مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 سامسونگ
راهنمای مطالعه

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 از نظر دوربین، سخت‌افزار، نمایشگر و باتری نقاط ضعف و قوت این دو گوشی میان‌رده را در برابر هم به تصویر می‌کشد.

    یکی از میان‌رده‌های جذاب سامسونگ که با گذشت زمان، کماکان مورد توجه خریداران قرار دارد، گوشی گلکسی A52 سامسونگ است. در مقابل آن، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو قرار دارد که با دست پر آمده تا با دوربین خوب و مشخصات سخت افزاری قدرتمند، گوشی‌های اقتصادی بازار را به چالش بکشد.

    تکنولوژی و قابلیت‌های گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو از یک طرف و امکانات در حد بالارده در گوشی‌های سری A سامسونگ از طرف دیگر، رقابت بین این دو گوشی را تشدید می‌کند.

    این دو گوشی میان‌رده برچسب قیمت متفاوتی دارند ولی هر یک، امکانات متفاوتی را برای طیف مختلفی از مخاطبان ارائه خواهند داد. در ادامه، به مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 می‌پردازیم.

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52: طراحی و بدنه

    مقایسه نوت 10 پرو با A52 مقایسه نوت 10 پرو با A52

    طراحی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو، اولین معیار چشم‌نواز در این موبایل هوشمند محسوب می‌شود. قاب طراحی ساده‌ای ندارد و به صورت هنرمندانه‌ای نور را به بازی می‌گیرد. بازی نور و انعکاس در آن، جلوه‌ خاص این گوشی را کامل کرده و گزینه مناسبی برای مخاطبان سخت پسند است.

    در گوشی سامسونگ، همان طراحی مینیمال و ساده را شاهد هستیم. بر خلاف گلکسی A52 که از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و مقاومت بهتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار دارد، شیائومی با استاندارد IP53، مقاومت کمتری دارد.

    بدنه شیشه‌ای گوشی شیائومی با پوشش گوریلا گلس ۵ محافظ می‌شود اما تنها ایراد آن این است که سطح صیقلی‌اش، حسابی لک پذیر است. پلاستیک بکار رفته در بدنه A52، هرچند سبک و اقتصادی است اما پرداخت مات و حرفه‌ای آن، در نگاه اول لوکس به نظر می‌رسد. آن‌هم با لک پذیری بسیار اندک!

    اگر دنبال گوشی با ظاهر جذاب و جوان پسند هستید، ردمی نوت ۱۰ پرو گزینه بهتری نسبت به سامسونگ گلکسی A52 خواهد بود اما طراحی ساده و مینیمال گوشی سامسونگ هم طرفداران خود را دارد.

    [table id=1057 /]

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52: نمایشگر

    مقایسه نوت 10 پرو با A52 مقایسه نمایشگر نوت 10 پرو با A52

    با این که سامسونگ اولین غول ساخت نمایشگر در جهان است، اما از مقایسه نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 به این نتیجه می‌رسیم که شیائومی چند قدم جلوتر از رقیب خود ایستاده است.

    گوشی شیائومی Redmi Note 10 Pro دارای پنل آمولد ۶.۶ اینچی بوده و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که محتوا را بسیار روان به تصویر می‌کشد. اگر به گیمینگ علاقه دارید، این گوشی شیائومی توصیه ما به شما است.

    در صورتی که کیفیت نمایشگر و عمق رنگی برای‌تان اولویت دارد، برای خرید گلکسی A52 با پنل سوپر امولد، رفرش ریت ۹۰ هرتزی و پشتیبانی از +HDR10 شک نکنید.

    اگر برای خرید یکی از این دو مدل مردد هستید، حواستان باشد که هر دو نمایشگر دارای Punch-hole یا حفره نمایشگر هستند. بنابراین باید با این ماژول دوربین سلفی رابطه خوبی داشته باشید.

    [table id=1058 /]

    [related]39505[/related]

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52: دوربین

    رابطه‌‌تان با عکاسی چطور است؟ ردمی نوت ۱۰ پرو از چهار سنسور ۱۰۸، ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی A52، به چهار سنسور ۶۴، ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی رضایت داده است.

    از نظر دوربین اصلی برد با ردمی نوت ۱۰ پرو است؛ نه فقط به این خاطر که روی کاغذ بهتر است بلکه در تست‌های عملی سایت‌های معتبری مثل دگزومارک هم توانسته بالاتر از رقیب قرار بگیرد.

    سامسونگ با دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، در صدد جبران کمبودهای دوربین اصلی برآمده و موفق شده نظر علاقمندان به عکاسی سلفی را به خود معطوف کند. بنابراین اگر عکاسی سلفی برایتان مهم‌تر است در مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 گوشی سامسونگ را انتخاب کنید.

    مقایسه تصاویر دوربین گلکسی A52 (سمت چپ) با ردمی نوت ۱۰ پرو (سمت راست)

    البته از نظر برخی منتقدان، حضور سنسور با مگاپیکسل بیشتر در دوربین گوشی شیائومی و وجود لرزشگیر اپتیکال در دوربین گوشی سامسونگ، اختلاف دوربین گوشی‌ها را به حداقل میزان ممکن رسانده تا در دو کفه ترازو، شاهد برتری چشمگیر هیچ یک از دوربین‌ها نباشیم.

    [table id=1059 /]

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52: سخت افزار

    در مقایسه نوت ۱۰ پرو با گلکسی A52 از نظر قدرت سخت افزاری، شیائومی با اختلافی اندک برنده است. البته نه شیائومی و نه سامسونگ، به صورت ویژه روی قدرت پکیج سخت افزاری ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 تمرکز نکرده‌اند.

    هر دو مدل، پردازنده‌ای ۸ نانومتری دارند که از کمپانی خوشنام کوالکام هستند. در سامسونگ گلکسی A52 پردازنده اسنپدراگون 720G و در ردمی نوت ۱۰ پرو اسنپدراگون 732G تعبیه شده است. همانطور که در جدول زیر می‌بینید این دو پردازنده، تفاوت اندکی در حد ۱۰ درصد با هم دارند.

    هر دو مدل با تراشه گرافیکی Adreno 618 برای پردازش داده‌های گرافیکی کار می‌کنند و با هر دو پردازنده می‌توان روی اجرای بازی‌های محبوب مثل پابجی و کالا او دیوتی حساب باز کرد.

    اگر به حافظه زیاد نیاز دارید، گوشی گلکسی با حداکثر حافظه ۲۵۶ گیگابایت و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC، انتخاب معقولی به حساب می‌آید.

    [table id=1034 /]

    مقایسه نوت ۱۰ پرو با A52: باتری و شارژدهی

    در مقایسه نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 از نظر باتری نیز برد با گوشی شیائومی است. واقعیت این است که سامسونگ نتوانسته به اندازه شیائومی، در این زمینه خوب ظاهر شود. ردمی نوت ۱۰ پرو به باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی، تنها در عرض ۳۰ دقیقه ۵۹ درصد از ظرفیت آن پر می‌شود.

    در مقابل باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی A52 را می‌بینیم که علاوه بر ظرفیت کلی، از لحاظ توان شارژی نیز ضعیف‌تر از رقیب خود دیده می‌شود. گلکسی A52 با توان ۲۵ واتی قادر است طی ۳۰ دقیقه، ۵۰ درصد باتری را فول شارژ کند.

    همانطور که در جدول می بینید به طور متوسط شارژدهی نوت ۱۰ پرو شیائومی حدود ۱۰ درصد بیشتر است.

    [table id=1022 /]

    سخن پایانی

    شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو با بدنه شیشه‌ای زیبا، دوربین اصلی قدرتمندتر، شارژدهی بهتر، سرعت شارژ بالا و برچسب قیمت منطقی‌تر ارزش خرید بالاتری دارد، اما در صورتی که روی کیفیت عکاسی دوربین سلفی و ضد آب بودن گوشی حساسیت بیشتری دارید، گلکسی A52 سامسونگ پیشنهاد ما به شما است. در بخش سخت افزار هم شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو اندکی قوی‌تر از رقیبش بوده و با لطف نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، برای گیمرها توصیه می‌شود. در مجموع مقایسه نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 از تفاوت‌های جزیی حکایت دارد که گوشی شیائومی را به گزینه‌ای بهتر تبدیل می‌کند. [see_also]37898[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید