۱۰ روش یادگیری سریع زبان انگلیسی

۱۰ روش یادگیری سریع زبان انگلیسی
راهنمای مطالعه

    با اندکی تأمل، متوجه می‌شویم که اغلب ما می‌خواهیم همه چیز را سریع‌تر انجام دهیم:

    • سریع‌تر پیام بفرستیم؛
    • سریع‌تر به مقصد برسیم؛
    • سریع‌تر صحبت کنیم.

    با این حال، گاهی اوقات انجام این کار، ممکن نخواهد بود. برای مثال، اغلب ما می‌دانیم که یادگیری یک زبان جدید، قرار است که زمان زیادی ببرد. چرا که همواره قوانین جدیدی برای به یاد سپردن قواعد و کلمات تازه‌ای برای یادگیری وجود دارد. شما باید یاد بگیرید، به خاطر بسپارید و تمرین کنید؛ همۀ این موارد، زمان‌بر خواهند بود.

    با این وجود، باید راهی برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی وجود داشته باشد... اینطور نیست؟ توصیه‌های بسیاری در مورد چگونگی یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود دارد. این شما هستید که باید با امتحان کردن روش‌های مختلف، بهترین راه را پیدا کنید.

    ۱) بی‌وقفه گوش کنید

    یکی از روش‌های آموختن زبان، یادگیری «ناخودآگاه» یا «ضمنی» نام دارد. به گفتۀ زبان‌شناسان، این نوع یادگیری زمانی صورت می‌گیرد که ما حتی تلاشی هم برای آن نمی‌کنیم. این اتفاق، با نشستن پشت میز و مطالعۀ مکرر قواعد و قوانین زبان انگلیسی نمی‌افتد. در عوض، زمانی رخ می‌دهد که در طولانی‌مدت به زبان انگلیسی گوش کنیم، بدون آنکه توجه زیادی به آن داشته باشیم.

    فایل صوتی انگلیسی در پس‌زمینه است و مغز شما به طور خودکار صداها، لهجه‌ها، کلمات و دستور زبان را دریافت خواهد کرد؛ حتی اگر خوب گوش نکنید، تکرار نکنید و یادداشتی ننویسید. وقتی به زبان گوش می‌کنیم، الگوها را می‌شنویم و یاد می‌گیریم.

    تماشای سریال‌، گوش دادن به موسیقی یا کتاب‌های صوتی انگلیسی و رفتن به مکان‌هایی که در آن‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌شود، می‌تواند دانش و تسلط شما را در این زبان افزایش دهد. لازم نیست که به دقت گوش کنید؛ کافی است که قدم بزنید، از مناظر لذت ببرید، ظرف بشویید یا ورزش کنید؛ بقیۀ کارها را ذهن‌تان انجام خواهد داد.

    ۲) همه‌چیز را بخوانید

    هر چیزی که به دست‌تان می‌رسد را بخوانید:

    • کتاب‌های ادبیات کلاسیک؛
    • روزنامه‌؛
    • مطالب وب‌سایت‌؛
    • ایمیل‌ها؛
    • و…

    این محتواها مملو از به‌روزترین و کاربردی‌ترین واژگان انگلیسی خواهند بود. بنابراین خواندن متون انگلیسی به شما کمک می‌کند تا به سرعت پیشرفت کنید؛ چرا که قرار گرفتن مجدد در معرض واژگان آموخته‌شده، آن‌ها را در ذهن‌تان تقویت کرده و مثال‌های جدیدی به شما یاد می‌دهد.

    از سوی دیگر، یادگیری لغات و عبارات جدید برای گسترش دایرۀ واژگان شما ضروری است؛ آن هم در زبانی مانند انگلیسی و با کلمات بسیار.

    ۳) واژگان جدید را یادداشت کنید

    هنگام یادگیری زبان انگلیسی، ممکن است از یک کلمۀ جدید آنقدر لذت ببرید که فراموش کردن آن به نظر غیرممکن برسد؛ اما اینطور نیست. همه چیز در اولین بار به یاد سپرده نمی‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک دفترچۀ کوچک همراه خود داشته باشید تا هر زمان که کلمه یا عبارت جدیدی را شنیدید، آن به این شیوه بنویسید: در یک جمله و با ذکر معنای آن.

    این کار باعث صرفه‌جویی در زمان شما خواهد شد، زیر دیگر به آن کلمه/عبارت برنگشته و از خود نمی‌پرسید: «معنای آن چه بود؟»

    ۴) سؤال بپرسید

    حین شرکت در یک دورۀ آموزش آنلاین زبان انگلیسی و یادگیری این زبان، با سؤالات بسیاری مواجه خواهید شد. شک‌های خود را دست کم نگیرید، کنجکاو باشید و آن‌ها را برطرف کنید. اگر در دوره‌ای ثبت‌نام کرده‌اید، از استاد خود دربارهٔ درس‌تان زیاد سؤال بپرسید. از زبان‌آموزهای دیگر کمک گرفته و از وب‌سایت‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. مطمئن باشید که از این کار پشیمان نخواهید شد.

    ۵) تنظیمات تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی خود را به زبان انگلیسی تغییر دهید

    شاید بتوانید اصول اولیۀ زبان انگلیسی را متوجه شوید، اما اکنون زمان آن رسیده است که به مرحلۀ بعدی صعود کنید. بسیاری از ما، ساعت‌های طولانی از روز خود را با خیره شدن به تلفن‌های همراه و گشت و گذار بی‌هدف در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانیم. تغییر تنظیمات موبایل به انگلیسی، راهی آسان و سریع برای غرق‌شدن در دنیای یادگیری زبان است. باور کنید یا نه، با انجام این کار کلماتی را یاد می‌گیرید که لزوماً در لغت‌نامه‌های یادگیری واژگان ثبت نشده‌اند.

    ۶) تا جایی که می‌توانید بنویسید

    توصیه می‌شود که پس از گوش دادن به پادکست‌های مختلف زبان انگلیسی، تماشای فیلم، خواندن کتاب‌های مختلف و مواردی از این قبیل، یادگیری خود را با نوشتن خلاصه‌ای از آنچه شنیده یا تماشا کرده‌اید، گسترش دهید. ساده‌تر از آن، سعی کنید که خاطرات یا اتفاقات روزمرۀ خود را به زبان انگلیسی یادداشت کنید. این به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود ببخشید.

    ۷) انگلیسی حرف بزنید

    از مؤثرترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی، تعامل با دیگران و رشد مهارت‌های گفتاری است. اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید دوستانی پیدا کنید که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است. اما اگر نه، سعی کنید افراد دیگری را که در حال مطالعه و یادگیری این زبان هستند، به دایرۀ دوستان و اطرافیان خود اضافه کنید.

    گزینۀ دیگر این است که با خودتان در آینه صحبت یا صدای خود را ضبط کنید. اگرچه گوش دادن به صدای خود ممکن است در ابتدا کمی ناخوشایند باشد، اما با این روش می‌توانید اشتباهاتی را بشنوید که قبلاً از آن‌ها اطلاعی نداشتید.

    ۸) از وب‌سایت‌ها یا نرم‌افزارهای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

    تقریباً هر روز یک نرم‌افزار یا وب‌سایت جدید برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی می‌شود که هرکدام، نویدبخش روشی نوین برای سرعت‌بخشیدن به روند یادگیری شما هستند. برخی از مؤثرترین و محبوب‌ترین این برنامه‌ها، عبارتند از:

    • Preply;
    • Quizlet;
    • Beelingu app;
    • Tandem.

    ۹) از یوتیوب استفاده کنید

    یوتیوب یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پلفترم‌ها برای آموزش است. از بسیاری جهات، به نظر می‌رسد که این برنامه برای زبان‌آموزان ساخته شده است. شما می‌توانید ویدئوهایی را که به زبان انگلیسی ضبط شده‌اند، با سرعت پایین‌تر یا با زیرنویس تماشا کنید. به علاوه، طیف گسترده‌ای از محتوای رایگان و حرفه‌ای مخصوص زبان‌آموزان نیز ایجاد شده است که دوره‌های کاملی از ویدئوهای آموزشی را به آن‌ها ارائه می‌کند.

    ۱۰) در کلاس‌های فشردۀ آموزش زبان انگلیسی شرکت کنید

    شرکت در دوره‌های فشردۀ زبان انگلیسی، یک گزینۀ عالی برای آن دسته از زبان‌آموزانی است که قصد دارند در مدت زمانی کوتاه‌تر و به صورت حرفه‌ای‌تر، یادگیری این زبان را دنبال کنند. شرکت در یک دورۀ فشرده که می‌تواند از ۳ تا ۱۲ ماه به طول بینجامد، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری سریع و آسان زبان انگلیسی است.

    به طور معمول، این روش توسط دانشجویان، دانش‌آموزان و افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که قصد دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها، مدارس و دوره‌های کالج خارج از کشور و مهاجرت به دیگر مناطق جهان را دارند. اگرچه حضور در کلاس‌ها و بهره‌گیری از تجربۀ استادان برتر، نقش مؤثری در موفقیت تمامی زبان‌آموزان - در هر سطحی که باشند - خواهد داشت.

    در نهایت؛ چگونه انگلیسی را سریع و آسان یاد بگیریم؟

    همانطور که شاید حدس زده باشید، تنها روش تضمینی برای یادگیری سریع زبان انگلیسی، تمرین زیاد است. به یاد داشته باشید «هر کس که در حوزه‌ای تخصص دارد، از ابتدا با آن آشنا نبوده و زمان زیادی را صرف یادگیری کرده است.» شرکت در دوره‌های فشردۀ آموزش زبان انگلیسی نیز یکی از مؤثر و کاربردی‌ترین روش‌های یادگیری این زبان است. مؤسسات بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که دوره‌هایی برای آموزش کلمات، قواعد و مکالمه به زبان‌آموزان ارائه می‌کنند. آکادمی آموزش زبان فلارایز، با ارائۀ انواع دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی و... در پلتفرم اختصاصی و آنلاین مؤسسه، یکی از بهترین مراکز یادگیری زبان به شمار می‌رود. مشاوران این مؤسسه با تعیین سطح زبان‌آموزان، دوره‌ای متناسب با دانش آن‌ها را معرفی کرده و مسیر موفقیت این افراد را تسهیل می‌کنند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید