برای خرید پولوشرت این نکات را بدانید

برای خرید پولوشرت این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    پوشیدن پولوشرت در بهار و تابستان بیشتر از هر وقتی می‌چسبد. اگر شما هم چند پولوشرت در کمد‌تان دارید و دل‌تان می‌خواهد با آنها تیپ بزنید، پیشنهادهای ما را دست‌کم نگیرید.

    پولوشرت از آن دست لباس‌هایی‌ست که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. هر آقایی باید چند رنگ پولوشرت در کمد لباسش داشته باشد، چراکه می‌تواند استایل‌های متنوع و جذابی با آنها درست کند و حسابی در جمع بدرخشد. خوبی پولوشرت این است که تابستان و زمستان سرش نمی‌شود و میانه‌اش با همه جور لباسی خوب است، از کت تا شلوارک و لباس ورزشی.

    اگر می‌خواهید همین روزها پولوشرت بخرید، دست نگه دارید. در این مطلب از «درجه» می‌خواهیم ببینیم با پولوشرت‌های توی کمد چه کارهایی می‌شود کرد. اول ببینید پولوشرت از کجا سروکله‌اش پیدا شده، بعد بخوانید که چه انواعی دارد و در آخر هم پیشنهادهای درجه را برای ست کردن پولوشرت‌ ببینید.

    تاریخچه پولوشرت را شنیده‌اید؟تاریخچه پولوشرت

    پولوشرت محبوب خیلی از خوش‌تیپ‌هاست. معمولا رنگ‌بندی متنوع و جذابی دارد، با خیلی از لباس‌های توی کمد شما ست می‌شود، به بیشتر آدم‌ها و صورت‌ها می‌آید و خلاصه آن‌چه خوبان دارند، همه یک جا در آن جمع شده. تا حالا فکر کرده‌اید که این تن‌پوش از کجا پیدایش شد؟

    اول از همه چوگان‌بازها به الگوی این تن‌پوش رسیدند، یعنی وقتی که انگلیسی‌ها در هند بودند، چوگان را دوست داشتند، و دنبال لباس مناسبی برای این ورزش می‌گشتند. بی‌دلیل نیست که اسمش را پولو گذاشتند، چراکه پولو به معنی چوگان است.

    اما آن‌چه امروز شما در فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید، در قرن نوزدهم طراحی شد. زمانی که بازار تنیس خیلی داغ بود و البته خوش‌تیپ ماندن یکی از باید‌های جامعه بود. بازیکنان تنیس از شلوار فلانل، پیراهنی که آستینش را بالا می‌زدند و کراواتی که اغلب می‌بستند، خسته شده بودند. در این میان، جای یک فرد خلاق خالی بود که درمانی پیدا کند.

    این فرد خلاق پیدا شد. رنه لاکوست (Rene Lacoste) به ایده پیراهن تنیس رسید. مدلی که می‌شد در آن نفس کشید، پنبه‌ای بود، آستین کوتاهی داشت و به رنگ سفید تهیه می‌شد. او فراموش نکرد که همه دکمه‌های پیراهن را حذف کند و فقط سه تای بالا را نگه دارد.

    وقتی در مسابقه‌های اوپن امریکا در ۱۹۲۶ لاکوست با پولوشرتش از راه رسید، هم برنده‌ راحتی شده بود و هم استایل. قبلا به لاکوست لقب کروکودیل را داده بودند. همین نکته بهانه‌ای شد که در ۱۹۳۳ تن‌پوشش را با لوگوی معروفی که حتما دیده‌اید و به‌شکل کروکودیل است،‌ به تولید انبوه رساند.

    لباس تنیس خودش را به میدان ورزش‌های دیگر هم رساند و ماندگار شد. در دهه ۱۹۷۰ برند رالف لورن لاین پوشاک روزمره‌اش را به‌نام پولو راه انداخت. گل سر سبد مجموعه آن سال رالف لورن، چیزی نبود مگر انبوه پولوشرت. نبرد لاکوست و لورن آن را معروف‌تر کرد.

    در دهه ۱۹۸۰ پوشیدن پولو آدم‌ها را شیک و پیک می‌کرد، اما یک دهه بعد از مد افتاد. امروز که شما این مطلب را می‌خوانید، هنوز مردان در کشورهای مختلف پولوشرت به تن می‌کنند و آن را در استایل مد روز و شیک جا می‌دهند.

    پولوشرت چند نوع دارد؟خرید پولوشرت

    پولوشرت جودانه کلاسیک

    نوع استاندارد و کلاسیک پولوشرت بافت جودانه دارد. این نوع پارچه ظاهر حرفه‌ای‌تری دارد و جنس آن کمی سنگین‌تر است. سرتان را بالا بگیرید و با افتخار پولوشرت کلاسیک به تن کنید.

    پولوشرت تریکو

    دسته دیگر پولوها از جنس تریکو هستند. سبک‌ترند و البته کاربردشان بیشتر روزمره است. اهل ورزش هستید؟ به پولو تریکو هم فکر کنید.

    محبوب‌ترین پولوشرت‌ها را ببینید

    چطور با پولوشرت استایل جذابی بسازیم؟خرید پولوشرت

    اگر از تی‌شرت‌های همیشگی خسته شده‌اید، پولو بهترین گزینه برای شماست، آن‌هم با یقه، دکمه‌ها و پارچه‌ متفاوت و قشنگش. قبل از خرید پولوشرت، ۷ پیشنهاد ما را بخوانید و ایده بگیرید که با پولوشرت چی بپوشید.

    ۱- پولوشرت با شلوار سفیداستایل جذاب پولوشرت

    پیشنهاد اول ما سِت پولوشرت با شلوار سفید است. می‌توانید کمربند و جوراب را حذف کنید و استایل خاص خودتان را بسازید. اگر نمی‌توانید از کمربند دل بکنید، خوشگل‌ترین مدل توی کمد را بردارید.

    ۲- پولوشرت با جینپولوشرت و جین

    شلوار جین همیشه به‌درد می‌خورد. پولوشرت و شلوار جین استایل روزمره خیلی خوبی می‌شود، آن‌قدر خوب که دل‌تان نخواهد از جلوی آینه کنار بروید. ما که می‌گوییم سراغ جین‌ تیره بروید، هر چه تیره‌تر، بهتر. اگر کفش قهوه‌ای هم در کمدتان پیدا می‌شود، در انتخابش برای این ست، تردید نکنید.

    [related]23545[/related]

    ۳- پولوشرت با شلوار گرم‌کنخرید پولوشرت

    پولوشرت همراه با شلوار گرم‌کن خیلی راحت به‌نظر می‌رسد و همین‌طور هم هست. حتما نباید راهی زمین تنیس باشید که چنین استایلی انتخاب کنید؛ در سفر و پیک‌نیک یک‌‌روزه هم جواب می‌دهد. می‌توانید کفش اسپورت یا صندل ورزشی با آن انتخاب کنید.

    مشاهده پرفروش‌ترین شلوارهای مردانه

    ۴- پولوشرت و شلوارکانواع پولوشرت

    از ترکیب پولوشرت و شلوارک رسمی یک استایل جالب و متفاوت به‌دست می‌آید. برای چنین استایلی سراغ پولوشرت‌های طرح‌دار و تریکو بروید و کمی جودانه‌های کلاسیک را فراموش کنید. سراغ رنگ‌هایی مثل بژ، سفید یا آبی را بگیرید و به طرح‌هایی مثل راه‌راه هم فکر کنید.

    ۵-پولوشرت و کت بلیزرخرید پولوشرت

    جاهای زیادی هست که با شلوار ورزشی یا شلوارک نمی‌روید و دوست دارید کمی رسمی، اما راحت و به رنگ شاد بپوشید. در این طور وقت‌ها سراغ پولوشرت و کت بلیزر بروید. سبک کت بلیزر به کت رسمی نزدیک‌تر است، اما با شلوار جین، کتان و شلوارک هم آن را می‌پوشند و مثل کت رسمی عصا قورت‌داده نیست.

    کافی‌ست یک شلوار راسته یا جذب کتان یا کشمیر بردارید، و پولو و بلیزر با رنگ خنثا انتخاب کنید، چیزی شبیه پولوشرت سفید یا طوسی روشن، شلوار طوسی روشن و کت بلیزر مشکی. گزینه بعدی این است که رنگ‌های متضاد به تن کنید تا حسابی سلیقه‌تان را به رخ بکشید، مثل پولو قرمز تیره، شلوار دودی و بلیزر زغالی. نیازی به کفش مهمانی ندارید، بلکه مدلی شبیه کالج کارتان را راه می‌اندازد.

    ۶- پولوشرت و شلوار کتانپولوشرت شلوار کتان

    روزی که دنبال استایل نیمه رسمی و روزمره هستید، سراغ ترکیب شلوار کتان و پولوشرت بروید. کتان‌هایی به رنگ‌های روشن یا کمتر متداول با پولوشرت تیره خیلی جذابند. اما اگر می‌خواهید به طیف نیمه‌رسمی نزدیک‌تر شوید، کتان تیره را با پولوشرت به رنگ خنثا یا رنگ‌های روشن بپوشید. راه‌‌راه افقی هم در این سبک به‌کارتان می‌آید.

    مشاهده پرفروش‌ترین شلوارهای کتان مردانه

    ۷- پولوشرت با خط نستعلیقخرید پولوشرت

    از زمانی که برند نیمانی خط فارسی نستعلیق را به دنیای مد و پوشاک آورد، چند سالی می‌گذرد. حالا دیگر برندهای زیادی هستند که در طراحی پیراهن و تی‌شرت نیم‌نگاهی به نستعلیق، شعر و عبارت‌های شاعرانه دارند. اگر چنین سبکی را می‌پسندید، می‌توانید پولوشرت نستعلیق را با شلوار کتان ست کنید. خوبی چنین استایلی غیرتکراری بودنش است.

    نکته‌های مهم در استایل پولوشرت را می‌دانید؟پولوشرت دیوید بکهام

    • سایز پولوشرت در ظاهر و برازندگی آن خیلی مهم است. هر قدر هم به ورزشکار بودن‌تان افتخار می‌کنید، نیازی نیست عضلات بازو و بدن‌تان را از زیر پولوشرت به‌رخ بکشید. از دیوید بکهام که ورزشکار‌تر نیستید. این لباس نباید به تن شما تنگ و خیلی جذب باشد. اگر انگشت‌تان از زیر لبه‌ آستین راحت رد شود، سایز درستی انتخاب کرده‌اید.
    • قد پولوشرت نباید خیلی بلند باشد. کافی‌ست که کمی زیر کمربند بنشیند، نیاز ندارد تا زیر باسن بلند باشد.
    • توی شلوار یا روی شلوار؟ شاید جلوی آینه این سوال را از خودتان بپرسید و ندانید کدامش بهتر است. درمجموع روی شلوار استایل جذاب‌تری می‌دهد، به‌ویژه اگر با جین آن را بپوشید. اگرچه بعضی‌ها به‌ویژه با شلوارک رسمی پولوشرت را توی شلوار می‌گذارند و نشان می‌دهند سبک خاص خودشان را دارند. اگر چنین سبکی با سلیقه‌ شما جور نیست، می‌توانید گاهی فقط یک تکه ازجلوی پولوشرت را روی شلوار بیندازید و سبک راحت خودتان را به‌نمایش بگذارید.
    • ترکیب شلوار بگی یا جین خیلی گشاد و پولوشرت، ظاهری شبیه دهه نود میلادی به شما می‌دهد و باعث می‌شود آدم مدِ روزی به‌نظر نرسید.
    • اگر همه‌ دکمه‌های یقه پولوشرت را باز بگذارید، دیگر خیلی هم پولو نخواهد بود و شبیه تی‌شرت یقه‌هفت می‌شود. ولی می‌توانید بالاترین دکمه را باز بگذارید.
    • حالا که صحبت از یقه شد، یادتان باشد یقه پولوشرت را بالا ندهید.استایل پولوشرت
    • پولوهای رنگی، طرح‌دار و شاد را برای روز انتخاب کنید. رنگ‌های خنثا هم بمانند برای شب.
    • در فصل‌های گرم بهتر است کفش‌های ورزشی و کتانی یا صندل را انتخاب کنید که حس تابستانی استایل شما را حفظ می‌کنند.
    • نکند بدون اتوی یقه این لباس، پای‌تان را از خانه بیرون بگذارید.
    • جیب؟ فکرش را هم نکنید. اگر مدل جیب‌دار پیدا کردید، نگاهش هم نکنید.
    • بعضی از برندها لوگوی سایز بزرگ روی پولو می‌‌زنند. اما شما سلیقه خاصی دارید و سراغ چنین برندهایی نمی‌روید.
    • پولوشرت آستین بلند زمستان‌ها می‌تواند تنوعی به استایل هفتگی شما بدهد. می‌توانید آن را با شلوار کتان و کفش اسپورت امتحان کنید. اگرچه بعضی از خوش‌تیپ‌ها از پولو آستین‌بلند چندان دل خوشی ندارند و آستین‌هایش را بالا می‌دهند.

    شما هم اهل پوشیدن پولو هستید؟ کدام استایل را بیشتر دوست دارید؟

    قیمت انواع پولوشرت را ببینید

    [see_also]22858[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید