۴ دلیل پشیمانی کاربران از خرید گلکسی A51 ؛ از پردازنده ضعیف تا مشکلات دوربین

۴ دلیل پشیمانی کاربران از خرید گلکسی A51 ؛ از پردازنده ضعیف تا مشکلات دوربین
راهنمای مطالعه

    شاید گلکسی A51 گوشی زیبایی باشد اما در برخی جهات به پای رقبایش نمی‌رسد. برای آشنایی با نقاط ضعف گلکسی A51 و مدل‌های هم قیمت اما قوی‌تر از آن، با درجه همراه باشید.

    حتما شما هم شنیده‌اید که هیچ انسانی بی عیب نیست؛ راستش را بخواهید همین مساله در مورد دستگاه‌های الکترونیکی و به ویژه گوشی‌ها هم صادق است و به ندرت پیش می‌آید که یک موبایل هیچ عیب و ایرادی نداشته باشد. گوشی A51 هم از این قضیه مستثنی نیست و علی رغم مزایای متعددی که باعث راهیابی آن فهرست بهترین گوشی موبایل شده، در برخی موارد حرفی برای گفتن نداشته و از رقبایش عقب می‌ماند.

    اگر در پی خرید گلکسی ای۵۱ هستید، حتما در ادامه مطلب با درجه همراه باشید چرا که در آن به نقاط ضعف این گوشی را معرفی کرده و رقبای با کارایی بالاتر را معرفی کرده‌ایم.

    ۱. بدنه پلاستیکی گوشی A51

    گلکسی A51

    در بین گوشی‌های میان رده کسی انتظار بدنه فلزی یا آلومینیومی را ندارد اما زمانی که پای یک گوشی ۴.۵ میلیون تومانی به میان می‌آید، سطح انتظارات کمی بالاتر می‌رود؛ با این حال در گلکسی A51 خبری از فلز نیست و بدنه از پلاستیک ساخته شده‌اند.

    علاوه بر این گوشی فاقد استانداردهای IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است، در نتیجه حین استفاده باید آنرا لای پر قو نگه دارید.

    اگرچه سامسونگ با ترفندهای خاص کاری کرده که پنل با کیفیت‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد اما به هرحال پلاستیک، پلاستیک است و از نظر جذابیت به پای شیشه نمی‌رسد.

    در همین رده قیمتی می‌توانید شیائومی MI 9T را انتخاب کنید که در ساخت پنل پشتی و فریم آن از شیشه و فلز استفاده شده و حین در دست گرفتن کاملا حس پریمیوم شبیه پرچمدارها را به شما القا می‌کند. اگر از طرفداران اپل هستید بد نیست بدانید آیفون ۷ با بدنه و  فریم آلومینیومی هم قیمت گلکسی A51 است.

    ۲. مشکلات دوربین گلکسی A51

    گلکسی A51

    دوربین چهارگانه گلکسی A51 روی کاغذ فوق العاده است اما بی‌نقص نیست. هرچند این دوربین امکان فیلمبرداری 4K را به شما می‌دهد اما در این حالت لرزشگیر در دسترس نیست و در نتیجه اگر دوربین را روی پایه قرار ندهید احتمالا بعد از دیدن فیلم آنرا پاک خواهید کرد چون به خاطر لرزش‌های فراوان بسیار بی کیفیت خواهد بود.

    امکان سوییچ کردن بین دوربین اصلی و الترا واید بعد از شروع فیلمبرداری وجود ندارد. هرچند می‌توان با دوربین فوق عریض فیلمبرداری کرد اما باید از همان ابتدا در این دوربین را انتخاب کنید که در آن صورت هم پس از لمس کلید ضبط دیگر امکان زوم وجود ندارد.

    فوکوس دوربین ماکرو هم که جانشین تله فوتو شده، ثابت است؛ به عبارت دیگر برای ثبت عکس با کیفیت با آن باید سوژه ثابت بوده و دستتان هم لرزش نداشته باشد.

    اگر دوربین برایتان در اولویت نیست گلکسی A50s را بخرید چون با همین سخت افزار ارزانتر تمام خواهد شد اما اگر تنها به خاطر دوربین A51 را انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم ردمی نوت ۸ پرو را مد نظر داشته باشید چون نه تنها یک میلیون تومان ارزانتر است بلکه از دوربین چهارگانه ای بهره می‌برد که سنسور اصلی آن از گلکسی A51 قوی‌تر بوده و ۶۴ مگاپیکسلی است.

    یکی دیگر از گزینه‌های روی میز شیائومی Mi 9T است که دوربین تله فوتو برای عکاسی از فاصله دور و بزرگنمایی سوژه دارد؛ قابلیتی که میان رده سامسونگ از آن هم محروم است.

    ۳. باتری معمولی و سرعت شارژ پایین

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2020/02/Samsung-Galaxy-A51-_-UI-and-review.mp4"][/video]

    باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی A51 دو ایراد عمده دارد که عبارتند از عدم پشتیبانی شارژ بی سیم و شارژ با توان ۱۵ وات که در بین فناوری‌های شارژ سریع پایین ترین سطح محسوب می‌شود.

    این در حالی است که رقبای همرده این گوشی باتری‌های قویتری دارند که با سرعت بیشتری پر می‌شوند. برای مثال بین گوشی‌های سامسونگ گلکسی A70 را داریم که باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن با توان ۲۵ وات شارژ می‌شود.

    اگر باتری برایتان در اولویت است ۵۰۰ هزار تومان بیشتر هزینه کرده و ردمی k30 را بخرید که باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرش با تکیه بر شارژ سریع ۲۷ واتی تنها در ۶۸ دقیقه کاملا پر می‌شود.

    ۴. قدرت کم پردازنده گلکسی A51

    گلکسی A51 از نظر رم و حافظه نسبت به رقبا کم ندارد اما مشکل اصلی به چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ برمی گردد که از مدل A50s به ارث برده و تقریبا با تراشه گلکسی A50 فرقی ندارد.

    آنطور که سایت معتبر «نوت‌بوک ‌چک» می‌گوید بازی‌هایی مثل پابجی و کال او دیوتی تنها با نرخ فریم و رزولوشن پایین در این گوشی قابل اجرا هستند. تست‌های این سایت روی گلکسی A51 نشان می‌دهد که این گوشی در موارد عادی مثل وبگردی هم از رقبایش جا می‌ماند.

    بسیاری از مدل‌های همرده و حتی ارزانتر از گلکسی A51 به تراشه‌های قوی‌تر مجهز شده‌اند. ستاره این روزهای بازار میانرده یعنی ردمی نوت ۸ پرو با رم و حافظه مشابه از چیپست Helio G90T بهره می‌برد که حدود ۲۵ درصد قوی‌تر از اگزینوس ۹۶۱۱ است.

    همانطور که در تصویر زیر می‌بیند حتی شیائومی Mi 9T با اسنپدراگون ۷۳۰ در پردازش برنامه‌ها و بازی‌ها عملکردی بهتر از گلکسی A51 دارد.

    پوکوفون F1 هم گزینه دیگری است که توسط یکی از زیرمجموعه‌های شیائومی توسعه داده شده. این موبایل حدود یک میلیون تومان ارزانتر از گلکسی A51 است اما تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ را در خود دارد که اگزینوس ۹۶۱۱ حتی به گرد پای آن هم نمی‌رسد.

    جمع‌بندی معایب گلکسی A51

    گلکسی A51 با طراحی جذاب و مدرن خریداران بسیاری را به سوی خود کشانده اما از برخی جهات به پای رقبایش نمی‌رسد. از نظر تصویربرداری گزینه‌های بهتری مثل ردمی نوت ۸ پرو ، ردمی نوت 9 و ردمی نوت 9S و شیائومی MI 9T پیش رویتان است که عملکردی بهتر دارند و بهای آنها هم از قیمت گلکسی A51 کمتر است. یکی دیگر از معایب گوشی A51 تراشه نه چندان قوی است که باعث شده از نظر پردازش نسبت به رقبای ارزانتری نظیر آنر پلی، پوکوفون F1 و شیائومی MI 9T ضعیفتر باشد. از نظر باتری هم سامسونگ به باتری ۴ هزار میلی آمپرساعتی با شارژ ۱۵ واتی بسنده کرده در حالی که گلکسی A70 باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی با توان ۲۵ وات را به ارمغان می‌آورد. محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را ببینید [see_also]28074[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید