نکاتی که پیش از خرید فن هیتر باید بدانید

نکاتی که پیش از خرید فن هیتر باید بدانید
راهنمای مطالعه

    خرید فن هیتر نیازمند اطلاع از نکات مهمی در مورد نوع وسیله، سوخت مصرفی، ظرفیت گرمایشی و موارد دیگری است که در این راهنمای خرید هیتر فن دار به آن پرداخته‌ایم.

    فن هیتر چیست؟

    خرید فن هیتر

    فن هیتر یا هیتر فن دار نوعی وسیله گرمایشی بسیار کاربردی است که بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از روش‌های دیگر فضای مدنظرتان را گرم می‌کند.

    ازآنجاکه فن هیتر در اندازه‌ها، شکل‌ها و قیمت‌های متفاوت در بازار موجود است و هر یک ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، بهتر است قبل از خرید فن هیتر این راهنمای خرید هیتر فن دار را بخوانید و نکات گفته‌شده را به خاطر بسپارید. از برندهای معتبر بازار می‌توان به بخاری برقی پارس خزر و بخاری برقی آراسته اشاره کرد.

    نکاتی که باید قبل از خرید فن هیتر بدانید

    هنگامی که می‌خواهید فن هیتر بخرید، ابتدا باید به این دو پرسش اساسی پاسخ دهید:

    ۱. آیا این فن هیتر به‌اندازه کافی محیط را گرم می‌کند؟

    ۲. هزینه عملیاتی آن چقدر خواهد بود؟ (یعنی چقدر برق یا گاز مصرف می‌کند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها چقدر است).

    برای اینکه به پاسخ دقیقی برای این پرسش‌ها برسیم، ۶ نکته اصلی را که برای خرید فن هیتر کارآمد، بهینه، قابل‌حمل و مقرون‌به‌صرفه ضروری است، در نظر می‌گیریم.

    ۱. نوع فن هیتر از نظر فناوری گرمایشی

    خرید هیتر فن دار - نوع فن هیتر

    اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید قبل از خرید فن هیتر در نظر بگیرید، نوع آن است. باید بررسی کنید که فن هیتر انتخابی برای فضای اتاق شما مناسب هست یا نه. با اینکه فن هیتر انواع مختلفی دارد، اساسا سه نوع فناوری گرمایشی در آنها به کار می‌رود:

    • همرفتی یا کانوکتور
    • تابشی
    • میکا ترمیک

    به‌طورکلی فن هیتر با کمک یک فن داخلی جریان هوای گرم را به المنت‌های گرمایشی می‌دمد و به این روش فضا را گرم می‌کند، بااین‌حال در هر یک از مدل‌هایی که گفتیم ویژگی خاص خودش را دارد:

    فن‌هیترهای همرفتی گرما را به‌طور یکنواخت در کل فضای اتاق توزیع می‌کنند.

    مدل‌های تابشی، گرما را به‌سرعت در فضاهای کوچک‌تر پخش می‌کنند.

    نوع دیگری از فن هیترها هستند که از فناوری میکا ترمیک استفاده می‌کنند. این هیترها همزمان هر دو عملکرد همرفتی و تابشی را دارند.

    بنابراین انتخاب نوع مناسب فن هیتر برای اطمینان از عملکرد مؤثر آن ضروری است.

    ۲. نوع فن هیتر از نظر سوخت مصرفی

    مثل هر لوازم برقی دیگری یکی از عوامل مهم در خرید فن هیتر نوع سوخت مصرفی آنهاست. از این نظر دو مدل فن هیتر داریم:

    • فن هیتر برقی
    • فن هیتر گازی

    همان طور که از نام‌شان پیداست، هیتر برقی فن دار از برق شهری و مدل‌های گازی از گاز شهری استفاده می‌کنند. بسته به محیط زندگی‌تان و امکاناتی که از نظر برق یا گاز دارید می‌توانید هر کدام از آنها را که برایتان مناسب‌تر است انتخاب کنید. البته به ترجیح شخصی هم بستگی دارد که کدام یک برایتان مطلوب‌تر است.

    ۳. ظرفیت گرمایشی فن هیتر

    خرید فن هیتر - ظرفیت گرمایشی فن هیتر

    چیزی که هنگام خرید فن هیتر هرگز نباید فراموش کنید، اندازه اتاق یا فضایی است که با فن هیتر گرمای آن را تأمین می‌کنید.

    ظرفیت گرمایشی فن هیتر همان درجه‌بندی وات آن است. توان فن هیترهای برقی از ۵۰۰ وات تا ۳۰۰۰ وات متغیر است و هرچه بیشتر باشد، فضای بزرگ‌تری را گرم خواهد کرد.

    معمولا فن هیتر از ۱۰۰ وات توان برای گرم‌کردن هر متر مربع از فضا استفاده می‌کند. بنابراین یک فن هیتر ۱۵۰۰ واتی می‌تواند اتاقی ۱۵ متر مربعی را پوشش دهد.

    ۴. فن هیتر ایستاده یا دیواری

    خرید فن هیتر انواع فن هیتر

    فن هیتر مثل کولر گازی در مدل‌های رومیزی یا قابل حمل، دیواری و ایستاده به فروش می‌رسد. اگر قصد جابجایی مداوم وسیله را دارید، بهتر است فن هیتر قابل حمل بخرید اما اگر آنرا برای نصب مداوم در فضایی خاص در نظر دارید، می‌توانید مدل دیواری یا ایستاده تهیه کنید.

    به یاد داشته باشید که فن هیترهای قابل‌حمل بعید است فضاهایی بیشتر از اندازه متوسط را کاملا پوشش دهند. بنابراین اگر برای فضاهای بزرگ می‌خواهید از آن استفاده کنید، بهتر است به‌فکر خرید فن هیتر ایستاده باشید.

    [related]18[/related]

    ۵. میزان بهره‌وری انرژی

    اگر از آن دسته افرادی هستید که صرفه‌جویی در مصرف انرژی برایتان مهم است و تمایل دارید هزینه‌های گرمایشی را کاهش دهید، بهتر است قبل از خرید فن هیتر، کارایی چند مدل را با هم مقایسه کنید.

    اگر محصول مناسبی را انتخاب کرده باشید، قبض برق یا گاز منزل یا محیط کارتان سربه‌فلک نخواهد کشید. به این منظور، برخی از قابلیت‌های مهم را در فن هیتر انتخابی‌تان بررسی کنید:

    • حتما حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را داشته باشد
    • تایمرهای قابل‌برنامه‌ریزی داشته باشد
    • ترموستات قابل‌تنظیم در آن تعبیه شده باشد

    این قابلیت‌ها مصرف سوخت را به حداقل می‌رسانند و به این ترتیب فن هیتری اقتصادی خواهید داشت.

    ۶. ویژگی‌های ایمنی

    دور خرید فن هیتر هایی که ویژگی‌های ایمنی در آنها رعایت نشده، خط بکشید، چون ممکن است سبب آتش‌سوزی شوند. تولیدکنندگان برتر فن هیتر به‌منظور کاهش خطرات احتمالی، از فناوری‌های به‌روز و ویژگی‌هایی مانند سطوح سرد برای لمس استفاده می‌کنند.

    برخی از مدل‌ها قابلیت خاموش‌شدن خودکار دارند به این صورت که در صورت واژگونی احتمالی فن هیتر، بلافاصله کلید داخلی آن فعال شده و جریان برق را قطع می‌کند.

    برخی دیگر این قابلیت دارند که وقتی المنت‌های داخلی یا سایر قطعات هیتر به دمای ناایمن برسند و بیش‌ازحد داغ شوند، هیتر خودبه‌خود خاموش می‌شود. بنابراین بسیار مهم است که ویژگی‌های ایمنی را حین خرید فن هیتر انتخابی‌تان بررسی کنید.

    از پرفروش‌ترین برندهای فن هیتر که محصولات ایمنی را تولید می‌کنند باید به پارس خزر، انرژی، تک الکتریک، برفاب و دلونگی اشاره کرد.

    ۷. میزان صدا فن هیتر

    مانند همه وسایل خانگی فن هیترها هم موقع کار کردن کمی صدا تولید می‌کنند. برخی از مدل‌ها در مقایسه با برخی دیگر نویز بیشتری دارند.

    برای مثال مدل‌های تابشی کمترین صدا و مدل‌های فن‌دار ساده بیشترین صدا را تولید می‌کنند. اگر به صداها حساس هستید، مخصوصا در اتاق خواب یا محیط اداری، سراغ خرید فن هیتر بی صدا بروید.

    ۸ .قابلیت‌های فن هیتر

    خرید فن هیتر - فن هیتر با ریموت کنترل

    فن هیترهای برقی، معمولا ویژگی‌های قدرتمندتری نسبت به سایر هیترها دارند. اگر می‌خواهید مدل برقی بخرید، به این ویژگی‌های اختصاصی دقت کنید:

    • کلید روشن/ خاموش؛
    • حالت‌های انتخابی بین بالا/ متوسط/ پایین؛
    • کنترل ترموستات که دما را تنظیم می‌کند. ترموستات بسیار مهم است و اجازه نمی‌دهد دستگاه بیش‌ازحد داغ شود؛
    • تایمر که با کمک آن بتوانید فن هیتر را روی زمان مشخصی تنظیم کنید و بعد از آن به‌طور خودکار خاموش شود؛
    • کنترل سرعت چرخش فن.

    برخی از انواع پیشرفته آن ریموت کنترل دارند که به شما اجازه می‌دهد از راه دور آن را تنظیم کنید.

    جمع بندی راهنمای خرید فن هیتر

    توان فن هیترهای برقی از ۵۰۰ وات تا ۳۰۰۰ وات متغیر است که کمترین وات برای فضاهای کوچک و بیشتری برای گرم‌کردن فضاهای با اندازه متوسط مناسب است. البته هرچه وات بالاتر باشد، مصرف انرژی آن هم بیشتر خواهد بود. یعنی قبض برق بیشتری خواهید پرداخت، در هنگام خرید فن هیتر حواستان به این موضوع باشد. به‌نظر شما هنگام خرید فن هیتر چه نکات دیگری مهم است که ما آن را از قلم انداخته‌ایم؟ [see_also]28660[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید