مقایسه شیائومی پوکو M3 با سامسونگ گلکسی A12

مقایسه شیائومی پوکو M3 با سامسونگ گلکسی A12
راهنمای مطالعه

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12 به شما نشان می‌دهد کدامیک از این دو گوشی اقتصادی سامسونگ و شیائومی ارزش خرید بالاتری دارند.

    اگر به دنبال گوشی موبایل اقتصادی باشید، حتما در فهرست بهترین گوشی ارزان به شیائومی پوکو M3 و گلکسی A12 برمی‌خورید. این دو گوشی با سخت‌افزار مناسب، سیستم عامل به روز و طراحی جذاب خریداران بسیاری را به سوی خود کشانده‌اند. در ادامه با مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12 از نظر طراحی، سخت‌افزار، دوربین و باتری به شما خواهیم گفت کدامیک از این دو دستگاه برایتان مناسب‌تر است.

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12: طراحی

    یکی از معیارهای موثر در انتخاب گوشی موبایل، طراحی ظاهری آن‌ها است. بی‌شک همه ما به جذابیت ظاهری و خوش دست بودن موبایل مورد نظرمان توجه می‌کنیم.

    اگر به دنبال طراحی جسورانه و خاص باشید، گوشی پوکو M3 بیشتر نظرتان را جلب می‌کند. این در حالی است که سامسونگ در گوشی گلکسی A12 ملاحظات لازم برای طراحی به دور از پیچیدگی را فراهم کرده است. شاید ماژول دوربین گلکسی A12، شما را به یاد طراحی آیفون اپل بیندازد.

    متریال به کار رفته در ساخت هر دو گوشی، پلاستیک است، اما پوکو M3 اندکی سبک‌تر بوده و با لایه محافظ گوریلا گلس ۳، نظر خریداران را بیشتر به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر گلکسی کمی باریک‌تر و جمع و جورتر است.

    [table id=1129 /]

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12: صفحه نمایش

    مقایسه پوکو M3 و گلکسی A12 مقایسه پوکو M3 و گلکسی A12

    از لحاظ نمایشگر، برد کاملا با پوکو M3 است چرا که وضوح و تراکم پیکسلی آن ۲ برابر گلکسیA12 سامسونگ است.

    هرچند هر دو گوشی روی پنل اقتصادی LCD سوار شده‌اند، ولی پوکو M3 با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسلی و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ به مراتب جزییات را با وضوح بالاتر نمایش می‌دهد.

    پوکو M3 نمایشگر ۶.۵۳ اینچی و سامسونگ گلکسی A12 نمایشگر ۶.۵ اینچی دارند. پوشش گوریلا گلس ۳ روی صفحه نمایش پوکو M3 تا حدودی خیال شما را از بابت خط و خش راحت می‌کند. توصیه ما این است که به این محافظ صفحه اکتفا نکنید و به فکر خرید گلس نمایشگر باشید؛ هم برای گوشی پوکو M3 و هم برای سامسونگ گلکسی A12.

    [table id=1130 /]

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12: دوربین

    ption id="attachment_48417" align="alignnone" width="850"]مقایسه پوکو M3 و گلکسی A12 مقایسه پوکو M3 و گلکسی A12

    مهمترین تفاوت دوربین گوشی پوکو M3 با گلکسی A12، به حضور سنسور الترا واید ۵ مگاپیکسلی در گلکسی A12 مربوط می‌شود که در پوکو خبری از آن نیست.

    گوشی پوکو M3 به دوربین سه گانه ۴۸، ۲ و ۲ مگاپیکسلی مجهز شده اما در گلکسی A12 شاهد سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، ۵ مگاپیکسلی فوق عریض و  ۲ لنز ماکرو و عمق سنج ۲ مگاپیکسلی هستیم. با این وجود در عمل تفاوت چشمگیری بین این دو مدل به چشم نمی‌خورد و هر دو حداکثر وضوح 1080p را برای فیلم‌برداری در اختارتان می‌گذارند.

    با توجه به برچسب قیمت هر دو گوشی، نباید انتظار چندانی از عکاسی آن‌ها داشته باشیم. وضوح و شفافیت قابل قبول در دوربین هر دو گوشی و قابلیت عکاسی فوق عریض در گلکسی A12، انتظارات اولیه را برطرف می‌کند.

    برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p در نظر گرفته شده که شاید برای عاشقان عکاسی سلفی، چنگی به دل نزند.

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12: سخت افزار

    یکی از مهمترین دلایلی که ارزش خرید گلکسی A12 را کاهش داد، قدرت سخت افزاری نسبتا ضعیف A12 است. این گوشی به یک تراشه ۱۲ نانومتری از مدیاتک با پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320  مجهز شده که زیر بار پردازشی سنگین، قطعا کمر خم می‌کند.

    وضعیت گوشی پوکو M3 بسیار بهتر است. این گوشی دارای پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۶۶۲ با لیتوگرافی ۱۱ نانومتری بوده و پردازش داده‌های گرافیکی را به Adreno 610 واگذار می‌کند.

    در بنچ‌مارک آنتوتو، پیشتازی پردازنده پوکو M3 با اختلاف ۶۸ درصدی حسابی جلب توجه می‌کند. در پردازش تک هسته‌ای، پوکو M3 حدود ۸۳ درصد سرعت بیشتری دارد.

    در نهایت، می‌توان نتیجه گرفت گلکسی A12 تنها مناسب استفاده روزمره و سبک خواهد بود و در مقایسه گوشی پوکو M3 با گلکسی A12 برد با گوشی شیائومی است.

    [table id=1131 /]

    مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12: باتری

    باتری پوکو M3 دارای ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و گلکسی A12، به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اکتفا کرده است.

    امتیاز نهایی پوکو M3 طبق بررسی‌های سایت جی اس ام آرنا، شارژدهی ۱۵۴ ساعته را نتیجه می‌دهد. این در حالی است که کهکشانی سامسونگ، ۱۲۳ ساعت دوام می‌آورد.

    سرعت شارژ هر دو گوشی، تفاوت دندان‌گیری با هم ندارند. علیرغم این‌که گوشی پوکو با شارژر ۲۲ وات همراه شده، اما نتایج حاصل از بررسی، سرعت ۱۸ وات را به نمایش می‌گذارد. گلکسی A12 نیز شارژر ۱۵ واتی دارد که برای شارژ کامل تقریبا سه ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین در این بخش از مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12 نیز برتری به پوکو می‌رسد.

    [table id=1132 /]

    سخن نهایی

    همانطور که در مقایسه پوکو M3 با گلکسی A12 دیدیم از نظر کیفیت بدنه، نمایشگر، پردازنده و باتری گوشی شیائومی ارزش خرید بالاتری دارد. با این که برچسب قیمت آن اندکی بیشتر است اما ارزش پرداخت این هزینه اندک را دارد. در طرف دیگر گلکسی A12، به جز استفاده روزمره، پاسخگوی نیازهای سنگین‌تر نخواهد بود. تنها جایی که گلکسی A12 اندکی بهتر ظاهر شده، برخوردار بودن از دوربین التراواید ۵ مگاپیکسلی است که در عمل چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند. [see_also]39014[/see_also]  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید