راهنمای مطالعه

    در فهرست ماشین تا ۲۰۰ میلیون ۵ مدل خودرو را معرفی کرده‌ایم که از نظر توان موتور، امکانات، ایمنی و امکانات رفاهی بهترین شرایط را نسبت به دیگر مدل‌ها دارند.

    امروزه با ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان به سراغ بعضی خودروهای کارکرده ایران خودرو و سایپا رفت که هم از لحاظ اقتصادی محصولاتی مناسب برای افراد با بودجه محدود به شمار می‌روند و هم کیفیت سواری و عملکرد فنی آن‌ها برای رفع نیازهای خانوادگی تقریبا متقاعد کننده برآورد می‌شود.

    در این مقاله برای پاسخ به سوال با ۲۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم ۵ مدل را پیش روی شما قرار داده‌ایم تا با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. پیش از این بهترین ماشین تا ۱۰۰ میلیون را هم معرفی کرده بودیم که شامل مدل‌های با امکانات محدودتر می‌شود.

    راهنمای خرید ماشین تا ۲۰۰ میلیون

    ۱. پژو ۲۰۶ هاچبک و صندوقدار

    ماشین تا ۲۰۰ میلیون

    پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۵ یا ۲۰۶ صندوقدار مدل ۹۶ یکی از گزینه‌های مناسب در فهرست ماشین تا ۲۰۰ میلیون تومان هستند که در حال حاضر در بازار خودروهای کارکرده کشور می‌توان آنها را خرید.

    اگر خانواده پرجمعیتی ندارید می‌توانید ۲۰۶ تیپ ۵ هاچبک را با موتور ۱۶ سوپاپ tu5 خریداری کنید. توان فنی کافی ۱۰۵ اسب بخاری و استایل بدنه جوان‌پسند، این خودرو را به یکی از هاچبک‌های مناسب برای جوانان یا خانواده‌های کم‌جمعیت تبدیل می‌کند.

    پژو ۲۰۶ صندوقدار V8 نیز از لحاظ فنی تفاوتی با مدل هاچبک تیپ 5 ندارد اما به دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگتر، خودرو مناسب‌تری برای خانواده‌ها خواهد بود.

    بنابراین پژو ۲۰۶ هاچبک یا صندوقدار به دلایلی مثل توان فنی قابل قبول، موتور شانزده سوپاپ نسبتا کم استهلاک و کم‌سروصدا و کیفیت سواری نسبتا آسایش‌بخش می‌تواند گزینه‌ای مطلوب در محدوده قیمت خودرو تا ۲۰۰ میلیون تومان به شمار رود.

    البته صندلی‌های ردیف دوم این خودرو فضایی نسبتا کوچک و محدود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و از این جهت خودرویی مناسب برای خانواده‌های پرجمعیت نخواهد بود.

    ۲. سمند ال ایکس EF7 مدل ۹۸

    ماشین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون

    در زمان نگارش این متن مشتریان می‌توانند سمند ال ایکس EF7 مدل ۹۸ را با قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کنند. این خودرو به موتور ۱.۷ لیتری ۱۶ سوپاپ EF7 با قدرت ۱۱۵ اسب بخار مجهز شده و در نوع خودش توان فنی مناسبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

    کابین سمند نسبتا جادار است و صندوق عقب ۵۰۰ لیتری آن هم دغدغه‌ای را برای مسافرت‌های خانوادگی باقی نمی‌گذارد. هزینه تعمیرات و قیمت قطعات یدکی موتور EF7 نسبت به دیگر موتورهای داخلی کمی بالاتر است اما با این حال توان فنی مطلوب و عملکرد نسبتا نرمی را از خود به نمایش می‌گذارد.

    اگر یک سدان داخلی نسبتا جادار با توان فنی متقاعدکننده و کیفیت سواری قابل قبول را مد نظر دارید، می‌توانید سمند EF7 مدل ۹۸ را به عنوان بهترین ماشین تا ۲۰۰ میلیون تومان به خانه ببرید.

    ۳. پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۷

    با 200 میلیون چه ماشینی بخریم - پژو 405 slx

    با وجود آنکه بسیاری از مشتریان نسبت به استهلاک پژو ۴۰۵ جی ال ایکس انتقاد دارند، اما مدل اس ال ایکس مجهز به موتور ۱۶ سوپاپ tu5 استهلاک بسیار کمتری را روی دست کاربر می‌گذارد و سروصدای موتور آن نیز بسیار کمتر درون کابین به گوش می‌رسد.

    از اینرو آسایش سواری بیشتری با پژو ۴۰۵ اس ال ایکس نصیب شما خواهد شد. هرچند شتاب این خودرو نسبت به مدل GLX کمتر است اما در مصارف روزمره مشکلی را برای شما پیش نخواهد آورد.

    مواردی مثل کابین جادار و صندوق عقب وسیع ۴۷۰ لیتری، قطعات یدکی در دسترس، بازار دست دوم مناسب و هزینه تعمیرات نه‌چندان بالا از دیگر مزایای پژو ۴۰۵ SLX به شمار می‌روند.

    به همین دلایل توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ماشین تا ۲۰۰ میلیون تومان دارید، حتما روی پژو ۴۰۵ اس ال ایکس مدل ۹۷ حساب ویژه باز کنید.

    [related]41768[/related]

    ۴. برلیانس H230 دنده‌ ای مدل ۹۶

    ption id="attachment_42064" align="aligncenter" width="800"]بهترین ماشین تا ۲۰۰ میلیون برلیانس برلیانس H230

    اگر از خودروهای قدیمی مثل پژو ۲۰۶ و سمند و پژو ۴۰۵ دلزده شده‌اید و یک ماشین با طراحی نسبتا به‌روز و زیباتر نیاز دارید، می‌توانید با حدود ۲۰۰ میلیون تومان به سراغ خرید برلیانس H230 دنده‌ ای بروید.

    این خودرو از یک موتور تقریبا کم استهلاک ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۳ اسب بخار برخوردار است و به عنوان یک سدان اقتصادی با طراحی ظاهری نسبتا زیبا و جدید، گزینه مناسبی برای افراد خاص‌پسند خواهد بود.

    مدل دنده‌ای برلیانس H230 امکانات زیادی ندارد و خدمات پس از فروش آن هم به اندازه خودروهای خانواده پژو و سمند گسترده نیست. اما با این حال قطعات یدکی آن در بازار به نحوی نسبتا راحت یافت می‌شود و از این جهت مشکل چندانی برای مالک برلیانس H230 وجود نخواهد داشت.

    اگر یک سدان جمع‌وجور با ظاهر به‌روز و استهلاک تقریبا پایین نیاز دارید، حتما برلیانس H230 دنده ای مدل ۹۶ را در نظر داشته باشید.

    ۵. کوییک اتوماتیک پلاس

    ption id="attachment_42066" align="aligncenter" width="800"]با ۲۰۰ میلیون چه ماشینی بخریم - کوییک کوییک اتوماتیک پلاس؛ بهترین ماشین تا ۲۰۰ میلیون اتومات

    تمام گزینه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم همگی به جعبه دنده دستی مجهز بودند اما اگر در پی خرید ماشین ۲۰۰ میلیون تومان اتومات هستید؛ در این صورت یکی از گزینه‌های مناسب با مدل ساخت نسبتا بالا، کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۹۸ خواهد بود.

    این خودرو به موتور ۸۷ اسب بخاری و گیربکس CVT مجهز است و لذت سواری با یک ماشین اتوماتیک را برای شما فراهم می‌کند. موتور آن از لحاظ ساختاری تفاوت زیادی با خانواده تیبا و ساینا ندارد، بنابراین قطعات آن با قیمت نسبتا ارزان در بازار موجود است و تعمیراتش چندان پرهزینه نیست.

    از لحاظ آپشن هم کوییک اتوماتیک پلاس وضعیت بهتری در مقایسه با سایر گزینه‌ها دارد و تجهیزات نسبتا به‌روزی مثل نمایشگر لمسی ۷ اینچی، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید، دوربین و سنسور عقب در لیست آپشن‌های آن موجود است که مطمئنا رفاه بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان خواهند آورد.

    کوییک اتوماتیک پلاس یک هاچبک خوش آپشن مجهز به جعبه دنده اتومات برای خانواده‌های کوچک یا مشتریان جوان است.

    جمع‌بندی بهترین ماشین تا ۲۰۰ میلیون

    علاوه بر مدل‌های معرفی شده در فهرست بهترین ماشین تا ۲۰۰ میلیون می‌توان به سراغ خودروهایی مثل تندر ۹۰ E2، سمند سورن مدل ۹۶، دنا معمولی مدل ۹۳، رانا ال ایکس مدل ۹۸ و زانتیا ۱۸۰۰ مدل ۸۶ نیز رفت اما بیشتر آنها مدل ساخت نسبتا پایینی دارند و احتمالا از جنبه تعمیرات و نگهداری، استهلاک بیشتری روی دست مالک خواهند گذاشت. رانا ال ایکس هم که با مدل ۹۸ در این میان حضور دارد، اگرچه گزینه‌ای مناسب با مدل ساخت بالا به حساب می‌آید اما کیفیت ساخت آن نسبت به ۲۰۶ پایین‌تر است و هنوز هم بسیاری از مشتریان خودروی فرانسوی را به رانا با کیفیت کابین پایین‌تر ترجیح می‌دهند. با این حال قیمت پایین‌تر رانا و مشابهت ساختاری و فنی این خودرو با پژو ۲۰۶ باعث شده که رفته رفته مشتریان بیشتری به سراغ این محصول داخلی نیز بروند؛ بنابراین می‌توانید این مدل را هم به عنوان ماشین تا ۲۰۰ میلیون مناسب در نظر داشته باشید. [see_also]29326[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید