بهترین مانیتورهای پرچمدار در بازار ایران

بهترین مانیتورهای پرچمدار در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ۵ مانیتور پرچمدار و با کیفیت در بازار ایران را معرفی کرده‌ایم که بهترین کارایی را برای کاربران حرفه‌ای به ارمغان می‌آورند.

    تجربه کاربری از یک سیستم کامپیوتری قدرتمند بدون دسترسی به نمایشگر یا مانیتور مناسب ممکن نیست چون نمایشگر مناسب امکان بهره‌مندی از تجربه بصری باکیفیت از سخت افزار شما را فراهم می‌آورد. این امر برای آن دسته از کاربران که نیاز و عملکرد بالاتری نیز دارند، اهمیت بیشتری دارد.

    اما خرید مانیتور مناسب با وجود انبوهی از اصطلاحات و قابلیت‌هایی که پیش از این در مطلب راهنمای خرید مانیتور برایتان توضیح دادیم، کمی چالش برانگیز است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این اصطلاحات آشنایی ندارید اما اگر در پی خرید مانیتور پرچمدار هستید با همراه باشید تا شما را با ۵ مدل از بهترین مانیتور پرچمدار در بازار ایران آشنا کنیم.

    معیارهای خرید مانیتور پرچمدار

    در این لیست ما به معرفی مدل‌های پرچمداری می‌پردازیم که با هدف رفع نیاز کاربران حرفه‌ای تولید شده‌اند. منظور از کاربران حرفه‌ای آن دسته کاربرانی است که با نور، رنگ، ویرایش و طراحی سر و کار دارند و انتظار یک خروجی استاندارد را برای چاپ می‌کشند. هنرمندان طراحی دیجیتال، عکاسان و ویرایشگران در صدر این لیست قرار می‌گیرند.

    مدل‌های پرچمدار اغلب پنل‌های IPS با کیفیتی دارند که برخلاف مدل‌های میان رده از سرعت پاسخگویی پایین‌تر و نرخ تازه سازی بالاتری بهره می‌برند، در نتیجه مناسب تجربه‌ گیمینگ نیز خواهند بود. همچنین این مدل‌ها از تکنولوژی‌های رایج تراشه‌های گرافیکی پشتیبانی کرده و مشکلاتی مثل پرش تصویر یا چندپارگی حین اجرای محتوای با نرخ فریم بالا مثل بازی نخواهند داشت.

    اگر به دنبال مانیتوری با قیمت پایین‌تر هستید مطلب راهنمای خرید بهترین مانیتور ارزان و یا بهترین مانیتور میان رده را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    ۱.مانیتور بنکیو مدل XL2740

    • نوع پنل: TN
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۲۴۰ هرتز

    مانیتور بنکیو مدل XL2740

    بنکیو (BenQ) از مشهورترین تولید کنندگان مانیتور و در راس آن مانیتورهای گیمینگ است. این برند خوشنام مدل‌های مختلف مانیتور پرچمدار را با نرخ تازه سازی بسیار بالا و زمان پاسخگویی کم تولید می‌کند. این مدل‌ها به واسطه‌ی طراحی اختصاصی با سرعت پاسخگویی بی‌نظیر یک میلی ثانیه و نرخ تازه سازی تصویر بالای ۲۴۰ هرتزی از برترین گزینه‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای هستند.

    نمایشگر XL2740 که با هدف گیمینگ تولید شده، با دو تکنولوژی G-Sync و FreeSync چیپ‌های گرافیکی سازگاری کامل دارد، و از اینرو گزینه‌ای ایده‌آل برای کنسول‌های نسل نهمی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس است. درنتیجه این مدل از بهترین انتخاب‌ها برای گیمرهای حرفه‌ای است.

    برعکس سایر مانیتورها با پنل‌های TN این مدل کیفیت تصویر و رنگ قابل قبولی نیز دارد. این امر به واسطه وجود تکنولوژی‌های اختصاصی Color Vibrance و Color Vibrance در مانیتورهای بنکیو حاصل می‌شود که تصویری درخشان و زنده با رنگ مشکی طبیعی ایجاد می‌کند. با این وجود این مدل همچنان نمی‌تواند اولویت خرید گرافیست‌ها یا تدوین‌گرهای حرفه‌ای باشد.

    این مانیتور از بدنه و پایه فلزی سبک ساخته شده که به شما اجازه تنظیم ارتفاع دلخواه را می‌دهد. روی این بدنه یک پورت VGA، یک پورت HDMI و یک DVI تعبیه شده که نیازهای همه طیف کاربران را برطرف می‌نماید. روی پنل پشتی هم دکمه‌هایی تعبیه شده که به شما قابلیت کنترل روشنایی، کنتراست و غیره را می‌دهد.

    [related]37270[/related]

    ۲.مانیتور ایسوس مدل PA27AC

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل (QHD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۲۴۰ هرتز

    مانیتور Asus مدل PA27AC

    ایسوس (ASUS) از خوشنام‌ترین تولید کنندگان مانیتورهای خانگی، اداری و گیمینگ است. مانیتورهای جدید سری ProArt ایسوس با تمرکز بر کاربران نرم افزارهای ویرایش تصویر و فعالان حوزه گرافیک، تولید شده و کارایی بسیار بالایی دارد.

    دقت، درخشندگی و زنده بودن رنگ‌ها در این سری به شکل قابل توجهی بالاست. پشتیبانی صددرصدی از گاموت رنگی sRGB از جمله ویژگی‌های این مانیتور است که آن را به انتخابی بی‌نقص برای امور گرافیکی بدل می‌کند.

    این مانیتور مجهز به تکنولوژی Adaptive-Sync است که از پارگی تصویر و همچنین سایه افتادن جلوگیری می‌کند. این مدل از فناوری حذف پرش تصویر، کاهش موشن بلر، فناوری هوشمند اعمال تنظیمات Splendid و محافظت از محتوای دیجیتال HDCP نیز بهره می‌برد.

    همچنین این مدل از استاندارد Low Blue Light بهره برده و از چشم در برابر پرتوهای آسیب‌زا محافظت می‌کند. بنابراین تهیه این مانیتور پرچمدار برای آن دسته از کاربران که مدت زمان زیادی پشت کامپیوترند، انتخاب مناسبی است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    ۳.مانیتور بنکیو مدل EW3270U

    • نوع پنل: VA
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۴ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور بنکیو مدل EW3270U

    مانیتور بنکیو مدل EW3270U یک مدل همه کاره با پنل VA و فناوری HDR است که رنگ‌های روشن را به شکلی درخشان و مشکی را به صورتی عمیق به تصویر می‌کشد. این مدل با کنتراست بالا و پنل حرفه‌ای خود رنگ‌هایی با دقت بالاتر و طبیعی‌تر ارائه خواهد کرد که آن را مناسب ویرایش و تماشای ویدئو می‌کند.

    این مدل به واسطه سرعت پاسخگویی پایین، نرخ تازه سازی قابل قبول ۶۰ هرتزی و تکنولوژی اختصاصی FreeSync کمپانی AMD می‌تواند برای گیمرها نیز قابل قبول باشد. در مجموع مانیتور بنکیو مدل EW3270U یک مدل با کاربرد بالا و قیمت مناسب است که توانایی رفع نیازهای کاربران حرفه‌ای در زمینه گیمینگ، استفاده اداری و روزمره، تماشای ویدئو و ویرایش حرفه‌ای را دارد.

    این مدل علاوه بر بهره گیری از استاندارد Low Blue Light جهت محافظت چشم، از تکنولوژی انحصاری Brightness Intelligence Plus بنکیو نیز برخوردار است. این تکنولوژی از یک سنسور برای تشخیص محتوای صفحه و روشنایی محیط استفاده می‌کند تا میزان روشنایی و دمای رنگ صفحه نمایش را تنظیم نماید.

    در نتیجه نواحی تاریک با وضوح بیشتری مشخص شوند و نواحی روشن‌تر نیز بیش از حد روشن یا به اصطلاح overexposed نخواهند شد. تمامی این فناوری باعث می‌شود حین کار مشکلاتی مانند سردرد، فشار چشم و خستگی برای کاربران به وجود نیاید.

    [related]37269[/related]

    ۴.مانیتور ال جی مدل 27UL850-W

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۲۱۶۰ × ۳۸۴۰ پیکسل
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۰۷۰ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۵ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۶۰ هرتز

    مانیتور ال جی مدل 27UL850-W

    مانیتور ال جی (LG) مدل 27UL850-W برای سه سال متوالی بهترین مانیتور UHD در آمریکا شناخته شده و از بهترین اولترا وایدهای منحنی در ایران است.

    مانیتور پرچمدار ال‌جی با پنل IPS و پشتیبانی ۹۹ درصدی از گاموت sRGB، توانایی ارائه تصویری درخشان، شفاف و با رنگ‌های طبیعی و عمیق را خواهد داشت. به لطف پشتیبانی از استاندارد VESA DisplayHDR 400 این مانیتور کنتراست بالایی دارد و جزییات بالایی را نمایش خواهد داد.

    از این رو 27UL850-W انتخابی ایده آل برای ادیت و تدوین حرفه‌ای خواهد بود. از طرفی به واسطه‌ی زمان پاسخ‌گویی و نرخ تازه سازی تصویر مناسب می‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمرها باشد.

    مانیتور 27UL850-W از تکنولوژی FreeSync تراشه‌های گرافیکی رادئون AMD برای جلوگیری از پاره شدن تصویر بهره می‌برد. این مانیتور با بهره گیری از Game Mode انحصاری و تکنولوژی Dynamic Action Sync توانایی ارائه تجربه گیمینگ فوق العاده و شخصی سازی برای کاربران را فراهم می‌آورد.

    نمایشگر مذکور با طراحی مدرن و در رنگ سفید عرضه شده. در پشت بدنه فلزی این مدل پورت‌های USB Type-C، دو درگاه HDMI و Display Port تعبیه شده است که این مدل را برای اتصال به هر دیوایسی مناسب می‌کند. همچنین این مدل از خروجی هدفون و دو اسپیکر قدرتمند در طرفین بدنه بهره می‌برد.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    ۵.مانیتور گیگابایت آروس مدل FI27Q

    • نوع پنل: IPS
    • سایز صفحه نمایش: ۲۷ اینچ
    • رزولوشن: ۲۵۶۰×۱۴۴۰ پیکسل (QHD)
    • تعداد رنگ قابل نمایش: ۱۶.۷ میلیون رنگ
    • زمان پاسخ‌گویی: ۱ میلی ثانیه
    • نرخ تازه سازی تصویر: ۱۶۵ هرتز

    مانیتور گیگابایت آروس مدل FI27Q

    احتمالا تا حالا نام برند معتبر گیگابایت (Gigabyte) را در حوزه سخت افزار شنیده‌اید. این برند در لاین گیمینگ خود یعنی آرئوس اقدام به تولید و عرضه محصولات مخصوص بازی کرده که شامل نمایشگرهای حرفه‌ای هم می‌شود.

    مانیتور پرچمدار گیگابایت آروس مدل FI27Q از چشم گیرترین مدل‌های این برند است. این مدل به واسطه پنل مدرن IPS قادر به نمایش طیف گسترده‌ای از رنگ‌های طبیعی و درخشان است که باب میل تدوین‌گرها و گرافیست‌ها خواهد بود.

    این مدل با زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی ثانیه که بین پنل‌های IPS کم نظیر است و به واسطه‌ی پشتیبانی از دو فناوری AMD Free Sync و Nvidia G-Sync با همه تراشه‌های گرافیکی گیمینگ سازگاری کامل دارد و انتخاب فوق العاده‌ای برای بازی به نظر می‌رسد. همچنین با وجود تکنولوژی‌های انحصاری آئوروس مانند Black Equalizer ،GAME ASSIST،ANC و... می‌تواند تجربه‌ای باکیفیت از گیمینگ را در اختیار کاربر قرار دهد.

    این مانیتور با طراحی مدرن و نورپردازی RGB و بدنه فلزی جلوه‌ای بسیار زیبا دارد. در پشت بدنه دو پورت HDMI، دو پورت USB و یک Display Port تعیبه شده تا امکان اتصال مانیتور به هر نوع دیوایسی اعم از کامپیوتر و کنسول را ممکن سازد. همچنین بدنه این مدل به گونه‌ای طراحی شده که امکان تنظیم زاویه و ارتفاع دلخواه برای کاربر را فراهم می‌کند. در مجموع FI27Q یک انتخاب عالی با قیمت بسیار مناسب در رده مانیتورهای پرچمدار است.

    مشاهده تصاویر و قیمت این مانیتور

    جمع‌بندی راهنمای خرید مانیتور پرچمدار

    در بازار مانیتور پرچمدار می‌توان گزینه‌های بسیار باکیفیت و چند کاربردی یافت که اغلب شامل پنل‌های IPS مدرن با زمان پاسخ گویی پایین‌ می‌شود. دقت رنگ و نور قابل توجه، گاموت رنگی گسترده، شفافیت بالای تصویر، کنتراست قابل تنظیم، نرخ تازه سازی بالاتر، همگام بودن با انوع تکنولوژی‌ها چیپ‌های گرافیکی و وجود فیلترهای محافظ چشم از جمله مزایای این ۵ مانیتور پرچمدار نسبت به مدل‌های معرفی شده در فهرست بهترین مانیتور میان رده است. علاوه بر این بسیاری از مانیتورهای پرچمدار مجهز به اتصالات بیشتری بوده و امکان اتصال به هر نوع دیوایسی، از جمله کنسول‌های بازی را برای کاربران فراهم می‌آورند. در مجموع می‌توان مدل‌های پرچمدار را عناوینی گران قیمت اما سازگار با رنج گسترده‌ای از دیوایس‌ها دانست که برای کاربران حرفه‌ای اعم از تدوین‌گرها، گرافیست‌ها و گیمرها گزینه‌هایی ایده‌آل هستند. [see_also]36852[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید