وسایل کاشت ناخن از صفر تا صد؛ هر آنچه یک ناخن کار حرفه‌ای نیاز دارد

وسایل کاشت ناخن از صفر تا صد؛ هر آنچه یک ناخن کار حرفه‌ای نیاز دارد
راهنمای مطالعه

    کاشت ناخن به یکی از پردرآمدترین حرفه‌ها در زمینه آرایشگری تبدیل شده. اگر قصد دارید کار ناخن را به‌عنوان حرفه‌تان دنبال کنید، باید وسایل کاشت ناخن را فراهم کنید.

    وسایل کاشت ناخن از صفر تا صد

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - ابزارهای مورد نیاز ناخن کاران

    برای اینکه حرفه کاشت ناخن را ادامه دهید، نیاز نیست حتما سالن بزرگی را اجاره کنید. کاشت ناخن و سایر خدمات مانیکور و پدیکور را می‌توان حتی در یکی از اتاق‌های یک آرایشگاه هم انجام داد. بااین‌حال در این مطلب قصد داریم همه وسایل کاشت ناخن را هم برای سالن‌های بزرگ حرفه‌ای و هم برای آرایشگاهی کوچک به شما معرفی کنیم. اگر خودتان ناخن‌کار نیستید و می‌خواهید برای کاشت ناخن به یکی از این سالن‌ها بروید، این مطلب می‌تواند برایتان مفید باشد. می‌توانید بررسی کنید که آیا ناخن‌کاری که به او مراجعه می‌کنید ابزارها و تجهیزات ضروری اولیه را در اختیار دارد یا نه.

    برخی وسایل کاشت ناخن عبارت‌اند از:

    استند لاک ناخن؛ روشی مناسب برای بازاریابی

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - قفسه‌های لاک

    اولین صحنه‌ای که مشتری بعد از ورود به آرایشگاه یا سالن با آن روبه‌رو می‌شود، در و دیوارهای محیط است. قفسه‌هایی که پر از لاک‌های رنگی و زیبا هستند، بهترین راه برای وسوسه‌کردن هرچه بیشترِ افراد به مانیکور است. برای اثرگذاری بیشتر بهتر است از نمایش جذاب رنگ‌بندی لاک ناخن هم روی دیوارها و هم روی استیشن استفاده کنید. برای تکمیل وسایل کاشت ناخن هم قفسه‌های دیواری و هم قفسه‌های رومیزی داشته باشید و لاک‌ها را جلوی چشم مشتریان قرار دهید تا به‌راحتی رنگ‌های موردنظرشان را انتخاب کنند. در زیر تصویر قفسه دیواری را می‌بینید:

    ایست قیمت استند لاک را ببینید

     

    میز مانیکور؛ محل اصلی وسایل کاشت ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - استیشن مانیکور

    مهم‌ترین چیزی که ناخن‌کار برای انجام کاشت ناخن و طراحی روی آن نیاز دارد، استیشن مانیکور است. همه خدماتی که برای ناخن مشتری می‌خواهید انجام دهید روی این استیشن انجام می‌شود. لاک‌ها، قلم‌موها، ابزارهای طراحی، چراغ برای تأمین نور باید دم‌دستتان باشند. دو صندلی راحتی برای خودتان و مشتری قرار دهید.

    صندلی باید قابل‌تنظیم باشد و پایه‌های آن فلزی، مخصوصا از جنس کروم باشد. سطح میز مانیکور بهتر است پلاستیکی و طبقه‌طبقه باشد و دراور یا کشوهایی برای نگهداری مواد لازم برای مانیکور هم لازم دارید. بهتر است این دراورها چرخ‌دار باشند که به‌آسانی بتوانید آنها را جابه‌جا کنید.

    ایست قیمت میز مانیکور را ببینید

     

    دستگاه اسپا؛ خدمات جانبی غیر از کاشت ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - دستگاه اسپا

    در کنار استیشن به یک دستگاه الکترونیکی با عنوان اسپا (Spa) برای انجام خدمات اسپا (اسپا به تمامی خدمات برای تسکین دردهای آرتروز، خشکی پوست دست و اسپاسم عضلات گفته می‌شود) نیاز دارید. این مورد از وسایل کاشت ناخن ضروری نیست اما می‌تواند رضایت مشتری را از شما بیشتر کند.

    صندلی پدیکور؛ برای ماساژ پاها

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - صندلی پدیکور

    این صندلی باید مجهز به حمام پا باشد که بتوانید پاهای مشتری را در آب قرار دهید و اگر نیاز به ماساژ داشته باشند آنها را ماساژ دهید. البته صندلی در این ابعاد برای سالن‌های بزرگ مناسب است؛ نوع ساده‌تر آن هم برای آرایشگاه کوچک موجود است.

    دستگاه UV؛ ضدعفونی‌کردن وسایل کاشت ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - دستگاه UV

    این مورد از وسایل کاشت ناخن برای ضدعفونی‌کردن تجهیزاتی که با آنها روی ناخن کار می‌کنید به کار می‌رود و بسیار مهم است. هر ناخن‌کار باید یک دستگاه UV داشته باشد. البته برای اجزای یک‌بار مصرف که باید دور ریخته شوند این دستگاه کاربرد ندارد، اما وسایل فلزی را باید بشویید و خشک کنید. سپس آنها را در دستگاه UV که از پرتو فرابنفش برای ضدعفونی‌کردن استفاده می‌کند قرار دهید. البته نوعی دستگاه هست که از گرما برای ضدعفونی استفاده می‌کند که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

    ption id="attachment_31966" align="alignnone" width="850"]لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - دستگاه ضدعفونی با گرما دستگاهی که از گرما برای ضدعفونی استفاده می‌کند

    لاک خشک کن UV

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - دستگاه خشک کن

    برای کارکردن با ژل سخت، نرم و حتی لاک ناخن ژلی باید از نور UV/LED استفاده کنید. البته نور LED به UV ترجیح دارد؛ زیرا سریع‌تر ناخن را خشک می‌کند و در وقت صرفه‌جویی می‌شود. لامپ‌های LED در عرض ۳۰ ثانیه لاک را خشک می‌کنند درحالی‌که UV در مدت ۲ دقیقه این کار را انجام می‌دهد. پس این هم جزو وسایل کاشت ناخن ضروری است.

    ایست قیمت لاک خشک کن را ببینید

     

    چراغ رومیزی؛ مشاهده دقیق قسمت‌های ظریف

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - چراغ رومیزی

    برای یک ناخن‌کار داشتن نور مناسب کاملا ضروری است. وقتی دارید روی قسمت‌های کوچک مانند کوتیکول‌ها یا گوشه‌های ناخن کار می‌کنید یا می‌خواهید نقش‌های ظریف روی ناخن طراحی کنید، لازم است نور مناسبی داشته باشید که ببینید دقیقا چه کار می‌کنید.

    سوهان ناخن و بافر؛ شکل‌دادن و درخشندگی ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - سوهان

    سوهان ناخن یکی از ابزارهای مهم در فهرست وسایل کاشت ناخن است و بافر برای درخشان‌کردن ناخن طبیعی یا اکریلیک کاشت‌شده بسیار مهم است.

    سوهان به شما کمک می‌کند به ناخن شکل بدهید و آن را برای لاک‌زدن آماده کنید. بافر هم به صاف‌شدن سطح ناخن کمک می‌کند تا ناخن براق‌تر به نظر برسد. هر دوی این ابزارها ارزان هستند و به‌راحتی همه جا پیدا می‌شوند.

    دریل ناخن؛ سرعت بیشتر

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - دریل ناخن

    داشتن دریل ناخن برای ناخن‌کار حرفه‌ای بسیار مهم است. این ابزار به شما کمک می‌کند خیلی سریع‌تر کار کنید. مخصوصا در تراشیدن و درآوردنِ سریع ناخن مصنوعی، این دریل بسیار کمک‌کننده است. همین کار با سوهان ممکن است واقعا طول بکشد. از دریل می‌توانید برای شکل‌دادن، پرکردن و تمیزکردن ناخن در زوایای تنگ که سوهان معمولی کاری از دستش برنمی‌آید استفاده کنید.

    ایست قیمت انواع سوهان ناخن را ببینید

     

    بیت؛ سَریِ دریل برای انجام خدمات مختلف

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - بیت دریل

    بیت‌ها با کیفیت بالا از سرامیک و فلز ساخته می‌شوند. اگر بیت درست را انتخاب کنید می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی به دست آورید. هر نوع بیت برای اهداف مختلفی روی ناخن به کار می‌رود. مثلا بیت UNC بیشتر برای زیر ناخن به کار می‌رود و بیت بارل (لوله‌ای) برای کار روی سطح ناخن مناسب است.

    پودر اکریلیک و مونومر

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - پودر اکریلیک

    پودر اکریلیک در واقع مونومری است که پلیمری شده است. کاشت ناخن با اکریلیک بادوام‌تر و ماندگارتر است و دقیقا به همین دلیل است که مشتریان آن را دوست دارند. ناخن‌کار حرفه‌ای باید پودر اکریلیک و مونومر باکیفیت در اختیار داشته باشد. همچنین بسیار مهم است که برای استفاده از پودر اکریلیک سنتی آموزش دیده باشید.

    [related]34013[/related]

    برس و قلم‌مو؛ برای اِعمال مواد کاشت ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - برس برای مواد کاشت ناخن

    برای کار با پودر اکریلیک سنتی و ژل‌ها به مجموعه‌ای از برس‌های اکریلیک و ژل نیاز دارید. این برس‌ها در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی موجودند. شکل برس‌های ژلی متفاوت از برس اکریلیک است، برس ژلی معمولا نازک‌تر و صاف‌تر است.

    ژل سخت؛ برای کاشت ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - ژل سخت

    بیشتر افراد نمی‌دانند که ژل‌های سخت حاوی ترکیباتی با پایه اکریلیک هستند. تفاوتشان در این است که برخلاف اکریلیک‌های سنتی، ژل‌های سخت انعطاف‌پذیری زیادی دارند. بنابراین کارکردن با آنها راحت‌تر انجام می‌شود و محدودیت زمانی هم ندارد. برای اینکه ژل‌های سخت کامل شکل بگیرند به لامپ UV/LED نیاز دارند.

    پودر ناخن؛ برای داشتن مانیکوری بادوام

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - پودر ناخن

    یکی از سریع‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای ایجاد مانیکوری زیبا استفاده از پودر مخصوص ناخن است. این پودر بو ندارد، ملایم و بادوام است. ماندگاری مانیکور پودری بیشتر از مانیکور با ژل است.

    بیس کت، تاپ کت؛ برای زیر لاک و روی لاک

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - بیس کت و تاپ کت

    بیس کت به لایه‌ای گفته می‌شود که روی ناخن می‌زنند تا لاک روی آن بچسبد و به ماندگاری مانیکور کمک کند. البته این لایه مزیت دیگری هم دارد و آن این است که دربرابر لاک‌هایی که رنگشان روی ناخن طبیعی می‌ماند و آن را لک می‌کند از ناخن محافظت می‌کند. تاپ کت را روی لاک نهایی می‌زنند تا به ناخن جلا بدهد و همچنین از کنده‌شدن یا پوسته‌شدن لاک جلوگیری می‌کند.

    پاک‌کننده، پد و توپ‌های پنبه‌ای؛ پاک‌کردن لاک یا مواد

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - پاک کننده، پد و پنبه

    یکی از محبوب‌ترین پاک‌کننده‌های لاک ناخن، استون است. استون از هر پاک‌کننده غیر استونی سریع‌تر لاک ناخن را پاک می‌کند. برای استفاده از استون می‌توانید از پدها و گلوله‌های پنبه‌ای استفاده کنید. این پاک‌کننده‌ها می‌توانند لاک ناخن معمولی، لاک ژلی، ژل سخت و اکریلیکی که برای کاشت ناخن استفاده می‌شود پاک کنند.

    ایزوپروپیل الکل؛ تمیزکردن لایه روی لاک

    هنگام استفاده از لاک‌های ژلی و ژل‌های سخت، باید با لامپ UV/LED آنها را خشک کنید. معمولا بعد از این کار روی آنها لایه‌ای چسبنده باقی می‌ماند. این لایه را با ایزوپروپیل الکل تمیز کنید.

    تیپ و فرمر ناخن؛ ایجاد ناخن‌های بلند

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - تیپ و فرمر ناخن

    یکی از بهترین و دقیق‌ترین روش‌ها برای ایجاد ناخن‌های بلند و زیبا، استفاده از تیپ ناخن با چسب ناخن حرفه‌ای است. البته می‌توانید به‌جای آن از فرمر هم استفاده کنید.

    با تیپ از پودر ناخن، اکریلیک سنتی و ژل‌ها استفاده می‌کنند، اما فرمر اساسا نوعی برچسب ناخن است که به شما کمک می‌کند بدون تیپ ناخن درست کنید. کار کردن با تیپ کمی دشوارتر از فرمر است. فرمرهای یک‌بارمصرف محبوبیت بیشتری نسبت به فرمرهای چندبارمصرف دارند. فرمر را اغلب با ژل سخت یا اکریلیک سنتی استفاده می‌کنند.

    پوشر؛ برای تمیزکردن ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - پوشر

    پوشر یا عقب‌زن برای ازبین‌بردن پوست و کوتیکول اضافی در اطراف ناخن به کار می‌رود.

    نیپر ناخن؛ برای چیدن کوتیکول

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - نیپر

    نیپر ناخن برای چیدن کوتیکول‌ها بعد از استفاده از پوشر ضروری است. این کار باعث می‌شود سطح و قاعده ناخن تمیز و دارای خط مرز مشخصی باشد.

    [related]29815[/related]

    قیچی؛ برای بریدن کوتیکول‌های سخت

    برخی کوتیکول‌ها بسیار سخت هستند و به‌راحتی چیده نمی‌شوند. برای این کار به قیچی مخصوص نیاز دارید. ابتدا بهتر است انگشت‌های مشتری را در کاسه مانیکور خیس کنید تا کوتیکول‌ها نرم شوند.

    سوهان پا؛ برای صاف‌کردن پوست پا

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - سوهان پا

    این سوهان می‌تواند از جنس فلز یا کاغذ سنباده باشد. یک طرف آن خشن است و پینه‌های پا را از بین می‌برد، سمت دیگر آن صاف است و برای صاف‌کردن پوست پا به کار می‌رود.

    سینی مانیکور؛ برای قراردادن لوازم

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - سینی مانیکور

    سینی مانیکور می‌تواند مسطح یا ظرف کاسه‌مانند باشد. می‌توانید تمام ابزارها و وسایل موردنیاز را در آن قرار دهید که روی میزتان مرتب باشد.

    کاسه فنجانی؛ برای مخلوط‌کردن مواد

    ظرفی کوچک و شبیه به یک فنجان گرد است که برای مخلوط‌کردن روغن‌های معطر و مایعات دیگر استفاده می‌شود.

    چوب نارنجی؛ جایگزینی برای پوشر

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - چوب نارنجی

    چوب پرتقال که به آن چوب نارنجی هم گفته چوبی است که نوک آن گرد و تیز است و همان کار پوشر را انجام می‌دهد.

    برس پدیکور؛ برای پاکسازی ناخن

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - برس پدیکور

    ابزاری است که برای پاکسازی ناخن از موادی که روی آن کار شده است کاربرد دارد.

    بالشتک؛ برای قراردادن دست مشتری که خسته نشود

    لوازم مورد نیاز برای کاشت ناخن - بالشتک

    این بالشتک و پارچه زیر آن برای آن است که دست مشتری در وضعیت خوبی قرار بگیرد و خسته نشود. کاشت ناخن در این حالت برای ناخن‌کار هم راحت‌تر است.

    جمع بندی وسایل کاشت ناخن

    اینها یک‌سری از مهم‌ترین وسایل کاشت ناخن بودند که هر ناخن‌کار باید داشته باشد. البته برخی از آنها مخصوص سالن‌های بزرگ هستند و برخی دیگر ابزارهایی ضروری هستند که حتی ناخن‌کار در یک آرایشگاه کوچک هم باید داشته باشد.

    حالا شما برایمان بگویید: آیا تا حالا کاشت ناخن انجام داده‌اید؟ اگر ناخن‌کاری مسائل بهداشتی را رعایت نکند یا از ابزارهای غیراستاندارد استفاده کند، حاضرید ناخن‌هایتان را به او بسپارید؟ نحوه برخورد شما با این افراد چیست؟

    سوالات متداول در مورد وسایل کاشت ناخن

    وسایل ضروری کاشت ناخن چیست؟

    میز مانیکور، سوهان ناخن و بافر، دریل ناخن، دستگاه اسپا؛ لاک خشک کن UV، چراغ رومیزی؛ تیپ و فرمر ناخن، پوشر، نیپر، سینی مانیکور، برس پدیکور و غیره

    قیمت وسایل کاشت ناخن چقدر است؟

    قیمت این ابزارها از صد هزار تومان شروع شده و بسته به نوع، کیفیت و کشور سازنده به چندین میلیون تومان می‌رسد.[see_also]34013[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید