چرا انتشار رپورتاژ آگهی به سود سایت شماست؟ به ۷ دلیل!

چرا انتشار رپورتاژ آگهی به سود سایت شماست؟ به ۷ دلیل!
راهنمای مطالعه

    در این مطلب برایتان از ۷ دلیلی گفته‌ایم که نشان می‌دهد بهتر است برای وب‌سایتتان به دنبال انتشار رپورتاژ آگهی باشید.

    هیچکس از فروشنده‌های سمج خوشش نمی‌آید. همان فروشندگانی که سعی‌ می‌کنند به زور محصولاتشان را به ما بفروشند.

    از نظر مشتریان این دسته از فروشندگان، قابل اعتماد نیستند؛ بنابراین نه تنها از آن‌ها خرید نمی‌کنند، بلکه سعی می‌کنند دفعه بعد راهشان را کج کرده تا خدایی نکرده گیر آن‌ها نیفتند!

    این اشتباه دقیقاً همان کاری است بعضی از تبلیغات غیرحرفه‌ای انجام می‌دهند! یعنی به هر بهانه‌ای می‌خواهند محصول خودشان را در چشم مشتری فرو کرده و او را وادار به خرید کنند! واقعاً حال آدم را بهم می‌زنند! قبول دارید؟!

    اما خرید رپورتاژ آگهی یک نوع تبلیغ غیرمستقیم است که شما با انتشار آن می‌توانید از یک طرف، بدون اینکه مشتریان فشاری برای خرید احساس کنند، آن‌ها را قانع کرده و از سوی دیگر با دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر خبری، رتبه سایت (سئو) خود را در نتایج گوگل افزایش دهید.

    درست مثل یک فروشنده حرفه‌ای که با ابتدا برقراری یک ارتباط دوستانه و صمیمی سعی می‌کند دغدغه مشتری را بفهمد و سپس راه‌حل مناسب (محصول) را به او نشان دهد.

    ما برای استفاده از رپورتاژ آگهی ۷ دلیل محکم و قانع کننده سراغ داریم اما قبل از آن‌ بهتر است شما را با ماهیت و چیستی این روش فوق‌العاده تبلیغاتی آشنا کنیم و سپس به آن‌ها بپردازیم.

    رپورتاژ آگهی چیست؟

    رپورتاژ آگهی یک نوع مقاله (گزارش خبری) تبلیغاتی است که به جای تبلیغ مستقیم سعی می‌کند با ارائه یک مطلب جذاب، کاربردی و مرتبط در ابتدا ذهن خواننده را درگیر کرده و در پایان محصول را به او معرفی کند.

    برای مثال یک شرکت تولیدکننده عینک‌های آفتابی را در نظر بگیرید. این برند می‌تواند یک رپورتاژ آگهی در مورد «تاثیرات مضر آفتاب بر روی پوست» را در سایت‌های خبری منتشر کند و سپس در انتها، محصولات خود را به عنوان بهترین راه‌حل برای در امان ماندن از اشعه‌های مضر UV در ذهن خوانندگان ثبت کند! هوشمندانه نیست؟!

    البته رپورتاژ به هیچ وجه روش جدیدی نیست و استفاده از آن عمری به درازای تاریخ تبلیغات دارد! اما جالب است بدانید با ورود اینترنت این روش تبلیغاتی حتی قدرتمندتر از قبل شد! چرا که گوگل به لینک‌های رپورتاژی اهمیت بالایی می‌دهد.

    ۷ دلیل قانع کننده برای استفاده از رپورتاژ خبری

    هر چند افزایش فروش آنلاین و بهبود سئو سایت دو مزیت اصلی استفاده از رپورتاژ است. اما دلایل مهم دیگری نیز برای استفاده از این روش‌ تبلیغاتی وجود دارد. در ادامه قصد داریم شما را با تمام مزایای استفاده از رپورتاژ آشنا کنیم:

    ۱. انتشار رپورتاژ به برندینگ شما کمک می‌کند

    حضور در یک رسانۀ پربازدید خبری به شما کمک می‌کند پیام برند خودتان به گوش افراد بیشتری برسانید. همانطور که می‌دانید ایجاد آگاهی در مورد برند (به اصطلاح برندآگاهی) اولین قدم در مسیر پرپیچ و خم برندینگ است.

    از طرفی مردم به خاطر اعتمادی که به این رسانه‌ها دارند ناخودآگاه اعتبار بیشتری برای تبلیغ شما قائل هستند تا یک تبلیغ عادی.

    البته شاید این اشکال را وارد کنید که خوانندگان در آخر متوجه تبلیغاتی بودن رپورتاژ می‌شوند و ذات تبلیغ بودن، این اعتبار را مخدوش می‌کند. اما با این حال همانطور که تبلیغ توسط یک خواننده یا بازیگر برایتان اعتبار می‌آورد تبلیغ به صورت رپورتاژ هم خالی از اعتبار نیست.

    ۲. رپورتاژ ذهن مشتری را با محصول درگیر می‌کند

    اکثر خوانندگان در نگاه اول نمی‌توانند تبلیغاتی بودن رپورتاژ را تشخیص دهند. پس با آن دقیقاً مثل یک محتوای عادی رفتار کرده و به احتمال زیادی آن را تا انتها می‌خوانند.

    همین فرصت برای ما کافیست تا در طول مقاله، ذهن مخاطب را با ارائه مطالب جالب و سرگرم‌ کننده به شکلی غیر مستقیم با محصول خودمان درگیر کنیم تا در انتها پیام اصلی‌ ما تاثیرگذارتر از یک تبلیغ مرسوم باشد.

    البته بعضی از سایت‌های خبری برای رضایت خاطر خوانندگان، رپورتاژها را با تگ «تبلیغات» نشانه گذاری می‌کنند تا خوانندگان قبل از بازکردن آن‌ها از تبلیغاتی بودنش مطلع شوند.

    اما باز هم می‌توانید با استفاده از تیترها و تصاویر جذاب توجه خوانندگان را جلب کرده و برای کلیک کردن روی رپورتاژ آن‌ها را ترغیب کنید.

    ۳. رپورتاژ حس تبلیغاتی کمتری دارد

    شاید تعجب کنید. اما در یک رپورتاژ استاندارد، شما فقط باید به اندازه 20 درصد به طور مستقیم راجع به محصولات و برندتان صبحت کنید. 80 درصد باقی صرف ایجاد درگیری ذهنی و برقراری ارتباط با مخاطب می‌شود.

    مثلاً اگر محصول‌تان یک پودر لکه‌بر باشد شما باید 80 درصد مطلب خود را به معرفی انواع لکه‌ها و روش‌های خانگی برای از بین بردن‌ آن‌ها اختصاص دهید.

    اما در آخر می‌توانید محصول‌تان را به عنوان بهترین و کم ‌دردسرترین راه‌حل موجود برای پاک کردن انواع لکه‌ها به خوانندگان معرفی کنید!

    مطمئناً مشتریان تبلیغات مفید و جالب را بیشتر دوست دارند و در نهایت مقاومت کمتری هم برای خرید از خود نشان می‌دهند.

    ۴. گوگل عاشق لینک‌های رپورتاژی است!

    در این مورد اجازه دهید برایتان مثالی بزنم. فرض کنید شما توسط دوست‌تان به یک مهمانی دعوت شده‌اید.

    در این مهمانی یک شخص بسیار مهم وجود دارد که برقراری ارتباط با او و جلب اعتمادش می‌تواند موجب رشد کسب و کار شما شود! حالا بهترین راه آشنایی با این فرد چیست؟

    به نظر می‌رسد بهترین راه، معرفی شدن توسط یک دوست مشترک باشد. دوستی که مورد احترام و اعتماد هر دوطرف است. جالب است بدانید اخلاق گوگل هم دقیقاً مثل همین فرد بانفوذ داستان ما است!

    وقتی شما در متن رپورتاژ به سایت خودتان لینک می‌دهید، گوگل فکر می‌کند شما هم سایت معتبری (به قولی آدم حسابی!) هستید، بنابراین از این بعد بیشتر به شما اعتماد می‌کند و رتبه‌های بهتری را هم در نتایج جستجو در اختیارتان قرار می‌دهد. و این بزرگترین مزیت انتشار رپورتاژ است!

    ۵. لینک‌های رپورتاژ دائمی هستند

    لینک‌های درون یک رپورتاژ تا اَبد پیام «اعتبار و اعتماد» را به گوگل مخابره می‌کنند! بنابراین هر چقدر می‌گذرد اثرگذاری آن‌ها هم روی سئو سایت شما بیشتر می‌شود.

    البته بعضی از رسانه‌ها ممکن است بعد از مدتی رپورتاژ شما را حذف کنند اما اکثر قریب به اتفاق آن‌ها رپورتاژ شما برای را همیشه نگهداری می‌کنند.

    ۶. انتشار رپورتاژ کمتر برایتان خرج برمیدارد

    انتشار یک رپورتاژ آگهی نسبت به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی مثل اجاره بنر در سایت‌های خبری هزینه بسیاری کمتری برایتان دارد.

    مثلاً شما همین الان می‌توانید فقط با پرداخت 1 میلیون و 590 هزارتومان پکیج نوروزی اَبر را خریداری کرده و در پنج سایت پربازدید کشور مثل (آلامتو، افکار نیوز، ساعت 24، موبایل کمک، چطور) به صورت همزمان رپورتاژ خود را منتشر کنید!

    اما اگر بخواهید در همین سایت‌ها بنر اجاره کنید حداقل ماهی چند میلیون تومان باید بپردازید. صد البته رپورتاژ دادن بسیار علاقانه‌تر به نظر می‌رسد!

    ۷. یک رپورتاژ خوب تا مدت‌ها می‌تواند برایتان مشتری بیاورد

    اگر متن رپورتاژتان توسط یک کپی رایتر حرفه‌ای (نویسنده تبلیغات) نوشته باشد تا مد‌ت‌ها می‌توانید از طریق آن مشتری جذب کنید.

    زیرا وقتی که یک نویسنده به خوبی اصول سئو را در نوشتن متن رعایت کرده باشد، خودِ رپورتاژ هم می‌تواند با حضور در نتایج جستجوی گوگل هم‌چنان برایتان مشتری بیاورد.

    اتفاقاً احتمال خرید مشتری‌هایی که از این طریق با شما آشنا می‌شوند بسیار بیشتر است کسانی است که در روزهای اولیه انتشار، رپورتاژ شما را خواندند. زیرا که این افراد از قبل به دنبال محتوا (و در نتیجه محصول شما) شما بوده‌اند!

    جمع‌بندی و نکته آخر...

    احتمالاً تا الان متوجه شده‌اید که حتی این متن هم یک رپورتاژ بود (!) در واقع ما قصد داشتیم از این طریق شما را مزایای این روش تبلیغاتی فوق‌العاده آشنا کنیم. اما همانطور که خواندید رپورتاژ تنها یک روش تبلیغاتی نیست! رپورتاژ راه‌حلی است که شما به کمک آن می‌توانید هم به شکلی جذاب و آموزنده ذهن خواننده را با محصول خودتان درگیر کنید و هم رتبه سایت‌تان را ارتقاء دهید. در نهایت اگر به یادگیری بازاریابی دیجیتال علاقمند هستید، می‌توانید آموزش‌های دیجیتال مارکتینگ نوین را در آدرس novin.academy مطالعه بفرمایید و از الف تا ی بازاریابی دیجیتال را به شکلی اصولی بیاموزید تا کسب‌وکار خودتان (و یا حتی دیگران!) را متحول کنید! همچنین در صورت نیاز به مشاوره جهت رپورتاژ، می‌توانید با شماره 63404-021 داخلی 3 تماس بگیرید و با کارشناسان دیجیتال مارکتینگ نوین در ارتباط باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید