۹ وسیله ضروری پیک نیک و طبیعت گردی که نباید فراموش کنید

۹ وسیله ضروری پیک نیک و طبیعت گردی که نباید فراموش کنید
راهنمای مطالعه

    پیک‌نیک و گشت‌وگذار در طبیعت و فضای باز را دوست دارید؟ همه دوست دارند. اگر اهل دل‌زدن به طبیعت و محیط‌های باز باشید، حتما می‌دانید که وسایل پیک نیک مناسب چقدر در ترتیب‌دادن برنامه تفریحی‌تان نقش دارد. در این مقاله فهرستی از وسایل پیک نیک را آورده‌ایم که برنامه‌ریزی را برایتان ساده‌تر می‌کند.

    زیرانداز

    وسایل پیک نیک

    زیرانداز از واجبات است. بعد از اینکه به طبیعتی زیبا رفتید یا پارکی جذاب و خوش‌‌منظره پیدا کردید، داشتن زیرانداز مناسب است که پایه و اساس پیک‌نیک را تشکیل می‌دهد. بنا به اینکه چندنفر هستید و معمولا با چه تعداد از افراد به پیک‌نیک می‌روید، باید درباره خرید ابعاد زیرانداز تصمیم‌گیری کنید.

    البته حتی اگر خانواده‌ای کم‌جمعیت هم هستید، داشتن زیراندازی که دست‌کم ۶ متر باشد، انتخاب مناسبی خواهد بود و به شما فضای بیشتر برای نشستن و امکانِ درازکشیدن می‌دهد. مثلا زیرانداز سفری ۶متری تصویر بالا را ببینید.

    این زیرانداز طرح و جنس خوبی دارد؛ طرحش شبیه جاجیم است و جنسی از پلی‌استر دارد؛ به‌عبارت دقیق‌تر، جنس زیرانداز از حصیر پلاستیکی است. طراحی این زیرانداز زیباست، قابلیت شست‌وشو دارد و به‌خوبی بعد از استفاده جمع می‌شود و دسته‌ای برای حمل راحت آن در نظر گرفته شده. کسانی که آن را خریده‌اند هم از جنس و کیفیت‌اش ابراز رضایت کرده‌اند.

    محبوب‌ترین زیراندازها را ببینید

    میز و صندلی سفری

    وسایل پیک نیک به جز زیرانداز، امکان دیگری هم برایتان وجود دارد. شما می‌توانید به سراغ میز و صندلی‌های خوش‌ساخت بازار بروید که خیلی ساده تا و جمع می‌شوند و می‌توانید آنها را با خود به پیک‌نیک یا سفر ببرید. میز و صندلی سفری برای کسانی که کمردرد دارند، از زمین‌نشینی خوششان نمی‌آید و به‌طور کلی، میز و صندلی را برای پیک‌نیک ترجیح می‌دهند، گزینه بسیار جذابی است. میز و صندلی تصویر بالا را نگاه کنید. پایه‌های میزها و صندلی خیلی ساده جمع می‌شوند و می‌توانید آنها را روی سقف خودرو یا صندوق عقب بگذارید و با خود لب ساحل، در دل جنگل، در پارک و هر جای دیگری ببرید. این سِت شامل صندلی‌هایی با پایه فلزی و از جنس پارچه‌اند و میز هم تلفیقی از پایه فلزی و چوب است. دو عدد صندلی در این مجموعه وجود دارد. اگر تعدادتان بیشتر است، می‌توانید مدل دیگری از این سِت را بخرید که تعداد صندلی‌های بیشتر و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد. خود من هم از صندلی‌های این سِت استفاده کرده و تجربه بسیار خوبی از خرید آن دارم. البته میز را از نزدیک ندیده‌ام و نمی‌تواند درباره آن به‌طور دقیق نظر دهم.

    سبد پیک نیک

    وسایل پیک نیک

    سبد گل سرسبد وسایل پیک نیک است. در خرید سبد به چه چیزی بیش از همه باید اهمیت بدهیم؟ استحکام و کیفیت ساخت مهم‌ترین نکته است. اگر سبدی زیبا و خوش‌رنگ بخرید اما در همان بار نخست استفاده، دسته‌اش جدا شود یا مشکلات دیگر پیدا کند، ضرر می‌کنید.

    [related]1039[/related]

    پس به دنبال برندهای خوب و باکیفیت مانند لمون بروید. سبدی که در تصویر می‌بینید، کیفیت و ظرفیت مناسبی دارد. دَرداربودن آن هم از عواملی است که ارزش خریدش را بالا می‌برد. تنوع رنگ هم دارد و می‌توانید از میان رنگ‌های زیبایی که عرضه کرده، گزینه مناسب سلیقه‌تان را انتخاب کنید. سبد پلاستیکی انتخاب بهتری نسبت به جنس‌های دیگر است. چرا؟ چون هم دوام خوبی دارد و هم راحت قابل‌ شست‌وشوست. سبدهای حصیری زیبا هستند اما کارایی چندانی ندارند. پس به جنس دقت کنید.

    پتو و بالش سبک

    وسایل پیک نیک

    یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توان در طول پیک‌نیک انجام داد، درازکشیدن و چرت‌زدن در طبیعت است. قبول دارید؟ پس باید پتو و بالشی سبک و مناسب هم برای خودتان تدارک ببینید. با وجود کمبود جا و فضا، باید به سراغ پتویی مسافرتی و بالشی سبک بروید.

    بالش‌هایی وجود دارند که بادشان می‌کنید و در صورتی که به آنها احتیاج ندارید، بادشان را تخلیه می‌کنید. این‌ها گزینه مناسبی برای بردن به سفر و پیک‌نیک هستند. موردی را که در تصویر بالاست، به‌دقت ببینید؛ این بالش از پلاستیک و پارچه درست شده و به گواه خریداران قبلی‌اش باد آن خالی نمی‌شود و مقاومت خوبی دارد. رنگ‌بندی‌های مختلفی از آن هم موجود است.

    پای درازکشیدن و چرت‌زدن که به میان می‌آید، نیاز به پتویی جانانه برای شیرین‌ترشدن خواب هم پیدا می‌شود. پتوهای مسافرتی تنوع زیادی دارند. اما باید به سراغ جنسی خوب بروید که بعد از هر شست‌وشو کیفیتش را از دست نمی‌دهد. معمولا پتویی که به مسافرت و پیک‌نیک برده می‌شود، نیاز به شست‌وشوی زیادی دارد. پس باید در انتخاب جنس دقت کنید. پرطرفدارترین بالش و پتوی سفری را ببینید وسایل پیک نیک پتویی که در تصویر بالا می‌بینید، هم سبک است و حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد و هم گرم‌ونرم است. رنگ‌بندی‌های متنوع این پتو در کنار طرح زیبایش از آن گزینه‌ای قابل‌قبول برای قرارگیری در فهرست وسایل پیک نیک می‌سازد. نظرتان چیست؟

    اجاق سفری یا منقل

    وسایل پیک نیک

    پیک‌نیک است و کباب‌های دل‌چسبش. اینجاست که لزوم حضور اجاق یا منقلی مناسب در فهرست وسایل پیک نیک پررنگ می‌شود. حتی اگر اهل کباب معمولی نباشید کباب‌کردن بادمجان یا سوسیس و... در پیک‌نیک را دوست خواهید داشت. برای این‌ها باید یک اجاق سفری بخرید یا به‌ دنبال گازهای پیک‌نیکی سنتی باشید.

    از میان گازهای پیک‌نیکی بازار، گزینه تصویر بالا مورد مناسبی است. این اجاق با کپسول استوانه‌ای سوخت می‌گیرد و فندک هم دارد. در واقع، کپسول‌های کوچک گاز به درگاه سوخت وسیله وصل می‌شوند و اجاق را روشن می‌کنند. کسانی که این محصول را خریده‌اند از کاربردش احساس رضایت داشته‌اند.

    وسایل پیک نیک اگر هم طرفدار منقل برای پخت‌وپز هستید، گزینه تصویر بالا می‌تواند نظرتان را جلب کند. این منقل از جنس فولاد است و نکته خاص و برجسته‌ای دارد: تا می‌شود و جای کمی می‌گیرد. البته خریداران قبلی آن هشدار داده‌اند که لبه‌های تیزی دارد. پس باید در استفاده از آن دقت کنید. جدیدترین انواع منقل را ببینید

    ست ظروف به تعداد افراد

    داشتن ظروفی مشخص برای پیک‌نیک هم ایده به‌شدت خوبی است. در این صورت، هم لازم نیست که وسایلی از منزل را به طبیعت و سفر ببرید و هم از ظروف یک‌بار مصرف استفاده نخواهید کرد. وجود چنین سِتی در وسایل پیک نیک به شما کمک می‌کند که خیلی تمیز و منظم برای دل‌زدن به طبیعت و پارک و... آماده شوید.

    وسایل پیک نیک

    ست تصویر بالا گزینه خوبی به نظر می‌رسد. در این مجموعه همه ظرف‌وظروف برای خوردن و نوشیدن وجود دارد و شما با خیال راحت می‌توانید هر غذایی را در پیک‌نیک نوش جان کنید. جنس ظرف‌ها از پلی‌پروپلین است و شست‌وشویشان سخت نیست. دردار بودن ظرف‌ها و لیوان هم آن‌ها را برای پیک‌نیک مناسب‌تر می‌کند.

    ست ظروفی که معرفی شد، تک‌نفره بود. گزینه دیگری هم وجود دارد که ۵۶ پارچه است و برای ۶ نفر تدارک دیده شده است. این ست پیک نیک از محصولات برند معروف و معتبر لمون است و در دسته پرفروش‌های وسایل پیک نیک قرار دارد. وسایل پیک نیک این ست هم رنگ‌های زیبا و متنوعی دارد و هم سبک است و خیلی راحت حمل می‌شود. چون جنسش از پلاستیک است، دیگر نگرانی بابت شکستن و خراب‌شدن آن نخواهید داشت. تکه‌های مختلف ست پیک نیکی که در تصویر بالا می‌بینید، در پیک‌نیک، بخش غذاخوردن را ساده و شیرین می‌کند. همه این وسایل هم در سبدی قرار می‌گیرند و برای نگهداری و حملشان به دردسر نخواهید افتاد.

    کتری و فلاسک

    وسایل پیک نیک

    وجود یک کتری با جنسی مناسب مانند آلومینیوم که آب را به‌سرعت می‌جوشاند و مقاومت خوبی هم دارد در وسایل پیک نیک ضروری است. کتری سفری قایا از محصولات وطنی در تبریز است که گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این کتری آلومینیومی حدود یک لیتر ظرفیت دارد و دسته پلاستیکی تاشوی آن، حمل کردنش را راحت‌تر می‌کند. رنگ و طراحی کتری هم زیبا و جالب است. این کتری برای کسانی که از اشیای فانتزی خوششان می‌آید، گزینه خوبی خواهد بود.

    بعضی‌ها فلاسک را به کتری و درست‌کردن چای دودی در طبیعت و پیک‌نیک ترجیح می‌دهند. در بعضی پارک‌ها و مناطق طبیعی هم اصلا امکان روشن‌کردن آتش وجود ندارد. بنابراین، خرید فلاسک تروتمیز و باکیفیتی که چای دبش و داغ به ما می‌دهد از واجب هم واجب‌تر می‌شود. به‌طور کلی هم فلاسک‌ رفاه زیادی در اختیارمان قرار می‌دهد و بی‌دردسر چای را برایمان آماده می‌کند. پرفروش‌ترین انواع کتری و فلاسک سفری را ببینید وسایل پیک نیک فلاسک یونیک گزینه خوبی است. خود نویسنده هم یکی از آن در خانه دارد و به‌وقت کوه‌نوردی و پیک‌نیک رویش حسابی حساب می‌کند. ظرفیت این فلاسک یک لیتر است و آب جوش و سرد را تا ساعت‌ها در خود به‌خوبی نگه می‌دارد. [related]24212[/related]

    وسایل سرگرمی

    وسایل پیک نیک

    در میان وسایل پیک نیک حواستان به سرگرمی هم باشد. البته انتخاب وسایل سرگرمی تاحد زیادی به سلیقه‌تان وابسته است. به تفریحات حرکتی و پرهیاهو علاقه دارید یا اهل بازی‌های فکری هستید. اگر اهل بازی‌های پرحرکت هستید که توپ و طناب و... می‌خواهید و خودتان هم با آنها آشنا هستید اما اگر به دنبال بازی فکری هستید، نگاهی به لینک زیر بیاندازید و انواع بازی‌های فکری مناسب سنین مختلف را ببینید و موردی جذاب را تهیه کنید.

    [related]14136[/related]

    یکی از بازی‌های جذابی که طرفداران زیادی هم دارد، بازی مافیاست. بازی فکری مافیا برای کسانی که در رده سنی نوجوان و بزرگسال‌اند، گزینه بسیار مناسبی است و می‌تواند سرگرمی جذابی برای اوقات پیک نیک باشد.

    پرفروش‌ترین مدل بازی مافیا را ببینید

    پاوربانک

    وسایل پیک نیک

    دیگر گذشت آن زمانی که در پیک نیک، شارژ تلفنتان تمام می‌شد و در برزخی ناخوشایند گرفتار می‌شدید. حالا با وجود پاوربانک‌های مختلف کارتان راه می‌افتد، تلفن همراه کماکان همراهتان می‌ماند و مشکلی نخواهید داشت. بهترین پاوربانک ها در طیف وسیعی از قیمت در بازار قابل‌خرید هستند. گزینه تصویر بالا مورد مناسبی است که می‌تواند احتیاجاتتان را برطرف کند.

    چندوقتی است که برند شیائومی معرف حضور خریداران ایرانی قرار گرفته است. این مدل شارژری که در تصویر بالا می‌بینید هم از پرفروش‌های بازار به شمار می‌رود. این شارژر محدوده ظرفیتی در حدود ۵ تا ۱۰هزار میلی‌آمپرساعت دارد و در آن دو درگاه خروجی هم تعبیه شده است. امکان شارژکردن موبایل و تبلت با شارژر شیائومی وجود دارد و خریداران قبلی‌اش را راضی نگه داشته است.

    پرفروش‌ترین پاوربانک‌ها را ببینید

    فقط که بحث پیک‌نیک نیست. این پاوربانک در سفر و موقعیت‌های دیگر هم به دردتان خواهد خورد. اگر پاوربانک ندارید به این مورد نیم‌نگاهی داشته باشید. حضور آن در میان وسایل پیک نیک هم به‌شدت توصیه می‌شود.

    [related]25050[/related]

    جمع‌بندی ۹ مورد از وسایل پیک نیک

    همه می‌دانند که باید چه وسایلی را با خود به پیک نیک ببرند. این مشخص است اما معرفی گزینه‌های مناسب و فهرست‌کردنشان در کنار هم خالی از لطف نخواهد بود. زمانی که به پیک‌نیک می‌روید، وسایل رفاهی را به همراه ببرید تا راحت‌تر باشید و بیشتر به شما خوش بگذرد. گزینه موردعلاقه‌تان از میان موارد این فهرست چه بود؟ پیشنهاد دیگری هم دارید که به این فهرست اضافه کنیم؟ [see_also]4389[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید