راهنمای خرید خوشبو کننده هوا و ۱۰ مدل از بهترین خوشبوکننده‌ها

راهنمای خرید خوشبو کننده هوا و ۱۰ مدل از بهترین خوشبوکننده‌ها
راهنمای مطالعه

    بهترین خوشبو کننده هوا باید علاوه بر رایحه مناسب، پخش بوی قوی و قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در این راهنمای خرید ۱۰ مدل از بهترین خوشبو کننده هوا اتوماتیک و دستی را به شما معرفی می‌کنیم.

    هنگامی که وارد یک محیط جدید می‌شویم، قبل از هر چیزی عطر و بوی آن محیط توجه ما را به خود جلب می‌کند؛ حتی دانشمندان و محققان نیز بر این باورند که ارتباط مستقیمی بین رایحه یک محیط و برداشت و رفتار افراد در آن محل وجود دارد.

    علاوه بر این، خانه و محیطی که عطر و بوی خوبی داشته باشد، حس پاکیزگی، سرزندگی و امنیت را به افراد منتقل می‌کند. به همین خاطر، بهتر است در محیط‌هایی مانند خانه، محل کار و حتی ماشین، از خوشبو کننده هوا استفاده کنیم و از محیطی با هوای تمیز و تازه لذت ببریم.

    اگر قصد دارید با خرید خوشبو کننده هوا تغییری در محیط زندگی یا کار خود به وجود بیاورید، بهتر است قبل از خرید اطلاعاتی درباره انواع خوشبو کننده هوا داشته باشید و با پرفروش‌ترین آن‌ها آشنا شوید. در ادامه این مطلب، به بررسی انواع مختلف خوشبو کننده‌ها می‌پردازیم. پیش از این انواع خوشبو کننده بدن و بهترین خوشبو کننده ماشین را معرفی کرده بودیم.

    انواع خوشبو کننده هوا

    وقتی صحبت از انواع خوشبو کننده می‌شود، ممکن است تنها عود و یا اسانس‌ها و روغن‌های خوشبو کننده را به یاد بیاوریم و بشناسیم؛ اما باید بدانیم که علاوه بر این‌ها، مدل‌های رایج‌تر و پرکاربردتری از خوشبو کننده هوا نیز وجود دارد. برای مثال، شما می‌توانید با ژل‌ها و شمع‌های معطر، اسپری‌های مخصوص، و همچنین دستگاه‌های خوشبو کننده اتوماتیک عطر و بویی تازه و دلپذیر به محیط اطراف خود اضافه کنید. در ادامه انواع مختلف خوشبو کننده را همراه با بهترین مدل‌ها به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.

    بهترین اسپری خوشبو کننده هوا

    اسپری‌های خوشبو کننده هوا، از ساده‌ترین و پرکاربردترین مدل‌های در دسترس هستند. این اسپری‌ها در حجم‌ها و رایحه‌های مختلف، قابل تهیه هستند. استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده و راحت است؛ تنها کافی است مقداری از مواد درون آن را در هوا اسپری کنید.

    اسپری‌های خوشبو کننده معمولاً قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر انواع خوشبو کننده دارند و در فروشگاه‌های مختلف موجود هستند. در ادامه، با چند اسپری پرفروش و پرطرفدار آشنا می‌شویم.

    بهترین خوشبو کننده هوا

    اسپری خوشبو کننده هوا ایفل

    ایفل نیز یکی دیگر از برندهای خوشنام و معروف خوشبو کننده است. این برند علاوه بر اسپری‌های باکیفیت و خوش‌عطری که دارد، اسانس‌هایی با رایحه‌های مختلف نیز تولید می‌کند. برای مثال خوشبو کننده ایفل با رایحه کاکائو، طالبی و پرتقال از مدل های بسیار محبوب هستند.

    حجم بالای اسپری خوشبو کننده ایفل از نقاط قوت این برند و محصولات آن است. قیمت اسپری‌های این برند نیز باتوجه‌به ماندگاری بالای رایحه و کیفیت و حجم اسپری‌ها، بسیار مناسب است و ارزش خرید بالایی دارد.

    اسپری خوشبو کننده هوا استونیش

    خوشبو کننده‌های استونیش نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اسپری‌های این برند علاوه بر رایحه دوست‌داشتنی و ملیح، حجم زیادی نیز دارند و تا مدت‌ها قابل‌استفاده هستند. از این اسپری‌ها می‌توانید به‌عنوان خوشبو کردن ماشین نیز استفاده کنید.

    اسپری خوشبو کننده هوا لمسر

    برند لمسر یکی از پرطرفدارترین برندهای فعال در بازار خوشبو کننده و بوگیر است. تنوع بالای اسپری‌های این برند، باعث می‌شود که هرکس با هر سلیقه‌ای بتواند رایحه موردعلاقه خود را پیدا کند. اما تنها مزیت این برند تنوع آن نیست؛ محصولات لمسر حجم مناسبی دارند و تا مدت‌ها خانه شما را پر از رایحه‌های خوشبو و دلپذیر می‌کنند. علاوه بر این، قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه اسپری‌های لمسر، آن‌ها را به یکی از پرفروش‌ترین برندهای این حوزه تبدیل کرده است.

    فهرست بهترین اسپری خوشبو کننده هوا

    بهترین خوشبو کننده هوا اتوماتیک

    حتماً‍ شما نیز در محیط‌های مختلف مانند فروشگاه‌ها و یا مؤسسات، دستگاه‌های خوشبو کننده هوا را دیده‌اید. این دستگاه‌ها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای محیط‌های بزرگ و پر رفت‌وآمد هستند؛ زیرا بدون نیاز به دخالت افراد، در فواصل زمانی معین، مقدار مشخصی از خوشبو کننده هوا را در محیط منتشر می‌کنند. چهار نوع مختلف از این دستگاه‌ها وجود دارند:

    • دستگاه اسپری گردپاش: طرز کار این دستگاه بسیار ساده است و مقداری از مایع خوشبو کننده درون خود را به شکل ذرات بسیار ریز در محیط اسپری می‌کند. دو نوع مکانیکی و برقی دستگاه‌های گردپاش وجود دارد. باتوجه‌به قدرت زیاد این دستگاه‌ها، می‌توانید از آن‌ها هم در محیط‌های بزرگ مانند فروشگاه و کلاس و هم در محیط‌های کوچک‌تر مانند سالن و اتاق استفاده کنید.
    • دستگاه بخارساز: برای استفاده از این دستگاه، تنها لازم است نوعی خوشبو کننده که به طور طبیعی بخار می‌شود را درون مخزن دستگاه قرار دهید. هنگامی که اسانس به‌آرامی تبدیل به بخار می‌شود، دستگاه رایحه آن را به‌وسیله یک فن داخلی، به بیرون هدایت می‌کند. قدرت و برد این خوشبو کننده اتوماتیک به صورتی است که آن را به انتخابی مناسب برای سرویس بهداشتی و اتاق‌های کوچک تبدیل می‌کند.
    • دستگاه گرم‌کن: این نوع از خوشبو کننده‌ها، مایع و اسانس خوشبو کننده داخل خود را گرم می‌کنند تا فرایند تبخیر به‌آهستگی صورت بگیرد. سپس بخار معطر را در محیط پخش می‌کنند. تفاوت دستگاه‌های گرم‌کن و بخارساز در نوع ماده خوشبو کننده‌ای است که درون آن‌ها می‌ریزید. در دستگاه‌های بخارساز، باید از اسانس و موادی استفاده شود که خودبه‌خود بخار می‌شوند؛ اما خوشبو کننده‌ای که در دستگاه گرم‌کن قرار می‌دهید، باید تنها با حرارت دیدن تبخیر شود و در حالت عادی تبخیر نداشته باشد. دستگاه گرم‌کن نیز مانند دستگاه بخارساز، برای استفاده در محیط‌های کوچک مناسب‌تر است.
    • دستگاه بخور: مکانیزم و کارکرد این وسیله نیز مانند دستگاه گرم‌کن است؛ با این تفاوت که دستگاه بخور، علاوه بر خوشبو کننده، مقادیری بخار سرد نیز وارد محیط می‌کند و باعث می‌شود رطوبت محیط بیشتر شود. بهتر است از این نوع دستگاه در خانه و سالن‌های متوسط استفاده شود.

    بین این چهار مدل خوشبو کننده هوا دستگاه‌های گردپاش رایج‌تر و پرکاربردتر هستند؛ زیرا علاوه بر قیمت مناسب، کار با آن‌ها نیز راحت است و نیاز به منبع انرژی قوی و خاصی ندارند. در ادامه، چند مدل از بهترین خوشبو کننده هوا اتوماتیک از نوع اسپری گردپاش و مدل‌های مشابه را معرفی و بررسی می‌کنیم.

    [related]416[/related]

    بهترین خوشبو کننده هوا

    دستگاه خوشبو کننده هوا هایسپر

    احتمالاً دستگاه‌های این برند را در فروشگاه‌های بزرگ، بوتیک‌های لباس و یا مؤسسات دیده‌اید؛ خوشبو کننده‌های کوچکی که به دیوار وصل شده‌اند و هر ۲۰ دقیقه یک‌بار، بدون دخالت دست مقداری خوشبو کننده در محیط اسپری می‌کنند. خوشبو کننده هایسپر یکی از پرفروش‌ترین‌‌هاست؛ چرا که تنها با دو باتری ۱.۵ ولتی کار می‌کند و تنظیمات کاربردی و ساده‌ای دارد.

    این مدل از بهترین خوشبو کننده هوا در دو حالت برنامه‌ریزی شده و دستی قابل‌استفاده است. در حالت اول، می‌توانید آن را برای اسپری کردن خوشبو کننده هوا در فواصل ۱۰، ۲۰، و ۴۵ دقیقه‌ای تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از سنسور نور، دستگاه را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تنها در طول روز فعال باشد و در تاریکی کار نکند.

    در حالت دستی، هر بار دکمه روی آن را می‌فشارید اسپری کار می‌کند. شما می‌توانید اسپری‌های مختلف را درون این دستگاه قرار دهید؛ البته باید حواستان باشد که این دستگاه برای اسپری‌هایی با حجم ۲۵۰ میلی‌لیتر ساخته شده است.

    دستگاه خوشبو کننده هوا JM

    این دستگاه نیز یک خوشبو کننده گردپاش است و قابلیت‌های مختلفی دارد. برای مثال، مجهز به سنسور نور و تایمر است. درست مانند دستگاه هایسپر، خوشبو کننده جی‌ام نیز قابلیت تنظیم زمان اسپری کردن را دارد و می‌تواند به صورتی تنظیم شود که تنها در طول روز فعال باشد.

    از مزایای بهترین خوشبو کننده هوا جی‌ام می‌توان به‌ظاهر زیبای آن اشاره کرد. زیبایی و جذابیت ظاهری آن باعث می‌شود که به‌راحتی، به بخشی از دکور خانه تبدیل شود و جلوه‌ای زیبا به محیط ببخشد. ظرفیت آن نیز ۳۰۰ میلی‌لیتر است که نقطه قوت مهمی برای این دستگاه محسوب می‌شود.

    دستگاه خوشبو کننده هوا GXT

    دستگاه GXT نیز یکی دیگر از خوشبو کننده‌های قوی و پرطرفدار است؛ این دستگاه با داشتن سنسور نور و همچنین تایمر ۲۴ ساعته، می‌تواند برای اسپری کردن در فواصل معین و زمان‌های مشخص تنظیم شود. علاوه بر این، ظرفیت ۳۰۰ میلی‌لیتری آن به شما امکان انتخاب اسپری‌های متنوع و مختلف را می‌دهد.

    دستگاه خوشبو کننده هوا مدل S100-B

    اگر به لوازم‌خانگی هوشمند علاقه دارید، این مدل از بهترین خوشبو کننده هوا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. کارکرد دستگاه خوشبو کننده هوا مدل S100-B کمی با دستگاه‌های قبلی متفاوت است؛ این خوشبو کننده، اسانس را در مقیاس نانو پودر کرده و سپس به آهستگی وارد محیط می‌کند.

    قابلیت برنامه‌ریزی و تنظیم شیفت‌های کاری مختلف را هم دارد؛ اما این تمام توان این دستگاه نیست. خوشبو کننده S100-B می‌تواند به گوشی شما متصل شود و دستورات شما را از طریق اتصال به اینترنت دریافت و اجرا کند. پوشش‌دهی آن نیز تا ۳۰۰ مترمکعب است.

    خوشبو کننده هوا ایرآروما مدل آیرومکس

    دستگاه آیرومکس یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مدل‌های خوشبو کننده خودکار است. ظاهر زیبای آن، توجه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و کارکرد بی‌نقص آن، محیطی خوش‌بو و راحت را برای شما می‌سازد. این دستگاه با استفاده از فناوری نبولایزر، رایحه‌ای خنک را به‌آرامی در محیط خانه پخش می‌کند. پوشش‌دهی مناسب و دوام بالای آن نیز، از مزیت‌های دیگر این محصول هستند.

    فهرست قیمت دستگاه خوشبو کننده هوا

    اسانس‌های خوشبو کننده هوا

    شاید برایتان سؤال باشد که اگر دستگاه خوشبو کننده‌ای هم تهیه کردید، باید چه ماده‌ای درون آن بریزید و چگونه از آن استفاده کنید. اینجاست که باید با اسانس‌های خوشبو کننده هوا آشنا شوید: موادی معطر و خوشبو که می‌توانند به اشکال مختلف استفاده شوند.

    برای مثال، می‌توانید چند قطره از آن‌ها را در دستگاه بخور بریزید و یا با آب ترکیب کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را در محیط قرار دهید تا به‌آرامی تبخیر شوند و رایحه‌ای ملایم در محیط جاری کنند. در ادامه، چند اسانس پرطرفدار را معرفی می‌کنیم.

    اسانس خوشبو کننده ایفل مدل Mango

    اسانس‌های خوشبو کننده هوا ایفل از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین اسانس‌های موجود در بازار هستند. سرعت و شدت تبخیر اسانس نیز با تنظیم تعداد چوب‌های درون آن قابل تنظیم است. مدل Mango 01 یکی از خوشبوترین اسانس‌ها است و با استفاده از آن، می‌توانید حس تابستان و میوه‌های تابستانی را به محیط خانه یا محل کارتان اضافه کنید.

    اسانس خوشبو کننده هوا ایفل مدل گل برفی

    اسانس گل‌برفی نیز یکی دیگر از رایحه‌های جذاب و پرطرفدار برند ایفل است. این اسانس نیز مانند محصولات دیگر این برند، ماندگاری بالایی دارد (حدود ۳ تا ۵ ماه) و شدت و سرعت تبخیر آن با کم‌وزیاد کردن چوب‌های درون اسانس قابل تنظیم است. آن را می‌توانید به آب نیز اضافه کنید و درون دستگاه‌های گرد افشان قرار دهید.

    ption id="attachment_48013" align="alignnone" width="850"]بهترین خوشبو کننده هوا ایفل خوشبو کننده هوا ایفل

    فهرست قیمت محبوب‌ترین خوشبو کننده‌های هوا

    جمع‌بندی بهترین خوشبو کننده هوا

    در این مطلب سعی کردیم تا انواع مختلف خوشبو کننده هوا و همچنین کاربرد و برندهای مختلف آن‌ها را معرفی کنیم تا بتوانید با درنظرگرفتن نیازها و شرایط خود، انتخاب مناسبی داشته باشید. با تهیه هر کدام از محصولات معرفی شده در فهرست بهترین خوشبو کننده هوا می‌توانید با کمترین هزینه، محیط زندگی خود را پر از رایحه‌های آرام‌بخش کنید و خاطره‌ای خوب برای خود و دیگران بسازید. تجربه استفاده از این خوشبو کننده‌ها را دارید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. [see_also]12108[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید