مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو؛ با۹۰۰ میلیون کدام را بخریم؟

مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو؛ با۹۰۰ میلیون کدام را بخریم؟
راهنمای مطالعه

    مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو از نظر امکانات، قیمت، طراحی و فنی نشان می‌دهد کدامیک از این ۲ خودرو چینی در بازه قیمت ۹۰۰ میلیون تومان ارزش خرید بالاتری دارند.

    با ورود کراس اوورهای چینی به ایران طی چند سال اخیر، تنوع بیشتری در بازار خودرو خصوصا در محدوده قیمت‌های میانی ایجاد شده و خودروهای مختلفی در این بخش بازار حضور پیدا کرده‌اند تا نیازهای مشتریان بهتر تامین شود. هایما S7 پلاس و جک S5 نیو جزو نمونه‌های اصلاح شده کراس اوورهای قدیمی‌تر هستند که اخیرا به ایران آمدند.

    هایما اس ۷ پلاس نسخه به‌روزرسانی شده هایما اس ۷ توربو به حساب می‌آید و به‌استثنای تغییرات جزئی در کابین و تحول آینه‌های بغل، اختلاف زیادی با نسخه پیشین خود ندارد. اما جک اس ۵ نیو نه‌تنها در بخش چهره نسبت به مدل قبلی تغییرات زیادی داشته و بلکه بخش فنی آن نیز متحول شده و یک موتور یک و نیم لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم به یاری این خودرو جهت تامین نیرو شتافته است.

    در ادامه با مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو به عنوان دو کراس اوور کامپکت چینی در رنج قیمت ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان با شما خواهیم بود. پیش از این ارزان‌ترین خودروهای چینی در بازار ایران را معرفی کرده بودیم.

    مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو: طراحی بدنه و کابین

    مقایسه هایما و جک

    هایما اس 7 پلاس و جک اس ۵ نیو بذر طراحی خود را حدود شش هفت سال پیش بر زمین کاشتند و حالا در مقایسه با تولیدات جدید صنعت خودروی چین و یا سایر کشورها، کراس اوورهایی با شمایل نسبتا قدیمی به حساب می‌آیند. بنابراین هیجان خاصی نمی‌توان در ظاهر این دو ماشین چینی پیدا کرد.

    با این حال با توجه به تنوع ناکافی و شرایط خاص بازار ایران، این دو خودرو از جذابیت‌های قابل قبولی برای مشتریان ایرانی به‌ویژه اقشار متوسط برخوردارند و بسته به سلیقه خریدار هر کدام می‌تواند زیبایی خاص خود را داشته باشد. البته در این میان شاید نظر بسیاری افراد به سمت جک اس5 نیو متمایل باشد.

    مقایسه هایما s7 پلاس با جک s5 نیو

    در مورد طراحی داخلی هم باید گفت که طرح داشبورد و سایر بخش‌های کابین این خودروها شمایلی نسبتا متعادل را ارائه می‌دهد. هرچند باز هم می‌توان تا حدودی قدمت و عمر نسبتا بالا را در طراحی این بخشها مشاهده کرد اما هایما اس ۷ پلاس از لحاظ طراحی کابین بیشتر مورد پسند قرار بگیرد. سطح کیفی متریال داخلی هایما نیز تقریبا باکیفیت‌تر احساس می‌شود.

    [related]44553[/related]

    کابین جک s5

    فضای پای سرنشینان ردیف جک اس ۵ به دلیل فاصله محوری بزرگتر آن، کمی بیشتر از حریف است و صندوق عقب جک نیز با توجه به ظرفیت ۵۰۵ لیتری در مقابل گنجایش ۴۰۰ لیتری صندوق هایما اس ۷ پلاس، فضای بیشتری برای لوازم و اسباب مسافرت‌های خانوادگی خواهد داشت.

    در مجموع مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو از نظر طراحی نشان می‌دهد طراحی جک S5 نیو جذاب‌تر است اما از نظر طراحی و فضای داخل کابین هایما شرایط بهتری دارد.  کابین هایما

    مقایسه فنی جک S5 نیو با هایما S7 پلاس

    هایما s7 پلاس همانند گذشته موتور ۱.۸ لیتری توربوشارژ را به همراه گیربکس شش دنده اتوماتیک به خدمت گرفته است؛ این مجموعه فنی می‌تواند ۱۷۰ اسب بخار قدرت به همراه ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را به تایرهای جلو انتقال دهد.

    این در حالی است که موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ جک اس ۵ نیو به دلیل بهره‌مندی از سامانه تزریق سوخت مستقیم، راندمان بهتری ارائه می‌دهد، حساسیت کمتری نسبت به اکتان بنزین نشان می‌دهد و با وجود حجم کمتر، توانی معادل ۱۷۱ اسب بخار (۱۶۱ اسب بخار در نمونه یورو ۵)، به‌علاوه ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. گیربکس ۶ دنده دو کلاچه نیز در این خودرو وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.

    با وجودی که از لحاظ نسبت وزن به توان، این دو خودرو به هم نزدیک هستند اما پیشرانه تزریق مستقیم جک S5 نیو بازده بالاتری دارد و در همکاری با گیربکس دو کلاچه زوج هیجان‌انگیزتری را تشکیل می‌دهد.

    مقایسه هایما s7 پلاس و جک s5 نیو

    گرچه شتاب صفر تا صد در کاتالوگ آنها ذکر نشده اما در عمل باید انتظار شتاب صفر تا صد حدود ۹.۵ ثانیه را از خودرو جک داشت. این رقم برای هایما اس ۷ پلاس معادل تقرببی ۱۰.۵ ثانیه به صورت غیررسمی ارزیابی شده است. بنابراین می‌توان گفت که جک S5 نیو در حال حاضر نسبت به هایما S7 پلاس اندکی چابک‌تر عمل می‌کند و شتاب بهتری دارد.

    مصرف سوخت از جک S5 نیو از هایما S7 پلاس بالاتر است اما جک S5 می‌تواند تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد در حالی که سرعت هایما از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نمی‌رود.

    سیستم تعلیق جک S5 نیوفیس مقداری اسپرت‌تر از هایما S7 عمل می‌کند و سواری آن مقداری‌ از هایما S7 خشک‌تر به نظر می‌رسد اما در عوض از لحاظ هندلینگ و پایداری، وضعیت آن مقداری متعادل و پایدارتر از حریف احساس می‌شود.

    البته هر دو خودرو در شرایط عادی از لحاظ هندلینگ و پایداری و البته جذب کوبش‌ها توسط سیستم تعلیق، کارکردی متقاعدکننده‌ را از خود به نمایش می‌گذارند.

    خودروهایما S7 پلاسجک S5 نیوفیس
    نوع موتور۱.۸ لیتری توربوشارژ/ چهار سیلندر۱.۵ لیتری توربوشارژ / چهار سیلندر
    توان ۱۷۰ اسب بخار / ۲۳۰ نیوتن متر۱۷۱ اسب بخار / ۲۵۱ نیوتن متر
    جعبه دندهشش دنده اتوماتیک AT6شش دنده اتوماتیک دوکلاچه
    انتقال قدرتتک دیفرانسیل جلوتک دیفرانسیل جلو
    شتاب 0-100حدود  ۱۰ – ۱۰.۵ ثانیه (غیررسمی)حدود ۹.۵ – ۱۰ ثانیه (تقریبی)
    مصرف سوخت۸.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومترتقریبا ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
    حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
    حجم صندوق (لیتر)۴۰۰۵۰۵
    ظرفیت باک (لیتر)۶۱۵۵

     

    مقایسه هایما s7 پلاس و جک s5 نیو از نظر امکانات

    آپشن های جک اس5

    در مجموع سطح آپشن‌ها و امکانات این دو خودرو تقریباً برابر است و می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان به‌خصوص اقشار متوسط باشد.

    جک S5 نیو از امکانات بیشتری مثل ترمز پارک برقی حسگر پارک جلو و کنترل سرعت، پشت سری فعال و تهویه دوگانه سود می‌برد. هایما S7 پلاس نیز دارای دوربین ۳۶۰ درجه است که در جک S5 وجود ندارد.

    امکانات جک S5 نیو

    سان روف، آینه های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو یا اتولایت، روکش صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED، تنظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، گرمكن صندلی های جلو، سیستم ضدسرقت، سیستم ترمز ضد قفل ABS ، سیستم ترمز كمكی هیدرولیكی HBA، توزیع الكترونیكی نیروی ترمز EBD، کروز کنترل، کنترل پایداری الكترونیكی ESC، ورود بدون كلید، كنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC، كنترل ایستایی در سر بالایی HAC، ترمز پارک برقیEPB ، ایربگ راننده و سرنشین جلو+كیسه هوای جانبی جلو (۴ عدد)، سیستم پایش میزان باد تایرها TPMS، فرمان برقی، تهویه اتوماتیک دوگانه در ردیف جلو، حسگر پارك جلو و عقب، دوربین عقب، سیستم پخش MP5 با ورودی IPOD،USBوAUX، بلوتوث، رهیاب، سنسور باران، گرمكن شیشه جلو، دیلایت و استارت دكمه ای، شش بلندگو، چراغ مشایعت و ...

    امکانات هایما S7 پلاس

    کروز کنترل، چهار كيسه هواي راننده و سرنشين جلو و جانبي، فرمان برقي، تهویه اتوماتیک، سيستم كمكی ترمز (BAS)، سيستم کنترل ایستایی در سربالايي (HSA)، كنترل پايداري (ESP)، كنترل كشش (TCS )، نمايشگر لمسي ۸ اينچي، صفحه کلید لمسي 8 اينچي، USB، بلوتوث، ميرورلينك، سیستم صوتی با چهار اسپیکر، مه شكن جلو و عقب، دیلایت، چراغ نقشه خوان جلو و عقب، آينه جانبي برقي تاشونده گرمكن دار، غربيلک فرمان چرمي، دوربين ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب، پایش فشار باد تایرها (TPMS)، صندلي راننده 8 حركته برقی گرمكن‌دار، صندلي سرنشین جلو 4 حركته دستي با گرمكن‌، سنسور نور و باران، دكمه استارت و ورود بدون كليد، سانروف برقي و...

    هایما S7 پلاس یا جک S5 نیو؛ کدامیک را بخریم؟

    ption id="attachment_47797" align="aligncenter" width="1024"]مقایسه هایما s7 پلاس و جک s5 نیو مقایسه هایما s7 پلاس و جک s5 نیو

    در پایان مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو نوبت پاسخ به این سوال است که هایما S7 پلاس بخریم یا جک S5 نیو؟

    هر دو خودرو از قابلیت‌های مناسب و متقاعد کننده برخوردار هستند و گزینه‌های متناسبی در رنج قیمتی ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان به حساب می‌آیند.

    اگر معیارهایی مثل راندمان بهتر پیشرانه GDI، شتاب کمی بالاتر، طراحی ظاهری اندکی دلچسب‌تر و آپشن بیشتر مد نظرتان است، جک S5 نیو گزینه بهتری برای شماست.

    اما در سوی دیگر قیمت مدل صفر کیلومتر هایما S7 پلاس نسبت به مدل صفر جک S5 نیو در بازار پایین‌تر است. همچنین عملکرد فنی و چابکی مناسب (نه در حد جک S5 نیو)، سواری کمی نرم‌تر و لوازم یدکی فراوان‌تر از دیگر مزایای هایما S7 پلاس نسبت به حریف است. در کل می‌توان نتیجه گرفت که کفه ترازو کمی به نفع جک S5 نیو سنگینی می‌کند. نظر شما در مورد مقایسه هایما S7 پلاس و جک S5 نیو چیست؟ تجربه استفاده از این دو خودرو چینی را دارید؟ [see_also]42318[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید