۱۵ ایده برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و نکات مهمی که باید بدانید

۱۵ ایده برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه و نکات مهمی که باید بدانید
راهنمای مطالعه

    انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه کار آسانی نیست! با این‌همه تنوع رنگی شاید گیج شوید، اما با این مطلب «درجه» می‌توانید ایده‌های خوبی برای انتخاب رنگ کابینت بگیرید. ما اینجائیم که با ایده‌های رنگارنگ‌مان به انتخاب نهایی نزدیک‌ترتان کنیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

    آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است. چه‌بهتر که قلب خانه‌تان رنگی باشد که می‌پسندید، رنگی که برایتان تکراری نمی‌شود و هرقدر هم که ببینید، همچنان برایتان بی‌نهایت دوست‌داشتنی است! شاید به رنگ‌های مختلفی برای کابینت آشپزخانه علاقه‌مند باشید، اما هنوز تصور واضحی از نتیجه کار در ذهن ندارید. شاید هم رنگی باشد که در فکرتان نیست، اما وقتی ببینید، عاشقش شوید! ما برایتان ۱۵ ایده دلربا داریم؛ امیدواریم که بتوانید از پیشنهادها و تصاویر کمکی‌مان الهام بگیرید و به ساخت آشپزخانه دلپسندتان نزدیک‌تر شوید.

    ۱۵ ایده برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

    ایده‌هایی که برایتان گلچین کرده‌ایم، شامل رنگ‌های تکی و ترکیبی است:

    ۱. خاکستری یاکریمی + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - خاکستری یاکریمی + سفید

    ترکیب یاکریمی (نوعی خاکستری مایل به گرمی) و سفید را به شماهایی پیشنهاد می‌کنیم که به دیزاین سرتاسر سفید علاقه‌مندید، اما با کمی عمق بیشتر. باوجود مقداری خاکستری همچنان فضای روشنی خواهید داشت، با این تفاوت که استفاده از خاکستری یاکریمی در کنار سفید عمق بیشتری به فضا می‌بخشد. البته، خاکستری خالی هم بدون ترکیب با سفید انتخاب خوبی است.

    ۲. لاجوردی + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - لاجوردی + سفید

    آبی و سفید ترکیب مخصوص آبی‌دوست‌هاست، آبی‌دوست‌هایی که هرگز از کابینت آبی خسته و دل‌زده نمی‌شوند! ازجمله آبی‌های پیشنهادی ما لاجوردی است که در کنار سفید جلوه‌ای با حال‌وهوایی تقریبا کلاسیک پیدا می‌کند. اما لاجوردی رنگ همه‌پسندی نیست! درمورد رنگ‌هایی که برای کابینت رایج نیستند و به‌نوعی خاص و منحصربه‌فردند، حواس‌تان به آینده هم باشد، چراکه اگر روزی تصمیم به فروش یا اجاره خانه‌تان بگیرید، احتمالا رنگ کابینت‌هایتان با سلیقه خیلی‌ها جور نخواهد بود.

    ۳. سرمه‌ای + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - سرمه‌ای + سفید

    اگر به طیف آبی علاقه‌مندید، اما مثلا لاجوردی برایتان زیادی آبی است، می‌توانید سراغ سرمه‌ای بروید. یادتان باشد که سرمه‌ای با یراق‌آلات برنجی‌رنگ ترکیب شیکی به‌دست می‌دهد.

    پرفروش‌ترین دستگیره‌های کابینت را ببینید

    ۴. خاکستری + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - خاکستری + سفید

    در آشپزخانه‌های سفید و مشکی می‌توانید تضاد رنگی موجود را با اضافه‌کردن خاکستری روشن به‌سمت ملایم‌تری ببرید. ترکیب خاکستری و سفید مکمل خوبی برای ست‌کردن با لوازم و یراق‌آلات استیل است. پیشنهاد می‌کنیم به ترکیب خاکستری تیره و سفید هم نیم‌نگاهی داشته باشید. سفید را برای ردیف بالایی کابینت‌ها در نظر بگیرید تا فضا باز و پرنور به نظر برسد.

    ۵. سبز + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - سبز + سفید

    در نگاه اول ترکیب شاید ترکیب غیرمنتظره‌ای به نظر برسد، اما کافی است به رنگ سبز علاقه‌مند باشید تا عاشق چنین ترکیبی شوید! برای کابینت سبز باید در انتخاب طیف دلخواه‌تان بسیار دقیق عمل کنید، وگرنه شاید چندان هم به دل‌تان ننشیند. در آشپزخانه‌های با کابینت سفید حتی می‌توانید سبز موردعلاقه‌تان را برای جزیره به کار ببرید. برای اینکه کابینت‌های سفید پشتی با جزیره سبزتان انسجام بهتری پیدا کنند، استفاده از کاشی‌های بین‌کابینتی سبز ملایم هم فکر خوبی است.

    ۶. آبی + خاکستری

    انتخاب رنگ کابینت - آبی + خاکستری

    تضاد آبی و سفید شاید برایتان زیادی تند باشد، اما آبی و خاکستری تضاد ملایم‌تری ایجاد می‌کند. ترکیب آبی و خاکستری همچنین دارای حس‌وحال آرامش‌بخشی است.

    ۷. کرم + خاکستری

    انتخاب رنگ کابینت - کرم + خاکستری

    خنثی روی خنثی! با ترکیب کرم و خاکستری می‌توانید به فضای آشپزخانه‌تان گرمی ملایم و دلپذیری ببخشید. جالب‌تر اینکه ترکیب همیشه مدی است و احتمالا تا مدت‌ها هوس عوض‌کردنش به سرتان نمی‌زند!

    ۸. آبی روشن + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - آبی روشن + سفید

    ردیف بالایی کابینت‌ها را سفید و ردیف پایینی را از طیف آبی روشن در نظر بگیرید تا فضا همچنان باز و پرنور به نظر برسد. حتی می‌توانید برای برخی کابینت‌ها درِ شیشه‌ای سفارش دهید تا فضا وسعت بیشتری پیدا کند.

    مشاهده لیست قیمت سینک ظرفشویی گرانیتی

    ۹. مشکی + سفید

    انتخاب رنگ کابینت - مشکی + سفید

    برای بازسازی آشپزخانه‌های با کابینت سرتاسر سفید می‌توانید ردیف پایینی کابینت‌ها را مشکی کنید. اما برای اینکه فضا گرم‌تر به نظر برسد، از کف‌پوش‌های چوبی کمک بگیرید.

    این شیرآلات طلایی جذاب را ببینید

    ۱۰. قرمز + سبز

    انتخاب رنگ کابینت - قرمز + سبز

    قرمز و سبز هم ترکیب خاصی است که البته به هر سلیقه‌ای نمی‌خورد. روکابینتی‌های چوبی به چنین ترکیبی گرمی بیشتری می‌بخشند.

    ۱۱. سرتاسر سفید

    انتخاب رنگ کابینت - سرتاسر سفید

    کابینت سفید جزو انتخاب‌هایی است که هرگز از مد نمی‌افتد و ضمنا رنگ چالش‌برانگیزی هم برای ست‌کردن نیست. دیزاین سرتاسر سفید را خصوصا برای آشپزخانه‌های سبک مینیمال پیشنهاد می‌کنیم. اما این را هم یادتان باشد که رنگ سفید تمیزکاری بیشتری می‌طلبد.

    اگر سراغ دیزاین سرتاسر سفید رفتید، پیشنهاد می‌کنیم عنصری رنگی هم برای ایجاد نقطه کانونی در نظر بگیرید، مثلا اجاق گاز یا یخچال‌فریزر. حتی جزیره چوبی هم انتخاب خوبی است.

    ۱۲. زرد کره‌ای

    انتخاب رنگ کابینت - زرد کره‌ای

    زرد کره‌ای رنگ گرمی‌بخشی است و خصوصا برای آشپزخانه‌های کم‌نور پیشنهاد می‌کنیم. کابینت‌های این رنگی با روکابینتی‌های رنگ چوب به‌خوبی ست می‌شوند. اندکی سفید هم که به دیزاین‌تان اضافه کنید، معرکه می‌شود!

    جدیدترین مدل‌های دستگیره کابینت را ببینید

    ۱۳. مشکی

    انتخاب رنگ کابینت - مشکی

    برای کابینت‌های مشکی باید به فکر راهی برای تلطیف‌سازی تیرگی فضا باشید. می‌توانید برای برخی کابینت‌ها درِ شیشه‌ای در نظر بگیرید و با انتخاب روکابینتی رنگ روشن از غلبه مشکی بکاهید. یادتان هم باشد که یراق‌آلات برنزی به کابینت‌های مشکی جلوه شکوهمندانه‌تری می‌بخشند.

    ۱۴. قرمز

    انتخاب رنگ کابینت - قرمز

    کابینت قرمز سلیقه هرکسی نیست! اگر به کابینت قرمز روی آوردید، ترجیحا برای روکابینتی از رنگ سفید استفاده کنید تا مجالی برای تسکین بصری داشته باشید. یراق‌آلات نقره‌ای و لوازم استیل هم با ترکیب قرمز و سفید به‌خوبی ست می‌شوند. حتی می‌توانید رنگ قرمز را صرفا به جزیره اختصاص دهید. جزیره قرمز با کابینت‌های تیره هم فکر خوبی است. 

    [related]25977[/related]

    ۱۵. چوب + شیشه

    انتخاب رنگ کابینت - چوب + شیشه

    اگر به کابینت‌های رنگ چوب علاقه‌مندید، اما از طرفی نمی‌خواهید که به‌خاطر استفاده زیاد از چوب درنهایت به دیزاین روستیک (سبک روستایی) برسید، می‌توانید برای قسمتی از کابینت‌ها به فکر نمای شیشه‌ای باشید.

    نکاتی که برای انتخاب رنگ کابینت باید بدانید

    برای انتخاب رنگ کابینت به نکات زیر هم دقت کنید:

    بر اساس سبک آشپزخانه انتخاب کنید

    برای انتخاب رنگ کابینت حتما به سبک آشپزخانه‌تان هم دقت کنید. همان طور که در ایده‌های بالا هم گفتیم، برخی ترکیب‌ها حس‌وحالی کلاسیک ایجاد می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر مدرن‌ترند. برای آشپزخانه‌های مدرن‌تر می‌توانید بیشتر روی رنگ‌های روشن و ترکیب‌های متضاد مانور دهید.

    به ابعاد آشپزخانه و نور محیط هم دقت کنید

    ابعاد آشپزخانه هم مسئله مهمی است که باید برای انتخاب رنگ کابینت مدنظر داشته باشید. استفاده از کابینت‌های تیره در آشپزخانه‌های نقلی و کم‌نور هیچ کمکی به بازتر و پرنورتر دیده‌شدن فضا نمی‌کند، این در حالی است که با انتخاب کابینت‌های رنگ روشن می‌توانید آشپزخانه نقلی‌تان را جادارتر و خوش‌نورتر جلوه دهید.

    از رنگ دیوارها غافل نشوید

    اگر در رنگ دیوارها دست می‌برید که هیچ! در غیر این صورت باید برای کابینت‌ها به فکر رنگ مکمل باشید و طبیعتا گزینه‌های محدودتری پیش رو خواهید داشت.

    سخن پایانی

    این مطلب را برای کسانی که می‌دانید بازسازی منزل در پیش دارند، بفرستید تا شاید از چالش‌شان برای انتخاب رنگ کابینت کم شود. اگر هم که خودتان در آستانه نوسازی هستید، می‌توانید این مطلب‌مان را در مرورگرتان ذخیره کنید تا شاید دوباره نگاهی بیندازید. توصیه آخرمان هم این است که برای انتخاب رنگ کابینت هرگز عجله‌ای تصمیم نگیرید. روی رنگی دست بگذارید که در بلندمدت برایتان قابل‌تحمل باشد و دل‌زده‌تان نکند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید