۶ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی واچ ۳

۶ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی واچ ۳
راهنمای مطالعه

    سامسونگ گلکسی واچ ۳ ساعت باکیفیتی است اما از کنار مشکلاتی مثل شارژدهی محدود، پشتیبانی ضعیف اپ‌ها و قیمت بالای آن نمی‌توان به آسانی گذشت.

    از زمانی که سامسونگ اولین ساعت هوشمندش را روانه بازار کرد ۷ سال سپری شده اما واقعیت این است که کارایی این گجت‌ها جدای از ابزارهای پایش حرکات ورزشی و خواب آنقدر که باید و شاید تغییر نکرده است. شاید بسیاری از ما انتظار داشتیم بعد از این همه سال ساعت‌های هوشمند جای گوشی‌ها را بگیرند اما بین آنها فرسنگ‌ها فاصله است. راستش را بخواهید اگر تا حالا بدون ساعت‌های هوشمند سر کرده‌‌اید، حتی گلکسی واچ ۳ و اپل واچ سری ۶ هم نمی‌توانند نظرتان را عوض کنند. پیش از این مزایای خرید سامسونگ گلکسی واچ ۳ را بررسی کرده بودیم و حالا می‌خواهیم نقاط ضعف نورسیده سامسونگ را برایتان بازگو کنیم. توصیه می‌کنیم بررسی مزایا و معایب گلکسی واچ ۵ را به عنوان مدل جدید این خانواده از دست ندهید.

    ۱. ابعاد زمخت

    سامسونگ گلکسی واچ ۳

    گلکسی واچ ۳ کمی کوچکتر از نسل‌های قبلی است اما به هیچ وجه ساعت کوچک و حتی متوسطی نیست. همانطور که در تصویر می‌بینید گلکسی واچ جدید به مراتب از اپل واچ سری ۵ بزرگتر است و ابعاد آنها اصلا با هم قابل مقایسه نیست. تفاوت چندانی هم بین نسخه‌های ۴۱ و ۴۵ میلیمتری وجود ندارد اما نسخه بزرگتر حتی روی دست افرادی که مچ متوسطی دارند زمخت به نظر می‌رسد.

    اگر به ساعت‌های بزرگ علاقه دارید، سامسونگ گلکسی واچ ۳ شاید نظرتان را به خود جلب کند اما فراموش نکنید هر دو نسخه این ساعت نسبت به مدل‌های مشابه اپل واچ سری ۶ تقریبا ۵۰ درصد وزن بیشتری دارند. یکی دیگر از مشکلاتی که ابعاد بزرگ و زمخت ساعت در پی دارد، دشوار بودن پوشیدن آن در شب برای پایش الگوی خواب است.

    ۲. مشکلات رهگیری خواب و حرکات ورزشی

    حتی اگر دشواری‌ پوشیدن ساعت برای رهگیری خواب را هم به جان بخرید، باز هم چندان نمی‌توان به داده‌های آن اتکا کرد. در واقع مشکل برآورد نادقیق کیفیت خواب که در بسیاری از پوشیدنی‌های هوشمند وجود دارد، ناشی از عدم تشخیص مواردی است که روی کیفیت خواب اثر می‌گذارند. سامسونگ گلکسی واچ ۳ سعی می‌کند با ارائه امتیازهایی کیفیت خواب را تعیین کند اما حتی در صورتی که خواب عمیقی را تجربه کنید امتیاز به ندرت از ۵۰ بالاتر می‌رود که نشانه نادقیق بودن آن است.

    مشکل دیگری که صدای کاربران را درآورده کارایی ضعیف سنسورهای پایش سلامت به ویژه سطح اشباع خون است که در این روزهای کرونایی بیش از همیشه به کار می‌آید. بررسی‌ها نشان داده که این سنسور در ۵۰ درصد موارد به درستی عمل نمی‌کند. گام شمار گلکسی واچ هم در اغلب موارد تعداد قدم‌های طی شده را بین ۲۰ تا ۲۵ درصد کمتر از عدد واقعی نشان می‌دهد.

    ۳. شارژدهی محدود

    سامسونگ گلکسی واچ ۳

    سامسونگ مدعی است باتری ساعت جدیدش تا دو روز شارژدهی دارد اما در عمل این میزان از یک و نیم روز فراتر نمی‌رود و اگر گزینه رهگیری حرکات ورزشی را هم فعال کرده باشید، از این هم کمتر می‌شود. این در حالی است که یکبار شارژ کامل ساعت‌های گارمین و فیت‌بیت برای ۵ روز کفایت می‌کند.

    پرفروش‌ترین‌های گارمین و فیت‌بیت را ببینید

    شاید بتوان با غیرفعال کردن نمایشگر همیشه روشن با استفاده از حالت‌های ذخیره باتری شارژدهی را بیشتر کرد اما بدین ترتیب اساسا دلیل استفاده از ساعت هوشمند زیر سوال می‌رود. از طرف دیگر فرایند شارژ هم بسیار طولانی است و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد در نتیجه بسیاری از اوقات محبورید شب‌ها ساعت را شارژ کنید که در این صورت هم باید قید رهگیری خواب را بزنید.

    [related]30107[/related]

    ۴. مشکلات نرم‌افزاری

    سامسونگ گلکسی واچ ۳

    سامسونگ گلکسی واچ به جای سیستم‌عامل Wera OS گوگل از تایزن استفاده می‌کنند که در چند سال گذشته تغییر چندانی نکرده و از نظر پشتیبانی نرم‌افزاری بسیار ضعیف است؛ برای مثال در آن خبری از اپ نقشه یا جایگزینی برای اپ‌های محبوب اپل واچ مثل «سیتی‌مپر»، «شزم»، «اورنوت» و «ران‌کیپر» نیست و جایگزین‌های ارائه شده برای آن در گلکسی استور به معنای واقعی کلمه افتضاح هستند؛ در یک کلام باید به اپ‌های پیش فرض خود ساعت بسنده کنید.

    نکته دیگر این است اگر گوشی شما گلکسی نیست برای سینک کردن ساعت با موبایل مجبور به نصب یک دو جین اپ اضافه خواهید شد. اگر هم کاربر آیفون هستید توصیه می‌کنیم قید گلکسی واچ ۳ را زده و سراغ اپل واچ بروید.

    جدیدترین اپل واچ‌ها را ببینید

    در نهایت باید به موتور ویبره اشاره کنیم که عملکردی آزاردهنده دارد و برای دریافت پیامک، تماس یا اعلان بازخوردی یکسان از خود نشان می‌دهد. موبایل‌های سامسونگ بازخورد هپیتک بسیار بهتری دارند و مشخص نیست چرا این شرکت نتوانسته در گلکسی واچ ۳ تجربه‌ای مشابه ارائه کند.

    ۵. دستیار صوتی کند و ناکارآمد

    سیستم‌عامل‌های گوگل Wear OS و Watch OS اپل هر دو به دستیارهای صوتی سریع و کارآمدی برای تنظیم تایمر، کنترل گجت‌های دیگر و مواردی از این دست مجهز هستند اما دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ به شدت کند و ناکارآمد بوده و همان قابلیت‌های محدودی را هم که دارد در بسیاری از مواقع انجام نمی‌دهد؛ برای مثال اگر از بیکسبی بخواهید تایمر را تنظیم کند ممکن است پردازش درخواست و انجام آن ۲۰ ثانیه طول بکشد. به همین خاطر اغلب کاربران قید بیکسبی را زده و کارها را خودشان انجام می‌دهند.

    ۶. قیمت بالای سامسونگ گلکسی واچ ۳

    قیمت گلکسی واچ ۳ از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود که ۱۵۰ دلار از واچ اکتیو ۲ بیشتر است و این در حالی است که جدای از بزل چرخان و بدنه استیل حداقل در ایران تفاوت چندانی بین آنها وجود ندارد. نزدیکترین رقبای این ساعت مثل هواوی واچ GT 2 و آنر مجیک واچ ۲ نه تنها قابلیت‌های بسیار خوبی را با قیمت کمتر در اختیارتان قرار می‌دهند بلکه از نظر شارژدهی نیز عملکرد بهتری دارند. حتی فیت‌بیت ورسا ۲ هم با نمایشگر امولد حدود ۲۰۰ دلار از گلمکسی واچ ۳ ارزانتر تمام می‌شود. محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند بازار را ببینید [see_also]28331[/see_also]

    منبع:
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید