راهنمای خرید تجهیزات دوچرخه‌سواری؛ همه وسایل برای رکاب زدن ایمن

راهنمای خرید تجهیزات دوچرخه‌سواری؛ همه وسایل برای رکاب زدن ایمن
راهنمای مطالعه

    در این مقاله درباره خرید تجهیزات دوچرخه سواری از دوچرخه گرفته تا پیراهن کشباف و ابزارهای مختلف که هر دوچرخه‌سوار به آنها نیاز دارد صحبت می‌کنیم.

    دوچرخه‌سواری یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیاست. فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا حرفه‌ای، برای اینکه از دوچرخه‌سواری لذت ببرید، بهتر است از تجهیزات مخصوص آن استفاده کنید. البته به جز دوچرخه، سایر تجهیزات هزینه چندانی ندارند.

    تجهیزات ضروری برای دوچرخه‌سواری

    اگر مبتدی هستید و دقیقا نمی‌دانید که برای شروع دوچرخه‌سواری به چه چیزهایی نیاز دارید، تعدادی از لوازم ضروری را برایتان فهرست کرده‌ایم. طبیعی است که دوچرخه در ابتدای این فهرست می‌گیرد و درواقع شاید به چیزی بیشتر از آن نیاز نداشته باشید، بااین‌حال سایر لوازم موجود در این فهرست می‌توانند تجربه یک دوچرخه سواری لذت‌بخش را برایتان رقم بزنند.

    لیست قیمت تجهیزات جانبی دوچرخه را ببینید

    ۱. دوچرخه نو یا دست‌دوم

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - دوچرخه

    دوچرخه انواع مختلفی دارد. قبل از هر چیز باید تعیین کنید هدفتان از دوچرخه‌سواری چیست و در چه مکان‌هایی می‌خواهید دوچرخه‌سواری کنید. برای مثال دوچرخه کوهستان از دوچرخه جاده و خیابان متفاوت است. وقتی نوع فعالیت‌تان را تعیین کردید، می‌توانید دوچرخه موردنظرتان را تهیه کنید. کیفیت ساخت و ایمن‌بودن دوچرخه اهمیت زیادی دارد. گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به بودجه‌تان می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. البته راه دیگری هم برای خرید مقرون‌به‌صرفه وجود دارد و آن این است که دوچرخه دست‌دوم بخرید.

    محبوب‌ترین انواع دوچرخه را ببینید + لیست قیمت

    ۲. شلوارک پددار

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - شلوارک پددار

    اگر قصد دارید فقط برای طی مسافت‌های کوتاه مانند رفتن به محل کار یا دانشگاه دوچرخه‌سواری کنید، نیاز نیست لباس مخصوص بپوشید و از لباس‌های معمولی خودتان می‌توانید استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید با دوچرخه مسافت‌های طولانی را طی کنید یا قصد دارید به یک باشگاه دوچرخه‌سواری محلی بپیوندید، بهتر است یک شلوارک پددار بخرید. این شلوارک‌ها یک بالشتک نازک برایتان فراهم می‌کنند که هنگام نشستن روی زین دوچرخه به‌مدت طولانی آسایش و راحتی بیشتری را احساس خواهید کرد. می‌توانید شلوارک را به تنهایی بپوشید یا روی آن شلوارک گشاد هم بپوشید (خانم‌ها می‌توانند زیر شلوار آن را بپوشند). این بستگی به ترجیح خودتان دارد؛ فقط به خاطر داشته باشید که با این شلوارک لباس زیر نپوشید.

    پرفروش‌ترین لباس‌های دوچرخه‌سواری مخصوص بانوان

    ۳. پیراهن کشباف یا تی‌شرت مخصوص

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - لباس مخصوص دوچرخه سواری

    ممکن است تی‌شرت یا پیراهن نخی برای طی مسافت کوتاه انتخاب خوبی باشد، اما برای دوچرخه‌سواری در مسافت‌های طولانی مناسب نیست. پیراهن کشباف مخصوص دوچرخه‌سواری از پارچه‌ای درست شده است که موجب می‌شود در گرمای تابستان احساس خنکی داشته باشید. این پارچه‌ها در زمان تعریق رطوبت را از بدن شما دور می‌کنند و آن را خشک نگه می‌دارند. در قسمت پشت این پیراهن‌ها سه جیب طراحی شده است که مناسب حمل غذا و سایر لوازمی است که ممکن است در مسیرتان به آنها نیاز پیدا کنید.

    انواع زیادی از پیراهن‌ها و لباس‌های مخصوص دوچرخه‌سواری در بازار موجود است که هر کدام برای شرایط مختلفی طراحی شده است.  برخی از آنها مخصوص هوای سرد و برخی دیگر مناسب هوای گرم هستند. برخی از آنها را می‌توانید همراه با لباس‌ها و اکسسوری‌های دیگر از جمله گرمکن مخصوص بازوها و جلیقه بپوشید.

    پرفروش‌ترین لباس‌های دوچرخه‌سواری مردانه را ببینید

    [related]31186[/related]

    ۴. بطری آب مخصوص و نگهدارنده آن

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - بطری آب و نگهدارنده آن

    دوچرخه‌سواری از آن دست ورزش‌هایی است که باعث تعریق زیاد و در نتیجه تشنگی می‌شود. بنابراین به همراه داشتن بطری آب در مسافت‌های طولانی اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصا در فصل تابستان که به‌دلیل گرمای هوا، اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود.

    بسیاری از دوچرخه‌ها روی تنه‌شان (لوله زیرین تنه و لوله نگهدارنده زین) پیچ‌هایی دارند که به شما امکان می‌دهند نگهدارنده بطری آب را روی آن قرار دهید و بطری آب را راحت حمل کنید. می‌توانید از بطری کوکاکولا یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا برای حمل آب استفاده کنید و آنها را در جیب جلیقه یا لباستان قرار دهید، اما مشکل اینجاست که نه استفاده از آن راحت خواهد بود و نه به اندازه کافی ایمن است. بطری آب مخصوص دوچرخه سواری قابل‌شستشو است، می‌توانید مدتی طولانی از آن استفاده کنید و نوشیدن آب از آن در حال حرکت، بسیار راحت‌تر از قوطی‌های نوشابه و نظایر آن است.

    محبوب‌ترین قمقمه‌های مخصوص دوچرخه‌سواری را ببینید

    ۵. تلمبه، تیوب یدک، ابزارهای اولیه و روغن زنجیر

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - تلمبه و تیوب

    این ابزارها از مهم‌ترین مواردی هستند که باید هنگام دوچرخه سواری همراهتان باشند. ازآنجاکه پنچر شدن لاستیک قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است هرازگاهی اتفاق بیفتد، بهتر است با آمادگی کامل حرکت کنید. تیوب یدک و تلمبه جای زیادی نمی‌گیرند و اگر کوله‌پشتی داشته باشید می‌توانید آنها را در آن جای دهید. بااین‌حال بهترین جا برای نگهداری تیوب زیر کیسه زین و برای تلمبه روی چهارچوب تنه دوچرخه است.

    ابزار مهم دیگر یک ابزار چندمنظوره است که به چاقوی سوییسی معروف است. این ابزار تاشو شامل پیچ‌گوشتی، آچار و سایر لوازم کاربردی است.

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - چاقوی سوییسی

    اگر می‌خواهید به‌طور مرتب و در مسافت‌های نسبتا طولانی دوچرخه‌سواری کنید، باید حواستان به زنجیر دوچرخه باشد. برای اینکه زنجیر نرم و بدون صدا کار کند حتما باید آن را روغن‌کاری کنید. روغن در همه فروشگاه‌های دوچرخه موجود است. یک بطری کوچک آن تا مدت‌ها کافی است و البته هزینه زیادی هم ندارد.

    ۶. رایانه دوچرخه

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - رایانه دوچرخه

    در هنگام خرید تجهیزات دوچرخه سواری رایانه دوچرخه را فراموش نکنید. این رایانه یک دستگاه کوچک است که به‌راحتی می‌توانید روی دوچرخه نصبش کنید. اگر برنامه‌ای جدی برای دوچرخه‌سواری دارید، این دستگاه برای پیگیری میزان مسافت طی‌شده و مشاهده پیشرفت‌تان عالی است. رایانه دوچرخه می‌تواند میانگین و بیشینه سرعتی که با آن مسیر مشخصی را طی کرده‌اید به شما نشان دهد. نسبت به آب مقاوم است و بنابراین اگر باران یا آب روی آن بپاشد، مشکلی ایجاد نمی‌شود. عمر باتری این رایانه‌ها طولانی است. انواع پیشرفته آن جی‌پی‌اس هم دارند و برای ردیابی اطلاعات مسیر و موقعیت‌تان به شما کمک می‌کنند.

    از سایر امکانات و قابلیت‌های رایانه دوچرخه می‌توان به امکان پایش ضربان قلب، همگام‌سازی با برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند و ارائه سایر اطلاعات مربوط به پیگیری فعالیت اشاره کرد. می‌توانید این اطلاعات را ثبت کنید تا بعدا بتوانید آنها را بررسی کنید.

    پرفروش‌ترین انواع رایانه دوچرخه را ببینید

    ۷. کلاه ایمنی

    خرید تجهیزات دوچرخه سواری - کلاه ایمنی آخرین مورد از خرید تجهیزات دوچرخه سواری که کم‌اهمیت هم نیست کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه‌سواری است. هرچند قانونی برای استفاده الزامی از کلاه وجود ندارد، اما وقتی پای سلامت و ایمنی شما در میان است بهتر است حتما از کلاه استفاده کنید. کلاه می‌تواند در حادثه‌های ناخواسته که ممکن است امکان ضربه به سر وجود داشته باشد از شما محافظت کند. مخصوصا اگر تمام مسیر شما یا بخشی از آن از خیابان یا جایی که اتومبیل‌ها رفت‌وآمد می‌کنند می‌گذرد،‌ استفاده از کلاه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. جدیدترین انواع کلاه ایمنی دوچرخه را ببینید صحبت از امنیت شد؛ احتمالا شما هم می‌دانید که بعضی دوچرخه‌سواران رفتارها و حرکاتی خطرناک انجام می‌دهند. شما برایمان بگویید دوچرخه‌سوار از کدام رفتارهای پرخطر باید دوری کند تا نه خودش را به دردسر بیندازد نه دیگران را؟ لینک خرید تجهیزات دوچرخه‌سواری با تخفیف ویژه [see_also]29326[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید