بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی از نظر مزایا و معایب نشان می‌دهد این گوشی با صفحه‌نمایش کم‌نظیر و سخت‌افزار مناسب یک میان‌رده قدرتمند محسوب می‌شود.

    شیائومی هر سال با عرضه خانواده مقرون‌به‌صرفه و نسبتا پرجمعیت ردمی نوت، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. عرضه نسخه‌های گوناگون که مشخصات فنی و حتی ظاهری متفاوتی دارند، اما اصل هویت و شباهت‌های خود را حفظ کرده‌اند، کار را برای انتخاب یک گزینه مناسب راحت‌تر کرده است. ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی (Redmi Note 12 Pro 5G) به عنوان یکی از مدل‌های رده بالای در فهرست بهترین گوشی شیائومی و حتی بهترین گوشی موبایل تا حد زیادی نیازهای شما را برطرف می‌کند. در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی مزایا و معایب این گوشی را محک خواهیم زد.

    بررسی ویدیویی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی

    مشخصات ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

    بررسی ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی

    ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی در آبان ۱۴۰۱ به بازار عرضه شد و از مشخصات فنی نسبتا قدرتمندی استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند دارای صفحه‌نمایش OLED بزرگ با سایز ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. همچنین، این گوشی در دو فضای ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی و سه حافظه رم ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایتی عرضه شده که البته، امکان افزایش حافظه به خاطر عدم وجود اسلات کارت میکرو اس‌دی وجود ندارد.

    ردمی نوت 12 پرو شیائومی به اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 مجهز است که می‌توانید آن را به اندروید ۱۳ ارتقا دهید.

    رقبای ردمی نوت 12 پرو 5G از نظر قیمت:

    [table id=1443 /]

    طراحی شیائومی ردمی نوت 12 پرو؛ خوش‌فرم و زیبا

    ردمی نوت 12 پرو 5G دارای طراحی تقریباً مشابه با ردمی نوت 12 پرو پلاس است که گران‌ترین مدل این سری ردمی به شمار می‌رود. Redmi Note 12 Pro 5G دقیقاً مانند یک گوشی پرچمدار ظاهر می‌شود.

    شاید تنها تفاوت این گوشی در مقایسه با گوشی‌های رده بالا این باشد که پشت آن از شیشه‌ای استاندارد گوریلا گلس ساخته نشده است. به همین دلیل ردمی Note 12 Pro بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. این گوشی دارای رتبه IP53 است به این معنا که می‌تواند از نفوذ ذرات گردوغبار و پاشیده شدن آب جلوگیری کند، البته توجه کنید که این گوشی در عمق زیاد نمی‌تواند دوام بیاورد.

    [bs-quote quote="گوشی با طراحی تخت و یکپارچه، ظاهری زیبا و خوش‌دست دارد" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    در قسمت لبه به‌جای فلز از پلاستیک استفاده شده که یکی از معایب ردمی نوت ۱۲ پرو است و گوشی را کمی لغزنده کرده.

    برای رفع این مشکل و جلوگیری از افتادن گوشی شما می‌توانید از قاب سیلیکونی موجود در جعبه گوشی استفاده کنید.

    همچنین به دلیل پلاستیکی بودن قسمت پشتی گوشی، اثر انگشت به‌راحتی روی آن می‌ماند و باید به‌صورت مرتب آن را تمیز نگه دارید؛ بخصوص در نسخه مشکی، این قضیه بسیار مشهود است.

    البته اگر رنگ سفید طبی یا آبی آسمانی این گوشی را انتخاب کنید، جایی برای نگرانی باقی نمی‌ماند. این دو مدل در نور می‌درخشند تا اینکه انعکاسی از محیط شما را نشان دهند.

    گوشی Redmi Note 12 Pro 5G نسبت به برخی رقبای خود با صفحه‌نمایش بزرگ، بسیار سبک بوده و وزن آن ۱۸۷ گرم است. همچنین حسگر فیزیکی اثر انگشت در دکمه پاور تعبیه شده است و یک پورت USB-C برای شارژ وجود دارد. جک 3.5 میلی‌متری صدا در این دستگاه حفظ شده است به همین دلیل اگر از هدفون‌های سیمی استفاده می‌کنید، دیگر نیازی به آداپتور ندارید.

    رقبای ردمی نوت 12 پرو 5G با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:
    • گلکسی A54 سامسونگ (گواهی IP67 کاملا ضد آب)

    [table id=1418 /]

    بررسی نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 پرو؛ از بی‌نظیرهای بازار!

    بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

    ردمی نوت 12 پرو 5G دارای نمایشگری است که در کمتر گوشی بالا‌رده‌ای می‌توانید پیدا کنید. صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی این گوشی مجهز به پنل OLED از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. با این‌حال، یک تفاوت اصلی در مقایسه با بسیاری از رقبا، تخت بودن کامل صفحه‌نمایش است. اکثر تلفن‌ها نسخه خمیده را انتخاب می‌کنند که باعث می‌شود با کشیده شدن محتوا به لبه‌ها کاربران، تجربه تماشای کمی فراگیرتر را تجربه کنند.

    [bs-quote quote="ردمی نوت 12 پرو 5G یک نمایشگر OLED کم‌نظیر در کلاس خود دارد" style="style-13" align="right" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    بررسی ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی در هر موقعیتی که فکرش را بکنید، از کیفیت بالای صفحه‌نمایش خبر می‌دهد. رنگ‌های غنی و زنده به بازی‌ها، ویدیوها و رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کنند، اما جزئیات زیادی و برخی زوایای دید چشمگیر را حفظ می‌کنند. در قسمت بالایی صفحه‌نمایش دوربین سلفی قرار دارد که می‌توان از آن برای باز کردن قفل با چهره نیز استفاده کرد.

    انتخاب OLED به این معنی است که کنتراست و شادابی هر دو در درجه بالایی هستند، اگرچه می‌توانید با انتخاب رنگ‌بندی متفاوت در تنظیمات، وضوح را کاهش دهید.

    از دیگر قابلیت‌های نمایشگر گوشی Redmi Note 12 Pro 5G، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است که می‌تواند به‌صورت دستی فعال شود یا بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌توانید به طور خودکار بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تنظیم کنید. حالت خودکار به حفظ عمر باتری کمک و درعین‌حال لطافت و وضوحی را که از صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا به دست می‌آورید، حفظ می‌کند.

    حداکثر روشنایی ۹۰۰ نیت است و تقریباً در همه شرایط نوری می‌توانید به‌راحتی از گوشی خود استفاده کنید، به‌خصوص اگر با Sunlight Mode که روشنایی خودکار را خاموش می‌کنید.

    نمایشگر شیائومی ردمی نوت 12 پرو از هر نظر عالی است. رقبای هم‌قیمت با نمایشگر مشابه:
    • گلکسی A54 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    • شیائومی پوکو F4 GT با نمایشگر آمولد ۱۲۰ هرتزی

    [table id=1444 /]

    بررسی دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی؛ استاندارد در همه شرایط

    بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 12 پرو

    بررسی ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی نشان می‌دهد که دوربین چهارگانه با نسل قبلی، یعنی ردمی نوت 11 پرو، تفاوت‌ قابل‌ملاحظه‌ای دارد:

    • دوربین عریض اصلی ۵۰ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی

    بررسی لنز اصلی

    دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی به طور معمول عالی نیست، اما می‌توانید عکس‌های واقعاً فوق‌العاده‌ای ثبت کنید. این امر به‌ویژه هنگام گرفتن عکس‌های منظره آشکار می‌شود، جایی که سطح قابل‌توجهی از جزئیات و محدوده دینامیکی عالی را دریافت می‌کنید. بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G پس از پردازش می‌تواند گاهی رنگ‌ها را بیش از حد اشباع کند، اما عکس‌ها عمدتا واقعی هستند.

    [bs-quote quote="عملکرد دوربین اصلی در همه شرایط نوری استاندارد و قابل قبول است" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    نوردهی یک مشکل رایج در دوربین‌های گوشی‌های میان‌رده است، اما ۱۲ پرو به‌خوبی از پس آن برمی‌آید. به‌طورکلی، می‌تواند سوژه پیش‌زمینه را در معرض نور قرار دهد بدون اینکه پس‌زمینه را نابود کند.

    برای ثبت عکس‌های معماری و عکاسی خیابانی دوربین گوشی ردمی Note 12 Pro 5G یک گزینه عالی است و ثبت یک تصویر خوب بیشتر به میزان نور و کادربندی‌های مختلف بستگی دارد.

    حالت شب دوربین اصلی نیز از پردازش نرم‌افزاری برای روشن‌تر کردن عکس‌ها در نور کم استفاده می‌کند. عکس‌ها در این حالت مصنوعی نیست و اکثر جزئیات کلیدی حفظ می‌شوند.

    دوربین فوق‌عریض و ماکرو

    یکی از معایب ردمی نوت ۱۲ پرو 5G لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی است. میدان دید ۱۲۰ درجه مفید است، اما دقت رنگ، نوردهی و محدوده دینامیکی به طور قابل توجهی بدتر از لنز اصلی هستند.

    مورد دیگر در فهرست معایب ردمی نوت ۱۲ پرو 5G لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است که عملا کارایی خاصی ندارد.

    دوربین سلفی

    دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر زیبا و باکیفیتی ثبت کند. جزئیات و نوردهی بسیار خوب هستند، حتی حالت پرتره در اینجا موفق‌تر عمل می‌کند. البته برای دستیابی به نتیجه بهتر حالت زیبایی را خاموش کنید.

    ضبط ویدیو

    در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی می‌بینیم که از فیلم‌برداری 4K@30fps روی دوربین اصلی پشتیبانی می‌کند. حداکثر سرعت دوربین فوق‌عریض 1080p@30fps است، درحالی‌که ماکرو ۲ مگاپیکسلی از 720p@30fps پشتیبانی می‌کند. در نهایت، کیفیت 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه در دوربین اصلی و سلفی در دسترس است.

    یکی دیگر از معایب ردمی نوت ۱۲ پرو این است که لرزشگیر الکترونیکی در حالت 4K و 1080p@60fps کار نمی‌کند. صدا همیشه به صورت استریو با نرخ بیت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه ضبط می‌شود.

    ویدیوهای 4K دوربین اصلی چشمگیر هستند و سطح بالایی از جزئیات، رنگ‌های زنده و البته کمی اشباع شده را ارائه می‌دهند. فیلم‌برداری در نور روز هم بدون نویز، با کنتراست بالا و محدوده دینامیکی خوب قابل انجام است. فیلم‌برداری در نور کم با وضوح 4K هم قابل قبول است و روشنایی و رنگ، با محدوده دینامیکی خوب و جزئیات کافی را ارائه می‌دهند.

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در روز

    [gallery link="file" size="medium" ids="60091,60092"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G (بدون حالت شب)

    [gallery link="file" size="medium" ids="60093,60094"]

    تصاویر دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در حالت شب

    [gallery link="file" size="medium" ids="60095,60096"]

    تصاویر دوربین فوق‌عریض شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G در حالت اتوماتیک و حالت شب (تصویر روشن‌تر Night Mode است)

    [gallery link="file" size="medium" ids="60097,60098"]

    تصاویر دوربین ماکرو شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

    [gallery link="file" size="medium" ids="60099,60100"]

    تصاویر دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G

    [gallery link="file" size="medium" ids="60101,60102"]

    [table id=1445 /]

    بررسی سخت‌افزار ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی

    بررسی دوربین شیائومی ردمی نوت 12 پرو

    شیائومی نوت ۱۲ پرو 5G مجهز به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1080 است که پارسال برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد.

    [bs-quote quote="شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو به خوبی از پس وظایف سبک و سنگین بر می‌آید" style="style-13" align="left" color="" author_name="" author_job="" author_avatar="" author_link=""][/bs-quote]

    این تراشه ۸ هسته‌ای برای کارهای روزمره مانند وبگردی تماشای فیلم، اجرای همزمان چند اپلیکیشن و جابه‌جایی سریع بین برنامه‌ها به اندازه کافی توانایی دارد.

    همراه با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، می‌توانید انتظار یک تجربه ناوبری نرم را داشته باشید که ارزش گوشی ردمی نوت 12 پرو را بیشتر می‌کند.

    در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G این گوشی به‌راحتی توانست عناوین معمولی را اجرا کند. هنگام انجام بازی Asphalt 9 با کاهش سرعت روبرو خواهید شد. اما مواردی مانند Call of Duty: Mobile و PUBG Mobile نسبتا روان هستند.

    پردازنده عملکرد نسبتا پایداری دارد و حین اجرای بازی یا برنامه‌‌های سنگین چندان داغ نمی‌کند. هرچند بدنه کمی گرم می‌شود اما نسبت به رقبا شرایط بسیار بهتری دارد.

    گوشی‌هایی در محدوده قیمتی مشابه و توانا در قدرت پردازشی بالا:
    • شیائومی 11T پرو
    • گلکسی A54 
    • شیائومی پوکو F4 GT

    [accordions]

    [accordion title="جدول جامع مقایسه پردازنده‌های گوشی‌های هم‌قیمت" load="hide"][wpdatatable id=72][/accordion]

    [/accordions]

    پیکربندی حافظه

    شیائومی ردمی نوت 12 پرو در مدل‌های ۱۲۸/۶، ۱۲۸/۸، ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت رم و فضای ذخیره‌سازی عرضه شده است. به خاطر نبود خشاب کارت حافظه میکرو اس‌دی، باید حسابی در خرید هر کدام از مدل‌ها دقت کنید تا فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را داشته باشید. با این وجود تنوع بالای مدل‌ها دست شما را برای یک انتخاب هوشمندانه باز می‌گذارد.

    [table id=1446 /]

    باتری و شارژدهی؛ سرعت بالا و شارژدهی عالی

    شیائومی گوشی نوت 12 پرو 5G را به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز کرده است که برای یک روز کامل استفاده متوسط دوام می‌آورد، با این حال اگر فقط گاهی اوقات از تلفن استفاده کنید می‌تواند تا دو روز روی شارژدهی حساب کنید.

    شارژ سریع ۶۷ واتی نیز از دیگر مزایای شیائومی ردمی نوت 12 پرو به شمار می‌رود. در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو مشخص شد که به لطف این شارژر در عرض ۱۵ دقیقه می‌توان به ۴۳ درصد و در نیم ساعت به ۷۹ درصد رسید. در نهایت شارژ کامل گوشی کمتر از ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

    [table id=1447 /]

    امکانات

    شیائومی ردمی نوت 12 پرو سنسور اثرانگشت حساس و دقیق روی دکمه پاور مجهز شده و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای اتصال هدفون یا دستگاه‌های سیمی دارد. خبری از اسلات کارت حافظه نیست و توانایی پشتیبانی از دو سیم‌کارت را به صورت همزمان دارد.

    [table id=1448 /]

    نمرات شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

    در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 پرو، تست‌های مختلفی سخت‌افزاری را انتجام داده‌ایم و این گوشی توانست نتایجی نسبتا خوبی کسب کند. این گوشی در تست چند هفته‌ای گیک‌بنچ 5 به امتیاز ۲۲۲۹ رسیده که پایین‌تر از گلکسی A54 سامسونگ قرار می‌گیرد. در تست تک هسته‌ای هم با ۷۵۸ امتیاز، پشت سر گلکسی A54 ثبت شده است. همچنین در تست AnTuTu 9، این گوشی به امتیاز ۴۹۰۵۲۶ رسیده که باز هم پشت سر گلکسی A54 سامسونگ و شیائومی پوکو F4 و بررسی شیائومی ۱۳ لایت قرار گرفته است.

    مزایا ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی

    صفحه‌نمایش OLED در سطح پرچمداران

    شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G از صفحه‌نمایش OLED با توانایی نمایش یک میلیارد رنگ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد که به لحاظ کیفی، در سطح پرچمداران قرار گرفته است.

    باتری مناسب و شارژ پرسرعت

    باتری شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو با استفاده سنگین تا یک روز کامل شارژدهی دارد. از طرفی، شارژ ۶۷ واتی این گوشی می‌تواند باتری خالی را در عرض ۴۳ دقیقه کامل شارژ کند.

    عملکرد سخت‌افزاری مناسب

    گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو یک گزینه مناسب برای انجام کارهای متعدد و سنگین در کنار انجام بازی‌های گرافیکی و پرحجم اندرویدی است و می‌تواند به راحتی از پس این قضیه بر بیاید.

    عکاسی و فیلمبرداری خوب

    کیفیت دوربین‌های گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو به خصوص دوربین اصلی بالا است و می‌توان روی آنها برای عکاسی و فیلمبرداری در هر شرایط نوری استفاده کرد.

    معایب شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G

    اسپیکرهای ضعیف

    متاسفانه اسپیکرهای ردمی نوت ۱۲ پرو آنچنان قوی نیستند و نمی‌توانید روی آنها برای داشتن صدایی بلند حساب کنید. این مورد از نظر کاربران جزو معایب ردمی نوت 12 پرو محسوب می‌شود.

    نبود لرزشگیر الکترونیکی در حالت 4K

    ضبط ویدیو در وضوح 4K با لرزشگیر الکترونیکی امکان‌پذیر نیست و شما در وضوح پایین‌تر می‌توانید تصاویری با کمک لرزشگیر الکترونیکی ثبت کنید. همچنین عملکرد ضعیف دوربین فوق عریض را هم باید جزو معایب ردمی نوت 12 پرو بدانیم.

     

    در آخر

    بررسی ردمی نوت 12 پرو شیائومی نشان می‌دهد که نسبت به نسل قبل پیشرفت قابل توجهی کرده است. این گوشی یکی از بهترین نمایشگرهای OLED بازار را در کلاس خود داراست که محتوا را دقیق و واضح به تصویر می‌کشد.

    چیپست دایمنسیتی ۱۰۸۰ با اینکه پیشرفت خیلی بزرگی نسبت به دایمنسیتی ۹۲۰ نسل گذشته‌ نیست، اما عملکردهای معمول را به خوبی پشتیبانی می‌کند و بازی‌های سنگین و گرافیکی را روان و پایدار اجرا خواهد کرد. از سوی دیگر تجربه و کیفیت دوربین‌های این گوشی در کل خوب است و می‌توانیم از آن‌ها برای ثبت تصاویر گوناگون در شرایط مختلف استفاده کنیم.

    با این حال ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی گوشی بی‌نقصی نیست. در حالت استندبای باید عملکرد بهتری در بخش باتری داشته باشد، خبری از اسلات کارت میکرو SD دیگر نیست و قابلیت لرزشگیر الکترونیکی برای فیلم‌برداری فقط روی وضوح 1080p کار می‌کند.

    در مجموع ردمی نوت 12 پرو 5G شیائومی نسبت به رقبای همرده گزینه جذابی است و امکانات و قابلیت‌های آن شما را راضی خواهد کرد.

    سوالات متداول در مورد ردمی نوت ۱۲ پرو 5G شیائومی

    قیمت شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G چقدر است؟ گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو در نسخه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم از حدود ۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد مشخصات شیائومی ردمی نوت 12 پرو 5G چیست؟ چیپ‌ست دایمنسیتی 1080، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی OLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی و شارژ ۶۷ واتی  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید