لیفت مژه چیست و انجام آن در خانه؛ نکات مهم، آموزش و مراحل آن

لیفت مژه چیست و انجام آن در خانه؛ نکات مهم، آموزش و مراحل آن
راهنمای مطالعه

    امروزه زیبایی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های زندگی خانم‌ها و آقایان در همه‌ی سنین است. در عصر حاضر، عباراتی همچون لیفت مژه (eyelash lift) و لمینت مژه (eyelash lamination) را تقریبا همه‌ی ما شنیده‌ایم. یکی از معیارها و ملاک‌های زیبایی، چشم‌ها و به خصوص مژه‌ها هستند. از گذشته‌های دور، مژه‌های پرپشت، بلند، فر و ضخیم نشان‌دهنده‌ی زیبایی بودند. خیلی از خانم‌ها را می‌بینیم که با ابزار و وسایل آرایشی همچون ریمل و مژه فر کن، به زیباسازی مژه‌های خود می‌پردازند.

    این روزها بیشتر خانم‌ها تمایل دارند به طور طبیعی زیبا به نظر برسند و از این رو، صنعت مد و زیبایی راه‌های متنوع و بسیاری را برای زیبایی طبیعی ارائه می‌دهد. در ابتدا باید بدانید که اولویت‌های شما برای انتخاب بهترین روش در زیباتر کردن مژه‌ها کدامند. اگر می‌خواهید از روشی نیمه دائمی و پایدارتر بهره ببرید، روش‌های موقتی ضخیم و پرپشت نشان دادن مژه، همچون ریمل و مژه‌ی مصنوعی، مناسب شما نیستند.

    همچنین اگر نمی‌خواهید زیر بار روشی نسبتا تهاجمی بروید، اکستنشن مژه نیز انتخاب خوبی نیست. اکستنشن و کاشت مژه، اضافه و وصل کردن مژه‌های مصنوعی به مژه‌های طبیعی شماست. این روش تا زمانی که مژه‌های ما بلند شوند، می‌تواند به زیبایی چهره‌ی شما بیفزاید، اما بعد از رشد مژه نیازمند ترمیم است.

    لیفت و لمینت مژه چیست؟

    روش دیگری وجود دارد که از تهاجم کمتری برخوردار است و در آن مژه‌های شما برای مدت طولانی‌تری ضخیم خواهند شد. این روش لیفت مژه است. لیفت مژه به پرپشت کردن، پررنگ‌تر کردن، فر و حجیم‌تر کردن مژه‌های شما گفته می‌شود که در آن مژه‌ای به مژه‌های شما افزوده نمی‌شود. این روش را می‌توانید در آرایشگاه‌ها و یا حتی در خانه انجام دهید. هرچند که توصیه می‌شود این کار توسط یک متخصص ماهر انجام شود، اما انجام آن در خانه نیز بلامانع است.

    لمینت مژه از دیگر روش‌های زیباتر کردن مژه‌هاست که به وسیله‌ی آن مژه‌ها ضخیم، پررنگ، بلند و فر به نظر می‌رسند. لیفت و لمینت مژه برای دو تا سه ماه مژه‌های شما را جذاب و گیرا نشان می‌دهند و نیازی به ترمیم ندارد.

    لمینت مژه یک روش نوین برای بلندتر کردن و حالت دادن به مژه است. درواقع لمینت مژه روشی شبیه ریمل زدن است با این تفاوت که این روش برای چند ماه دوام دارد و شما احتیاج به ریمل زدن نخواهید داشت. این روش باعث ضخیم‌تر شدن مژه شما می‌شود و چشم‌هایتان را برجسته تر و پررنگ تر جلوه می‌دهد. در این روش از محصولات و مواد خاصی برای تقویت و ضخیم کردن مژه‌ها استفاده می‌شود.

    برای مطالعه بیشتر در مورد لمینت مژه به مجله سلامت دکترتو مراجعه کنید.

    اگر می‌خواهید بدون دردسر، به سرعت و به زیبایی مژه‌های خود را لیفت کنید، با ما همراه باشید.

    تفاوت لیفت و لمینت مژه

    لیفت مژه و لمینت مژه، هر دو از تکنیک‌های جدید زیبایی هستند که در آن‌ها مژه‌ها فر، بلند و پر به نظر می‌رسند. این دو روش تنها یک تفاوت با یکدیگر دارند. نوع موادی که در فرایند لیفت و لمینت کردن مژه استفاده می‌شود با یکدیگر متفاوت است. موادی که در لیفت استفاده می‌شود از ضرر کمتری برخوردار است و می‌توان در زمان بارداری و شیردهی نیز از آن استفاده کرد. هرچند این کار توصیه نمی‌شود.

    معایب و مزایای لیفت مژه

    مزایا

    1. مژه‌ها را بلند، فر و ضخیم می‌کند.
    2. از اکستنشن کم خطرتر و کم هزینه‌تر است.
    3. مراقبت‌های آن کم است.
    4. مژه‌های کوتاه را بلند نشان می‌دهد.
    5. آسیب کمی به مژه‌ها وارد می‌کند.
    6. معایب

      1. ممکن است دچار عفونت چشم شوید.
      2. ممکن است به مواد لیفت آلرژی داشته باشید.
      3. در شیردهی و بارداری ممنوع است.
      4. دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد.
      5. مراحل و آموزش لیفت مژه در خانه

        کارایی لیفت مژه برای شما در فر کردن، ضخیم کردن و پر رنگ کردن مژه است و یک فرایند بسیار آسان است که در آرایشگاه ها و همچنین در خانه میتوانید استفاده کنید.

        در این مطلب از مجله سلامت دکترتو میتوانید در مورد لیفت مژه بیشتر بخوانید.

        لیفت مژه را معمولا در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی انجام می‌دهند. اما آیا می‌توان این کار را در خانه انجام داد؟ پاسخ مثبت است. لیفت مژه در خانه امکان پذیر است و با دستورالعمل قدم به قدمی که در ادامه برای شما مهیا کرده‌ایم، می‌توانید این کار با به خوبی و با نهایت دقت انجام دهید. توجه داشته باشید که احتمال شکست روش در خانه بیشتر از سالن‌های زیبایی است. اما لذتی که در انجام این فرایند توسط خود فرد وجود دارد، قابل توجه است.

        برای این که مژه‌های خود را به درستی لیفت کنید، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید؛

        ۱. پاک کردن مژه ها

        یک ماده‌ی پاک کننده در کیت لیفت مژه‌ای که خریداری می‌کنید، وجود دارد. از این ماده‌ی پاک‌کننده‌ی بدون روغن برای شستن و زدودن آلودگی و چربی از مژه‌های خود استفاده کنید. یک پنبه‌ی کوچک را به پاک کننده آغشته کنید و آن را به مژه‌های خود بکشید. پلک خود را نیز باید پاک کنید تا مطمئن شوید تمام چشم شما خشک است و هیچ جای آن آلودگی ندارد. بد نیست یک عکس برای مقایسه‌ی بعد از لیفت از مژگان خود بگیرید.

        چرا باید مژه‌های خود را پاک کنیم؟

        در صورتی که مژه‌های شما چرب باشند، ماده‌ی فر کننده و ضخیم کننده به مژه‌ها نخواهد چسبید و فرایند مختل خواهد شد.

        ۲. محافظت از مژه‌های پایینی

        برای این که مژه‌های پایینی شما آلوده نشوند و مواد لیفت به آن‌ها اصابت نکند، از یک پد سیلیکونی برای محافظت از آن‌ها استفاده می‌شود.

        ۳. سیلیکون چسبی

        یک سیلیکون چسبی برجسته در کیت وجود دارد که باید آن را در پشت مژه‌ها و روی پلک بالایی قرار دهید. سپس مژه‌ها بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند. مژه‌ها را بر روی این سیلیون چسبی شانه بزنید و مرتب بچسبانید.

        ۴. مواد لیفت

        مواد لیفت در دو مرحله به مژه‌ها آغشته می‌شود. در مرحله‌ی اول، اولین ماده را با براش‌های مخصوص تعبیه شده در کیت، بر روی مژه‌ها بمالید. همه جی مژه‌ها را آغشته کنید. 12 تا 15 دقیقه به مواد لیفت فرصت دهید تا عمل کنند. این زمان بستگی به ضخامت مژه‌های شما دارد. اگر مژه‌های شما ضخیم است، باید زمان بیشتری را صبر کنید. بیشتر از 15 دقیقه نباید این ماده بر روی مژه‌ها باقی بماند.

        سپس ماده‌ی اول را با یک پد پاک‌کننده پاک کنید و مژه‌ها را آماده‌ی آغشته شدن به ماده‌ی دوم کنید. مژه‌ها را حین پاک شدن لمس نکنید. بعد از پاک شدن، ماده‌ی فیکس کننده را که در مرحله‌ی دوم باید روی مژه‌ها باشد را به آن‌ها آغشته کنید. این ماده 8 تا 10 دقیقه باید روی مژه‌ها قرار بگیرد تا حالت فر و صخیم و پرپشت مژه ها فیکس شود.

        مواد لیفت مژه

        موادی که برای لیفت مژه استفاده می‌شوند عبارت‌اند از؛

        • ماده‌ی شستشو دهنده‌ی مژه و چشم که با استفاده از پد برای پاکسازی مژه استفاده می‌شود.
        • یک پد محافظ برای مژه‌های پایینی و یک سیلیکون چسبی برای مژه‌های بالایی که سطحی برای براش کردن مژه‌ها فراهم کند.
        • چسب
        • مواد کراتینه‌ی دو مرحله، که صورتی و آبی هستند.
        • براش و میله‌ی جدا‌کننده‌ی مژه

        ۵. پاک کردن مژه‌ها

        مژه‌ها را از مواد باقیمانده پاک کنید. بعد از اطمینان حاصل کردن از پاک شدن مژه‌ها، سیلیکون چسبی و پد را از روی صورت خود بردارید.

        نکات مهم لیفت مژه در خانه

        • به هیچ عنوان اجازه ندهید که مواد لیفت مژه بیشتر از ۱۵ دقیقه بر روی مژه‌ی شما قرار بگیرد. اگر مژه‌های شما نازک باشند، ۱۰ دقیقه کافی است. در صورتی که مژه‌های شما ضخیم باشند، ۱۲ تا ۱۵ دقیقه کافی است.
        • به دستورالعمل داخل کیت توجه کنید. تمامی قدم‌ها را رعایت کنید.
        • مژه‌ها را به خوبی روس سیلیکون چسبی براش و جدا کنید.

        لیفت مژه با صابون در خانه

        صابون! شاید شنیدن این نام در کنار لیفت مژه برای شما باورپذیر نباشد. اما می‌توان با استفاده از براش و صابون (گلیسیرین)، مژه‌های خود را در خانه لیفت کنید. در ابتدا مژه‌ها و چشم خود را به خوبی بشویید. چشم‌ها و مژه‌ها باید عاری از هرگونه چربی و آلودگی باشد.

        سیلیکون چسبی را بر روی پلک بالایی خود قرار دهید و مژه‌ها را بر روی آن شانه کنید. یک براش نازک بردارید. می‌توانید از فرچه‌ی ریمل نیز استفاده کنید. براش را اندکی مرطوب کنید. اگر زیاد آن را خیس کنید، صابون زیادی رقیق می‌شود و عمل نمی‌کند. براش را بر روی صابون بکشید. با این لمس، صابون باید اندکی کف کند. براش را بر مژه‌های خود بکشید و آن‌ها را به سمت بالا شانه کنید. مژه‌ها به سمت بالا کشیده خواهند شد و باقی خواهند ماند. صبر کنید تا مژه‌ها کامل خشک شوند.

        سخن آخر

        کارایی لیفت مژه برای شما در فر کردن، ضخیم کردن و پر رنگ کردن مژه است و یک فرایند بسیار آسان است که در آرایشگاه‌ها و همچنین در خانه میتوانید استفاده کنید. و در این صورت موادی را روی مژه های شما میزنند که باعث زیبایی در مژه های شما میشود و همچنین لیفت مژه با لمنیت و کاشت و اکستنشن مژه متفاوت است و در این مقاله سعی شد تا به صورت کلی در مورد تمام موضوعات با محوریت لیفت مژه صحبت شود.

        تهیه شده در: درجه
        {{totalCount}} دیدگاه‌
        {{name.error}}
        {{email.error}}
        {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
        {{commentMessage.error}}

        ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید