هر آنچه برای خرید سس خردل باید بدانید

هر آنچه برای خرید سس خردل باید بدانید
راهنمای مطالعه

    سس خردل یکی از چاشنی‌های خوشمزه، پرطرفدار و در عین حال پرخاصیت است که برای طعم‌دهی بسیاری از غذاها استفاده می‌شود. اگر شما هم از طرفداران این سس لذیذ هستید، این مقاله از درجه را از دست ندهید. می‌خواهیم برایتان از نکات خرید سس خردل بگوییم.

    برخی پزشکان خردل را ماده‌ای مفید برای سلامت بدن می‌دانند و استفاده از آن را به مبتلایان برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های روانی، اختلالات جنسی، برونشیت، افسردگی، اضطراب و ... توصیه می‌کنند.

    در کنار فواید خردل، طعم فوق‌العاده و دوست‌داشتنی آن بر محبوبیتش افزوده و آن را به یکی از سس‌های پرطرفدار به‌ویژه سرو انواع ساندویچ، همبرگر و هات‌داگ تبدیل کرده است.

    ۱. اگر سوخت‌وساز بدنتان زیاد است، سس خردل نخرید

    سوخت و ساز بدن و خرید سس خردل

    برخلاف بسیاری از سس‌ها که باعث افزایش وزن و ایجاد اشتهای کاذب می‌شود، خردل سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که به طور عادی سوخت‌وساز بدنتان زیاد است و به سختی وزن می‌گیرید، از مصرف نامتعادل سس خردل اجتناب کنید.

    ۲. حتی اگر چاق هستید یا اضافه‌وزن دارید، سس خردل مصرف کنید

    چاقی و سس خردل معمولا اکثر سس‌ها کالری زیادی دارند و مصرف آن‌ها باعث چاقی و اضافه‌وزن می‌شود. اما خوشبختانه خردل یکی از گیاهان کم‌کالری است. در تهیه سس خردل (خردل زرد)، هم بیشتر از زردچوبه استفاده می‌شود. ماده‌ای که به افزایش سوخت‌وساز و چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند.

    بنابراین درصورتی که چاق هستید یا اضافه‌وزن دارید، مصرف سس خردل با رعایت تعادل، صدمه‌ای به سلامت شما نمی‌زند و شما می‌توانید، این سس خوشمزه را همراه با ساندویچ یا سالاد میل کنید.

    مشاهده پرفروش‌ترین انواع سس خردل

    ۳. سس خردل را می‌توانید بیرون از یخچال نگهداری کنید

    نگهداری سس خردل بیرون از یخچالجالب است بدانید، یکی از ویژگی‌های سس خردل، نگهداری آن در بیرون از یخچال است. همانطور که می‌دانید، اکثر سس‌ها به دلیل مواد تشکیل‌دهنده باید در یخچال نگهداری شود تا بتوان مدت زمان بیشتری آن‌ها را مصرف کرد.

    این در حالی است که نیازی به نگهداری سس خردل در یخچال نیست. می‌توان آن را در کابینت و فضای آشپزخانه (بهتر است در فضای تاریک و خنک)، نگهداری کرد. فقط کمی از مزه تند‌وتیز آن کم می‌شود. البته اگر به مدت‌زمان زیادی بیرون از یخچال بماند، مزه آن رو به تلخی می‌رود. بنابراین اگر فضای یخچال شما کم است، می‌توانید با خیال راحت سس خردل را در بیرون از یخچال نگهداری کنید.

    ۴. اگر سابقه آلرژی دارید، سس خردل را با احتیاط مصرف کنید

    خردل با تمام خواص و فوایدی که دارد، ممکن است در برخی از افراد ایجاد بیماری و حساسیت کند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که مصرف‌کنندگان سس خردل به آن دچار می‌شوند، آلرژی است. اگر دچار حساسیت هستید یا در اقوام نزدیک سابقه هرگونه آلرژی وجود دارد، توصیه می‌کنیم در مصرف سس خردل بیشتر احتیاط کنید.

    ۵. به ترکیبات سس خردل، توجه کنید

     

    به طور کلی سس خردل با ترکیب دانه خردل خرد‌شده، آب، سرکه، آب‌لیمو و نمک تهیه می‌شود. این در حالی است که مردم در نقاط مختلف این کره خالی با توجه به ذائقه و رژیم غذایی خود، تنوع خوشمزه ای از این چاشنی لذیذ را تولید می‌کنند.

    از جمله پرطرفدارترین سس‌های خردل که از ترکیب سس خردل اصلی با سایر ادویه ها تولید می‌شود سس خردل زرد، خردل دیژون، خردل شیرین، خردل عسلی، خردل میوه‌ای، خردل تند، خردل ایرلندی، خردل استرالیایی، خردل روسی، خردل فرانسوی و خردل انگلیسی است. در ادامه شما را با ترکیبات برخی از لذیذترین آنها آشنا می‌کنیم.

    سس خردل آمریکایی

     

    این سس زردرنگ است و مردم آمریکا آن را با دانه‌های خردل خردشده، زردچوبه، سرکه و نمک تهیه می‌کنند. وجود زردچوبه در این چاشنی باعث رنگ زرد آن شده و به همین دلیل به آن خردل زرد آمریکایی می‌گویند.

    سس خردل دیژون (فرانسوی)

    سس خردل فرانسوی

    این سس نسبت به سس خردل زرد آمریکایی کمی ملایم‌تر و رنگ آن به قهوه‌ای نزدیک‌تر است. مخلوطی از دانه‌های خردل با نوعی نوشیدنی مخصوص تهیه می‌شود.

    سس خردل قهوه‌ای تند

    سس خردل قهوه ای تند

    در تهیه خردل قهوه‌ای تند از دانه‌های خردل قهوه‌ای درشت (خردل یک گیاه است)  استفاده می‌شود. ترکیب ادویه‌های تند طعم آن را فوق‌العاده می‌کند. مواد اصلی این محصول دانه‌های خردل قهوه‌ای، زردچوبه، زنجبیل، جوز هندی و دارچین است که یک سس عالی را برای طعم‌دهی غذاهای گوشتی ایجاد میکند.

    سس خردل آتشین (بسیار تند)

    این سس بیشتر مناسب غذاهای چینی و بسیار تند است. تندی بیش از حد این محصول به‌دلیل استفاده از دانه‌های قهوه‌ای با آب است. درواقع این دانه‌ها از لحاظ طبیعی بسیار تندتر از خردل‌های زرد هستند و زمانی‌که با اب که یک ماده‌ خنثی است، ترکیب می‌شوند، طعم بسیار تندی به‌خود می‌گیرند.

    [related]23188[/related]

    سس خردل عسلی

    سس خردل عسلی

    نوع دیگری از این خوراکی لذیذ است که با ترکیب دانه‌های خردل و عسل تهیه می‌شود. البته به دلیل طعم شیرین آن نمی‌توان آن را با هر غذایی سرو کرد. ولی با این حال، این چاشنی در سراسر دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است.

    همانطور که دیدید، هر کدام از این نوع سس‌ها با مواد و دستورالعمل خاصی تهیه می‌شود و طعم، عطر و رنگ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال سرکه یکی از مواد اصلی در تولید خردل فرانسوی است تا طعم ملایمی در سس ایجاد کند.

    این در حالی است که در نوع انگلیسی سس خردل از سرکه استفاده نمی‌شود و طعم آن به نسبت تندتر است. پس پیش از خرید سس خردل، به مواد تشکیل‌دهنده آن که روی جعبه سس نوشته شده دقت کنید.

    ۶. به میزان نمک استفاده شده در سس خردل دقت کنید

    نمک استفاده شده در سس خردلدر تهیه سس خردل از مواد دیگری مانند روغن زیتون، نمک، سرکه، دانه‌های خردل، زردچوبه و ... استفاده می‌شود. متاسفانه برخی از سس‌های خردل تولیدی دارای نمک بسیار زیاد است، و برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود. بهتر است، هنگام خرید سس خردل، به میزان نمک استفاده شده در تهیه سس توجه کنید.

    ۷. در صورت امکان خردل خانگی خریداری کنید

    خرید سس خردل خانگیبسیاری از خانواده‌ها مصرف غذاها و خوراکی‌های خانگی را به نوع صنعتی ترجیح می‌دهند. دلایل مختلفی مانند استفاده نکردن از مواد نگهدارنده، مصرف نمک کم، طعم بهتر و کیفیت محصول خانگی نسبت به محصول تولیدشده در کارخانه‌های مواد غذایی‌، از مهم‌ترین دلایل این مسئله است. پیشنهاد می‌کنیم، در صورت امکان سس‌ های خردل خانگی را خریداری کنید.

    ۸. در هنگام خرید سس خردل، به برند شرکت تولیدکننده توجه کنید

    برند تولیدکننده سس خردلیکی از مهم‌ترین دلایل خرید و مصرف سس خردل، طعم‌دهی بیشتر به غذا است. کلا نظرات در مورد سس خردل به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود. یا کسانی که از سس خردل متنفرند و نمی‌توانند طعم آن را تحمل کنند، یا افرادی که عاشق این سس هستند و تقریبا در اکثر غذاها آن را مصرف می‌کنند. چه عاشق سس خردل باشید چه از طعم آن خوشتان نیاید، پیشنهاد می‌کنیم، هنگام خرید این چاشنی حتما به برند شرکت تولیدکننده توجه کنید.

    معمولا برندهای شناخته‌شده به دلیل استقبال مردم از کیفیت محصولات و مواد غذایی‌شان و همچنین برای باقی‌ماندن در صحنه رقابت با سایر برندها سعی می‌کنند، بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید کنند. بنابراین خرید از یک برند مطمئن و شناخته‌شده ریسک کم‌تری دارد و به احتمالا، سس خردل خوشمزه و باکیفیتی خواهید داشت.

    لیست قیمت سس خردل را ببینید

    و اما کلام آخر ...

    همانطور که در این مقاله به ‌آن‌ اشاره کردیم، سس خردل حاوی مواد مغذی و مفیدی برای حفظ سلامتی است. ضمن این‌که برای تولید آن از مواد مختلفی از جمله روغن، نمک، سرکه، سدیم و ... استفاده می‌شود و مصرف زیاد آن مشکلات مختلفی را مانند بیماری‌های گوارشی، تنفسی، حساسیت یا آلرژی، افزایش فشار خون و ... ایجاد می‌کند. از این رو ما در این مقاله سعی کردیم، در کنار فواید سس خردل از مضرات آن هم بگوییم تا با توجه به آن‌ها چاشنی محبوب و مورد نظر خود را خریداری کنید. [see_also]22663[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید