نکاتی که پیش از خرید پشت گردنی طبی و هوشمند باید بدانید

نکاتی که پیش از خرید پشت گردنی طبی و هوشمند باید بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید پشت گردنی طبی و هوشمند یکی از بهترین‌ راه‌ها برای جلوگیری از ابتلا به درد گردن و تسکین آن است. در این مقاله از «درجه» روش انتخاب بهترین پشت گردنی طبی ارائه شده است.

    از خم شدن بیش از حد به سمت کامپیوتر و یا نشستن در حالت نادرست پشت میز کار گرفته تا رانندگی در مسیرهای طولانی می‌تواند باعث درد و گرفتگی گردن شود. یکی از راه‌‌حل‌ها برای اینکه به این مشکلات دچار نشوید خرید پشت کمری و پشت گردنی طبی مناسب است.

    پشت‌گردنی‌های متفاوت با شکل و اندازه‌های متنوعی در بازار به فروش می‌رسند که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از آنها را انتخاب کنید. حین خرید پشت گردنی طبی باید به یکسری نکات توجه کنید که در ادامه شرح می‌دهیم.

    معیارهای خرید پشت گردنی طبی

    راهنمای خرید پشت‌گردنی، نوع مناسب

    پشت گردنی باید سرتان را بالا و در امتداد ستون فقرات‌تان حفظ کند. موقع خرید پشت گردنی، نوعی بخرید که واقعا مراقب گردن‌تان باشد. در واقع بهتر است پشت‌گردنی‌تان نه خیلی نرم و نه خیلی سفت و پر باشد. همچنین باید پشت گردنی‌تان از جنسی باشد که پس از گذشت ساعتی گرم و موجب کلافگی‌تان نشود.

    موقع خرید پشت‌گردنی مناسب صندلی خودرو یا هر صندلی وسیله نقلیه دیگر مانند هواپیما به نکات زیر توجه کنید:

    • راحت و متناسب: پشت گردنی طبی باید بتواند به‌راحتی وزن سر و گردن‌تان را تحمل کند و در عین حال حرکات‌تان را محدود نکند یا برعکس آن بیش از حد سفت نباشد.
    •  قابل حمل: اگر می‌خواهید با وسیله‌نقلیه‌ای غیر از خودروی شخصی‌تان سفر کنید، پس باید به قابل حمل بودن پشت‌گردنی‌تان توجه کنید. بنابراین نوعی پشت گردنی بخرید که قابلیت فشرده‌ و کوچک‌ترشدن را داشته باشد، مگر اینکه گیره‌ای داشته باشد که بتوان آن را به بیرون کیف یا چمدان متصل کرد. البته پشت‌گردنی‌های بادی هم در بازار وجود دارد که می‌توانید آن را موقع استفاده باد کنید و بدین‌ترتیب حمل آن آسان می‌شود و هرگز جاگیر نیست. اما متاسفانه به این نوع پشت‌گردنی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد. آنها احتمال دارد سوراخ شوند و کارایی‌شان را از دست بدهند.
    • نرمی: جنس پشت گردنی باید نرم باشد اما نه آنقدر که گردن‌تان به درون آن فرو رود. زیرا در اینصورت نه‌تنها از گردن‌ و سرتان به‌خوبی مراقبت نمی‌کند، بلکه موجب گرم شدن آن هم می‌شود. با پشت‌گردنی‌های خیلی نرم احساس راحتی نخواهید داشت.
    • مناسب همه: پشت گردنی طبی باید به‌گونه‌ای تولید شده باشد که برای تمامی افراد با هر اندازه از شکل و فرم سر طول گردن متناسب باشد. هر فردی چه موهای کوتاه داشته باشد و چه موهای بلند و جمع‌کرده، باید بتواند با رضایت خاطر از پشت گردنی طبی استفاده کند.
    •   متناسب با هر نوع سبک خوابیدن: این پشت گردنی باید برای تمام حالت‌های خواب فرد مسافر روی صندلی خودرو یا هواپیما مناسب باشد. فرد باید بتواند هرطور که می‌خواهد سرش را روی پشت گردنی بگذارد و همچنان احساس راحتی کند.
    • سرعت فشرده یا باز شدن پشت گردنی: باید پشت‌گردنی‌تان را بتوانید به‌سرعت فشرده یا باز کنید تا بتوانید بی‌دردسر آن را در چمدان خود جا دهید یا موقعی که روی صندلی نشسته‌اید از آن استفاده کنید.
    • وزن پشت گردنی: پشت گردنی نباید همچون بار اضافی روی دوش شما باشد. اگرچه پشت‌گردنی‌های بادی سبک‌وزن‌ترین نوع پشت‌گردنی‌اند، پشت‌گردنی‌های فوم حافظه‌دار چندان سنگین نیستند و راحتی بیشتری برایتان فراهم می‌کنند.
    • اتصال مناسب به صندلی: چه راننده باشید و چه مسافر، ممکن است سرتان را بارها تکان دهید، پشت گردنی طبی باید به‌گونه‌ای باشد که ثابت روی صندلی باقی بماند و با هر حرکت سر شما، تکان نخورد.
    • قابلیت شستشو: بهتر است نوعی پشت گردنی بخرید که بتوانید هر وقت کثیف شد، بدون نگرانی از خراب شدن، آن را بشویید. البته می‌توانید نوعی پشت گردنی بخرید که حداقل روکش آن قابل شستشو باشد. موقع خرید پشت گردنی روکش‌دار، مراقب باشید جنس روکش آن نرم و در عین حال محکم و بادوام باشد.

    [related]36043[/related]

    راهنمای خرید پشت گردنی از نظر شکل

    پشت‌گردنی‌ها در شکل‌های مختلف تولید می‌شوند که با توجه به نیازتان می‌توانید یکی از آنها را بخرید.

    ۱. پشت گردنی یو-شکل (U)

    خرید پشت گردنی

    این پشت‌گردنی‌ها از گردن‌تان به‌خوبی مراقبت کرده جلوی سفت و خشک شدن و در نتیجه دردناک شدن گردن‌تان را می‌گیرند. در واقع اگر موقعی که روی صندلی خواب‌تان برده، مدام سرتان به یک طرف می‌افتد، پشت‌گردنی‌های یو‌-شکل مناسب‌تان است. این نوع پشت گردنی از گردن‌تان به‌خوبی حمایت می‌کند. این پشت گردنی نباید دو طرف‌شان به هم برسد و باید مستقیم به سمت جلو باشند.

    ۲. پشت گردنی حلقه‌ای

    پشت گردنی طبی حلقه‌ای

    این نوع پشت گردنی تمام گردن را در برمی‌گیرد و ماهیچه‌های دورادور (۳۶۰درجه) گردن‌تان را به‌خوبی سر جای خود ثابت نگه‌ می‌دارد. البته برخی از افراد این نوع پشت گردنی را به دلیل اینکه باعث گرم شدن‌شان می‌شود را نمی‌توانند تحمل کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پس به سراغ همان مدل یو-شکل بروید.

    ۳. پشت گردنی رولی

    راهنمای خرید پشت‌گردنی، رولی

    این پشت‌گردنی‌ها را می‌توانید روی صندلی قرار دهید و بخش قوسی‌شکل گردن‌تان را روی آن بگذارید. این پشت‌گردنی هم برای صندلی‌های اداری یا اتاق خواب مناسب‌اند و هم برای صندلی‌های خودرو کارایی دارند.

    این نوع پشت‌گردنی با بند به تکیه‌گاه صندلی ودرست پشت گردن راننده یا مسافر بسته می‌شود و فرد با تکیه دادن به آن در سفرهای طولانی دچار خستگی و درد در گردن نمی‌شود.

    البته برخی دیگر از پشت‌گردنی‌های رولی در بازار وجود دارد که بند یا تسمه‌ای برای بسته شدن به صندلی ندارند و فقط با تکیه دادن به آن می‌توانید از فواید آن بهره‌مند شوید.

    ۳. پشت‌گردنی به شکل شال‌گردنی

    پشت گردنی طبی شال‌گردنی

    این پشت گردنی مانند روسری یا شال‌گردن است که درون آن فوم کار گذاشته شده است و می‌توان آن را به دور گردن پیچاند و از گردن به‌خوبی مراقبت کرد. این نوع پشت گردنی را وقتی به دور گردن بپیچید، گردن‌تان سر جای خود ثابت باقی می‌ماند و دچار درد و ناراحتی نمی‌شود.

    پرطرفدارترین پشت‌گردنی‌ها را ببینید

    راهنمای خرید پشت گردنی از نظر جنس

    مواد به‌کار رفته در تولید پشت گردنی و همچنین روکش آن معمولا نقش مهمی در راحتی آن پشت گردنی دارد. موقع خرید پشت گردنی به جنس و مواد به‌کار رفته در تولید آن نیز توجه کنید.

    فوم حافظه‌دار

    خرید پشت گردنی

    پشت‌گردنی‌هایی بخرید که از جنس فوم حافظه‌دار باشند. با این نوع فوم گردن‌تان در بهترین حالت قرار می‌گیرد. البته یادتان باشد که اگر نمی‌خواهید گردن‌تان به درون پشت گردنی فرو برود، فوم حافظه‌دار مناسب‌تان نخواهد بود.

    زیرا این نوع فوم به‌جای اینکه وزن گردن و سرتان را تحمل کند، به‌سرعت حالت و شکل گردن‌تان را به‌ خود می‌گیرد و گردن‌تان به درون آن فرو می‌رود. در واقع اگر به دنبال انعطاف‌پذیری بیشتری هستید، این نوع فوم مناسب‌تان است.

    فوم سخت برای ثبات بیشتر

    اگر می‌خواهید سر و گردن‌تان در یک وضعیت نسبتا ثابت باقی بماند، پس پشت‌گردنی‌های بخرید که در تولید آنها از فوم سخت استفاده شده است. این نوع فوم تغییر حالت نمی‌دهد.

    در ضمن موقع خرید پشت‌ گردنی، نوعی بخرید که روکش‌دار باشد و روکش آن را بتوان راحت و بی‌دردسر شست. روکش‌های مخمل، جیر یا پشمی مناسب هستند.

    آزمایش پشت‌گردنی موقع خرید

    هنگام خرید پشت گردنی انواع شکل‌های آنها را امتحان کنید و ببینید با کدام یک راحت‌تر هستید.

    به وزن پشت‌گردنی هم توجه کنید. مراقب باشید پشت‌گردنی‌ انتخابی‌تان وزن بالایی نداشته باشد تا بتوانید آن را به‌راحتی حمل کنید. از این پشت‌گردنی غیر از خودروی خود می‌توانید در وسایل نقلیه دیگر مانند هواپیما هنگام سفر استفاده کنید.

    اگر پشت‌گردنی‌تان بادکردنی یا تاشدنی است، آن را چند بار امتحان کنید و مطمئن باشید که مشکلی ندارد و با آن راحت هستید. همچنین درزهای دوخت را بررسی کنید. اگر نشانه‌هایی از دوخت شل دیدید، از خرید پشت گردنی اجتناب کنید.

    کلام آخر

    پشت گردنی طبی مناسب می‌تواند تجربه خوبی از سفرتان هنگامی که در خودرو یا هر وسیله نقلیه دیگر هستید، برایتان فراهم کند. امیدواریم این مقاله در خرید پشت گردنی مناسب به شما کمک کند. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید. [see_also]35693[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید