قبل از خرید فرمژه حتما این نکات را بدانید

قبل از خرید فرمژه حتما این نکات را بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید فرمژه یکی از آن تصمیم‌هایی ا‌ست که روی ظاهر شما تاثیر زیادی می‌گذارد. فرمژه به داشتن چشم‌های گیرا و درشت کمک می‌کند. برای خواندن نکته‌های مهم درباره خرید فرمژه و استفاده از آن با ما همراه شوید.

    واقع‌بین باشید. ریمیل و سایه به‌تنهایی زورشان نمی‌رسد چشم‌های شما به زیباترین حالت ممکن برسانند. مژگان شما کوتاه باشند یا بلند، جنس موی لخت و نازک داشته باشند یا ضخیم، به‌هر حال با فرمژه زیباتر می‌شوند. مژه برگشته، چشم شما را بازتر و درشت‌تر نشان می‌دهد. پس لازم است یک فرمژه جلوی آینه میزتوالت داشته باشید و طرز کارش را بدانید.استفاده از فرمژه

    ما در این مطلب «درجه» ۸ گام استفاده از فرمژه را برای شما نوشته‌ایم. همچنین درباره انواع فرمژه و ضرر آن برای مژه‌ها توضیح داده‌ایم.

    فرمژه گلدن فیشر را ببینید

    مشاهده پرفروش‌ترین لوازم آرایشی چشم و ابرو

    انواع فرمژه کدامند؟

    فرمژه دستی فلزیخرید انلاین فرمژه

    متداول‌ترین نوع فرمژه‌ای که در بازار موجود است و خانم‌ها استفاده می‌کنند، فرمژه فلزی ا‌ست. روش کار آن مکانیکی‌ است و نیازی به برق یا باتری ندارد. دسته‌ آن بی‌شباهت به موچین یا قیچی نیست. آن را به‌دست می‌گیرید و صفحه‌ صافش را زیر مژگان قرار می‌دهید. این نوع فرمژه گران نیست. یک بار می‌خرید و سال‌ها برای‌تان کار می‌کند.

    فرمژه سالینون را ببینید

    فرمژه دستی پلاستیکیخرید فرمژه

    عملکرد این دسته از فرمژه‌ها تفاوت چندانی با مدل فلزی ندارد. فرمژه پلاستیکی در رنگ‌های متنوع و جذابی تولید می‌شود. کسانی که چشم‌های حساسی دارند یا به جنس فلز آلرژی دارند، می‌توانند فرمژه پلاستیکی بخرند.

    فرمژه پلاستیک کمی گران‌تر است. ایرادی که به این مدل وارد شده، قدرت کمتر در حالت دادن به مژه‌هاست. ضمن این‌که بعضی از مصرف‌کنندگان برای نتیجه‌ بهتر آن را با قدرت روی مژه‌ها فشار می‌دهند. این فشار گاهی فرمژه را می‌شکند.

    فرمژه نقطه‌ای یا پوینتخرید فرمژه

    فرمژه پوینت تقاوت خاصی با انواع دیگر ندارد. تنها تفاوت آن در کوچک بودن سری فرمژه است. پیشنهاد می‌‌کنیم برای فر کردن قسمت کوتاه‌تر مژه‌ها یا اگر مژه کوتاهی دارید، فرمژه پوینت بخرید.

    فرمژه حرارتی یا برقی خرید فرمژه برقی

    عمر فرمژه حرارتی چندان طولانی نیست. درواقع آخرین نسل فرمژه به‌حساب می‌آید. حرارت باعث می‌شود مژگان شما سریع‌تر حالت بگیرند و حالت آنها دوام بیشتری داشته باشد.

    فرمژه برقی تاچ بیوتی را ببینید

    محصولات آرایش چشم با قیمت مناسب را ببینید

    چطور از فرمژه استفاده کنیم؟خرید فرمژه برقی

    ۱- با ریمل شروع نکنید

    باقی‌مانده‌ ریمل یا مداد چشم روز گذشته را کاملا پاک کنید. ممکن است ریمل باعث چسبندگی مژه‌ها به فرمژه شود. شما که دل‌تان نمی‌خواد مژه‌تان کنده شود یا به‌هم چسبیده و نازیبا به‌نظر برسد؟

    مشاهده پاک‌کننده آرایش چشم دوفاز مای

    مشاهده محبوب‌ترین پاک‌کننده‌های صورت

    [related]27758[/related]

    ۲- فرمژه را ضدعفونی کنید

    فرمژه را با الکل ضدعفونی کنید. بگذارید چند دقیقه بماند و خشک شود. ممکن است باقی‌مانده لوازم آرایشی روی فرمژه مانده باشد. به این ترتیب محل خوبی برای جمع شدن باکتری‌هاست. با ضدعفونی کردن دستگاه، از سلامتی چشمان خود مراقبت کنید.

    ۳- از گوشه چشم شروع کنید

    چشم‌هاتان را باز کنید. فرمژه باید کاملا نزدیک به خط رویش مژه‌ها و گوشه بیرونی چشم قرار گیرد. اول مطمئن شوید پوست پلک در فرمژه نیامده و مژه‌ها از ریشه روی سطح آن قرار گرفته‌اند. حالا فرمژه را برای ۵ تا ۱۰ ثانیه فشار ‌دهید و بعد بر‌دارید.

    ۴- وسط چشم قرارش دهیدخرید فرمژه

    حالا باید فرمژه را بردارید و وسط پلک قرار دهید. حواس‌تان باشد جای درست آن، خط رویش مژه‌هاست و نه میانه‌ مژه‌ها. بار دیگر آن را روی مژه‌ها فشار دهید و بعد از چند ثانیه بردارید.

    فرمژه حرفه‌ای آرت دکو را ببینید

    ۵- مژه‌های کوتاه هم باید فر شوند

    گام سوم را در گوشه چشم تکرار کنید. یادتان باشد همه‌ مژه‌ها باید یک بار درون فرمژه قرار گیرند که ظاهر طبیعی چشم حفظ شود.

    یک مدل فرمژه دیگر این‌جاست

    ۶- سایه و خط چشم را بردارید

    اگر می‌خواهید باوجود آرایشی که می‌کنید، صورت‌تان بدون آرایش به‌نظر برسد، این مرحله را نادیده بگیرید. اما برای داشتن آرایش کامل چشم، در این مرحله سایه بزنید. یک رنگ سایه طبیعی از پالت سایه چشم انتخاب کنید. سپس نوبت به مداد چشم یا خط چشم می‌رسد.

    مشاهده پرفروش‌ترین پالت‌های سایه چشم

    ۷- مثل حرفه‌ای‌ها آرایش کنید

    می‌خواهید برای آرایش مژه‌ها چیزی از قلم نیفتد؟ پرایمر مژه را دست‌کم نگیرید. کار پرایمر مژه این است که به مژه‌ها حجم می‌دهد و به‌نوعی زیرسازی برای ریمل به‌حساب می‌آید.

    پرایمر مژه گلدن رز را ببینید

    ۸- ریمل را بردارید

    خرید فرمژه و استفاده از آن بدون ریمل لطفی ندارد. حالا که کارتان با فرمژه تمام شده، برس ریمل را رروی ریشه مژه‌ها قرار دهید و به آرامی همه مژ‌ه‌ها را ریمل بزنید.

    استفاده از فرمژه ضرر دارد؟خرید فرمژه

    پاسخ این سوال روشن است. اگر درست از این وسیله استفاده کنید، هیج ضرری برای مژه‌ها ندارد. به‌طور طبیعی گاهی یکی، دو مژه می‌ریزد که مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما قرار نیست فرمژه بخرید و از روز بعد مژه‌های‌تان شروع به ریختن کنند.

    قبل از استفاده آرایش چشم را کامل پاک کنید. فرمژه را ضدعفونی کنید یا با صابون بشویید. اگر بعد از مدتی استفاده، پد لاستیکی فرمژه خراب و ساییده شد، آن را عوض کنید. دیگر خیال‌تان راحت باشد.

    سخن پایانیخرید فرمژه

    • بلندی مژه‌های هر کسی متفاوت است. هنگام خرید فرمژه به این نکته دقت کنید. اگر مژه‌های بلندی دارید، فرمژه‌ای بخرید که برای چشم شما مناسب باشد.
    • اگر مژه‌های خیلی کوتاهی دارید، فرمژه کوچک‌تر یا پوینت تهیه کنید. مراقب باشید که بدون فشار آوردن به مژه‌های کوتاه‌تر، فرمژه به همه جای آن برسد.
    • شاید فکر نزدیک کردن یک وسیله داغ به چشم‌ها، هر کسی را نگران کند. اما فرمژه برقی و حرارتی به حدی داغ نمی‌شود که خطری داشته باشد و شما را بسوزاند. گرمای آن ملایم و کم است. پس آسیبی به مژه‌ها نمی‌رساند و باعث سوختن آنها نمی‌شود. پس باخیال راحت به خرید فرمژه برقی فکر کنید.
    • بعضی از آرایشگران حرفه‌ای، فرمژه فلزی را کمی با سشوار گرم می‌کنند. این گرما فر کردن مژه را تقویت می‌کند. شما هم امتحان کنید.

    [see_also]8825[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید