۶ دلیل رضایت مشتریان از خرید گلکسی A51 سامسونگ

۶ دلیل رضایت مشتریان از خرید گلکسی A51 سامسونگ
راهنمای مطالعه

    گلکسی A51 ُامسونگ هنوز از گرد راه نرسیده طرفداران زیادی برای خود دست پا کرده اما چه مزایایی کاربران را به سوی خرید این گوشی سوق می‌دهد؟

    گلکسی A51 میراث‌دار یکی از پرفروش‌ترین میان رده‌های سامسونگ به نام گلکسی A50 است و توانسته راه موفق این گوشی را ادامه دهد چرا که تمام مزایای نسل قبل نظیر نمایشگر باکیفیت، سخت افزار قوی و طراحی چشم نواز را به ارث برده و در عین حال دوربین آن به شکل چشمگیری تقویت شده است. در ادامه مطلب به بررسی قابلیت‌هایی پرداخته‌ایم که دلایلی قانع کننده برای خرید گلکسی A51 به شمار می‌روند.

     

    مشخصات سامسونگ گلکسی A51

    [table id=306 /]

    ۱. نمایشگر با کیفیت

    خرید گلکسی A51

    صفحه نمایش همیشه یکی از نقاط قوت گوشی‌های سامسونگ بوده و گلکسی A51 هم از این قاعده مستثنی نیست.در حالی که بسیاری از میان رده‌های دیگر از جمله نوکیا ۷.۲ و ردمی ‌نوت ۸ پرو به نمایشگر ارزانتر LCD مجهزند، گلکسی A51 به پنل Super AMOLED مجهز شده که نه تنها کنتراست بالاتری داشته و رنگ‌ها را درخشان‌تر به تصویر می‌کشد، بلکه با روشنایی انتخابی پیکسل‌ها به صرفه جویی در مصرف باتری نیز کمک می‌کند.

    نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A51 رزولوشن بسیار مطلوب ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را به ارمغان می‌آورد که از نظر تراکم پیکسلی و دقت تصویر حدود ۲۰ درصد از آیفون ۱۱ بالاتر است. روی این صفحه هم لایه‌ای از گوریلا گلس ۳ قرار گرفته که از آن در برابر خط و خش حفاظت می‌کند.

    ۲. دوربین اصلی قدرتمند

    خرید گلکسی A51

    اگر بخواهیم تنها یک مورد را به عنوان دلیل اصلی خرید گلکسی A51 انتخاب کنیم، بدون شک دوربین چهارگانه و قدرتمند آن خواهد بود. این ماژول نسبت به A50 به مراتب قوی‌تر است و از دوربین‌های زیر تشکیل شده:

    • واید ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و فوکوس خودکار با تشخیص فاز
    • فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.2
    • تله فوتو ۵ مگاپیکسلی با اپرچر f/2.4
    • عمق سنج ۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2

    دوربین اصلی گوشی با ترکیب ۴ پیکسل با هم حتی در محیط‌های های کم نور هم تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. از طرف دیگر دوربین فوق عریض امکان ثبت فضای عریض تری را به شما خواهد داد. حسگر عمق سنج هم با سنجش فاصله اشیا از تصویر به ثبت تصاویر پرتره جذاب کمک خواهد کرد.

    از طرف دیگر باید به لنز تله فوتو معادل ۴۰ میلیمتری اشاره کنیم که در گلکسی A50 و A50S خبری از آن نیست اما در این مدل اجازه زوم بدون افت کیفیت را به شما می‌دهد. با استفاده از دوربین ماکروی اختصاصی هم می‌توان جزییات سوژه ها را از فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری با دقت بالا ثبت کرد.

    گلکسی A51 اجازه فیلمبرداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه یا 1080p با نرخ‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ را به شما می‌دهد. چیدمان L شکل این سنسورها هم برای نخستین بار به گوشی‌های گلکسی آمده و آنقدر برای سامسونگ جذاب است که احتمال می‌رود در نسخه بعدی پرچمدارهای سری گلکسی S نیز شاهد آن باشیم. اگر دوربین برایتان اولویتی ندارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم گلکسی A50s را خریداری کنید چرا که با سخت افزار مشابه حدود ۶۰۰ هزار تومان برایتان ارزانتر تمام خواهد شد.

    مشاهده گوشی گلکسی A51

    [related]5893[/related]

    ۳. دوربین سلفی با کیفیت

    سامسونگ عزم خود را جزم کرده تا سری گلکسی A50 از نظر تصویربرداری در بازار میان رده‌ها جزو برترین‌ها باشند و به همین خاطر دوربین سلفی را ۳۲ مگاپیکسلی انتخاب کرده که به راحتی رقبایی نظیر هواوی Y9s، آنر ۱۰ و حتی ردمی‌ نوت ۸ پرو را پشت سر می‌گذارد. این دوربین توانایی ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

    ۴. سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

    فروش گلکسی A51

    اسکنر اثر انگشت گلکسی A50 در ابتدای عرضه با مشکلاتی همراه بود که از طریق نرم افزاری رفع شد. سامسونگ سپس در مدل A50S تغییرات دیگری را پیدا کرد و حالا در گلکسی A51 با بهینه‌ترین شکل این اسکنر مواجهیم که از سرعت و دقت بالایی برخوردار است. استفاده از این اسکنر باعث شده خبری از سنسور فیزیکی نباشد و گوشی ظاهری پریمیوم و شبیه به گوشی‌های پرچمدار به خود بگیرد.

    ۵. طراحی چشم‌نواز

    مشخصات گلکسی A51

    گلکسی A51 برخلاف دو برابر بزرگترش به جای نمایشگر با ناچ قطره‌ای به پنل حفره دار مجهز شده که در پرچمدارهای گلکسی S10 و نوت ۱۰ به کار رفته است. نکته جالب اینجاست که قطر حفره حتی از گلکسی S10 هم کوچکتر است و به همین خاطر گوشی ظاهری شیک و مدرن به خود گرفته که در اغلب میانرده‌های خبری از آن نیست.

    تغییرات نسبت به گلکسی A50 و A50S تنها به بخش بالایی محدود نمی‌شود و در لبه پایینی هم حاشیه صفحه نمایش باریکتر شده است. به لطف این تغییر ابعاد صفحه نسبت به مدل‌های قبل ۰.۱ اینچ بزرگتر شده و با حداقل حاشیه شما را در محتوا غرق می‌کند.

    هرچند فریم و پنل پشتی پلاستیکی هستند اما سامسونگ با صیقل دادن و پیاده سازی فرایندهای پرداخت ظاهری شبیه به فلز این پنل بخشیده تا حدی که زیر نور الگوهای رنگی مختلفی از خود ساطع می‌کند. مونتاژ بدنه هم به گونه‌ای انجام شده که یکپارچگی کاملی بین بخش‌های مختلف شکل گرفته است. در مجموع هرچند گلکسی A51 یک گوشی ۶.۵ اینچی است، اما حین در دست گرفتن از نظر ابعاد و وزن حس و حالی شبیه گوشی‌های کوچک‌تر دارد.

    ۶. سخت‌افزار و باتری

    گلکسی A51

    گلکسی A51 در پیکربندی‌های متنوعی با مموری ۴ یا ۶ گیگابایت و حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی به بازار می‌آید، اما در همه آنها از چیپست اگزینوس ۹۶۱۱ استفاده شده است. این چیپست از تراشه به کار رفته در برخی مدل‌های هم قیمت مثل هواوی Y9s قوی‌تر است.

    پردازنده ۸ هسته‌ای اگزینوس ۹۶۱۱ از دو خوشه با سرعت کلاک ۲.۳ و ۱.۷ گیگاهرتزی تشکیل شده و به راحتی از پس اجرای برنامه‌های و بازی‌های نسبتا سنگین برمی‌آید. در تست‌های صورت گرفته بازی معروف Arena of Valor به راحتی و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود. برای اجرای بازی سنگین‌تری مثل آسفالت هم می‌توان رزولوشن را تا حدودی کاهش داد.

    دیگر مزیت گلکسی A51 نسبت به رقبا پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است در حالی که مدل‌های پرفروشی مثل شیائومی‌ MI 9 و MI 9 se با قیمت نسبتا مشابه فاقد آن هستند. علاوه بر این باتری ۴ هزار میلی آمپرساعتی که با توان ۱۵ واتی شارژ می‌شود از برخی رقبا مثل شیائومی‌ MI 9 se و نوکیا ۸.۱ قوی‌تر است و کفاف یک روز کار با گوشی را می‌دهد.

    جمع بندی دلایل خرید گلکسی A51

    گلکسی A51 از نمایشگر حفره داری برخوردار است که در پرچمدارهای گرانبهای سری گلکسی S و نوت شاهد آن بوده‌ایم و با حداقل حاشیه شما را در محتوا غرق خواهد کرد. در پنل پشتی نیز دوربین اصلی چهارگانه علاوه بر سنسورهای قدرتمند چیدمان L شکلی دارد که احتمالا به نسل بعدی پرچمدارها نیز راه خواهد یافت.

    این عوامل در کنار سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر باعث شده گلکسی A51 از نظر ظاهری به بیشتر به پرچمدارها شبیه باشد تا گوشی‌های میان رده. از نظر نرم افزاری نیز گلکسی A51 به صورت پیش فرض با رابط کاربری گلکسی A51 بر پایه اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و جدیدترین ویژگی‌های نرم افزاری را در اختیارتان قرار خواهد داد.

    در مجموع اگر دنبال موبایلی هستید که از نمایشگر با کیفیت، دوربین قدرتمند، طراحی مدرن و سخت افزار مطلوب برخوردار باشد و در عین حال نمی‌خواهید حساب بانکی‌تان را خالی کنید، ما در درجه خرید گلکسی A51 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    مشاهده گوشی گلکسی A51

    [see_also]16456[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید