راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس

راهنمای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی کوینکس
راهنمای مطالعه

    آموزش صرافی کوینکس به شما کمک می‌کند به آسانی در این صرافی معتبر به خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازید.

    در بازار ارز دیجیتال صرافی‌های متعددی وجود دارند اما پیدا کردن گزینه معتبر بین آنها چندان کار آسانی نیست. یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای کاربران ایرانی صرافی کوینکس (CoinEx) است. در ادامه به آموزش صرافی کوینکس و نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در آن می‌پردازیم.

    صرافی کوینکس چیست؟

    صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را در حوزه ارزهای دیجیتال شروع کرد. این صرافی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های برند ViaBTC به شمار می‌رود و دفتر مرکزی آن در هنگ کنگ مستقر است. بسیاری از کاربران ایرانی پس از تحریم بایننس به استفاده از این صرافی خارجی روی آوردند.

    مزایا صرافی کوینکس

    با برررسی نطرات کاربرانی که از خدمات صرافی کوینکس بهره برده‌اند، می‌توان به مطالب زیر پی برد:

    • رابط کاربری بسیار آسانی دارد و کاربر در مدت زمان کوتاهی می‌تواند به آن مسلط شود.
    • سیستم‌ها معاملاتی این صرافی کاملا اختصاصی است.
    • در سال‌های اخیر مشکل امنیتی در فرایند معاملات این صرافی رخ نداده است.
    • سرعت انجام معاملات بسیار بالا است.
    • محدودیتی برای کاربران ایرانی وضع نشده است.
    • معاملات در فضایی کاملا شفاف مدیریت می‌شوند.
    • دارای اپلیکیشن موبایل با کاربری بسیار آسان است.
    • کیف پول یا والت امن نز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
    • کاربران پس از احراز هویت می‌توانند تا روزانه یک میلیون دلار برداشت کنند.

    آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس

    در گام اول از آموزش صرافی کوینکس باید به سایت صرافی با دامنه coinex.com وارد شوید.

    ption id="attachment_45972" align="aligncenter" width="1024"]آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس آموزش صرافی کوینکس

    در صفحه اصلی سایت صرافی کوینکس گزینه‌های مختلفی وجود دارند. آنچه در این قسمت برای ثبت نام در صرافی کوینکس مورد نیاز کاربر است گزینه Sign Up است که در قسمت بالا سمت راست صفحه قرار گرفته. با کلیک برروی این گزینه وارد صفحه جدیدی می‌شوید.

    ption id="attachment_45973" align="aligncenter" width="1024"]آموزش صرافی کوینکس ثبت نام در صرافی کوینکس

    در این قسمت باید ایمیل شخصی، کد تایید ارسال شده به ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. در انتها نیز متنی وجود دارد که از کاربر خواسته شده است تا ضوابط و قوانین Coinex را مطالعه و سپس در صورت موافقت تایید کنند. به این ترتیب ثبت نام در صرافی پایان می‌پذیرد و حالا نوبت آموزش کار با صرافی کوینکس است.

    ورود به حساب کاربری صرافی کوینکس

    در این مرحله کاربر با کلیک برروی گزینه Sign in باید وارد حساب کاربری خود شود. پس از کلیک برروی گزینه مذکور فرم زیر نمایش داده می‌شود که باید ایمیل و رمز عبور وارد شوند.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    پس از ورود به اکانت، در گوشه بالا سمت راست روی Account Setting کلیک شود. به این ترتیب صفحه جدیدی باز می‌شود که یکی از بخش‌های آن Security Settings است. در مقابل گزینه Mobile روی گزینه Bind کلیک شود.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    در ادامه کد تاییدی به ایمیل کاربر ارسال می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد کند.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    پس از آن نوبت به وارد کردن شماره موبایل می‌رسد. در ابتدا کشور انتخاب شود سپس با وارد کردن شماره موبایل، کد تایید به موبایل کاربر ارسال می‌شود که باید در کادر مربوطه وارد کند.

    [related]45621[/related]

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    اتصال Google Authenticator به حساب صرافی کوینکس

    به کمک سرویس احرازهویت دوعاملی Google Authenticator می‌توان ضریب امنیتی حساب کاربری را افزایش داد. این برنامه یک رمزعبور یک‌بار‌مصرف شش‌رقمی تولید می‌کند که هر ۳۰ ثانیه عوض می‌شود؛ بنابراین حتی افشای رمز عبور یا هک آن پس از این مدت حساب شما را به خطر نمی‌اندازد.

    برای اتصال به حساب صرافی کوینکس باید اپلیکیشن آن را از گوگل پلی دریافت و نصب کنید.

    سپس باید به بخش Account Setting در حساب صرافی وارد شد. مجدد با مراجعه به بخش Security Setting باید در بخش TOTP Authenticator روی گزینه Bind کلیک شود.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    یک کد تایید به ایمیلی ارسال می‌شود که باید در کادر مربوطه وارد و تایید شود.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    کاربر باید وارد برنامه Google Authenticator در موبایل خود شود. در صفحه اصلی این برنامه روی آیکون به علاوه + در گوشه پایین سمت راست اپلیکیشن بزند و در ادامه روی Scan QR Code کلیک کند.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    در ادامه کد دریافت شده از Google Authenticator را دریافت کرده و در کادر مربوط در سایت صرافی کوینکس وارد کند.

    ption id="attachment_45982" align="aligncenter" width="677"]آموزش صرافی کوینکس آموزش صرافی کوینکس

    به این ترتیب اتصال Google Authenticator به حساب کاربری صرافی کوینکس به پایان می‌رسد.

    باید توجه داشت که صرافی کوینکس به هیچ عنوان از کلید خصوصی حساب کاربری محافظت نمی‌کند. بنابراین کاربر باید از کلید خصوصی خود محافظت کند زیرا در صورت گم کردن آن دسترسی به حساب کاربری ناممکن می‌شود.

    احراز هویت در صرافی کوینکس

    برای احراز هویت در صرافی کوینکس باید وارد بخش Account Setting شده و در زیر مجموعه Basic info گزینه Verify انتخاب شود. در ادامه صفحه‌ای باز می‌شود که باید اطلاعات کاربری به درستی وارد شود.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    در ادامه کاربر وارد قسمت ID Vertification می‌شود. در این بخش باید ابتدا ID Type تعیین شده و پس از آن ID Number مورد نظر وارد شود. سپس باید اسناد مربوطه در سایت بارگزاری شود. به عنوان مثال اگر پاسپورت انتخاب شود باید شماره پاسپورت را در بخش ID Number تایپ کرده و تصویر پاسپورت در بخش پایین که در عکس مشخص شده آپلود شود.

    آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

    در بخش Statement verification باید احراز هویت تکمیل شود. کاربر باید در یک برگه کلمه Coinex را با تاریخ روز نوشته و در دست راست بگیرد و در حالی که پاسپورت را در دست چپ گرفته، از فردی بخواهد از او عکس بگیرد.

    سپس لازم است تا تیک کنار جمله I Promise to be the legitimate owner of these ID documents را فعال کرده و سپس روی گزینه Submit کلیک کند. صرافی کوینکس در ۲۴ ساعت مدارک را مورد بررسی قرار می‌دهد و نتیجه را از طریق ایمیل ارسال می‌کند.

    آموزش صرافی کوینکس

    آموزش واریز وجه به صرافی کوینکس

    در این مرحله از آموزش صرافی کوینکس نوبت به واریز می‌رسد. بدین منظور پس از ورود به حساب کاربری در منوی بالای صفحه کشویی گزینه Assets را باز کرده و روی گزینه Deposit کلیک کند. در ادامه باید جهت واریز وجه سه مرحله پشت سر گذاشته شود:

    1. انتخاب نوع وجه واریزی (Coin Type)
    2. انتخاب نوع درگاه واریز وجه
    3. آدرس درج شده در بخش Deposit to باید کپی و ذخیره شود
    4. آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

      با انجام مراحل فوق به راحتی می‌توان واریز به حساب کاربری را انجام داد.

      برای برداشت وجه از منوی کشویی Assets روی گزینه Withdraw باید کلیک شود. صفحه جدیدی نمایش داده می‌شود که باید مراحل زیر طی شود:

      1. انتخاب نوع ارز مورد نظر برای برداشت
      2. انتخاب گزینه انتقال عادی
      3. تعیین نوع پروتکل متناسب با ارزی که در گزینه اول انتخاب شده
      4. تعیین مبلغ برداشت
      5. آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

        پس از تعیین موارد مذکور باید روی گزینه Submit کلیک شود تا مراحل بعدی نمایش داده شوند.

        در ادامه از کاربر خواسته می‌شود تا رمز یکبار مصرف را از Google Authenticator دریافت کرده و در کادر مشخص شده وارد کند. سپس یک ایمیل تایید ارسال می‌شود که در آن اطلاعات آدرس برداشت و همچنین وجه درخواست شده جهت برداشت درج شده است. اگر اطلاعات مورد قبول کاربر باشد روی گزینه Reconfirm کلیک می‌کند.

        مجددا وارد صفحه تایید برداشت شده و در صورت مورد قبول واقع شدن صفحه مذکور روی گزینه تایید کلیک می‌شود تا فرایند ارسال وجه انجام گیرد.

        آموزش خرید و فروش در صرافی کوینکس

        یکی دیگر از موارد اصلی مورد آموزش نحوه خرید و فروش در صرافی کوینکس است. برای اینکار کاربر پس از ورود به اکانت باید روی گزینه Exchange در قسمت منو کلیک کند.

        آموزش صرافی ارز دیجیتال کوینکس

        اساسا سه نوع ثبت سفارش در صرافی ثبت می‌شود:

        • سفارش Limit:در این نوع سفارش کاربر باید حجم معامله و قیمت مورد نظر خود را وارد کند و سپس ثبت سفارش نماید. در ادامه باید منتظر بماند تا کاربری پیدا شود که معامله را با شرایط تعیین شده وی بپذیرد و به این ترتیب معامله صورت بگیرد.
        • سفارش market: در این نوع ثبت سفارش کاربر صرفاً حجم معامله را تعیین می‌کند و قیمت را سیستم به طور خودکار همان چیزی در نظر می‌گیرد که در لحظه در بازار جریان دارد.
        • سفارش Spot limit:در این سفارش کاربر برای آنکه از وارد شدن به ضرر در معامله‌ای که انجام داده است جلوگیری کند علاوه بر حجم و قیمت، باید یک حد ضرر را نیز تعیین کند که اگر قیمت ارز دیجیتال خریداری شده به هر دلیلی از سطح مورد نظر کاهش پیدا کرد، سیستم به طور خودکار برای جلوگیری از ضرر بیشتر سفارش فروش را برای کاربر ثبت کند.

        آموزش صرافی کوینکس برای جلوگیری از متضرر شدن بهتر است از گزینه Spot برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. اگر قصد معامله ارز خاصی را دارید می‌توانید از طریق گزینه جستجو در قسمت بالا و سمت چپ صفحه آنرا پیدا کنید. [see_also]36492[/see_also]

        تهیه شده در: درجه
        {{totalCount}} دیدگاه‌
        {{name.error}}
        {{email.error}}
        {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
        {{commentMessage.error}}

        ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید