بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر

بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس؛ مزایا، معایب و گوشی‌های جایگزین بهتر
راهنمای مطالعه

    بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس نشان می‌دهد این دو گوشی میان‌رده شیائومی با پردازنده میانرده و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی چه حرف‌هایی برای گفتن دارند.

    شیائومی را اکثرا به خاطر محصولات مقرون به صرفه و صد البته با کیفیتش می‌شناسیم. برندی چینی که هر چه جلوتر می‌رویم، دایره‌ محصولاتش بزرگتر و کیفیت ‌آنها چشم‌گیرتر می‌شود. این قضیه در گوشی‌های هوشمند این شرکت کاملا به چشم می‌خورد.

    اگر صحبت را در مورد برند شیائومی کوتاه کنیم، می‌رسیم به دو محصول تازه نفس و وسوسه‌کننده‌اش به نام‌های ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس. دو گوشی میان‌رده از خانواده ردمی نوت، با ویژگی‌های چشمگیر که مرز گوشی‌های میان‌رده را طی می‌کند.

    در ادامه همراه درجه باشید تا با بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس، از نقاط قوت و ضعف این میان‌رده‌‌ها برای شما بگوییم. نسخه جدید این گوشی روانه بازار شده که در برسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G به آن پرداخته‌ایم.

    مشخصات عمومی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس

    ption id="attachment_44990" align="aligncenter" width="750"]شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

    ردمی نوت ۱۱ پرو  اواخر سال ۱۴۰۰ در دو نسخه 4G و 5G روانه بازار شد که بجز پردازنده و یک سنسور دوربین نه چندان کاربردی تفاوتی با هم ندارد. ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس نیز همان زمان توسط شیائومی عرضه شد.

    [bs-quote quote="تنها فرق مدل‌های پرو پلاس و پرو ظرفیت باتری و سرعت شارژ است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بجز پردازنده، ظرفیت باتری و توان شارژ فرقی بین این دو گوشی وجود ندارد. البته اگر ۳ گرم سبک‌تر بودن نوت ۱۱ پرو هم جزو تفاوت‌ها حساب می‌شود، این را هم اضافه کنید.

    هر دو گوشی در مدل‌های ۶ و ۸ گیگابایت حافظه‌ رم به بازار عرضه‌ شده‌اند.

    در زمان بررسی ردمی‌ نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس، هر دو به سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 مجهزند و در آینده نیز پشتیبانی خواهند شد.

    ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس در محدوده قیمت ۱۱ میلیون تومان با گوشی‌های زیر رقابت می‌کند:

    برند دستگاهشیائومیشیائومی
    مدل دستگاهردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    تاریخ عرضه۱۰ آبان۱۰ آبان
    وضعیت موجودی در ایرانموجود با گارانتیموجود با گارانتی
    سیستم‌عامل در زمان بررسیAndroid 11 - MIUI 12.5Android 11 - MIUI 12.5
    فناوری شبکه ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5GGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G

    طراحی و کیفیت ساخت؛ جذاب مثل نسل قبل

    شیائومی در طراحی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس ریسک نکرده و با گوشی‌هایی تقریبا مشابه نسل قبل از نظر ظاهر رو‌به‌رو هستید.  وزن این دو گوشی مناسب است و به خاطر ارگونومی مناسب، به راحتی در یک دست جا می‌شوند.

    برآمدگی ماژول دوربین زیاد نیست و قاب مستطیلی تیره‌ آن در کنار چینش منظم و مناسب سنسورها، چهره‌ای مطلوب و مرتبی به ظاهر گوشی‌ها داده است.

    [bs-quote quote="گوشی‌ها با وجود طراحی جذاب و خوش دست‌ بودن در برابر آب مقاوم نیستند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    بدنه‌ گوشی‌ها در قسمت پشت از جنس شیشه مات است که اثر انگشت چندانی را روی آن نمی‌ماند.

    بخش جلو کاملا با شیشه‌ مجهز به گوریلا گلس ۵ پوشانده شده و لبه‌های گوشی از جنس پلاستیک مرغوب است. لبه‌های گوشی‌ها کاملا تخت هستند و خمیدگی حاشیه‌های بدنه، ما را یاد طراحی آیفون‌های اپل می‌اندازد.

    شیائومی، گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس را در رنگ‌های متفاوت و زیبایی نیز عرضه کرده است. سه رنگ سبز، ارغوانی و مات مشکی، بین هر دو گوشی مشترک است و یک نسخه آبی نیز برای نوت ۱۱ پرو در دسترس قرار گرفته است.

    دیگر نکته مهم در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس این است که شیائومی اشاره‌ای به مقاوم بودن گوشی‌ها در برابر آب و گرد و غبار نکرده و ظاهرا فاقد استاندارد IP53 هستند.

    گوشی‌های با رنج مشابه که قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارند:
    • گلکسی A52s 5G با تاییدیه IP67
    • گلکسی S20 FE 5G یا با تاییدیه IP68
    • شیائومی پوکو F3 با تاییدیه IP53
    • شیائومی با تاییدیه IP53

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    ابعاد (میلیمتر)۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱۱۶۳.۷ در ۷۶.۲ در ۸.۳
    وزن (گرم)۲۰۷۲۰۴
    لایه محافظگوریلا گلس ۵گوریلا گلس ۵

    نمایشگر؛ سریع و باکیفیت

    شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

    هر دو گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس از صفحه نمایش سوپر امولد ۶.۶۷ اینچی بزرگ استفاده می‌کنند که از نرخ نوسازی تطبیقی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. رفرش ریت تطبیقی باعث می‌شود تا حین اجرای اپ‌ها بسته به نوع محتوا نرخ نوسازی‌ تصویر از ۶۰ تا ۱۲۰ هرتز متغیر باشد. این امر به صرفه جویی در مصرف باتری هم کمک می‌کند.

    در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس نمایشگر از کیفیت رنگ و شفافیت بسیار خوبی برخوردار است. رزولوشن نمایشگرها ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ است. پشتیبانی از فناوری HDR10 و همچنین فناوری DCI-P3 باعث شده تا رنگ‌ها به مراتب زنده‌تر و واقعی‌تر از همیشه به نمایش در بیایند.

    یک مزیت بسیار خوب نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیتی است. این میزان روشنایی باعث می‌شود تا شما زیر نور مستقیم آفتاب و روشنایی زیاد، به راحتی محتوای صفحه را دیده و به مشکل نخورید.

    نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس از هر نظر عالی است. گزینه‌های هم‌قیمت مناسب با نمایشگر مشابه:
    • سامسونگ Galaxy S20 FE
    • سامسونگ گلکسی A52s 5G 
    • شیائومی 11T

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    ابعاد (اینچ)۶.۶۷۶.۶۷
    نوع پنلSuper AMOLEDSuper AMOLED
    رزولوشن (پیکسل)۱۰۸۰ در ۲۴۰۰۱۰۸۰ در ۲۴۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰۱۲۰
    حداکثر روشنایی (نیت)۱۲۰۰۱۲۰۰

    دوربین؛ در حد متوسط

    اولین چیزی که در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس به چشم می‌آید، ماژول دوربین‌ سه‌گانه است. از طراحی چیدمان و جاگیری مناسب دوربین‌ها که گفتیم، اما دقیقا با چه چیزی طرف هستیم؟

    • دوربین واید ۱۰۸ مگاپیکسلی
    • دوربین تله‌فوتو ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

    کیفیت تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس از نظر غنای رنگی و سطح جزییات تحسین برانگیز است. از نظر نوردهی و سطح کنتراست  هم می‌توان آنرا حتی رقیبی برای گوشی‌های با قیمت بالاتر دانست.

    [bs-quote quote="کیفیت تصاویر دوربین از نظر غنای رنگ و سطح جزییات تحسین برانگیز است" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    با این وجود نایت مود دوربین‌ در شرایط کم‌نور یا تاریک به شکل غیرطبیعی تصویر را روشن می‌کند؛ موردی که در حالت عادی مشاهده نمی‌شود.

    از نظر زوم هم چون خبری از لنز تله مجزا نیست نمی‌توان زیاد روی دوربین حساب باز کرد و کیفیت تصاویر تنها تا بزرگنمایی ۲ برابر مطلوب است.

    در حالت التراواید عملکرد دوربین در سطح بهترین میان‌رده‌ها است. اگر نگاه ریزبینانه‌ای داشته باشیم، نوت ۱۱ پرو پلاس علاقه‌ بیشتری برای روشن‌تر کردن نواحی تاریک در حالت التراواید دارد که میزان نویز را افزایش می‌دهد.

    لنز ماکرو دوربین ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس هیچ چیز عجیب و ویژه‌ای ندارد و در حد یک گوشی میان‌رده، کیفیتی نرمال و نه خارق‌العاده از عکاسی ماکرو به شما ارائه می‌دهد.

    دوربین‌ اصلی در بخش فیلم‌برداری، عملکرد نسبتا معمولی ارائه می‌دهد و حتی یک نقطه ضعف نسبت به نسل قبل هم دارد. به خاطر استفاده از چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰، شاهد استفاده از فناوری لرزشگیر دیجیتال EIS در حالت‌های 4K و 1080 نیستیم.

    [related]44125[/related]

    دوربین نوت ۱۱ پرو پلاس توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را داراست اما نوت ۱۱ معمولی تنها ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت می‌کند.

    هیچ کدام از دوربین‌ها لرزش‌گیر اپتیکال ندارند که عکاسی از صحنه‌های پرتحرک را سخت می‌کند.

    [bs-quote quote="دوربین لرزگشیر اپتیکال ندارد و اگر هنگام راه رفتن فیلم بگیرید، لرزش‌‌ها به چشم می‌آیند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    اگر به حالت التراواید سوییچ کنیم، توانایی ضبط تصویر به صورت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت.

    گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس عملکرد نسبتا خوبی در بخش دوربین سلفی دارند.

    دوربین ۱۶ مگاپیکسلی سلفی این دو گوشی از کیفیت خوبی برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری برخوردار است و می‌توانید روی آن حساب کنید.

    تصاویر دوربین اصلی ردمی نوت ۱۱ پرو (و پرو پلاس) (منبع: Gizmochina) (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو (و پرو پلاس)

    تصاویر دوربین ماکرو شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو (و پرو پلاس)

    اگر دوربین اصلی برایتان اهمیت دارد در همین بازه قیمتی سراغ گوشی‌های زیر بروید:
    • شیائومی Mi 10T Pro با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و عملکرد عالی در بررسی‌ها
    • شیائومی 11T با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
    • گلکسی S20 FE با عملکرد عالی در بررسی‌ها
    • شیائومی ۱۱ لایت 5G NE
    • ردمی نوت ۱۰ پرو با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی (قیمت پایین‌تر و دوربین با کیفیت تقریبا مشابه)

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    دوربین‌ها۱. عریض ۲. فوق عریض ۳. ماکرو ۴. عمق سنج۱. عریض ۲. فوق عریض ۳. ماکرو
    دوربین اصلیسنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر، فوکوس خودکار لیزری، f/1.9)سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر تصویر، فوکوس خودکار لیزری، f/1.9)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1/1.521/1.52
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)سنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض
    تله--
    اندازه سنسور تله--
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)--
    سنسورهای دیگرماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4 عمق سنج ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4
    امتیاز عکاسی DXOmark--
    قابلیت‌هافلاش LED دوگانه، HDRفلاش LED دوگانه، HDR
    فیلم‌برداری1080p@30, 720p@960fps4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, 720p@960fps
    امتیاز ویدیو DXOmark--
    دوربین سلفیسنسور ۱۶ مگاپیکسلی ( f/2.5)سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ( f/2.5)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)--
    امتیاز سلفی DXOmark--
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30/60fps1080p@30/60fps

    عملکرد پردازنده؛ قابل قبول 

    بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از نظر توان پردازنده از توانایی قابل قبول برای انجام امور روزمره و بازی‌های محبوب حکایت دارد.

    پردازنده‌ ۸ هسته‌ای مدیاتک دیمنسیتی ۹۲۰ در نسخه پرو پلاس دارای دو هسته کورتکس A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۶ هسته کورتکس A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز است. این پردازنده دارای هسته‌ گرافیکی Mali-G68 MC4 است که می‌تواند پاسخگوی اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی باشد.

    در سمت دیگر ردمی نوت ۱۱ پرو 4G به تراشه مدیاتک هلیو G96 و نسخه 5G به اسنپدراگون ۶۹۵ مجهز شده‌اند که دومی حدود ۲۰ درصد توان پردازش بالاتری دارد.

    اگر بخواهیم اسنپدراگون ۶۹۵ را با پردازنده نسل قبل یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که عملکرد آن حدود ۱۰ درصد بهتر از  اسنپدراگون 732G است.

    [bs-quote quote="پردازنده اپ‌ها و بازی‌ها را روان اجرا می‌کند اما ضعیف‌تر از برخی رقبای هم قیمت است" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس توسط تست‌های آنتوتو، 3DMark و Geekbench 5 تک هسته‌ و Geekbench 5 چند هسته، ما به ترتیب امتیازات ۴۹۷۳۳۴، ۱۹۵۷ و ۷۴۷ و ۲۲۵۰ را دریافت می‌کنیم که از همه جهات، عملکرد بهتری را نسبت به چیپ اسنپدراگون 732G ارائه می‌دهد

    در تست بازی‌های محبوب PUBG، Genshin Impact نتایج متغیری به دست آمد. در بازی بسیار سنگین Genshin Impact، شاهد نرخ فریم با نوسان بین ۳۰ تا ۴۰ بودیم که نرخ مناسبی برای انجام بازی است و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. با این حال بعضی وقت‌ها شاهد لگ‌هایی در بازی هستیم.

    در بازی PUBG، بازی در بالاترین نرخ فریم خود یعنی ۶۰ فریم بر ثانیه قرار گرفت و با گرافیک روان و نرمال اجرا شد و مشکل خاصی نداشت.

    در مجموع بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو  پلاس حکایت از توانایی بالا برای اجرای بازی‌های سنگین دارند، اما برای رسیدن به نرخ فریم پایدار، نیاز دارید تا کمی تنظیمات گرافیکی را در بازی به صورت دستی تغییر دهید.

    همانطور که در جدول زیر می‌بینید پردازنده ردمی نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس به پای رقبای هم قیمت از جمله دیمنسیتی ۱۱۰۰ و اسنپدراگون ۷۷۸ در می ۱۱ لایت 5G و گلکسی A52S نمی‌رسد.

    گوشی‌هایی در محدوده قیمتی مشابه با قدرت پردازشی بالاتر:
    • شیائومی پوکو F3 (اسنپدراگون ۸۷۰)
    • شیائومی پوکو X3 GT (دیمینسیتی ۱۱۰۰)
    • شیائومی ۱۱ لایت 5G NE (اسنپدراگون 778G)
    • شیائومی 11T (دیمینسیتی ۱۲۰۰)

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=32][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه؛ مناسب و کافی

    همانطور که ابتدای بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و پرو پلاس گفتیم این دو گوشی در دو مدل ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی عرضه شده‌اند.

    به صورت کلی، گزینه‌ ۶ گیگابایت رم برای اجرای بازی‌های متوسط و اپ‌های روزمره کفایت می‌کند اما قصد اگر اجرای بازی‌های به‌روز دارید،‌ حتما به سراغ مدل‌های ۸ گیگابایت رم بروید.

    نکته قابل اشاره در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس این است که هر دو آنها از کارت حافظه‌ جانبی پشتیبانی می‌کنند.

    در صورتی که این گوشی‌ها فاقد اسلات کارت حافظه باشند، یعنی نسخه مخصوص چین هستند و باید از خرید آنها خودداری کنید.

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    درگاه حافظهmicroSDmicroSD
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۶۴/۶, ۱۲۸/۶, ۱۲۶/۸۱۲۸/۶, ۱۲۸/۸, ۲۵۶/۸
    نوع حافظهUFS 2.2UFS 2.2

    باتری و شارژدهی؛ عملکرد درخشان

    شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرومهمترین نکته در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس میزان شارژدهی و توان شارژ فوق‌العاده این گوشی‌هاست که حتی از اغلب پرچمدارها بهتر است.

    [bs-quote quote="شارژر ۱۲۰ وات ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در ۱۶ دقیقه باطری را ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند" style="style-13" align="left"][/bs-quote]

    ردمی نوت ۱۱ پرو از یک باتری ۵۱۶۹ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که شارژر ۶۷ واتی فست‌شارژ همراهی‌اش می‌کند. با توجه به توان بالای شارژر ما فقط به ۴۳ دقیقه زمان برای ۱۰۰ درصد شدن شارژ گوشی نیاز داریم.

    در نقطه مقابل، ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد، اما یک شارژر ۱۲۰ وات فست‌شارژ قدرتمند همراهی‌اش می‌کند. اگر شاژر گوشی شما صفر باشد، به تنها ۵ دقیقه تا ۴۴ درصد، ۱۰ دقیقه تا ۷۶ درصد و فقط ۱۶ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شدن باتری احتیاج دارید!

    در تست‌های انجام شده، به ازای تماشای نیم ساعت ویدیو 1080p‌ یا گشت و گذار ۲۰ دقیقه‌ای در اینستاگرام ۵ درصد و یک ساعت اجرای بازی گرافیکی و سنگین ۲۰ درصد از شارژ گوشی را کم می‌کنند.

    [bs-quote quote="شارژدهی هر دو گوشی عالی است و با استفاده روزمره برای ۲ روز کفایت می‌کند" style="style-13" align="right"][/bs-quote]

    در مجموع، در صورتی که عملکرد نرمالی با گوشی داشته باشید، یک روز کامل و حتی بیشتر می‌توانید روی ردمی نوت ۱۱ پرو یا پرو پلاس حساب کنید.

    اگر به دنبال میزان بیشتری از باتری هستید، گزینه‌ی ردمی نوت ۱۱ پرو با ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت باتری و شارژر ۶۷ واتی فست شارژ،‌ می‌تواند گزینه مناسب شما باشد.

    اما اگر سرعت شارژ برایتان مهم‌تر است ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با شارژ سریع ۱۲۰ واتی انتخاب بهتری است.

    گوشی‌های هم‌رده با ظرفیت باتری بیشتر:
    • گلکسی M62 (۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت)
    • گلکسی M51 (۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت)

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۱۶۹۴۵۰۰
    توان شارژ (وات)۶۷۱۲۰
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)--
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)--
    شارژ سریعدارد (۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه)دارد (۵۰ درصد در ۶ دقیقه)

    امکانات؛ صدا با همکاری JBL!

    هر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از اسپیکرهای استریو نسبتا مناسبی بهره می‌برند. شیائومی ماژول جک ۳.۵ میلی‌متری را در همکاری برند معتبر JBL توسعه داده و سعی کرده بازدهی و کیفیت آن را بالاتر ببرد که تا حدی هم موفق بوده است.

    حسگر اثر انگشت مثل مدل‌های قبلی در لبه‌ سمت راست با کلید پاور یکپارچه شده و از دقت و سرعت بالایی نیز برخوردار است.

    مشخصاتردمی نوت ۱۱ پروردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
    جک ۳.۵ میلی‌متریدارددارد
    سنسورهای دیگرشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگشتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، طیف رنگ
    رنگ‌هاسبز، ارغوانی، مات مشکی، آبیسبز، ارغوانی، مات مشکی
    رادیوخیرخیر
    GPSبله با A-GPS. Up to tri-band: GLONASS (1), BDS (3), GALILEO (2), QZSS (2), NavICبله با A-GPS. Up to tri-band: GLONASS (1), BDS (3), GALILEO (2), QZSS (2), NavIC
    NFCبلهبله
    حسگر‌ امنیتیسنسور اثر انگشت یکپارچه با کلید پاورسنسور اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور
    شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, باند دوگانه ، هات‌اسپاتWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, باند دوگانه ، هات‌اسپات
    USBUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
    بلوتوث5.1، A2DP، LE5.1، A2DP، LE

    نمرات ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس

    از آنجایی که سخت‌افزار هر دو گوشی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس یکی هستند و نتایج تست‌ها هم اختلاف بسیار ناچیزی دارند، نتیجه‌ها را به صورت یک جا می‌گوییم. گوشی‌های مورد بررسی، در بنچمارک چند هسته‌ای گیگ‌بنچ ۵ امتیاز ۲۱۰۵ و در تست‌های آنتوتو ۹ امتیاز مناسب ۵۰۱۲۸۸ را دریافت کرده‌اند.

    هر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان گوشی‌های مقرون به صرفه‌ قدرتمند،‌ به خصوص از لحاظ قدرت باتری و شارژ سریع، گزینه‌های مناسبی باشند. با این حال، برخی ضعف‌هایی که نسبت به نسل گذشته‌ دارند، چیزهایی نیستند که بتوان به راحتی از آنها چشم‌پوشی کرد

    مزایای ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از دید کاربران

    طراحی عالی

    گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۱ پرو از طراحی جذاب و بسیار مناسبی بهره می‌برند. بدنه کاملا شیشه‌ای و خوش‌دست از ردمی نوت ۱۱ پرو جلوه یک گوشی پرچمدار و نه میان‌رده را به نمایش می‌گذارد.

    نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتز

    نمایشگر گوشی‌های ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس را می‌توان به راحتی جزو بهترین نمایشگر‌های گوشی‌های میان‌رده دانست. استفاده از پنل امولد ۱۲۰ هرتز در این گوشی‌ها رضایت کاربران را در پی داشته است.

    باتری فوق العاده

    چی بهتر از یک باتری پرحجم و یک شارژر سریع که هیچ‌وقت شما را بدون برق نگذارند! هر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس هم از باتری‌های پرحجمی بهره می‌برند و هم تکنولوژی شارژ آنها بسیار پیشتاز است. اگر شارژر ۶۷ وات نوت ۱۱ پرو برای شما کافی نیست، به سراغ نوت ۱۱ پرو پلاس با شارژر ۱۲۰ وات بروید که تنها به ۱۶ دقیقه زمان برای رسیدن به ۱۰۰ درصد باتری از نقطه صفر نیازمند است.

    دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

    ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس دارای ماژولی از دوربین‌های قدرتمند است که می‌توانند عکس‌ها و ویدیوهای بسیار باکیفیت و خاصی را برای شما تهیه کنند.

    معایب ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از دید کاربران

    پردازنده معمولی

    پردازنده دیمنسیتی این گوشی نسبت به اسنپدراگون 732G نسل قبل پیشرفتی نسبی داشته اما هنوز هم به پای اسنپدراگون ۸۷۰ پوکو F3، دیمنسیتی ۱۱۰۰ پوکو X3 GT و حتی اسنپدراگون ۷۷۸ گلکسی A52S نمی‌رسد.

    دوربین سلفی متوسط

    دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی عکس‌های متوسطی ثبت می‌کند اما در همین رده قیمتی انتخاب‌های بسیار بهتری مثل گلکسی A52S را داریم که به مراتب کیفیت بهتری دارند.

    جمع‌بندی بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو پلاس

    شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاسهر دو گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان گوشی‌های مقرون به صرفه قدرتمند،‌ به خصوص از لحاظ قدرت باتری و شارژ سریع، گزینه‌های مناسبی باشند. نمایشگر ۱۲۰ هرتز، شارژر قدرتمند به ویژه ۱۲۰ وات در مدل پرو پلاس، دوربین اصلی با کیفیت و البته طراحی شیک، از نقاط قوت ردمی نوت ۱۱ پرو و نوت ۱۱ پرو پلاس هستند. همانطور که در بررسی ردمی نوت ۱۱ پرو گفتیم، شاید تنها نقطه ضعف آنها را پردازنده و دوربین سلفی متوسط باید بدانیم. [see_also]43193[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید