لوازم نجاری؛ برای شروع کار با چوب در خانه به چه لوازمی نیاز داریم؟

لوازم نجاری؛ برای شروع کار با چوب در خانه به چه لوازمی نیاز داریم؟
راهنمای مطالعه

    نجاری‌کردن از آن کارهای دل‌پذیری است که فواید و مزایای فراوانی دارد. چطور؟ با انجام آن می‌توانید سرگرم شوید و اوقات خوشی برای خودتان فراهم کنید، به‌عنوان یک شغل و حرفه هم نتایج خوبی به همراه دارد. علاوه‌ بر اینها، کاری فنی و هم‌زمان هنری است. یعنی نجاری‌کردن برای هرکس در راستای اهداف و علایقش مزایای فراوانی دارد. در این مقاله از لوازم نجاری موردنیاز برای کار با چوب در منزل آشنا می‌شوید.

    سی ان سی چوب

    ماشین سی ان سی چوب دستگاهی است فرایند های دستی را به صورت اتوماتیک و بدون خطاهای انسانی انجام دهد. CNC چوب میتواند بدون حضور شخص با فرایندهای کامپیوتری یک سری از حرکات تعریف شده را انجام دهد. در بین دستگاه های سی ان سی چوب موجود در بازار، دستگاه های سی ان سی چوب آمل برش از کیفیت و دقت برش خیلی دقیقی برخوردار هستند.

    آشنایی با دنیای اره‌ها در میان لوازم نجاری

    تقریبا هر عملیاتی در نجاری با برش چوب شروع می‌شود؛ بخشی که جذاب و بامزه هم هست. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید چوبی نرم و تُرد مانند چوب درختان کاج را برش بدهید یا چوب‌های سفت‌تری مانند بلوط؛ در هر حال به اره نیاز دارید. باید بدانید که اره‌ها دارای انواع مختلفی هستند. شکل‌ها و اندازه‌های گوناگونی دارند و هر یک وظایفی متنوع را به‌ عهده می‌گیرند. در ادامه با آنها به عنوان بخش مهمی از لوازم نجاری آشنا خواهید شد:

    اره گِردبُر

    لوازم نجاری

    اره گردبر که به اره دیسکی هم معروف است، برش‌هایی را در چوب و فلز ایجاد می‌کند. این برش‌ها می‌توانند عرضی، طولی یا مایل باشند. حتی ایجاد شیار هم با گردبرها مقدور است. اره گردبر راحت و بدون نیاز به تغییر موقعیت چوب، آن را برش می‌دهد. یعنی برای کارکردن با این اره، کافی است که آن را روی سطح چوب یا فلز حرکت بدهید و برش‌ به‌وجود بیاورید. یادتان باشد که تیغه‌های مختلفی برای اره‌های گردبر وجود دارد.

    تصاویر انواع اره دیسکی + لیست قیمت

    اره مویی

    لوازم نجاری

    برای ایجاد برش‌های منحنی و نازک باید به سراغ اره مویی بروید. اره مویی دو نوع دستی و برقی دارد. با حرکت قائم اره مویی دستی روی چوب می‌توانید برش‌های حساس روی چوب نازک ایجاد کنید و منحنی‌هایی را شکل بدهید. اره مویی‌های برقی چوب‌های ضخیم‌تر را هم برش می‌دهند.

    لیست قیمت انواع اره مویی

    اره میزی

    لوازم نجاری

    اره میزی هم ابزاری مهم در میان لوازم نجاری است. این اره کارهایی می‌کند و برش‌هایی می‌زند که از عهده هیچ اره دیگری برنمی‌آید. اره‌های میزی تقریبا به شکل‌ معکوس اره‌های گردبر هستند؛ یعنی تیغه از زیر میز بیرون می‌آید. تعیین عمق و زاویه برش با این اره‌ها به‌طور دقیق ممکن است. اره‌های رومیزی هم انواع مختلفی دارند و اگر تازه‌کار هستید و می‌خواهید بساط نجاری را در منزل راه بیندازید، باید به فکر خرید اره رومیزی باشید.

    پرفروش‌ترین اره‌های میزی + لیست قیمت

    اره نواری

    لوازم نجاری

    هیچ یک از لوازم نجاری به‌اندازه اره نواری نمی‌توانند منحنی‌های ظریف یا برش‌های عمیقی را ایجاد کنند که اره نواری به‌وجود می‌آورد. در واقع، اره نواری تلفیقی است از اره شمشیری و اره گردبر. اره‌های نواری برش‌کاری‌های دقیقی انجام می‌دهند.

    مشاهده پرفروش‌ترین اره‌های نواری

    اره دستی

    لوازم نجاری

    مگر می‌شود که به‌دنبال تهیه لوازم نجاری باشید و اره دستی نداشته باشید؟ این اره‌ها برای برش‌های ساده و کارهایی که قرار است در آنها ظرافت و جزئیات موردتوجه قرار بگیرند، به‌شدت ضروری است. اگر به‌شدت تازه‌کار هستید، احتمالا نخستین چیزی که شما را به یاد نجاری می‌اندازد، همین اره‌های دستی معروف هستند. خرید اینها از واجبات است.

    سایر انواع اره را ببینید

    آشنایی با لوازم سنباده‌زدن، صاف‌کاری و سوهان‌کاری

    بعد از برش‌دادن چوب و ساختن قطعات مختلف یک وسیله چوبی باید آن را صاف کنید، سنباده بزنید و با سوهان‌کاری عملیات ساخت‌وساز را به‌ پایان برسانید.

    رنده

    لوازم نجاری

    رنده‌ها از مهم‌ترین لوازم نجاری هستند. مگر می‌شود کاری را با چوب بسازید و بعد تلاشی برای صاف‌ و مسطح‌کردن به خرج ندهید. یک‌دست‌شدن نتایج کارهای چوبی به دست رنده‌هاست. این وسیله‌ها هم چوبی هستند و هم فلزی و تیغه‌هایی دارند که باعث می‌شود چوب صیقل بخورد و در صورت لزوم ضخامت چوب را هم کم می‌کنند.

    پرفروش‌ترین رنده‌های نجاری را ببینید

    سنباده

    لوازم نجاری

    سنباده هم ابزاری زبر برای صاف‌کاری سطح چوب است. سنباده‌ها در نوع برقی و دستی قابل‌خریداری هستند. اگر می‌خواهید که نتیجه کارهای چوبی‌تان صاف و زیبا باشد، باید از سنباده هم استفاده کنید.

    خرید انواع سنباده دستی و برقی از ارزان‌ترین فروشنده

    سوهان

    لوازم نجاری

    سوهان هم در اندازه‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند سطح چوب را صاف و صیقلی کند. سوهان‌ها از لحاظ میزان زبری متنوع‌اند و بنا به نیازی که در چوب‌کاری دارید، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

    تصاویر پرفروش‌ترین انواع سوهان را ببینید

    ابزارهای مهم دیگر در میان لوازم نجاری

    برای اینکه بتوانید به‌سادگی در منزل به نجاری مشغول شوید، باید ابزارهای دیگری هم در اختیار بگیرید. مواردی که در زیر معرفی می‌شوند، گزینه‌های معروفی هستند که تقریبا همه با آنها آشنایی دارند. اما خوب است که به‌طور کلی، بار دیگر در اینجا قرار بگیرند:

    • چکش؛
    • پُتک؛
    • دریل؛
    • گونیا؛
    • پیچ‌گوشتی برقی؛
    • متر برای اندازه‌گیری.

    لینک خرید تمام لوازم نجاری با بهترین قیمت

    در میان موارد بالا، گونیا و متر ابزارهای اندازه‌گیری هستند. حضور این دو مورد در میان لوازم نجاری بسیار حائز اهمیت است و باید باکیفیت باشند. چرا؟ چون اگر به‌راحتی نتوانید با ابزارهای اندازه‌گیری‌تان کار کنید، دقت کارتان پایین می‌آید و اشتباهات فاحشی در نتیجه نهایی ساخت‌وسازتان دیده می‌شود.

    داشتن میز کار نجاری هم ایده خوبی است. البته کمی بودجه می‌خواهد اما اگر بتوانید یکی از این میزها تهیه کنید، کارتان نظم پیدا می‌کند و حرفه‌ای‌تر می‌شوید. دقت کنید که ساختار میز محکم و کشوهایی داشته باشد که ابزارهایتان را در آنها بگذارید.

    در آخر

    در هنگام تهیه لوازم نجاری به کیفیت دقت زیادی داشته باشید. شما در حال صرف هزینه هستید، بهتر است که کمی بیشتر خرج کنید و بهترین‌ها یا دست‌کم معقول‌ترین وسایل را برای کارتان تهیه کنید. اگر لوازم و وسایل خوبی در اختیارتان نباشد، در روند کارتان مدام اختلال ایجاد می‌شود و دیگر نمی‌توانید نتایجی خوب را شاهد باشید. پس در میان برندهای معتبر به‌دنبال لوازم نجاری موردنیازتان باشید. خرید کتاب پرفروش آموزش پیکرتراشی با چوب [see_also]13910[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید