برای خرید کفش پاشنه ‌بلند حتما این نکات را بدانید

برای خرید کفش پاشنه ‌بلند حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید کفش پاشنه بلند هیجان‌انگیز است، اما سختی و پیچیدگی خودش را دارد. با خواندن این مطلب دیگر موقع انتخاب و خرید گیج نمی‌شوید.

    خیلی‌ها کفش پاشنه بلند می‌خرند و می‌پوشند. اما همه با این مدل کفش‌ راحت نیستند و البته خوش‌تیپ به‌نظر نمی‌رسند. می‌دانید چرا؟ کفش پاشنه بلند یک مدل کفش نیست! داستان طولانی و انواع مختلفی دارد که هر خانمی باید بداند و بشناسد. ترفندهای خرید را هم باید یاد بگیرید تا کفش راحتی بخرید. بلندی پاشنه، مدل کفش، ساعت خرید، همه و همه مهمند. درجه در این مطلب راز و رمز کفش پاشنه بلند را به شما می‌گوید.

    انواع کفش پاشنه بلند:

    ۱- با پاشنه سوزنی شبیه سیندرلا می‌شویدکفش پاشنه دار

    کفش پاشنه سوزنی (Stilettos) بلندترین پاشنه را دارد و به ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. شاید تصور کنید با چنین کفشی نمی‌توانید قدم از قدم بردارید. اما این‌طورها هم نیست. این کفش‌ها جلوبسته هستند و خیلی شیک به‌نظر می‌رسند.

    کفش پاشنه سوزنی برای هر جایی می‌تواند مناسب باشد، از استفاده روزمره تا مهمانی. از آن‌جا که این مدل‌ها همه‌کاره هستند، با هر لباسی می‌توانید آنها را به‌پا کنید، اما ترکیب کفش پاشنه بلند با لباس مجلسی چیز دیگری می‌شود. ما می‌خواهیم یک مدل کفش و لباس را به شما پیشنهاد بدهیم.

    مشاهده کفش پاشنه‌بلند سوزنی

    مشاهده پرفروش‌ترین پیراهن‌های بلند زنانه

    ۲- با کفش لژدار انگار روی ابرها راه می‌رویدخرید کفش پاشنه دار

    در بعضی از صندل‌ها ضخامت لژ به سمت پاشنه بیشتر می‌شود، ما با این مدل کاری نداریم. این‌جا از کفش لژداری (Platform) حرف می‌زنیم که از همان قسمت پنجه پا، لژ پهن دارد. راه رفتن با این مدل کفش‌ها خیلی راحت است. این کفش را با لباس جذب و چسبان امتحان کنید.

    مشاهده کفش زنانه بوتیگو

    پرفروش‌ترین انواع لاک ناخن را ببینید

    [related]25490[/related]

    ۳- با کفش جلوباز حسابی جذاب شویدخرید کفش جلوباز

    احتمالا در کمد هر خانمی یک جفت کفش پاشنه‌دار جلوباز (Peep-toes) پیدا می‌شود، کفشی که پشت‌بسته است و انگشت‌های پا از جلوی آن به بیرون سرک می‌کشند. اسمش که همین را می‌گوید‌! بلندی پاشنه آن ممکن است کوتاه یا بلند باشد و این به سلیقه شما بستگی دارد که کدام را بخرید.

    با پوشیدن کفش پاشنه‌ دار جلوباز خیلی جذاب می‌شوید. شلوار، پیراهن کوتاه یا هر لباس دیگری بپوشید به این کفش می‌آید. می‌توانید با لاک جلوه زیباتری هم به خودتان بدهید.

    مشاهده کفش‌های پاشنه‌بلند جلوباز

    ۴- با کفش پاشنه مخروطی استایل جدیدی می‌سازیدکفش پاشنه بلند

    همین‌طور که حدس می‌زنید، کفش پاشنه مخروطی (cone) ظاهری شبیه مخروط دارد. یعنی از بالا پهن است و وقتی به زمین می‌رسد باریک و نوک‌تیز دیده می‌شود. بلندی پاشنه مخطروطی محدودیتی ندارد و این کفش در مدل‌ها و طرح‌های مختلف به‌فروش می‌رسد.

    بهتر است پیراهنی که با کفش پاشنه مخروطی به‌تن می‌کنید، جنس خشکی نداشته باشد و پایین آن لَخت به‌نظر برسد.

    این مدل کفش اکو را ببینید

    ۵- با کفش پاشنه گربه‌ای خوش‌تیپ‌تر از همیشه باشیدخرید کفش پاشنه بلند

    کفش پاشنه گربه‌ای (Kitten) با نام بازیگر محبوب،‌ ادری هپبورن، گره خورده. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که از کفش پاشنه بلند دل خوشی ندارید، با امتحان کردن این مدل نظرتان تغییر خواهد کرد. اگر کفش پاشنه گربه‌ای بخرید، خواهید دید که خیلی راحت است، چراکه بلند یا باریک نیست و پا به‌حد کافی سطح اتکا دارد. تنها کاری که این کفش می‌کند، کمی بلندتر نشان دادن قد شماست.

    کفش پاشنه گربه‌ای را با شلوار جذب و راسته بپوشید یا با پیراهن میدی امتحانش کنید.

    یک مدل پاشنه گربه‌ای ببینید

    ۶- با خرید کفش پشت‌باز به کمدتان جان بدهیدکفش پاشنه دار

    اگر با مدل‌های دیگر راحت نیستید، کفش پشت‌باز (Slingback) را امتحان کنید. ویژگی این کفش بندی‌ست که پشت پاشنه پا می‌افتد و تکیه‌گاه آن می‌شود. این مدل کفش خیلی جذاب به‌نظر می‌رسد و تیپ شما را زیر و رو می‌کند.

    کفش پاشنه دار پشت باز را با هر لباسی که دوست دارید، بپوشید. اما یادتان باشد پیراهن یا شلوارتان به‌قدری بلند نباشد که روی قوزک پا را بپوشاند. زیبایی این کفش را نباید پنهان کنید.

    مشاهده جدیدترین مدل‌های کفش پاشنه‌دار

    ۷- با کفش پامپز کلاسیک و رویایی به‌نظر برسیدخرید کفش پاشنه دار

    کفش‌های پامپز (Pumps) که می‌توانید خیلی ساده به آنها کفش پاشنه بلند هم بگویید، خیلی شبیه کفش سوزنی هستند. پاشنه آنها بین ۷ تا ۱۰ سانتی‌متر بلندی دارد و به اندازه کفش سوزنی باریک نیست. کفش پامپز اغلب پشت‌بسته و جلوبسته است و کفش راحتی‌ست.

    کفش پامپز کاربردهای زیادی دارد. با لباس رسمی اداری، لباس مهمانی، پیراهن عصرانه یا شلوار جین خیلی راحت ست می‌شود. برای محل کار بهتر است رنگ آن مشکی یا قهوه‌ای باشد. یک جفت کفش پاشنه بلند کلاسیک مشکی بخرید و هر زمانی نمی‌دانستید چه کفشی بپوشید، همین را انتخاب کنید.

    این مدل شیک را ببینید

    با این کیف زیبا ست کنید

    راز و رمز طلایی خرید کفش پاشنه بلند که هر خانمی باید بداندخرید آنلاین کفش

    وقتش رسیده ترفندهای طلایی خرید کفش پاشنه بلند را بدانید. این رمز و رازها را فقط بعضی‌ها می‌دانند، خوب است شما جزو همین بعضی‌ها باشید.

    مشاهده محبوب‌ترین کفش‌های پاشنه‌دار زنانه

    ۱- پاشنه چند سانتی‌متری باشد؟

    ترفند اول خرید کفش پاشنه دار این است که یک متر یا خط‌کش بردارید و طول پای‌تان را اندازه بگیرید. این عدد را به ۷ تقسیم کنید تا اندازه‌ پاشنه مناسب پیدا شود. برای مثال اگر طول پا از کشیده‌ترین انگشت تا انتهای پاشنه ۲۴ سانتی‌متر بود، باید کفشی بخرید که پاشنه آن حدود ۳ و نیم سانتی‌متر باشد.

    اگر کفشی بخرید که بلندی پاشنه آن مناسب شما باشد، دیرتر خسته می‌شوید و راحت‌تر راه خواهید رفت. ضمن این‌که پزشکان هم باور دارند پاشنه کفش باید زیر ۴ سانتی‌متر باشد.

    ۲- کمی حساب و کتاب لازم است

    برای ترفند دوم آماده‌اید؟ هنوز متر کنار دست‌تان است؟ قدتان را اندازه بگیرید. بعد بلندی پای‌تان را از بالا تا پایین اندازه بزنید و یادداشت کنید. عددها را در این فرمول قرار دهید.

    بلندی قد را تقسیم بر بلندی پا کنید. جواب را منهای ۱/۶۱ کنید. عددی را که به‌دست آورده‌اید در ۱۰ ضرب کنید.

    برای مثال، با فرض این‌که قد شما ۱۶۰ و بلندی پا ۷۵ سانتی‌متر باشد، پاشنه مناسب شما حدود ۵ سانتی‌متر خواهد بود.

    ۳- به کجا می‌روید؟خرید پاشنه دار

    یک نکته خیلی مهم در انتخاب کفش پاشنه بلند این است که بدانید برای چه موقعیتی از آن استفاده می‌کنید. با این کفش به خرید می‌روید؟ سر کار آن را می‌پوشید؟ مهمانی در پیش است؟ قرار است ساعت‌ها سر پا بایستید یا مدتی روی مبل راحت لم می‌دهید؟ هر قدر مدت راه رفتن و ایستادن طولانی‌تر باشد، پاشنه را کوتاه‌تر انتخاب کنید.

    ۴- برند معتبر و کیفیت خوب شرط اول است

    این‌جا، جای صرفه‌جویی نیست. اگر می‌خواهید هزینه خرید را پایین بیاورید، درمورد خریدهای دیگر صرفه‌جویی کنید. کفش پاشنه بلند باید خیلی راحت و باکیفیت باشد. بهتر است سراغ برندهای معروف بروید و چرم طبیعی بخرید. ممکن است پول بیشتری خرج خرید کفش کنید، اما جای دوری نمی‌رود، چراکه عمر طولانی خواهد داشت.

    کفشی که به‌درستی طراحی شده باشد و جنس موادی که در آن به‌کار رفته، مرغوب باشد، راحت‌ و بادوام خواهد بود. کفش جیر هم گزینه بسیار خوبی برای طرفداران پاشنه بلند به‌حساب می‌آید.

    کفشی که خوب طراحی شده، نباید شیب تندی به‌سمت انگشت‌ها داشته باشد. اگر هنگام پرو احساس می‌کنید دارید روی پنجه راه می‌روید، به سرعت کفش‌ها را درآورید و از آن فروشگاه دور شوید. کفش خوب تکیه‌گاه قوس کف پا می‌شود

    از بین مدل‌های لژدار انتخاب کنید. لژ کفش باعث می‌شود انگشت‌ها در وضعیت بهتری قرار گیرند و راحت‌تر باشند. حتا اگر این لژ باریک باشد، باز هم راه رفتن با آن آسان‌تر است.

    ۵-  ورزش کنیدخرید کفش پاشنه دار

    ۲۰ ثانیه روی پنجه پا بایستید، بعد خیلی آرام پاشنه را روی زمین بگذارید. این کار را حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه تکرار کنید. شاید راحت‌تر باشید روزی ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پاشنه پا راه بروید. به این ترتیب، عضلات پا را تقویت می‌کنید تا آمادگی پوشیدن کفش پاشنه بلند را پیدا کنند.

    ۶- صاف راه بروید

    یک جفت کفش راحت بپوشید و کنار دیوار بایستید. باید پشت سر، شانه‌ها و با سن کنار دیوار قرار گرفته باشند. احساس می‌کنید چقدر صاف و استوار ایستاده‌اید؟ این مدل ایستادن را به‌خاطر بسپارید و از دیوار فاصله بگیرید. حالا سعی کنید همان‌قدر صاف بایستید و راه بروید. هم برای سلامت کمر و پاهاتان خوب است و هم باعث می‌شود خوش‌تیپ‌تر به‌نظر برسید.

    ۷- رنگ مناسب شما کدام است؟

    در خرید کفش پاشنه بلند دقت کنید. اگر یک کمد کفش دارید، دیگر فرقی ندارد چه رنگ و مدلی انتخاب می‌کنید. کفش‌های براق و رنگ‌های شاد را هم بررسی کنید. اما اگر کمد محدودی دارید، بهتر است بین رنگ‌های مشکی، کرم، سفید، خاکستری یا شکلاتی خرید کنید تا کفش را با لباس‌های مختلف ست کنید.

    ۸- اول روز کفش نخرید

    اول روز را برای کارهای دیگر بگذارید و وقتی آفتاب پایین می‌رفت، به خرید کفش بروید. پاها در آخر روز کمی ورم دارند، پس خیال‌تان درمورد انتخاب سایز درست راحت می‌شود.

    ۹- سایز کفش را بررسی می‌کنید؟کفش پاشنه بلند

    همه برندها سایز یکسانی ندارند. با دقت کفش را پرو کنید و از سایز آن مطمئن شوید. ممکن است از آخرین باری که خرید کرده‌اید، چاق یا لاغر شده باشید. پای شما در کفش گشاد سر می‌خورد و راحت نیست. کفش تنگ هم باعث قرمزی، تاول یا ماجراهای ناخوشایند دیگری می‌شود.

    ۱۰- مجبور به خرید کفش نوک‌تیز نیستید

    پا باید فضای کافی درون کفش داشته باشد. اگر روی پای شما پهن است، چرا خودتان را با خرید کفش نوک‌تیز عذاب دهید؟ کفش‌هایی که نوک گرد دارند، فضای بیشتری به انگشت‌های پا می‌دهند و بنابراین، می‌توانید مدت طولانی‌تری آنها را به‌پا داشته باشید.

    ۱۱- خجالت نکشید

    خجالت را کنار بگذارید و به فروشنده بگویید لازم است چند قدمی در فروشگاه راه بروید. از راحتی کفش‌ها قبل از خرید مطمئن شوید. ممکن است در حالت نشسته کفش اندازه به‌نظر برسد، اما وقتی می‌ایستید و راه می‌روید، اندازه واقعی خودش را نشان‌تان می‌دهد.

    ۱۲- از راحتی پا مطمئن شویدخرید انلاین کفش

    اگر موقع راه رفتن پا به چپ و راست خم می‌شود و راحت توی کفش نمی‌نشیند، سراغ مدل دیگری را بگیرید. هر چه باشد صرف‌نظر کردن از آنها بهتر از زمین خوردن در خیابان است.

    ۱۳- از امکان مرجوعی یا تعویض بهره ببرید

    از فروشنده قول بگیرید تا روز بعد فرصت تعویض داشته باشید. اگر آنلاین خرید می‌کنید، مطمئن شوید امکان برگرداندن کالا را دارید. در خانه با کفش‌ها راه بروید و از راحتی آنها مطمئن شوید. به‌هرحال با این کفش‌ها نمی‌توانید مثل کفش اسپورت تند و بلند قدم بردارید. قدم‌هاتان کوتاه‌تر می‌شود.

    شما چه تجربه‌ای از خرید کفش پاشنه بلند دارید؟ راه رفتن با این کفش برای شما چقدر راحت است؟

    پرفروش‌ترین کفش‌های پاشنه‌دار زنانه را ببینید

    [see_also]25000[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید