بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری و شارژدهی؛ از پرچمدار تا اقتصادی

بهترین لپ‌تاپ‌ها از نظر باتری و شارژدهی؛ از پرچمدار تا اقتصادی
راهنمای مطالعه

    در این راهنمای خرید ۱۰ مدل از بهترین لپ تاپ از نظر باتری را معرفی کرده‌ایم که شامل بهترین مدل در رده اقتصادی، گیمینگ، عمومی و ۲ در ۱ است.

    یکی از اصلی‌ترین مزایای لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها قابل حمل بودن آن‌هاست که به واسطه‌ی ابعاد و وزن پایین و البته شارژدهی مناسب ممکن می‌شود. از این رو اگر بسته به نیازتان باید لپ تاپ را برای ساعات متمادی در محل کار، دانشگاه و… همراه داشته باشید، لپ تاپ با شارژدهی بالا بالا یک مزیت اساسی برای شما محسوب خواهد شد.

    به طور کلی باتری لپ‌تاپ‌ها عموما جنبه مصرفی دارند و فارغ از برند، بایستی هر چند سال یک بار تعویض شوند. با این حال خرید لپ تاپ با عمر باتری بالا می‌تواند پروسه تعویض آن را به تاخیر بیاندازند.

    بهترین لپ تاپ از نظر باتری کدام است؟

    شارژدهی باتری لپ‌تاپ با تعداد سلول‌های آن مشخص می‌شود. برای مثال لپ‌تاپ با باتری سه سلولی احتمالا بین ۶ الی ۷ ساعت فعالیت مفید به شما ارائه دهد. به طبع باتری‌ها با شش یا نه سلول شارژدهی بیشتری دارند.

    لپ‌تاپ‌های گیمینگ یا مدل‌های با صفحه نمایش بزرگ و کیبوردهای بک لایت معمولا مصرف انرژی بالاتر و در نتیجه عمر باتری کمتری دارند. پس یافتن مدل‌های گیمینگ با باتری خوب معمولا دشوار است.

    لپ‌تا‌پ‌های با پردازنده‌های جدیدتر، یعنی مدل‌های نسل ده به بعد اینتل و سری‌های جدید رایزن نیز مصرف انرژی به مراتب کمتری دارند.

    همچنین لپ‌تاپ‌های با گرافیک‌های مجتمع اینتل معمولا کم مصرف‌ترین مدل‌ها خصوصا در لپ تاپ‌های ۲ در ۱ محسوب می‌شوند.

    در یک جمع بندی می‌توان گفت لپ‌تاپ‌های کوچک و بدون کولینگ هوایی مجهز به گرافیک آنبرد و پردازند‌ه‌های نسل ۱۰ و ۱۱ اینتل و حافظه SSD از نوع NVMe بهترین لپ‌تاپ‌ از نظر باتری محسوب می‌شوند.

    در ادامه به معرفی ۱۰ لپ تاپ با شارژدهی بالا می‌پردازیم که در تست‌های عملی بهترین نتایج را ثبت کرده‌اند و در بازار ایران هم پیدا می‌شوند.

    ۱. لپ‌تاپ مک‌بوک پرو M1 مدل ۲۰۲۰

    لپ تاپ مکبوک پرو M1 مدل 2020

    اپل با کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل و استفاده از تراشه‌های مبتنی بر ARM مصرف انرژی را در لپ‌تاپ‌هایش تا حد چشمگیری کاهش داده است.

    پردازنده‌های انقلابی M1 بهترین عملکرد به ازای وات مصرفی را نسبت به اکثر پردازنده‌‌های مجتمع دیگر از خود نشان می‌دهند. حداکثر عملکرد این تراشه در مقایسه با پردازنده لپ‌تاپ‌های معمولی تنها یک چهارم انرژی مصرف می‌کند و از اینرو می‌توان آنرا در فهرست بهترین لپ تاپ از نظر باتری قرار داد.

    لپ تاپ مک‌بوک پرو M1 مدل ۲۰۲۰ در نسخه‌ی ۱۳ اینچی، دارای عمر باتری فوق‌العاده‌ای است که با یکبار شارژ باتری امکان استفاده تا ۱۹ ساعت را فراهم می‌کند.

    در استفاده‌ی معمول نظیر مرور اسناد، وب گردی و پخش موسیقی مک‌بوک پرو M1 مدل ۲۰۲۰ قادر است حداقل ۱۷ ساعت کارکرد مفید را با یکبار شارژ در اختیار شما بگذارد.

    در استفاده سنگین‌تر مانند تماشای ویدئو، ویرایش مدیا یا پردازش‌های سنگین این لپ تاپ حداقل ۱۰ ساعت شارژ در اختیار شما قرار می‌دهد که در نوع خود کم نظیر محسوب می‌شود.

    مک‌بوک پرو M1 مدل ۲۰۲۰ به عنوان بهترین لپ تاپ از نظر باتری از جمله گزینه‌های گران قیمت محسوب می‌شود؛ با این حال تمامی مدل‌ها با تراشه‌های جدید M1 را می‌توان از جمله بهترین گزینه‌ها از نظر مصرف باتری دانست.

    ۲. لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک پرو ۳۶۰

    لپ تاپ سامسونگ مدل Galaxy Book Pro 360

    در میان مدل‌های ۲ در ۱، سری گلکسی بوک سامسونگ توانسته با پیشی گرفتن از سرفیس‌های مایکروسافت، بهترین عملکرد را از نظر باتری ثبت کند.

    این مدل با نسل یازدهم پردازنده‌های Core i7، رم ۸ گیگابایت، گرافیک مجتمع Iris Xe و قلم طراحی عرضه شده که آن را مناسب کاربری عمومی، مالتی مدیا و پردازش‌های سبک می‌کند.

    طبق ادعای سامسونگ باتری ۶۸ وات ساعتی این لپ‌تاپ با یک بار شارژ تا نزدیک به ۲۰ ساعت انرژی را تامین می‌کند. با این حال در تست‌های عملی این عدد به طور معمول کمتر است و به ۱۸ ساعت در استفاده‌ی عمومی می‌رسد. با وجود این اختلاف هنوز هم شارژدهی بسیار چشمگیر است و گلکسی بوک پرو را در رده بهترین لپ تاپ از نظر باتری قرار می‌دهد.

    در فعالیت‌های سنگبن‌تر نظیر ویرایش مدیا این لپ تاپ هیبریدی بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت فعالیت مفید و بدون اختلال خواهد داشت که برای این کانفیگ عملکرد بالایی محسوب می‌شود.

    ۳. لپ تاپ مایکروسافت سرفیس بوک ۳

    لپ تاپ مایکروسافت مدل Surface Book 3

    مایکروسافت چند سالی هست که با سری محبوب سرفیس، توانسته خود را به یکی از گزینه‌های قابل تامل در بازار لپ تاپ و الترابوک تبدیل کند. لپ تاپ مایکروسافت مدل سرفیس بوک ۳ یکی از جدیدترین مدل این خانواده است که مصرف باتری بسیار بهینه‌ای دارد.

    این مدل از بهترین لپ تاپ از نظر باتری با پردازنده‌ی قدرتمند Core i7 نسل ده به همراه پردازنده‌‌ی گرافیکی انویدیا در نسخه‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی در دسترس است.

    باتری سرفیس بوک ۳ در استفاده‌ی معمول، مانند وب گردی و با روشنایی ۱۵۰ نیت قادر است تا ۱۷.۵ ساعت شارژدهی داشته باشد.

    مصرف باتری سرفیس بوک ۳ هنگام تماشای ویدئو به ۱۴ الی ۱۵ ساعت کاهش یافته و در هنگام پردازش‌های گرافیکی سنگین‌تر، گیمینگ و رندر به زیر ۱۲ ساعت کاهش می‌یابد.

    ۴. لپ تاپ ال جی مدل Gram 17

    لپ تاپ ال جی مدل Gram 17

    ال جی (LG) از جمله بزرگترین قطب‌های لوازم الکترونیک است که پا به عرصه‌ی تولید لپ تاپ گذاشته است. اولین سری مین استریم این مجموعه با نام گرام که در سه سایز ۱۳، ۱۵ و ۱۷ اینچی عرضه شده، جزو فهرست لپ تاپ با شارژدهی بالا هستند.

    نسخه‌ی ۲۰۲۱ این سری با پردازنده‌های نسل یازده اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی جدید Iris Xe عرضه شده است. به لطف به روز بودن چیپ پردازنده، مدل فوق از مصرف باتری به شدت بهینه‌ای بهره می‌برد.

    باتری ۸۰ وات ساعتی این لپ تاپ قادر است در نور معمول ۱۵۰ نیتی تا ۱۷ ساعت فعالیت معمول را پشتیبانی کند. هنگام  تماشای ویدئو حداقل ۱۴ ساعت و حین اجرای فعالیت‌های تدوین و کارهای گرافیکی تا ۱۰ ساعت شارژدهی دارد که در این بازه‌ی قیمتی کم نظیر محسوب می‌شود.

    [related]41764[/related]

    ۵. لپ تاپ ایسوس ZenBook UX325

    لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook UX325

    ایسوس (ASUS) یکی از پرفروشترین برندهای لپ تاپ در ایران است که قبلا در راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ‌های زیر ۱۰ میلیون تومان و بهترین لپ تاپ دانشجویی محصولاتش را معرفی کرده‌ایم.

    نماینده ایسوس در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از نظر باتری مدل ذن‌بوک UX325 است که با پردازنده‌های نسل ده و یازده اینتل و گرافیک مجتمع Intel UHD یا Iris Plus عرضه شده است.

    باتری ۶۷ وات ساعتی این لپ تاپ در استفاده‌ی معمول قادر است تا نزدیک به ۱۴ ساعت شارژدهی داشته باشد. شارژدهی این باتری در سطح بالاتر نظیر تماشای ویدئو به ۱۲ ساعت می‌رسد که هنوز هم بسیار چشمگیر است.

    ۶. لپ تاپ اچ‌پی ZBook Firefly

    لپ تاپ اچ بی مدل ZBook Firefly

    سری ZBook اچ بی (HB) معرف مدل‌های قدرتمند ورک استیشن این برند است که از پردازنده‌های نسل جدید اینتل بهره می‌برند.

    لپ تاپ اچ بی مدل ZBook Firefly از پردازنده‌ی مرکزی Core i7 و پردازشگر گرافیکی موبایلی T500 بهره می‌برد. این مدل به همراه ۱۶ گیگابایت رم آنبرد DDR4 و ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD از نوع NVMe عرضه شده است.

    این مدل با باتری لیتیومی قادر است تا ۱۵ ساعت شارژدهی را در فعالیت‌های عادی و روزمره برای کاربر فراهم کند. این رقم هنگام تماشای ویدئو به ۱۳ ساعت و در فعالیت‌های سنگین به ۱۱ ساعت می‌رسد.

    ۷.لپ تاپ MSI مدل SUMMIT E13 FLIP EVO

    لپ تاپ MSI مدل SUMMIT E13 FLIP EVO

    MSI معمولا بیشتر با لپ تاپ‌های گیم شناخته می‌شود اما مدل نسبتا قدرتمند SUMMIT E13 FLIP EVO که با پردازنده‌ی نسل یازده Core i7 است و گرافیک آنبرد Iris Xe عرضه شده، مناسب استفاده عمومی، مالتی مدیا و بیزینس است.

    این مدل که از باتری چهار سلولی استفاده می‌کند، با یک بار شارژ کامل بین ۱۴ تا ۱۵ ساعت شما را همراهی خواهد کرد که حتی با استفاده متمادی به معنی ۲ روز شارژدهی خواهد بود.

    میزان شارژدهی این مدل از بهترین لپ تاپ از نظر باتری هنگام تماشای ویدئو ۱۲ ساعت و هنگام پردازش‌های سنگین‌تر تا ۱۰ ساعت خواهد بود.

    ۸.لپ تاپ هواوی میت‌بوک X Pro

    لپ تاپ هوآوی مدل MateBook X Pro 

    مدت زیادی نیست که میت بوک‌های هواوی وارد بازار ایران شده‌اند. این لپ تاپ‌ها با ارزش خرید بالا، عمر باتری نسبتا خوبی نیز دارند.

    لپ‌تاپ هواوی میت‌بوک X Pro که از پردازنده‌های نسل یازده و ۱۶ گیگابایت رم با فرکانس بالا بهره می‌برد، به همراه گرافیک نه چندان قدرتمند MX250 عرضه شده است.

    نماینده هواوی در راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از نظر باتری از باتری ۶۵ وات ساعتی بهره می‌برد. این باتری در کاربری معمول روزانه و وب گردی با یک بار شارژ بین ۱۱ تا ۱۲ ساعت انرژی دستگاه را تامین می‌کند.

    شارژدهی میت‌بوک X Pro در فعالیت‌های سنگین‌تر نظیر تماشای ویدئو به ۱۰ ساعت می‌رسد و هنگام پردازش‌های بسیار سنگین تا ۹ ساعت کاهش می‌یابد که برای یک مدل در این رنج قیمت عدد معقولی به نظر می‌رسد.

    ۹.لپ تاپ لنوو لژیون ۷

    ption id="attachment_43727" align="alignnone" width="850"]بهترین لپ تاپ از نظر باتری گیمینگ لپ تاپ لنوو legion 7

    سری لژیون لنوو (Lenovo) لاین لپ‌تاپ‌های گیمینگ این برند است که شامل گرافیک مستقل و پردازنده‌های نسل جدید با رم بالا هستند.

    همان طور که پیش‌تر هم گفتیم لپ تاپ‌های گیمینگ به واسطه‌ مصرف بالای کارت گرافیک، عمر باتری چندان بهینه‌ای ندارد. با این حال لپ تاپ لنوو لژیون ۷ با عمر باتری ۸ ساعته چزو کم مصرف‌ترین مدل‌های گیمینگ محسوب می‌شود و رده بهترین لپ تاپ از نظر باتری قرار دارد.

    این لپ تاپ با پردازنده‌ی سری سی RTX 3060 Ti و پردازنده‌های ای‌ام‌دی از جمله گزینه‌های با ارزش خرید بسیار بالاست که در مصرف معمول ۸ ساعت و در هنگام رندر، گیم و پردازش سنگین دستکم تا ۴ ساعت شارژدهی دارد.

    ۱۰. لپ تاپ لنوو ایدیاپد ۳ مدل 15IGL05

    ption id="attachment_43728" align="alignnone" width="850"]بهترین لپ تاپ از نظر باتری بهترین لپ تاپ از نظر باتری در رده اقتصادی

    پیدا کردن بهترین لپ تاپ از نظر باتری بین مدل‌های اقتصادی معمولا دشوار است. تولیدکننده‌‌ها در این رده برای حفظ قیمت تمایلی به هزینه بابت باتری قوی و پردازنده کم مصرف ندارد. با این حال لنوو ایدیاپد ۳ مدل 15IGL05 جزو لپ تاپ های با شارژدهی بالا زیر ده میلیون تومان است.

    این لپ تاپ با پردازنده سلرون و رم ۴ گیگابایت که مناسب فعالیت‌های عمومی و روزمره است، حین کار با نرم‌افزارهای ویرایش اسناد مثل آفیس و وب گردی، بین ۷ تا ۸ ساعت شارژدهی دارد.

    شارژدهی باتری لنوو ایدیاپد ۳ مدل 15IGL05 هنگام تماشای ویدئو تا ۶ ساعت است. در مجموع این عملکرد دستگاه را در رده بهترین لپ تاپ از نظر باتری قرار می‌دهد.

    جمع‌بندی راهنمای خرید بهترین لپ تاپ‌ از نظر باتری

    در این راهنمای خرید ۱۰ مدل از بهترین لپ‌تاپ‌ها با شارژدهی بالا را معرفی کرده‌ایم که شامل گزینه‌های حرفه‌ای با قیمت بالا تا مدل‌های اقتصادی است. در جدول زیر بهترین لپ‌تاپ‌ها را در هر رده کنار هم آورده‌ایم. [table id=874 /] نظر شما درباره‌ی بهترین لپ‌تاپ‌ از نظر باتری چیست؟ کدام یک از دیگر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران، شایستگی قرار گرفتن در این لیست را دارند؟ [see_also]38139[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید