۶ دلیل نارضایتی کاربران از خرید شیائومی پوکو M3

۶ دلیل نارضایتی کاربران از خرید شیائومی پوکو M3
راهنمای مطالعه

    شیائومی پوکو M3 علی‌رغم برخی مزایا، مشکلاتی مثل پردازنده ضعیف هم دارد که ممکن است شما را از خرید این گوشی پشیمان کند.

    هدف شیائومی از راه‌اندازی برند پوکو عرضه موبایل‌های قدرتمند با قیمتی مقرون به صرفه بود اما معرفی پوکو M3 نشان داد که از این استراتژی فاصله گرفته است. این گوشی در واقع موبایلی اقتصادی است که بعضی از ویژگی‌ها را از گوشی‌های میان رده به ارث برده است.

    علی رغم وجود این مزایا پوکو M3 مشکلاتی هم دارد که باعث شده برای بسیاری از کاربران از جمله آنهایی که به بازی یا عکاسی علاقه دارند، گزینه مناسبی نباشد. اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، در ادامه با ما همراه شوید تا مشکلات پوکو M3 را برایتان شرح دهیم. پوکو M4 Pro 5G و پوکو X3 GT به عنوان جایگزین‌های این موبایل حضور موفقی در بازار داشته‌اند.

    ۱. نمایشگر LCD با روشنایی پایین

    پوکو M3 هم مثل بسیاری از گوشی‌های اقتصادی شیائومی میزبان نمایشگری LCD است. این نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از وضوح قابل قبولی برخوردار است اما کنتراست آن در زوایای کناری کم می‌شود و حداکثر روشنایی آن روی ۴۰۰ نیت تنظیم شده که از اغلب مدل‌های همرده کمتر است و همانطور که در تصویر زیر می‌بینید مشاهده صفحه را زیر نور مستقیم سخت می‌کند.

    صفحه نمایش شیائومی پوکو m3

    اگر با نمایشگرهای LCD مشکل ندارید می‌توانید ردمی نوت 9S را انتخاب کنید که روشنایی بسیار بالاتری (۵۷۵ نیت در حالات خودکار) دارد. اما اگر مثل بیشتر کاربران پنل‌های امولد چشمتان را گرفته در همین رده قیمتی انتخاب‌هایی مثل گلکسی M21 یا گلکسی A30 با وضوح ۱۰۸۰ هم دارید که با وضوح بالا تجربه‌ای بی‌نظیر را برایتان رقم خواهند زد.

    دیگر موردی که باید به آن اشاره کرد استفاده از لایه محافظ گوریلا گلس ۳ روی نمایشگر است که نسبت به گوریلا گلس ۵ بکار رفته در سری ردمی نوت ۸ و نوت ۹ ضعیف‌تر است.

    ۲. پردازنده ضعیف شیائومی پوکو M3

    پوکو M3 از چیپست ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۶۲ به همراه ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. از نظر پیکربندی بندی حافظه شرایط این موبایل تفاوتی با همرده‌ها ندارد اما پردازنده آن حتی از ردمی نوت ۹ ضعیف‌تر است.

    شیائومی پوکو ام۳

    اگر اهل بازی با موبایل هستید یا اجرای سریع برنامه‌ها برایتان اولویت دارد، دور خرید پوکو M3 را خط کشیده و در عوض سراغ ردمی نوت 9S یا نوت ۸ پرو بروید.

    ۳. مشکلات دوربین اصلی

    فریب ماژول بزرگ و ظاهر پیچیده دوربین پوکو M3 را نخورید چرا که عملکرد آن بسیار معمولی است. این دوربین در روز عکس‌های خوبی ثبت می‌کند اما در شب یا محیط‌های نور کم سطح جزییات پایین آمده و نویز به وضوح قابل مشاهده است. روی هوش مصنوعی هم چندان حساب نکنید چون رنگ‌ها را به شکلی اغراق آمیز درمی‌آورد.

    از نظر فیلمبرداری ابن موبایل به خاطر پردازنده ضعیفش تنها قادر به فیلمبرداری 1080p با نرخ 30fps است. پس اگر به فیلمبرداری با موبایل علاقه دارید سراغ ردمی نوت 9s و نوت ۸ پرو بروید که امکان فیلمبرداری 4K با همین نرخ فریم و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه را می‌دهند.

    ۴. فقدان دوربین الترا واید

    شیائومی پوکو M3 - دوربین

    یکی از پایه‌های ثابت تقریبا تمام موبایل‌های با دوربین چندگانه، لنز فوق عریض یا الترا واید است اما در کمال تعجب در پوکو M3 خبری از آن نیست. دوربین الترا واید با پوشش گسترده میدان دید که معمولا بالاتر از ۱۲۰ درجه است، به شما اجازه دهید فضای بیشتری را در قاب دوربین جا دهید.

    ۵. دوربین سلفی بی‌کیفیت

    یکی از مواردی که بسیاری را از خرید پوکو M3 پشیمان کرده تصویربرداری ناامید کننده دوربین سلفی است. پوکو این موبایل را به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز کرده که معمولا در مدل‌های با نصف قیمت پوکو M3 بکار می‌رود.

    از اینرو اگر عادت به سلفی گرفتن برای ثبت در شبکه‌های اجتماعی دارید، در این رده قیمتی سراغ ردمی نوت ۸ پرو یا نوت 9S بروید که به ترتیب میزبان دوربین سلفی ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی با عملکرد به مراتب بهتر هستند. هواوی P30 لایت هم که در دو نسخه با دوربین‌های سلفی ۲۴ و ۳۲ مگاپیکسلی عرضه شده، یکی دیگر از انتخاب‌های قابل توجه است.

    ۶. لگ در رابط کاربری

    شیائومی پوکو M3 برخی کاربران و منتقدان از وجود لگ‌های گاه و بیگاه در پوکو M3 گلایه می‌کنند که ارتباطی هم به سخت افزار ندارد چون پردازنده اسنپدراگون ۶۶۲ آنقدر ضعیف نیست که نتواند رابط کاربری را به شکلی روان اجرا کند و در موبایل‌های دیگر جواب خود را پس داده است. دلیل اصلی این لگ‌ها وجود انبوهی اپلیکیشن پیش فرض و قابلیت‌های نه چندان ضروری مثل اپ به اشتراک گذاری ShareMe، اسکرین رکوردر و اپ شبکه‌های اجتماعی لینکدین، فیسبوک و نتفلیکس در رابط کاربری MIUI است. این مساله باعث شده نه تنها اجرای بازی‌های سنگین تجربه خوشایندی نباشید بلکه اپ‌هایی مثل اینستاگرام یا حتی منوها هم چندان روان نباشند. از این نظر هم ردمی نوت 9S و نوت ۸ پرو گزینه‌های بهتری به نظر می‌رسند. محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را ببینید

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید