راهنمای خرید طناب ورزشی؛ کدام نوع مناسب من است؟

راهنمای خرید طناب ورزشی؛ کدام نوع مناسب من است؟
راهنمای مطالعه

    طناب ورزشی بیشتر برای تناسب اندام و حتی انجام سبک‌های مختلف ورزشی استفاده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب از درجه را دنبال کنید؛ می‌خواهیم اطلاعات جامعی از خرید طناب ورزشی مانند انواع، جنس و کاربردهای مختلف آن به شما ارائه دهیم.

    طناب ورزشی؛ عاملی تاثیرگذار در تناسب اندام

    طناب ورزشی و تناسب اندام

    امروزه طناب‌زنی یکی از ورزش‌های محبوب بین ورزشکاران و مردم عادی است. به‌گونه‌ای که سبک‌های مختلفی از آن اجرا و به‌عنوان یک ورزش دوست‌داشتنی و پرطرفدار شناخته می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این ورزش در بین مردم به‌ویژه ورزشکاران، چربی‌سوزی یا به‌اصطلاح قدرت بالای آن در مصرف و سوخت کالری بدن است.

    جالب است بدانید، برخی از مربیان ورزشی، طناب‌زنی را به عنوان یکی از کامل‌ترین ورزش‌ها به شاگردان خود معرفی و انجام آن را توصیه می‌کنند.

    طناب‌ های ورزشی می‌توانند باعث تقویت عضلات دست، ساق پا، زانو و ران‌ها شوند. همچنین ایده‌آل برای بهبود عملکرد قلب محسوب می‌شود. ضمن این‌که کمک قابل توجهی به شکل‌گیری استایل و فرم فیزیکی بدن می‌کند.

    انواع طناب ورزشی کدامند؟

    انواع طناب ورزشی

    انواع مختلفی از طناب های ورزشی برای خرید وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های مخصوص دارند و برای فعالیت ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    درواقع انتخاب و خرید طناب ورزشی مناسب، با توجه به تفاوت‌هایی که بین هرکدام از سبک‌های این رشته ورزشی وجود دارد، ممکن است کمی شما را دچار تردید و سردرگمی سازد.

    تصاویر انواع طناب ورزشی را ببینید

    مثلا هنگام انتخاب این وسیله بهتر است بیش از هر چیزی به سطح تجربه خود یا تمریناتی که انجام می‌دهید، توجه کنید. آیا به‌دنبال بهترین طناب ورزشی به‌عنوان یک مبتدی هستید یا می‌خواهید تفاوت بین طناب سرعتی یا طناب وزنی را بدانید؟

    از این‌رو دانستن انواع طناب‌ ورزشی برای داشتن یک انتخاب درست و مناسب ضروری است.

    ۱. طناب ورزشی پایه (مبتدی)

    طناب ورزرشی مبتدی

    طناب ورزشی پایه، مخصوص کسانی طراحی و تولید شده است که درحال یادگیری اصول طناب‌زنی به صورت مبتدی هستند. این مدل طناب از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است. ضمن اینکه به‌عنوان یک وسیله مناسب برای انجام تمرینات کامل و کارآمد محسوب می‌شود.

    این نوع طناب‌ نسبت به انواع دیگر ضخیم‌تر اما سبک‌تر هستند. درواقع بیشتر آن‌ها را با پلاستیک pvc می‌سازند و دسته‌های آن هم از لاستیک یا فوم تولید می‌شود. این کار باعث می‌شود تا ورزشکار هنگام دست‌گرفتن دسته‌ها، احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

    پرفروش‌ترین طناب‌های ورزشی پایه را ببینید

    ۲. طناب ورزشی سرعتی

    طناب ورزرشی سرعتی

    دومین نوع از طناب ورزشی را طناب‌های سرعتی تشکیل می‌دهند. این وسیله بسیار سبک‌ بوده و برای انجام حرکات سرعتی طراحی و تولید شده است. معمولا این طناب باریک‌ بوده و برای جلوگیری از ساییدگی و ایجاد خط و خش روی زمین از جنس مرغوب و ضد خش تولید شده است. از این رو بیشتر مناسب استفاده در منزل است.

    کار با این نوع طناب ورزشی به‌دلیل سرعت زیاد در حین فعالیت ممکن است شدید باشد. به‌همین دلیل آنها برای کسانی که به‌دنبال بهبود و تقویت پا و کسب مهارت در انجام حرکات حرفه‌ای و سرعتی بسیار عالی خواهد بود.

    پرفروش‌ترین طناب‌های ورزشی سرعتی را ببینید

    ۳. طناب ورزشی قدرتی (سنگین)

    طناب ورزشی سنگین

    و اما طناب ورزشی قدرتی، سومین مدل از این وسیله ورزشی است که به تقویت بازوهای دست شما کمک می‌کند. البته نباید از تاثیر آن در قوی‌تر شدن شانه‌ها هم غافل شد.

    جالب است بدانید برای آن‌که بتوانید از عهده طناب‌زنی با این وسیله بربیایید، باید تمرینات ورزشی زیادی انجام دهید. همچنین انرژی زیادی را هنگام حرکت با این کالا مصرف کنید. ضمن اینکه مقاومت اضافه‌شده نیروی بیشتری را برای کنترل حرکت شانه‌های شما هنگام چرخش طناب ایجاد می‌کند. چرا که به‌طور معمول وزن طناب ورزشی قدرتی می‌تواند تقریبا از پانصد گرم تا سه کیلو باشد.

    معمولا این نوع طناب‌های ورزشی توسط ورزشکاران حرفه‌ای و باتجربه مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این بدان معنا نیست که افراد مبتدی نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

    فعالیت با این طناب‌ها به‌دلیل وزن قابل توجهی که دارند، کمی آهسته‌تر از مدل سرعت است. بنابراین ورزشکاران مبتدی می‌توانند با کمک آن روی زمان‌بندی و یادگیری فرم و اصول مناسب طناب‌زنی تمرکز کنند.

    پرفروش‌ترین طناب‌های ورزشی قدرتی را ببینید

    ۴. طناب ورزشی مهره‌ای

    طناب ورزشی مهره ای

    طناب های ورزشی مهره‌ای که در بعضی موارد به آن‌ها طناب‌های پرش تقسیم هم گفته می‌شود، یکی از انواع این وسیله ورزشی پرکاربرد است که بیشتر توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، آن‌ها به‌دلیل سر و صدایی که مهره‌ها هنگام برخورد به زمین ایجاد می‌کنند، باعث می‌شوند که ورزشکار بهتر و سریع‌تر حرکت بدن خود را با ریتم طناب هماهنگ کند.

    یک نمونه طناب ورزشی مهره‌ای ببینید

    هرچند خود طناب وزن زیادی ندارد و سنگین نیست، اما مهره‌ها یا دانه‌های آن کمی تمرین کردن را سنگین‌ می‌کند و درواقع از درهم‌پیچیدن طناب یا گیرکردن آن به دست و پا جلوگیری می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این طناب قابلیت استفاده آن هم در داخل خانه و هم در فضای باز است.

    معرفی و بررسی طناب ورزشی از لحاظ جنس

    تا به این قسمت در مورد انواع طناب ورزشی صحبت کردیم. حال نوبت آن است که بدانیم هرکدام از این وسایل از چه جنسی تولید شده و مناسب استفاده برای چه افرادی است.

    ۱. طناب ورزشی چرمی

    طناب ورزشی چرم

    چرم یکی از موادی است که در ساخت برخی از مدل‌های طناب ورزشی استفاده می‌شود. درواقع این نوع طناب محبوب اسطوره‌هایی همچون محمدعلی کلی، پاکیو، مایک تایسون و جورج فورمن بوده است.

    درواقع محبوبیت این محصول در درجه اول برای تقویت هماهنگی و سرعت حرکت پاست. این وسیله به ایجاد اعتمادبه‌نفس برای چابکی و سرعت بیشتر هنگام پرش کمک بزرگی می‌کند.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های طناب‌های چرمی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • هنگام طناب‌زدن مانند طناب‌های مهره‌ای سروصدا ایجاد نمی‌کنند.
    • به‌دلیل جنس نرم و وزن سبک، قابل استفاده در هرمکانی از جمله خانه است، ولی نباید در برخی از مکان‌ها احتیاط کردن هنگام استفاده از آن را فراموش کرد. چون ممکن است آسیب ببیند.
    • نسبتا سبک هستند و نمی‌توان پرش‌های ریتمی مانند طناب‌های مهره‌ای و قدرتی انجام داد.
    • مناسب برای استفاده مبتدیان است، ضمن اینکه افراد حرفه‌ای هم می‌توانند از آن استفاده کنند.
    • این محصولات به‌دلیل داشتن دسته‌های چوبی خوش‌دست، محبوب هستند.

    پرطرفدارترین طناب‌های دسته‌چوبی را ببینید

    ۲. طناب ورزشی پارچه‌‌ای

    طناب ورزشی پارچه ای

    پارچه یکی دیگر از موادی است که برای تهیه طناب‌های ورزشی از آن استفاده می‌شود. اگر یک تمرین ساده همان چیزی است که شما می‌خواهید، ضمن اینکه قصد پس‌انداز کردن هم دارید، طناب های ورزشی پارچه‌ای بهترین گزینه است. همان وسیله‌ای که از کودکی اغلب با آن بازی می‌کردیم.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های این جنس طناب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • نسبت به دیگر طناب‌های ورزشی قیمت کمتری دارد.

    ارزان‌ترین طناب‌های ورزشی را ببینید

    • به‌دلیل پارچه‌ای بودن آن احتمال پاره‌شدنش زیاد است، از این رو مناسب برای استفاده در سطوح ناهموار نیست.
    • مناسب استفاده در سطوح مرطوب نیست، چون به‌سادگی رطوبت را به خود جذب کرده و سنگین می‌شود.
    • اغلب آن‌ها دارای دستگیره‌های پلاستیکی بوده و جنس خود طناب از پارچه یا نایلون است.
    • به‌نسبت سایر طناب‌ های ورزشی، کیفیت خوب و ایده‌آلی ندارد. البته مدل‌های مرغوب هم وجود دارد که قطعا گران‌تر است.
    • به‌دلیل اصطکاک ایجاد شده با زمین، مناسب برای پرش‌های سرعتی نیست.
    • به‌دلیل وزن زیاد، باعث اتلاف انرژی زیادی می‌شود.
    • ورزشکارانی که تمرین‌های تهویه هوازی، کراس فیت یا بوکس دارند، نباید از آن‌ها استفاده کنند.

    ۳. طناب ورزشی پلاستیکی

    طناب پلاستیکی مهره ای

    از دیگر متریالی که برای تولید طناب ورزشی استفاده می‌شود، پلاستیک است. معمولا طناب های ورزشی  پلاستیکی برای استفاده اکثر ورزشکاران طراحی و ساخته می‌شود. از ویژگی‌های جالب این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • یکی از محبوب‌ترین‌هاست چرا که شاهد تنوع جالبی از رنگ و اشکال مختلفی از مهره‌های زیبا و جذاب هستیم.
    • یکی از بهترین‌ها برای استفاده افراد مبتدی است، زیرا با ایجاد صدا هنگام برخورد با زمین، کمک می‌کند تا ریتم و مهارت لازم و مناسب را پیدا کرد.
    • از لحاظ وزنی ایده‌آل هستند، فشار زیادی به عضلات وارد نمی‌کند، ولی نیاز به تمرین بیشتر عضلانی است، چون مهره‌های پلاستیکی کمی وزن به طناب بخشیده است.
    • امکان شکسته‌شدن مهره‌ها هنگام برخورد با زمین یا هر سطح دیگری وجود دارد.
    • پس از چندین بار استفاده و کسب مهارت، به‌راحتی قادر به انجام پرش‌های سرعتی خواهید بود.

    ۴. طناب‌های ورزشی پلاستیکی (PVC)

    طناب ورزشی پلاستیکی pvc

    طناب ورزشی پی وی سی، یکی دیگر از مدل‌های محبوب در بین وسایل ورزشی است. قیمت آن‌ها در بازار با توجه به‌ کیفیتشان متفاوت است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مناسب برای استفاده افراد تازه‌کار و مبتدی است.
    • بهتر است برای پرش‌های سرعتی و حرفه‌ای استفاده نشود. چون وزن و ضخامت کابل آن برای هماهنگ کردن پا و بدن در انجام پرش‌های سرعتی مناسب نیست. اما برای انجام تمرین‌های ساده گزینه خوبی است.
    • قابل استفاده در فضای باز به‌ویژه سطوح سخت و ناهموار است.
    • به‌دلیل جنس کابل و سنگین نبودن بیش از حد، دارای طول عمر بالایی نسبت به سایر طناب های ورزشی است که تا به‌این قسمت معرفی شده‌اند.

    ۵. طناب ورزشی با کابل فولادی

    طناب ورزشی فولادی

    طناب ورزشی با کابل فولادی در ورزش‌های تناسب اندام خصوصا در بین ورزشکاران حرفه‌ای که مایل به انجام پرش‌‌های سنگین و مضاعف هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

    درواقع هدف اصلی برای طراحی و تولید این مدل طناب ورزشی، انجام پرش‌های سرعتی است. نکته مهم در مورد این مدل طناب، تفاوت ضخامت کابل‌های آن است.

    شما می‌توانید در بازار کابل‌هایی با صخامت مختلف (میلی‌متری)، ببینید که هرکدام مناسب فعالیت‌های مخصوصی است. در ادامه توضیح مختصری در مورد هرکدام که معمولا در بازار موجود است، ارائه می‌دهیم.

    ۱. طناب‌های ورزشی با ضخامت کابل ۲.۵ میلی‌متری

    این مدل طناب، گزینه خوبی برای انجام پرش‌های سرعتی به‌ویژه افراد مبتدی نیست. زیرا چرخش طناب به‌خوبی احساس نمی‌شود. از این رو نمی‌توان برای انجام تکنیک‌های مورد نیاز به‌ویژه تکنیک دوبل استفاده کرد.

    البته این طناب در ورزشکار احساس خستگی عضلانی کمتری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که بتواند حرکات را بهتر انجام دهد.

    ۲. طناب با ضخامت کابل ۴ میلی‌متری

    اگر در حال آموزش بوکس یا ورزش‌های رزمی هستید، یکی از ابزارهایی که کمک زیادی به داشتن تمرین‌های بهتر و کاربردی‌تر می‌کند، طناب های با کابل ۴ میلی‌متری فولادی است. این طناب کمک می‌کند تا سرعت بالایی هنگام فعالیت داشته باشید و مقاومت خود را نیز با مهارت بیشتری افزایش دهید. استحکام آن نسبت به مدل قبلی به دلیل پوشش PVC یا پلاستیکی ضخیم‌تر آن، بیشتر است.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های طناب ورزشی با کابل فولادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • این مدل طناب از کابل بسیار متراکم ساخته شده است و این یعنی آن‌ها طناب‌هایی بسیار سریع هستند. درواقع ایده‌آل برای انجام پرش‌های سرعتی است.
    • اگر هنگام فعالیت دچار اشتباه شوید، نتیجه پرهزینه و دردناکی را تجربه می‌کنید. به‌عنوان مثال برخورد آن به بدن باعث ایجاد آسیب شدیدی خواهد شد.
    • سعی کنید که از آن‌ها در سطوحی که از بتن ساخته شده استفاده نکنید. چون این سطوح سخت باعث از بین رفتن کابل طناب می‌شود. بنابرین بهترین مکان برای استفاده از این وسیله پارک‌هایی با کفپوش‌های لاستیکی، سالن‌های ورزشی و خانه‌هایی است که کف آن با پارکت پوشیده شده است.

    نکات پیش از خرید طناب ورزشی

    نکات خرید طناب ورزشی

    حال که اطلاعات کافی در مورد انواع طناب ورزشی به‌دست آوردیم، نوبت به رعایت نکات مهم پیش از خرید این وسیله ورزشی ارزشمند است. درواقع بادرنظرگرفتن این نکات کاربردی، انتخابی درست و مناسب خواهیم داشت.

    ۱. هنگام خرید طناب ورزشی، طول آن را درنظر بگیرید

    طول طناب ورزشی

    طول طناب با توجه به نوع بدن و سطح ورزشی که در آن فعالیت می‌کنید، مشخص می‌شود.

    • طول طناب مناسب برای افراد مبتدی: اگر در طناب‌زنی کاملا مبتدی و تازه‌کار هستید، یک روش کلی برای انتخاب طول مناسب وجود دارد. کافی است طناب را از وسط دولا کنید. سپس با یک پا قسمت وسط طناب را روی زمین ثابت نگه دارید و دسته‌های آن را با دستتان نگه دارید. در این حالت طناب باید به سینه یا زیر بغل شما برسد.
    • طول طناب مناسب برای افراد حرفه‌ای: برخی از ورزشکاران حرفه‌ای، از طول طناب‌‌های پرشی خود که در دوران مبتدی استفاده می‌کردند، راضی بوده و نیازی به تعویض یا تغییر آن نمی‌بینند. اما اگر می‌خواهید پرش با طناب کوتاه‌تری را امتحان کنید، توصیه می‌کنیم، در صورت قابل تغییر بودن سایز طناب نهایت به‌اندازه ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر بیشتر آن را کوتاه نکنید. چون در اوایل کار امکان آسیب‌دیدن شما به‌دلیل داشتن مهارت کم در کنترل پرش‌هایتان وجود دارد.

    [related]29325[/related]

    ۲. وزن، یکی دیگر از نکات مهم در خرید طناب ورزشی مناسب

    وزن طناب ورزشی

    خرید طناب ورزشی با وزن مناسب، یکی دیگر از نکاتی است که باید هنگام انتخاب این وسیله به آن توجه کرد. جالب است بدانید که اهمیت وزن بسته به سطح مهارت افراد مشخص می‌شود. البته این یک موضوع رایج بین تمام ورزشکاران نیست. بلکه بیشتر در بین افراد مبتدی اتفاق می‌افتد.

    درواقع ممکن است در صورت انتخاب طنابی با وزن غیرمناسب، نتوانید پرش‌های صحیح را اجرا کنید و این باعث سرخوردگی‌تان شود.

    متداول‌ترین طناب‌های ورزشی که در بازار وجود دارد، بیشتر برای انجام پرش‌های سرعتی تولید شده است. این طناب‌ها بسیار سبک هستند و دسته‌های آن‌ها هم وزن کمی دارد. شاید در نگاه اول خرید و استفاده این وسیله برایتان مفید باشد.

    اما نباید فراموش کنید که اگر در سطح مبتدی هستید، از استفاده آن‌ها تنها به‌دلیل وزن کم، خودداری کنید. چون مدت‌ها زمان لازم است تا با تمرین و ممارست بتوانید، حرکات پا، دست، بازو و کل بدن را هنگام پرش با طناب سرعتی هماهنگ کنید.

    پس اگر مبتدی هستید، طنابی خریداری کنید که وزن آن تقریبا ۵۰۰ گرم باشد. این وزن احساس عالی را به ورزشکار می‌دهد تا بتواند به‌راحتی تشخیص دهد که طناب به پاهای او می‌رسد و کمک می‌کند تا به‌موقع از روی طناب بپرد.

    بد نیست بدانید برخی از مربیان به شاگردان خود پیشنهاد می‌کنند از طناب‌هایی که کمی وزن آن‌ها سنگین است، استفاده کنند. این روشی برای کنترل و ایجاد تعادل بین حرکات بدن و طناب است.

    ۳. به ضخامت و تراکم کابل هنگام خرید طناب ورزشی توجه کنید

    ضخامت طناب ورزشی

    مهم‌ترین نکته در هنگام خرید طناب ورزشی، ضخامت و تراکم کابل است. درواقع متریالی که در تولید این وسیله ورزشی استفاده شده بسیار مهم است.

    • طناب از جنس PVC: توجه داشته باشید که اگر طنابی با کابل ضخیم و چگالی کم مانند طناب‌های تولیدشده از PVC خریداری کنید، زمانی که قصد انجام حرکات سرعتی دارید، با مقاوت هوا روبه‌رو خواهید شد که تاثیر قابل توجهی در کیفیت و درستی پرش شما خواهد داشت.
    • طناب با کابل فولادی: اما در مورد طناب‌هایی که از ضخامت کم و چگالی بالا برخوردار باشند، مانند طناب‌های فولادی در این‌صورت باز هم سطح خود را درنظر بگیرید. اگر مبتدی هستید، بهتر است ضخامت این طناب ورزشی ۴ میلی‌متر باشد. این ضخامت یکی از بهترین‌ها برای تازه‌کاران است تا بتوانند به‌خوبی تعادل بدن و طناب را حفظ کنند. در صورتی که حرفه‌ای‌تر کار می‌کنید و تمرین‌های کاربردی و سخت‌تری در این رشته ورزشی انجام می‌دهید، کابل‌های فولادی که ضخامت آن‌ها کمتر است مناسب خواهد بود. به‌عنوان مثال ضخامت ۲.۵ میلی‌متر ایده‌آل است. چون سرعت قابل توجهی هنگام طناب‌زنی خواهید داشت و همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، این مدل طناب‌ بیشتر برای سرعت طراحی و تولید شده است.

    پیشنهاد ویژه طناب ورزشی برای شما

    ۴. دسته‌های طناب ورزشی را فراموش نکنید

    دسته های طناب ورزشی

    دسته‌های طناب ورزشی باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام استفاده کاملا احساس راحتی کنید. اما به‌طور کل باز هم سطح ورزشی که انجام می‌دهید، تاثیر مهمی در انتخاب شما می‌گذارد.

    به‌عنوان مثال درصورتی که تناسب اندام کار می‌کنید و طناب‌زنی یکی از تمرین‌های اصلی شماست، طنابی که دسته‌های آن سبک، بادوام، محکم، ترجیحا فلزی و به‌طور کل راحت باشد، بهترین انتخاب خواهد بود.

    ۵. مکانی که در آن طناب می‌زنید هم مهم است

    مکان طناب زنی

    یکی دیگر از نکاتی که نباید هنگام خرید طناب ورزشی از آن غافل شد، محل استفاده از آن است.

    • در منزل: هنگام تمرین در خانه با درنظرگرفتن نوع سطحی که کار می‌کنید، طناب ورزشی را انتخاب کنید. به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که هرگز از طناب‌‌های ورزشی سنگین و بسیار محکم که با برخورد روی زمین به کفپوش آسیب می‌رساند، استفاده نکنید.
    • در فضای باز: اگر در خارج از منزل آموزش می‌بینید یا تمرین می‌کنید، می‌توانید از طناب‌های پرش قدرتی که کابل آن دارای روکش PVC یا فولادی است، استفاده کنید. بهترین ضخامت ۴ میلی‌متر است. درصورتی که در فضای باز آن هم در شرایط مرطوب مثلا زمین‌ خیس طناب می‌زنید، بهتر است جنس کابل طناب شما پارچه‌ای یا چرمی نباشد. چون همانطور که قبلا هم گفته‌ایم، رطوبت را به خود جذب کرده و سنگین‌تر می‌شود.

    و اما کلام آخر...

    در این مطلب سعی کردیم راهنمای کاملی در مورد خرید طناب ورزشی ارائه دهیم. وسیله‌ای که با آن می‌توان کم‌هزینه‌ترین و موثرترین ورزش را انجام داد. ضمن اینکه به تناسب اندام هم رسید. نظر شما در مورد خرید و انتخاب این کالا چیست؟ در صورتی که تجربه‌ای از خرید و استفاده از آن دارید، لطفا در بخش نظرات با ما به‌اشتراک بگذارید. خرید طناب ورزشی از ارزان‌ترین فروشنده [see_also]28770[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید