کدام سبک دکوراسیون مناسب خانه من است؟

کدام سبک دکوراسیون مناسب خانه من است؟
راهنمای مطالعه

    سبک‌های دکوراسیون خانه خیلی متنوع و متفاوتند. اگر با اصول هر سبکی آشنا شوید، می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان دکوراسیون خانه را انتخاب کنید و حرفه‌ای به‌نظر برسید. سبک‌های دکوراسیون خانه خیلی متنوع و متفاوتند. در این مطلب با انواع سبک دکوراسیون آشنا می‌شوید و ویژگی‌های هرکدام را می‌خوانید.

    چیدمان فضای داخلی هر خانه‌ای اصول مشخص و تعریف‌شده‌ای دارد که به آن سبک می‌گوییم. هر سبک چارچوب و بایدهایی دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند. شما چقدر سبک‌های دکوراسیون را می‌شناسید؟

    خیلی‌ها به بازار می‌روند، هر مبل، فرش یا وسیله تزیینی را که به‌نظرشان قشنگ می‌آید، می‌خرند و کنار هم می‌چینند. ایرادی هم ندارد! اما بین خانه‌‌ای که استایل مشخصی دارد و سبکش تعریف ‌شده با خانه‌ای که وسایلش اتفاقی کنار هم قرار گرفته، تفاوت زیادی وجود دارد.دکوراسیون خانه

    سبک دکوراسیون خانه مثل مدل مو و لباس از مد می‌افتد. استایل ۸۰ سال پیش دیگر مد نیست. با این‌همه بعضی از سبک‌ها همیشه طرفدار دارند و روی مد به‌حساب می‌آیند. بعد از خواندن این مطلب از «درجه» شما هم می‌توانید سبک مشخصی برای خانه‌تان انتخاب کنید و بر همان اساس وسیله بخرید و خانه را تزیین کنید.

    اول چند سوال را گوشه‌ ذهن‌تان بگذارید و بعد شروع به خواندن کنید. دوست دارید اطراف شما خلوت باشد؟ وسایل زیاد شما را کلافه می‌کند؟ از این‌که خرده‌ریز زیادی در دکور خانه ببینید، سر ذوق می‌آیید؟ حس و حال خانه سنتی به شما آرامش می‌دهد؟ فکر می‌کنید جای رنگ‌های تند در اتاق نشیمن و اتاق خواب نیست یا رنگ‌ها شاد حال‌تان را خوب می‌کنند؟ اگر جواب حدودی این سوال‌ها را می‌دانید، تا چند دقیقه دیگر سبک خانه محبوب‌تان را پیدا می‌کنید.

    کدام سبک دکوراسیون خانه مناسب شماست؟دکوراسیون مدرن

    بهترین راه انتخاب استایل دکوراسیون خانه این است که سلیقه‌تان را درنظر بگیرید. خانه قرار است درمورد شما چه بگوید؟ می‌تواند علاقه‌مندی‌های شما را نشان ‌دهد؟ یادتان باشد می‌توانید عناصری را از سبک‌ها مختلف کنار هم قرار دهید، اما هسته اصلی سبک را حفظ کنید و سلیقه‌تان را به آن تحمیل کنید.

    ۱- سبک مینیمال؛ خانه‌ای که خلوت و دل‌باز است دکوراسیون مینیمال

    مینیمالیست سبکی‌ست که از جنبش هنری دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی ، طراحی سنتی ژاپنی و فلسفه ذن الهام گرفته. در این سبک تا حد ممکن فضا را خالی نگه می‌دارند و تعداد وسایلی که چیده می‌شود، در کم‌ترین میزان است.

    در خانه‌ای که دکوراسیون سبک مینیمال دارد، رنگ‌های ملایمی می‌بینید و هیچ تزیین شلوغی در کار نیست. همه جا خلوت است و همه وسایل کاربردی و ضروری هستند. بیشنر فضاهای ذخیره‌سازی دور از چشم و دربسته هستند. نور طبیعی فراموش نمی‌شود و نور آفتاب روی فضاهای خالی خانه می‌افتد. وسایل تزیینی طراحی ساده‌ای دارند و ترجیحا به رنگ خنثا و ملایم انتخاب می‌شوند.

    مشاهده گلدان‌های جذاب مینیمال

    دکور مینیمال

    مینیمالیست‌ها می‌گویند هر چه کمتر، بهتر. پس اگر وسایل تزیینی خرده‌ریز و دکور رنگارنگ دوست دارید، سبک مینیمال را فراموش کنید. اما اگر زندگی جمع‌وجور، مختصر و مفید با روحیه شما سازگار است، همین سبک را دنبال کنید. برای مثال کاناپه تخت‌خواب شو وسیله‌ای کاملا کاربردی‌ست که وسایل شما را جمع‌وجورتر نشان می‌دهد.

    بعضی‌ها فکر می‌کنند این سبک دکور بیشتر به‌درد فیلم می‌خورد تا زندگی واقعی، چراکه ما به فضای کمی گرم‌تر نیاز داریم. ولی واقعیت این است که سبک میینمالیست طرفدار خودش را دارد.

    ۲- سبک اسکاندیناوی؛ خانه‌ای که دوستش خواهید داشتانواع دکوراسیون

    در چند سال گذشته سبک دکوراسیون اسکاندیناوی خیلی محبوب شده، سبکی که نیم‌نگاهی به طراحی مینیمال دارد. در دکوراسیون اسکاندیناوی رنگ‌ها ملایمند. پالت رنگ آن پر است از سفید، خاکستری، مشکی، آبی و البته رنگ چوب طبیعی.

    خوبی سبک اسکاندیناوی این است که بین مینیمال بودن و احساس گرما و صمیمیت در خانه تعادل برقرار می‌کند. اغلب وسایل خانه از مواد ارگانیک یا طبیعی تهیه می‌شوند. یکی از اجزای سبک اسکاندیناوی وجود آینه بزرگ است. کف‌پوش اغلب چوبی‌ست و فرش‌ رنگ ملایم و لطیفی دارد.

    پرفروش‌ترین آینه‌ها را ببینید

    دکور اسکاندیناوی

    در این استایل به‌ندرت می‌بینید که گوشه تا گوشه خانه با فرش پوشیده شده باشد. کف‌پوش اغلب رنگ روشنی دارد که با رنگ روشن دیوار هماهنگ است. اگر سبک اسکاندیناوی را می‌پسندید، به خرید میز و صندلی به رنگ سفید فکر کنید.

    ۳- سبک سنتی؛ کلاسیکی که با روحیه ایرانی سازگار استدکوراسیون سنتی

    یکی از شناخته‌شده‌ترین سبک‌های دکوراسیون، سبک سنتی‌ یا کلاسیک است. البته برای ما ایرانی‌ها استایل سنتی معنی دیگری دارد. اما در این‌جا به سبک سنتی از دید جهانی نگاه می‌کنیم.

    ریشه سبک سنتی به اروپای قرن ۱۸ و ۱۹ برمی‌گردد. در این سبک خانه پر از وسیله‌های کلاسیک و انبوه لوازم جانبی‌ست که گاهی وسایل عتیقه هم بین آنها پیدا می‌شود. لوازم چوبی به‌رنگ تیره هستند و پارچه‌هایی از جنس ابریشم، کشمیر، مخمل و پارچه‌های گران‌قیمت دیگر در وسایل خانه به‌کار می‌رود. این را هم بدانید که فرش ایرانی در همه جای دنیا از نشانه‌های سبک سنتی‌ست.

    فرش‌های دستبافت جذاب را ببینید دکور کلاسیک

    حسی که از چیدمان سنتی می‌گیرید، حسی صمیمی، گرم و دعوت‌کننده است. این سبک برای هر سن و نوع شخصیتی مناسب و البته شیک به‌نظر می‌رسد. خوبی سبک سنتی این است که مجبور نیستید وسایل‌تان را از یک دوره زمانی انتخاب کنید. میز و صندلی مادربزرگ، فرشی با طرح سنتی،‌ و تابلویی با طرح کلاسیک می‌توانند به خانه شما راه پیدا کنند. طرح پارچه محدودیت خاصی ندارد و می‌تواند به رنگ و طرح‌های مختلف باشد.

    این کوسن‌های سنتی جذاب را ببینید

    ۴- سبک سنتی ایرانی؛ استایلی که شبیه خانه مادربزرگ‌هاستدکوراسیون ایرانی

    دکوراسیون سنتی ایرانی شباهت زیادی به سبک سنتی اروپایی دارد. پارچه‌های مخمل و ساتن، اشیای عتیقه، فرش ایرانی و تعداد زیادی لوازم دکوری در این سبک هم دیده می‌شود. تفاوت این استایل با سبک سنتی جهانی رنگ‌وبوی ایرانی آن است.

    دکوراسیون سنتی ایرانی

    بین وسایل عتیقه، هنرهای ایرانی پیدا می‌کنید، مثل میناکاری، معرق، قلم‌زنی‌، تابلو فرش و هنرهای دیگر. در خانه سنتی می‌توانید از فرش، گلیم، جاجیم و گبه بدون محدودیت استفاده کنید. سماور، اتو، گوشی تلفن، هر چیزی که از قدیم در انباری خانه مانده، حالا می‌تواند به‌عنوان وسیله تزیینی استفاده شود.

    پرفروش‌ترین گلیم‌ها را ببینید

    ۵- سبک آرت دِکو؛ خانه‌ شیکی که عاشقش می‌شویدسبک آرت دکو

    هنر فرانسوی در دهه ۱۹۲۰ الهام‌بخش سبکی در چیدمان داخلی بود که به آرت دکو معروف شد. در این چیدمان استیل، شیشه، آینه و کروم به‌چشم می‌خورد. شک نکنید که طراحی به‌سبک آرت دکو اثر زیادی از انقلاب صنعتی گرفته بود. به همین دلیل هم هست که اشیای فلزی در این دوران راه‌شان را به چیدمان خانه باز کردند.

    \آرت دکو

    زاویه‌های نوک‌تیز و طرح‌های لایه‌لایه از نشانه‌های سبک آرت دکو هستند. معمولا مبل، صندلی و کاناپه‌ها بزرگ انتخاب می‌شوند. نقش‌هایی مثل زیگزاگ، طرح‌های هندسی و طرح حیوانات در فرش و کوسن دیده می‌شود. رنگ‌ تیره دیوار در خانه آرت دکو عجیب نیست، رنگی که هماهنگ با مبل انتخاب می‌شود.

    مشاهده آباژورهای جذاب تمام فلزی

    ۶- سبک بوهمی؛ خانه شلوغی که پر از رنگ استدکوراسیون بوهمی

    خانه با سیک بوهمیان یا بوهمی خیلی راحت و رنگارنگ است. این سبک بر طبیعت، چیدمان چند لایه، رنگ‌های شاد مثل بنفش، قرمز و صورتی تاکید دارد. پارچه‌ها از جنس‌های مختلف هستند و خانه به‌هیچ وجه خالی، خلوت یا سرد به‌نظر نمی‌رسد.

    سبک بوهمی از زندگی کولی‌ها الهام گرفته، به همین دلیل رها و راحت است. ممکن است در خانه بوهمی مبلمان امروزی را کنار صندلی به رنگ صورتی و کوسن‌هایی از جنس‌های مختلف ببینید.

    [related]26369[/related]

    دکوراسیون بوهمیان

    شما از خانه سبک بوهو می‌فهمید ساکنان خانه شخصیتی رها و ذهنی آزاد دارند و سخت در چارچوب‌های قرادادی جا می‌گیرند. چنین فردی میان انبوهی از وسایل به شکل و فرم‌های متنوع زندگی می‌کند که ترکیب از وسایل به‌روز و قدیمی هستند.

    ۷- سبک صنعتی؛ خانه‌‌ای که در گوشه‌هایش آجر و لوله می‌بینیدسبک صنعتی

    چیدمان صنعتی حال و هوای سرد و مدرنی دارد و کاربرد تازه‌ای برای بعضی از وسایل تعریف می‌کند. اتاق، سالن و آشپزخانه سقف بلندی دارند و هیچ‌جا اثری از رنگ‌های گرم نمی‌بینید.

    اگر سبک دکور خانه‌تان صنعتی باشد، ترکیبی از طیف خاکستری، مشکی و سفید با بخش‌هایی از سبز و آبی استفاده می‌کنید. نقش اشیای فلزی خیلی پررنگ است. اگر لوله آب به آباژور تبدیل شد، نباید تعجب کنید. فضاهایی که قبلا کارخانه، مدرسه یا ساختمان قدیمی بوده‌اند که سقف بلند و دیوار آجرپوش دارد، می‌توانند با سبک صنعتی حسابی شیک شود. البته هر خانه‌ای را می‌شود با دیوارپوش آجری کرد و به آن حال‌وهوای چیدمان صنعتی داد.

    قیمت دیوارپوش‌های طرح آجر را ببینید دکور صنعتی

    سبک صنعتی می‌گوید من با ترکیب فلز، وسایل صنعتی و چوب خام می‌توانم شیک و شهری به‌نظر برسم. بعضی‌ها معتقدند این سبک کمی مردانه‌ است، اما باوجود تزیین بعضی از کافه‌ها با استایل صنعتی، خیلی هم مردانه به‌نظر نمی‌رسد.

    ۸- سبک مدرن؛ خانه‌ای که چشم هر کسی را می‌گیرددکوراسیون اتاق خواب

    دکوراسیون مدرن شباهت زیادی به سبک مینیمال دارد. تاکید این سبک بر سادگی، خلوتی و حذف لوازم جانبی غیرضروری‌ست. پالت رنگ سبک مدرن از طیف خنثا تشکیل شده و رنگ‌هایی مثل سفید، کرم و بژ دارد. تفاوت مدرن و مینیمال این‌جا مشخص می‌شود که دکوراسیون مدرن سراغ رنگ‌های روشنی مثل پرتقالی، صورتی و فیروزه‌ای هم می‌رود و در پرده، فرش و وسایل پارچه‌ای رنگ‌های شادی هم به‌کارمی‌برید.دکوراسیون مدرن

    فضاهای ذخیره‌سازی مخفی باعث می‌شوند ظاهر خلوت خانه حفظ شود.مثل تخت‌خوابی که کشو دارد و خیال‌تان را از خرده‌ریزه‌های اتاق خواب راحت می‌کند.

    پاف‌ها یکی دیگر از وسایلی هستند که حس و حال مدرن به اتاق نشیمن یا اتاق خواب می‌دهند. پاف به رنگ شاد و روشن خنثا بودن رنگ خانه را می‌شکند و به آن جان می‌دهند.

    این پاف‌های رنگی جذاب را ببینید

    دوست داشتید خانه‌تان به کدام سبک تزیین شده بود؟ چه تغییری می‌توانید ایجاد کنید تا به سبک دل‌خواه‌تان شبیه‌تر شود؟ [see_also]24478[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید