در صورت وجود چه علائمی باید مشاوره پزشکی دریافت کنیم؟

در صورت وجود چه علائمی باید مشاوره پزشکی دریافت کنیم؟
راهنمای مطالعه

    اینترنت توانسته است خدمات پزشکی را به منزل ما بیاورد. مشاوره پزشکی آنلاین نسبت به مشاوره‌ی حضوری مزیت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید در محیط امن منزلتان معضلات سلامتی خود را با متخصص در میان بگذارید. دیگر نیاز به صرف زمان برای رفت‌وآمد به مطب پزشک نیز وجود ندارد.

    سامانه مشاوره پزشکی اینترنتی دکتر ساینا، به عنوان اولین استارتاپ تخصصی حوزه مشاوره از راه دور پزشکی (Tele-medicine)، مجموعه‌ی از بهترین پزشکان را گرد هم آورده و آماده سرویس دهی به جامعه است.

    اما شاید این معضل بسیاری از افراد باشد که نمی‌دانند چه زمانی و در صورت بروز چه علائمی مشکلی که دارند جدی و نیازمند مراجعه به پزشک است. در این مقاله توضیحاتی برای حل این معضل ارائه می‌کنیم.

    گام اول: علائم جدی را بشناسید

    تب، زنگ خطر بدن شما است

    برخی از علائم جدی هستند و باید برای مقابله با آن‌ها از مشاوره پزشکی کمک بگیرید. یکی از علائم خطرناک که نشان‌دهنده‌ی وجود بیماری در بدن شماست، تب است. تب علامت این است که بدنتان در حال جنگیدن با یک بیماری است. اگر احساس بی‌حالی می‌کنید، با استفاده از تب‌سنج درجه حرارت بدنتان را بررسی کنید.

    دمای عادی بدن انسان بین ۳۶ تا ۳۷ درجه سانتی گراد است. اگر دمای بدنتان از این میزان بیشتر است زمان مشورت با پزشک فرا رسیده است. همچنین اگر همراه با تب بثورات پوستی روی بدنتان ایجاد شده است لازم است با پزشک در این خصوص مشورت کنید.

    اگر دمای بدنتان بالاتر از ۳۹ درجه است یا همراه با تب سردرد شدید دارید، برای دریافت مراقبت به بیمارستان مراجعه کنید زیرا این علائم نشان‌دهنده‌ی این است که امکان دارد بیماری جانتان را در خطر بیندازد.

    به تغییراتی که در گوارش و دفع ایجاد می‌شود توجه کنید

    درد معده ممکن است پس از خوردن زیاد غذا برای افراد اتفاق بیفتد اما اگر احساس سوزش در معده و حالت تهوع دارید و نمی‌توانید غذا را به‌راحتی قورت دهید مشاوره آنلاین پزشکی را در نظر بگیرید. اگر برای بیشتر از سه روز اسهال هستید یا در مدفوع خود خون مشاهده می‌کنید نیز نیاز است به سرعت با یک پزشک مشورت کنید. همچنین اگر اشتها ندارید و حس می‌کنید معده‌تان بدون خوردن غذا پر است، احتمالاً به بیماری خاصی مبتلا هستید.

    سامانه اینترنتی دکتر ساینا مرجعی معتبر برای انتخاب پزشک آنلاین و دریافت مشاوره پزشکی از طریق اینترنت است. بیش از 450 متخصص با حیطه‌های تخصص مختلف در این سامانه فعالیت دارند. شما می‌توانید با توجه به علائمتان به یکی از این پزشکان مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در قدم اول از پزشک عمومی کمک بگیرید. پزشک عمومی تقریباً با تمام بیماری‌ها آشنایی دارد و اگر بیماری‌تان شدید باشد شما را به متخصص مناسب ارجاع می‌دهد. برای دریافت خدمات از طریق لینک زیر به وب‌سایت این استارت‌آپ مراجعه کنید.

    https://www.drsaina.com/ConsultationDoctor/مشاوره-آنلاین/

    کاهش وزن شدید را جدی بگیرید

    یکی دیگر از علائمی که باید به آن توجه داشته باشید کاهش وزن است. اگر ورزش می‌کنید و رژیم غذایی دارید کم کردن وزن برایتان طبیعی است. اما در صورتی که دلیل کاهش وزنتان را نمی‌دانید ممکن است به بیماری خاصی مبتلا شده باشید.

    اگر در شش ماه بیشتر از ۵ درصد از وزن خود را از دست داده‌اید، احتمالاً مبتلا به مشکل خاصی هستید. کاهش وزن علامت اصلی بسیاری از بیماری‌های مختلف جسمی (دیابت، پرکاری تیروئید و...) یا روانی (افسردگی، اضطراب، بی‌اشتهایی عصبی و...) است. پس قبل از دریافت مشاوره پزشکی بهتر است درمان خودسرانه را آغاز نکنید.

    گام دوم: بررسی‌های دوره‌ای پزشکی را در برنامه خود قرار دهید

    مشاوره پزشکی را در فواصل معین انجام دهید

    نیاز است که حتی اگر علائم خاصی در بدن خود مشاهده نمی‌کنید، حداقل چهار بار در سال برای بررسی سطح سلامت جسمانی خود مشاوره پزشکی دریافت نمایید. پزشک علائم اصلی سلامتی شما را بررسی خواهد کرد، درباره هیجانات و خلق و خوی شما سوال خواهد پرسید، بدون هیچ خجالتی نگرانی های مختلف خود را با او در میان بگذارید. بهتر است کاملا با پزشکتان صادق باشید. دکتر برای کمک کردن به شما به شکل تخصصی آموزش دیده است.

    درباره سابقه بیماری‌های خانوادگی خود با پزشک مشورت کنید

    بهتر است در طول دوره های بررسی پزشک را در جریان بیماری‌های خانوادگی یا سابقه‌ی ابتلای افراد خانواده به بیماری‌های خاص قرار دهید تا او بتواند علائم بیماری را در بدن شما چک کند. همچنین اگر تغییری در سابقه پزشکی خانواده ایجاد شده است، نیاز است آن را در طی مشاوره پزشکی توضیح دهید. ممکن است نیاز باشد برای بررسی برخی از بیماری‌ها، به شکل دوره‌ای آزمایشات مختلفی را در سال انجام دهید تا در صورت ابتلا به آن اختلالات، بتوان در اسرع وقت درمان مناسب را آغاز کرد. هر زمانی که این علائم و نشانه‌ها را مشاهده کردید زمان دریافت مشاوره پزشکی شما است. به این شکل سلامت جسمی و روحی شما در سطح مطلوبی قرار دارد. داشتن بدن و روان سالم برای شاد زندگی کردن ضروری است و شما اولین کسی هستید که وظیفه حفاظت از آن‌ها را برعهده دارید بنابراین بهتر است در انتخاب پزشک مناسب دقت به خرج دهید. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، مجموعه‌ای از پزشکان قابل‌اعتماد و باتجربه را به شما پیشنهاد می‌دهد. تمام متخصصان فعال در سامانه توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا بررسی و تایید شده‌اند. تا بتوانند در مسیر رسیدن به سلامتی شما را همراهی کنند. به وب‌سایت سامانه مراجعه کرده و اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید