در اکثر زمینه‌ها حرف اول را در بازار بزند و ارزش بهای پرداختی آنان را داشته باشد.

    گلکسی نوت ۱۰ یکی از بهترین گوشی‌های بازار است که با برخورداری از طراحی زیبا و جذاب، قلم S PEN جادویی، سخت‌افزار قدرتمند و البته دوربینی فوق‌العاده تمام انتظارات کاربران حرفه‌ای دنیای موبایل را برآورده می‌کند اما نقاط ضعفی نیز دارد که ممکن است فکر خرید این گوشی زیبا را از ذهن شما بیرون کند.

    بنابراین اگر قصد خرید گلکسی نوت ۱۰ را دارید، بهتر است قبل از خرید با مهم‌ترین نقاط ضعف آن آشنا شوید تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید یک گوشی هوشمند پرچمدار در این بازه قیمتی اقدام کنید. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. رزولوشن پایین‌تر نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ در مقایسه با برادر بزرگترش

    نمایشگر گلکسی نوت ۱۰

    سامسونگ امسال در اقدامی عجیب تصمیم گرفت تا بین نسخه‌های مختلف پرچمدارش تمایز بیشتری قائل شود! درحالیکه گلگسی نوت ۱۰ پلاس به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی +QHD با رزولوشن ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است، شرکت کره‌ای برخلاف خانواده گلکسی اس ۱۰ قید برخورداری از رزولوشن یکسان برای هر دو نسخه سری نوت را زد و گلکسی نوت ۱۰ را با یک نمایشگر ۶.۳ اینچی +FHD با رزولوشن ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل روانه بازار کرد.

    شاید این تصمیم سامسونگ بیشتر از هر چیزی برای برخی کاربران دل‌سرد‌کننده باشد و آن‌ها را ترغیب کند که یا آن را از لیست گزینه‌های خرید خود حذف کنند و یا به سراغ نسخه پلاس بروند! البته نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ تا زمانی که آن‌ را کنار یک نمایشگر +QHD نگذارید، یکی از بهترین‌های حال حاضر دنیای موبایل است و محتوا به اندازه کافی شارپ و با دقت رنگ بالا نمایش داده می‌شوند.

    ۲. عمر باتری متوسط

    عمر باتری گلکسی نوت ۱۰

    گلکسی نوت ۱۰ برای تامین انرژی مورد نیاز خود به یک باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی وابسته است که نسبت به باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نسخه پلاس اندکی کم به‌نظر می‌رسد. هرچند رزولوشن پایین‌تر نمایشگر این گوشی موجب شده است تا عملکرد باتری هر دو نسخه در تجربه کاربری کم‌وبیش یکسان باشد.

    بعد از بررسی‌های انجام‌شده، مشخص شد این محصول در صورت استفاده سنگین در مقابل رقبای سرسختی مثل هواوی پی ۳۰ پرو حرف چندانی برای گفتن ندارد. اما با کاربری معمولی پرچمدار سامسونگ می‌تواند تا یک روز کامل شما را همراهی کند.

    مشاهده گوشی Huawei P30 Pro

    در زمینه سرعت شارژ شدن تفاوت دو نسخه بیشتر مشخص می‌شود. گلکسی نوت ۱۰ پلاس از فناوری شارژ سریع ۴۵ واتی هم پشتیبانی می‌کند درحالیکه سرعت شارژ باتری گلکسی نوت ۱۰ از ۲۵ وات فراتر نمی‌رود. این گوشی با شارژر همراهش طی ۱۰ دقیقه تا ۲۱ درصد و طی نیم ساعت تا ۵۷ درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل باتری این گوشی هم ۸۰ دقیقه طول می‌کشد.

    ۳. نبود درگاه کارت حافظه Micro SD

    فقدان کارت حافظه خارجی در گلکسی نوت ۱۰

    در اقدامی که برخی آن را به‌عنوان جلب توجه از سوی سامسونگ برای ترغیب بیشتر خریداران نسبت به خرید نسخه گران‌تر می‌دانند، این شرکت تصمیم گرفت تا درگاه میکرو اس‌دی کارت را از گلکسی نوت ۱۰ حذف کند. با درنظر گرفتن این نکته که نسخه پلاس در دو ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده‌ است، گلکسی نوت ۱۰ باید از این ویژگی برخوردار می‌شد که در واقعیت چنین چیزی اتفاق نیفتاد و این گوشی تنها در یک نسخه و با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل خریداری است.

    هر چند همین مقدار حافظه داخلی هم برای اکثر کاربران کفایت می‌کند و ممکن است فقدان کارت حافظه خارجی خیلی به چشم نیاید.

    ۴. خداحافظی جک هدفون!

    حذف جک هدفون در گلکسی نوت ۱۰

    به‌نظر می‌رسد که سامسونگ نیز پس از مدت‌ها مقاومت، اسیر روند حاکم بر بازار شده و جک دوست‌داشتنی هدفون را در جدیدترین پرچمدارش کنار گذاشته است. بهانه سامسونگ برای حذف جک هدفون، کمبود فضا در بدنه دستگاه عنوان شده اما احتمالاً تلاش برای افزایش تعداد مشتریان هدفون‌های بی‌سیم گلکسی بادز هم در این تصمیم بی‌تأثیر نبوده است.

    البته کره‌ای‌ها همراه این گوشی، ایربادهای AKG مبتنی بر پورت USB-C نیز ارائه می‌دهند که اتفاقا صدای بسیار باکیفیت و لذت‌بخشی تولید می‌کند.

    جمع‌بندی

    گلکسی نوت ۱۰

    گلکسی نوت ۱۰ یکی از معدود پرچمدارانی به‌حساب می‌آید که تقریبا در هر زمینه‌ای حرفی برای گفتن دارد. عضو جدید خانواده‌ نوت، تمام فناوری‌های نوظهور دنیای موبایل را در بطن خود دارد و منطبق بر ترندها پیش می‌رود؛ نمایشگری کاملا بدون حاشیه با دقت و روشنایی کم‌نظیر، طراحی جذاب و کیفیت ساخت مثال‌زدنی، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک، پردازنده‌ ۷ نانومتری توانمند، حافظه‌ پرسرعت UFS 3.0، دوربین سه‌گانه با ترکیب اولتراواید و تله‌فوتو و صدالبته فناوری شارژ سریع، همگی در گلکسی نوت ۱۰ جمع شده‌اند.

    اما برخی تفاوت‌های گلکسی نوت ۱۰ با نسخه پلاس نظیر رزولوشن +FHD درمقایسه با +QHD، باتری با ظرفیت کمتر و عدم پشتیبانی از کارت حافظه خارجی موجب شده تا برخی کاربران از تصمیم خود برای خرید این گوشی اجتناب کرده و نگاهی به دیگر گزینه‌های خرید خود داشته باشند.

    و اما درجه مشاهده نسخه پلاس این گوشی را به شما پیشنهاد می‌کند:

    مشاهده Galaxy Note 10 Plus

    [see_also]20390[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید