برای تعمیر کولر گازی چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای تعمیر کولر گازی چه اقداماتی باید انجام داد؟
راهنمای مطالعه

    امروزه کولر های گازی یا اسپلیت یونیت ها از پرطرفدارترین و متداول ترین تجهیزات تهویه مطبوع هستند که برای تأمین سرمایش (و بعضاً همراه با گرمایش) در محیط های مختلف مسکونی، اداری و ... مورد استفاده گسترده قرار می گیرند.

    این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هر کولر گازی با هر کیفیت و برندی که باشد روزی به تعمیرات کولر گازی نیاز پیدا خواهد کرد.

    و این برای اکثر افراد اتفاق افتاده است که کولر گازیشان دچار مشکل شود و در موقعیت حساسی افراد را به دردسر بیندازد و در گرمای طاقت فرسای تابستان بمانند! دردسر اصلی آنجا است که برای تعمیر دستگاه خود بخواهند آن را شخصاً به یک تعمیرگاه مجاز ببرند! امروزه با توجه به شرایط زندگی و فشرده بودن برنامه‌های زمانی، به‌هیچ‌وجه فرصت چنین کاری به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران و کرج نیست.

    کولر گازی جدید بخرم بهتره یا کولر گازی خودمو تعمیر و سرویس کنم؟

    شاید برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده باشد که کدام راه می تواند بهتر باشد اینکه کولر گازی خود را تعمیر کنم یا اینکه به فکر خرید یه کولر گازی جدید باشم.

    در واقع باید واقع بین باشیم که خرید کولر گازی به قیمت امروز بازار هزینه خیلی زیادی را روی دست ما می تواند بگذارد و از آن طرف بعد از گذشت چند مدت باز هم ممکن است که نیاز به تعمیر یا سرویس کولر گازی باشه پس اینکه بخواهیم کولر گازی جدید بخریم ما را از نظر مالی به چالش بکشاند. پس بهتر است که کولر گازی خود را تعمیر کنیم یا سرویس های آنرا به موقع انجام بدهیم که اینکار باعث می‌شود به صورت دوره هزینه های کمتری پرداخت کنیم و اینکه کولر گازی ما کمتر دچار خرابی یا نیاز به سرویس پیدا کند و اگر یک حساب سر انگشتی انجام بدهیم که اگر نگهداری و مراقبت‌های خود را بهتر کنیم از لحاظ اقتصادی و طول عمر دستگاه بسیار به صرفه تر است از اینه که به فکر خرید یه کولر گازی جدید باشیم.

    به طور معمول اکثر شما وقتی کولر گازی شما عیبی پیدا می کند و خراب می شود و مشکلاتی از قبیل باد گرم زدن، صدای ناهنجار دادن، روشن نشدن پنل داخلی کولر گازی یا پنل خارجی کولر گازی، سرریز شدن آب از کولر گازی، کار نکردن ریموت کنترل پیدا می کنید اولین کاری که انجام می دهید به دنبال دلیل خرابی دستگاه یا آموزش های رایگان تعمیر کولر گازی در اینترنت می گردید. در چنین مواقعی معمولا به سایت آپارات یا صفحاتی از وب سایت ها که آموزش های رایگانی قرار داده اند برخود می کنید.

    آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که شاید این آموزش ها برای افراد متخصص قرار داده شده باشد و یا اینکه نکات کلیدی تعمیرات را در این آموزش ها گفته نشود در نتیجه نتواند کمکی به شما بکند و اگر شما هم در زمینه مسائل فنی اطلاعاتی نداشته باشید ممکن است خسارات مالی و یا حتی جانی برای شما داشته باشد.

    پس بهتر است سرویس کولر گازی خود را به متخصص واگذار کنید قبل از اینکه به دستگاه خسارات بیشتری وارد شود کار را به تعمیرکاران کولر گازی متخصص و با تجربه بسپارید تا کار به درستی انجام شود.

    امروزه به لطف گوشی‌های هوشمند افراد زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که خدمات الکترونیکی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد؛ از تراکنش‌های بانکی گرفته تا درخواست تعمیر کولر گازی و سرویس کولر گازی، دیگر شکل سنتی خود را از دست داده و تبدیل به یک سری فرآیند آنلاین شده است. که در چنین شرایطی دیگر لازم نیست که شما کولرتان را با دردسر به محلی برای تعمیرات ببرید بلکه این تعمیرکار است که برای تعمیرات در محل شما حاضر می شود.

    هزینه تعمیر کولر گازی:

    هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی می تواند رقم های مختلفی باشد و بسته به اینکه سختی کار حقدر است یا چه مقدار زمان بر است متفاوت باشد.

    هزینه ها بر اساس خدمات زیر در صورت ارائه شدن می تواند متفاوت باشد و این مبلغ بین 100 تا 150 هزار تومن متغیر است.

    لیست خدمات عبارت اند از:

    • شستشوی یونیت خارجی با دستگاه حت واشر
    • اندازه گیری مقدار گاز دستگاه
    • اندازه گیری مقدار آمپر دستگاه
    • جمع کردن گاز کولر گازی
    • بازکردن کولر گازی و دمونتاژ
    • شستشوی قطعات، فن بلوور ها، فیلتر ها
    • نصب مجدد پنل داخلی روی دیوار
    • وکیوم کامل دستگاه
    • بازگرداندن مجدد گاز به داخل یونیت

    اگر هر کدام از این خدمات را تعمیر کار برای شما انجام دهد و براساس وسیله های مصرفی که در محل بکار می‌رود و فاکتور آن را در اختیار شما قار می دهد، مبلغ متغیر است. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید