۸ مدل از بهترین دفترهای برنامه‌ریزی و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید

۸ مدل از بهترین دفترهای برنامه‌ریزی و نکاتی که پیش از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    یکی از ترندهای جذاب این روزها، دفترهای برنامهریزی یا همان پلنرها هستند. این دفترها به شما کمک میکنند تا زمانتان را مدیریت کنید و هیچکاری را فراموش نکنید. اگر در فکر خرید پلنر هستید، با ما در راهنمای خرید دفتر برنامه ریزی همراه باشید.

    دفتر برنامهریزی چیست؟

    در دنیای پرمشغله این روزهای ما، فراموشی مسئلهای طبیعی و نسبتا شایع است. چندبار برای شما پیش آمده است که وظایفتان را فراموش کنید یا قراری را بهخاطر حواسپرتی از دست بدهید؟

    احتمالا اگر به حافظه و خاطراتمان مراجعه کنیم، همه ما میتوانیم حداقل یکی دو تجربه فراموشی وظایف را به یاد خواهیم آورد.

    امروزه ابزارهای زیادی برای مدیریت زمان و وظایف به کمک ما آمدهاند. این ابزارها به ما کمک میکنند تا چیزی را از دست ندهیم و جزئیات را بهخوبی به یاد بسپاریم.

    علیرغم گسترش ابزارها و گجتهای دیجیتال و تولید اپلیکیشنهایی که  در یادآوری برنامهها به ما کمک میکنند، هنوز هم عده زیادی ترجیح میدهند برنامه خود را بهصورت کتبی یادداشت کنند.

    میل افراد به یادداشت و ثبت برنامهها در کاغذ، تولیدکنندگان دفتر را به این فکر انداخت که دفترهای آماده برای ثبت برنامه و اهداف را تولید کنند. این ایده با استقبال کاربران مواجه و بهسرعت به ترندی فراگیر تبدیل شد.

    حالا دفترهای برنامهریزی هم مثل خرید دفتر کلاسوری جزو محبوبترین ابزار افرادی که به ثبت جزئیات علاقه دارند محسوب میشود. این محصولات در انواع مختلف و با طرحهای متفاوت وارد بازار شدهاند و کافیست کلیدواژه دفتر برنامهریزی را پلنر را جستجو کنید تا به صدها مدل از این محصولات برسید.

    بهترین دفتر برنامه‌ریزی

    راهنمای خرید دفتر برنامهریزی

    اگر قصد خرید دفتر برنامهریزی دارید و دفعه اولی است که قرار است این کار را انجام دهید، قدمهای زیر را طی کنید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید:

    آیا به خرید دفتر برنامه‌ریزی نیاز دارید؟

    اولین سوالی که  شاید قبل از خرید دفتر برنامهریزی به ذهنتان خطور کند این است که آیا اصلا این محصول مناسب شماست یا قرار است بعد از خرید، گوشهای خاک بخورد؟

    واقعیت این است که برنامه، زندگی و مدل ما انسانها آنقدر از هم متفاوت است که نمیتوان برای همه یک سیستم برنامهریزی را پیاده کرد.

    مدیریت امور شخصی بیش از هرچیزی به سبک زندگی و عادات شما بستگی دارد و همیشه درحال تغییر است. اگر مشخصات زیر را دارید، احتمالا کاندیدای مناسبی برای خرید دفتر برنامه‌ریزی خواهید بود:

    • کسانی که به نوشتن علاقه دارند و از ثبت جزئیات لذت میبرند.
    • کسانی که عادت دارند مسائل روزمره را جایی ثبت کنند.
    • افرادی که قبل از هر کاری آن را ثبت میکنند تا ذهنشان متمرکز شود.
    • کسانی که برنامهریزی بهصورت مکتوب آنها را منظمتر میکند.
    • افرادی که اصولا جزئیات را فراموش میکنند و نیاز دارند که آنها را جایی ثبت کنند.

    دفتر برنامهریزی را متناسب با سبک زندگی و شخصیتتان انتخاب کنید

    اینکه شما اهدافتان را در چه بازه زمانی تنظیم میکنید، نقش زیادی در انتخاب نوع پلنرتان دارد. حتما میدانید که دفترهای برنامهریزی در طرح و انواع مختلفی تولید میشوند.

    این دفترها براساس نیاز کاربران، تنظیم شدهاند تا اهداف و برنامههایتان را بهصورت ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه تنظیم و ثبت کنید.

    به این فکر کنید که مدل شما چطور است؟ آیا برنامهریزی بهصورت ساعتی برای شما بهتر جواب میدهد تا ترجیح میدهید از هفته قبل، برنامه طول هفته خود را یادداشت کنید؟

    مسئله بعدی این است که بسیاری از دفاتر برنامهریزی امکان ثبت تولد، مناسبتها و رویدادهای متفاوت را هم دارند. اگر به ثبت این جزئیات هم علاقه دارید، حتما دفتری انتخاب کنید که چنین امکانی را هم برای کاربر درنظر گرفته باشد.

    اندازه دفتر برنامهریزی را درنظر بگیرید

    از آنجایی که داریم از دفتر برنامهریزی فیزیکی حرف میزنیم، ابعاد و سایز اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد.

    یادتان باشد که قبل از خرید بهترین دفتر برنامه‌ریزی حتما ابعاد آن را درنظر بگیرید. قرار است چنددفعه در روز از آن استفاده کنید؟ آیا تمایل دارید که دفترتان همهجا همراه شما باشد؟

    اگر قرار است دفترتان را با خودتان از اینطرف به آنطرف بکشید، نوع کیفی که معمولا استفاده میکنید را هم درنظر بگیرید.

    درحالت کلی، بهترین گزینه برای کسانی که قصد دارند دفترشان را با خودشان حمل کنند، قطع جیبی و پالتویی است و هرچقدر که دفتر سبکتر باشد، برای شما بهتر خواهد بود.

    اما اگر روزی یکبار یا هفتهای یکیدوبار به دفترتان سر میزنید و قرار نیست همهجا با شما باشد، دستتان برای انتخاب بازتر است. میتوانید دفاتر قطور با ابعاد بزرگتر و جلدهای سنگین مقوایی هم انتخاب کنید.

    سبک برنامهریزی شما چیست؟

    اگر اهل برنامهریزی باشید، حتما بعد از مدتی سبک برنامهریزی خود را پیدا کردهاید. واقعیت این است که انتخاب دفتر برنامهریزی رابطه مستقیمی با نوع برنامهریزی شما خواهد داشت.

    افراد هنریتر و کسانی که دوست دارند با روشهای خلاقانه برنامههای خود را ثبت کنند، میتوانند از انواع بولتژورنال یا طرحهای شلوغ استفاده کنند.

    این دفترها به شما اجازه میدهند که فضای زیادی برای طراحی وظایف و برنامهها داشته باشید و صفحات آن را با تمبر، برچسب و انواع طراح پر کنید.

    اما افراد منطقی، ترجیح میدهند طرحهای مینیمال را برای برنامهریزی انتخاب کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، سراغ انواعی از پلنر بروید که سادهتر است و ستونهای مشخصی دارد.

    چقدر برای خرید بهترین دفتر برنامه‌ریزی هزینه می‌کنید؟

    درهرصورت بودجه یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در انتخاب و خرید است.

    خوشبختانه پلنر از آندست ابزاری است که با هر بودجه و توان مالی خواهید توانست یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

    اگر دوست ندارید که برای دفتر برنامهریزی هزینه خاصی کنید، میتوانید سراغ انواع سادهتر و اقتصادیتری بروید که جلد آنها از کاغذ است.

    اما دفاتر برنامهریزی خاص تری هم وجود دارند که با طرحهای هنری و مواد اولیه خاصتر تولید شدهاند و مخصوص کسانیاند که میخواهند هزینه بیشتری برای آن بپردازند یا به کسی هدیه دهند.

    بهترین دفتر برنامهریزی کدام است؟

    در فهرست بهترین دفتر برنامه‌ریزی مدلهایی را معرفی کردهایم که بیشترین محبوبیت و فروش را میان کاربران فروشگاههای اینترنتی داشتهاند:

      دفتر برنامه ریزی ۸۰ برگ پالت طرح کاکتوس کد ۰۲۱۲

      بهترین دفتر برنامه ریزی

      این دفتر برنامهریزی کوچک و جمعوجور مناسب کسانی است که دوست دارند دفترشان را همهجا با خودشان ببرند. طراحی مناسب و صفحات رنگی، از این دفتر محصولی جذاب و دوستداشتنی ساخته که نظر مثبت کاربران را جلب کرده است.

      • جنس جلد: مقوایی
      • نوع صحافی: فنر دوبل عمودی
      • قطع: رقعی
      • تعداد برگ: ۸۰ برگ
      • قیمت: ۶۶ هزارتومان

      تصاویر و مشخصات کامل این دفتر

        دفتر برنامهریزی سپهر طراح فضانورد کد ۲۵۵

        بهترین دفتر برنامه ریزی

        یکی دیگر پرفروشترین و بهترین دفترهای برنامهریزی، پلنر سپهر صرح فضانورد است. این پلنر امکاناتی مانند ثبت وظایف روزانه، کارهای مهم، خرج و مخارج، ایدهها، یادداشتهای روزانه، اهداف کوتاهمدت، برنامه ورزشی و غذایی و همچنین تاریخ‌های مهم مثل تولدها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

        • جنس جلد: شومیز
        • نوع صحافی: فنر دویل عمودی
        • قطع: رقعی
        • تعداد برگ: ۸۰ برگ
        • قیمت: ۶۰ هزار تومان

        تصاویر و مشخصات کامل این دفتر

          دفتر برنامهریزی سیب مدل My Planner

          بهترین دفتر برنامه ریزی

          اگر از کسانی هستید که مدلهای سادهتر را میپسندند، این مدل مناسب شما خواهد بود. دفتر برنامهریزی سیب با طراحی ساده و درعین حال خلاقانه خود دل کاربران را بهدست آورده و به فهرست بهترین دفتر برنامه‌ریزی راه پیدا کرده. امکان ثبت برنامه هفتگی، لیست خرید، یادآوریها و کارهای ضروری از گزینههایی است که این پلنر دراختیارتان قرار خواهد داد.

          • جنس جلد: انعطافپذیر
          • نوع صحافی: چسبی
          • ابعاد: ۲۴*۱۷*۱ سانتیمتر
          • تعداد برگ: ۴۰ برگ
          • قیمت: ۲۱ هزارتومان

            دفتر برنامهریزی مستر راد مدل پلنر روزانه کد ۱۶۲۱

            بهترین دفتر برنامه ریزی

            دفتری ساده، با طراحی خاص و رنگی خاصتر. این تمام تعریفی است که میتوان از این مورد از بهترین دفتر برنامه‌ریزی داشت. این پلنر امکان یادداشت نکات و جزئیات ریزی مانند ساعت خواب، یادداشت روز بعد، اطلاعات خرج و مخارج، تماسها، اهداف و کارهای روزانه را به شما خواهد داد.

            • جنس جلد: مقوایی
            • نوع صحافی: سیمی
            • ابعاد:۲۰*۱۶*۱ سانتیمتر
            • تعداد برگ: ۷۵ برگ
            • قیمت: ۴۰ هزارتومان

              دفتر برنامهریزی مستر راد طرح تکشاخ کد ۱۵۸۳

              بهترین دفتر برنامه ریزی

              این مدل مخصوص کسانی است که عاشق اسب تکشاخ و طراحیهای صورتی و رنگارنگ هستند. این پلنر سیمی برای برنامهریزی ۱۲ هفته طراحی شده و ترکیبی از بولتژورنال و جدول های آماده است.

              • جنس جلد: مقوایی
              • نوع صحافی: سیمی
              • ابعاد: ۲۰*۱۵*۱ سانتیمتر
              • تعداد برگ: ۷۵ برگ
              • قیمت: ۳۵ هزارتومان

              بهترین دفترهای مستر راد

                دفتر برنامهریزی سپهر طرح فلامینگو

                ption id="attachment_46885" align="aligncenter" width="850"]بهترین دفتر برنامه‌ریزی دفتر برنامه‌ریزی سپهر

                ترکیب جذاب برگها سبز و فلامینگوهای صورتی در کنار طراحی مناسب صفحات و جنس قابل قبول جلد، در کنار قیمت مناسب و اقتصادی باعث شده این مدل را در لیست بهترین دفتر برنامه‌ریزی قرار دهیم. با خرید این دفتر پلنر میتوانید تعداد لیوانهای آب، حساب ساعات ورزش و میزان کالری غذا، پسانداز و مخارج و همچنین لیست وظایف روزانه را یادداشت و ثبت کنید.

                • جنس جلد: شومیز
                • نوع صحافی: فنر دوبل
                • ابعاد: ۲۱*۱۵*۱
                • تعداد برگ: ۶۰ برگ
                • قیمت: ۵۵ هزارتومان

                  دفتر برنامهریزی پاپکو مدل پلنر

                  بهترین دفتر برنامه ریزی

                  نمیشود از بهترین دفتر برنامه‌ریزی صحبت کرد و اسمی از برند پاپکو نیاورد. این برند که در فهرست بهترین دفتر ایرانی هم جا دارد، محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه کرده. این مدل از پلنرهای پاپکو که طرفداران زیادی دارد، با طراحی خلاقانه و جذاب خود، دست شما را برای ثبت جزئیات روزانه باز گذاشته است و درعینحال به شما امکان میدهید جزئیات زیادی مانند خواستهها، مسافرت، وزن و ... را در آن یادداشت کنید.

                  • جنس جلد: گلاسه
                  • نوع صحافی: دوخت
                  • ابعاد: ۲۰*۱۹*۲ سانتیمتر
                  • تعداد برگ: ۱۳۰ برگ
                  • قیمت: ۱۵۹ هزارتومان

                    دفتر برنامه ریزی کلیپس مدل کلاسیک

                    بهترین دفتر برنامه ریزی

                    اگر دنبال مدلی کاملا ساده و مینیمال هستید که در آن از جدولهای ریز و درشت و طرحهای رنگارنگ خبری نباشد، این دفترچه یادداشت برند کلیپس مخصوص شماست. این دفتر درعینحال با طراحی کلاسیک و رنگ جذاب کاهی صفحات خود، به شما در نظمبخشی وظایف روزانه کمک خواهد کرد. این دفتر در عین اینکه صفحات شلوغی ندارد و ساده است، جداول پیوست کاربردی برای ثبت ایدهها، برنامههای روزانه، ساعات ملاقات، روزهای خاص و... را در خود جای داده است.

                    • جنس جلد: گالینگور
                    • نوع صحافی: دوخت
                    • ابعاد:
                    • تعداد برگ: ۸۰ برگ
                    • قیمت: ۷۴ هزارتومان

                    جدیدترین دفترهای برنامه‌ریزی

                    جمع بندی راهنمای خرید بهترین دفتر برنامه‌ریزی

                    در این مطلب نکات مهم در خرید دفتر برنامه‌ریزی را توضیح داده و ۸ مدل از بهترین دفترهای برنامه‌ریزی را معرفی کردیم. اما نباید فراموش کنیم خرید دفتر برنامه‌ریزی در صورتی که نکات یادداشت شده در آن را دنبال کنیم به زندگی ما سر و سامان زیادی می‌دهد. اما اگر قرار است آنرا گوشه‌ای رها کنید، حتی بهترین دفتر برنامه‌ریزی هم به کارمان نخواهد آمد. شما تا حالا تجربه استفاده از دفتر برنامه‌ریزی را داشته‌اید، خوشحال می‌شویم آنرا با ما و دیگر خوانندگان درجه در میان بگذاریذ.

                    منبع:
                    {{totalCount}} دیدگاه‌
                    {{name.error}}
                    {{email.error}}
                    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
                    {{commentMessage.error}}

                    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید