بهترین کامپیوترهای همه‌کاره از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

بهترین کامپیوترهای همه‌کاره از ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان
راهنمای مطالعه

    اگر به دنبال خرید کامپیوتر همه کاره در بازار ایران هستید، ما در این راهنمای خرید بر اساس بودجه،‌ برند و بازدهی، ۷ مدل از  بهترین کامپیوتر همه کاره موجود در بازار را معرفی کرده‌ایم.

    در کنار کامپیوتر رومیزی و لپ‌تاپ‌؛ کامپیوترهای همه کاره یا All-in-One (AIO) نیز طرفداران خاص خود را دارند. احتمالا شما بیشتر این کامپیوترها را در ادارات و فروشگاه‌ها دیده‌اید. کامپیوترهای بدون کیس که همه ملحقات آن در نمایشگر و بدنه پشتی (در بعضی موارد زیر نمایشگر) خلاصه شده و در انواع و اندازه‌های مختلف در دسترس قرار دارند.

    البته که کاربرد کامپیوترهای همه کاره صرفا تجاری یا اداری نبوده و می‌توان به عنوان کامپیوتر خانگی و حتی حرفه‌ای و گیمینگ هم مورد استفاده قرار داد. ما در این مطلب به معرفی ۷ مدل از بهترین کامپیوتر همه کاره در بازار ایران می‌پردازیم تا با تعدادی از آن‌ها آشنا شوید.

    توجه داشته باشید که برخی از این مدل‌ها از نظر پردازنده، حافظه رم و کارت گرافیک کانیفگ‌های مختلفی دارند که طبیعتا قیمت آنها نیز با هم متفاوت است.

    ۷. کامپیوتر همه کاره ۲۴ اینچی MSI مدل Pro 24x 10M-A

    • قیمت: حدود ۲۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره

    مزایا:

    • تنوع خوب پورت‌ها
    • قیمت مناسب
    • جزو محبوب‌ترین برندهای کامپیوترهای همه کاره

    معایب:

    • نبود وب‌کم
    • نبود کارت‌خوان
    • بدون ماوس و صفحه کلید
    • نبود پورت USB-C

    یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان بهترین کامپیوترهای همه کاره که در ایران هم طرفداران زیادی دارد، برند MSI است. مدل‌های مقرون‌به‌صرفه خانگی و اداری این برند تقریبا همه جا دیده می‌شود و از لحاظ کیفی هم در سطح قابل قبولی قرار دارد. مدلی که حالا در نظر گرفته‌ایم، کامپیوتر Pro 24x 10M-A این برند به واسطه کیفیت و قیمت مناسب در فهرست بهترین کامپیوتر‌ همه‌ کاره قرار دارد.

    این کامپیوتر همه کاره، صفحه‌نمایش ۲۴ اینچی با رزولوشن 1080p بسیار باریک و بدون حاشیه‌ای دارد که جذابیت و جلوه مینیمالی به محصول داده است. متاسفانه پایه‌های سیستم قابلیت تنظیم ارتفاع ندارند، اما به طرفین می‌چرخد. نکته‌ای هم که در قبال صفحه‌نمایش باریک این سیستم از دست داده‌ایم، عدم وجود وب‌کم در آن است که شاید برای کسانی که به دنبال تهیه کامپیوتر همه کاره برای تماس‌های تصویری هستند، مناسب نباشد.

    این کامپیوتر همه کاره قدرت پردازشی خود را از پردازنده اینتل Core i3 مدل 10110U دریافت می‌کند که نسبتا پردازنده خوبی است و می‌تواند در انجام امورات معمول کاربر را همراهی کند. اما در بخش گرافیک انتظار خاصی از ام‌اس‌آی Pro 24x نداشته باشید چون ما با گرافیک مجتمع Intel HD مواجه هستیم.

    حافظه رم به کار رفته در این کامپیوتر همه کاره ۸ گیگابایت از نوع DDR4 است و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی HDD نیز برای آن در نظر گرفته شده. این ترکیب در مجموع می‌تواند نیازهای روزمره کاربر را تا حد زیادی برطرف کند، اما با توجه به رم ۸ گیگابایتی نباید انتظار انجام تسک‌های زیاد را به صورت همزمان داشته باشید.

    کامپیوتر AIO ام‌اس‌آی Pro 24x 10M Pro به بلندگوهای استریویی مجهز است که از کیفیت صدای نسبتا مطلوبی برخوردار هستند. با این حال اسپیکرها شدت صدای بالایی ندارند و نباید انتظار استفاده از این سیستم صوتی برای کارهای معمول داشته باشید.

    یکی از نقاط قوت کامپیوتر همراه ام‌اس‌آی Pro 24x 10M Pro پورت‌های متنوع آن است. وجود ۴ پورت USB 3.1 که قابلیت شارژ سریع دارند، در کنار ۲ پورت USB 2.0، خروجی HDMI و دو عدد پورت اترنت، تکمیل‌کننده کلکسیون پورت‌های این کامپیوتر همه کاره ام‌اس‌آی هستند.

    [table id=1120 /]

    تصاویر و مشخصات بیشتر این کامپیوتر

    ۶. کامپیوتر همه کاره ۲۴ اینچی لنوو مدل ایدیاپد AIO 3 24ITL6 - C

    • قیمت: حدود ۳۸ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره

    مزایا:

    • طراحی شیک با پایه‌ای خوب و کاربردی
    • سخت‌افزار نسبتا قدرتمند و متناسب
    • صفحه‌نمایش بزرگ با لبه‌های باریک

    معایب:

    • صفحه‌نمایش کم‌نور
    • وب‌کم نه چندان با کیفیت
    • بدون پورت USB-C
    • صفحه‌کلید و ماوس سیمی

    لنوو هم یکی دیگر از تولیدکنندگان خوشنام بازار کامپیوترهای همه کاره یا All-in-One است که در بازه‌های قیمتی مختلف، مدل‌های گوناگونی را به بازار عرضه کرده. اینجا قصد داریم مدل IdeaCentre AIO 3 24ITL6-C را معرفی کنیم که دارای مشخصات سخت‌افزاری مناسب برای کارهای روزمره و بعضا سنگین است.

    اولین چیزی که در مورد مدل از بهترین کامپیوتر همه کاره می‌تواند نظرمان را جلب کند، طراحی ساده، مینیمال و البته ظریف آن است. صفحه‌نمایش این کامپیوتر به وسیله یک میله به سمت بالا هدایت شده که طراحی منظم و خوبی دارد. نمایشگر ۲۴ اینچ این کامپیوتر دارای رزولوشن 1080p است و لبه‌های باریک آن سبب شده تا فضای بیشتری به صفحه‌نمایش اختصاص پیدا کند. همچنین این نمایشگر دارای قابلیت لمس ۱۰ نقطه‌ای است.

    قلب تپنده این کامپیوتر همه کاره یک پردازنده اینتل Core i7 نسل یازدهم مدل 1165G7 است که از قدرت خوبی برای انجام امورات روزمره برخوردار است. همچنین این دستگاه به کارت گرافیک دو گیگابایتی انویدیا جی‌فورس MX450 مجهز است که نسبتا از توانایی‌های مناسبی برای امور کاری روزمره برخوردار است.

    بهترین کامپیوتر همه کاره لنوو مجهز به ۸ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی HDD است. در بخش پورت‌ها نیز تقریبا از هر لحاظ خیال‌مان راحت است. دو پورت USB 2.0، دو پورت USB 3.2 و یک پورت HDMI، می‌تواند نیازهایمان را برطرف کند. همچنین این دستگاه به پورت اترنت، کارت‌خوان و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز مجهز است. وجود وب‌کم برای برقراری ارتباط تصویری هم در این کامپیوتر یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

    [table id=1121 /]

    تصاویر و مشخصات بیشتر این کامپیوتر

    ۵. کامپیوتر همه کاره ۳۲ اینچیHP مدل Envy 32

    • قیمت: حدود ۵۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره در بازار

    مزایا:

    • صفحه ۳۲ اینچ 4K فوق‌العاده باکیفیت
    • نسل دهم پردازنده‌های اینتل
    • کانفیگ‌های متنوع برای بازی یا امور روزمره
    • کارت گرافیکی گیمینگ

    معایب:

    • صفحه لمسی نیست
    • منبع برق خارجی کمی بزرگ است

    کامپیوتر همه کاره اچ‌پی مدل Envy 32 را می‌توان یکی دیگر از رقبای آی‌مک‌های اپل دانست. این مدل از بهترین کامپیوتر همه‌کاره دارای پردازنده نسل دهم اینتل است که از تراشه شش هسته‌ای Core i5 10400 شروع شده و تا پردازنده ده هسته‌ای Core i9- 10900 قابل خریداری است.

    در بخش پردازنده گرافیکی، این کامپیوتر به یک کارت گرافیک انویدیا GTX 1650 با حافظه پایه ۱۶ گیگابایتی مجهز است که آن هم قابلیت ارتقا را دارد. مقدار رم و SSD نیز می‌تواند بسته به انتخاب خودتان، قابل تغییر باشد. با این حال حافظه ذخیره‌سازی به طور پیش فرض از ۳۲ گیگابایت تا ۱ ترابایت در دسترس است و حافظه رم در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت قابل خریداری است.

    یکی از مزیت‌های سیستم HP Envy 32 این است که می‌تواند به عنوان یک کامپیوتر گیمینگ نیز فعالیت کند. صفحه نمایش 4K از نوع IPS که اندازه‌ای معادل ۳۲ اینچ دارد، با ترکیب سخت‌افزاری که ذکر کردیم، می‌تواند یک گزینه جالب توجه برای طراحان گرافیک و گیمرها باشد.

    طراحی این کامپیوتر همه‌کاری مدرن، مجلل و عالی است. صفحه‌نمایش آن عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از لحاظ سخت‌افزاری به هیچ‌وجه کم نمی‌آورد. حتی اسپیکرهای این کامپیوتر از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و گوش دادن به موسیقی، بازی‌کردن یا تماشای فیلم با آن فوق‌العاده است.

    اگر به دنبال یکی از بهترین کامپیوترهای همه کاره یا All-In-One بازار هستید، اچ‌پی مدل Envy 32 را فراموش نکنید.

    [table id=1125 /]

    ۴. کامپیوتر همه کاره ۲۷ اینچی دل مدل Inspiron 27 7000

    • قیمت: حدود ۵۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره در بازار

    مزایا:

    • طراحی شیک با پایه قابل تنظیم شیب
    • وب‌کم جمع‌شونده
    • صفحه کلید و ماوس با کیفیت
    • ورودی HDMI

    معایب:

    • پردازنده از کلاس لپ‌تاپ است
    • درگاه تاندربولت ندارد
    • عدم وجود قابلیت تنظیم ارتفا
    • صفحه لمسی کارایی ندارد

    دل نامی آشنا در بازار کامپیوتر است و در فهرست بهترین کامپیوتر همه کاره نیز با مدل Inspiron 27 7000 حضور دارد.

    بهترین کامپیوتر همه کاره دل دارای یک صفحه‌نمایش ۲۷ اینچ HD از نوع InfinityEdge است به این معنی که ما با نمایشگری که حاشیه‌های بسیار باریک دارد رو‌به‌رو هستیم. اما قلب تپنده و پردازشی این سیستم، پردازنده اینتل Core i7- 1165G7 از نسل دوازدهم اینتل است. ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD نیز این سیستم را همراهی می‌کنند.

    در بخش کارت گرافیک نباید انتظار چیز عجیبی داشته باشید. در کانفیگ‌های موجود این کامپیوتر همه کاره، دو کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX330 و اینتل Iris Xe مشاهده می‌شود که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. کارایی این کارت‌های گرافیک برای امور روزانه و معمول خوب است، اما انتظار پردازش‌های سنگین گرافیکی و حتی گیمینگ را نباید داشته باشید.

    تعداد پورت‌ها و اتصالات دل Inspiron 27 7000 زیاد است و این یک نکته مثبت برای آن محسوب می‌شود. چهار پورت USB-A، یک پورت USB-C و خروجی و ورودی HDMI را می‌توان در این سیستم مشاهده کرد. همچنین این کامپیوتر به کارت‌خوان SD، ورودی اترنت، بلوتوث ۵.۱، وب‌کم پاپ‌آپ و وای فای نسل ششم مجهز است که کامپیوتر دل Inspiron 27 7000 را به سیستمی خانوادگی یا عمومی تبدیل می‌کند.

    اگر به دنبال بهترین کامپیوتر همه کاره با ابعاد جمع و جور برای انجام کارهای معمول هستید، نمی‌خواهید هزینه زیادی کنید و البته به سخت‌افزارهای جدیدی هم دسترسی داشته باشید، کامپیوتر همه کاره دل Inspiron 27 7000 یکی از بهترین گزینه‌های شما خواهد بود.

    [table id=1124 /]

    [related]34510[/related]

    ۳. کامپیوتر همه کاره ۲۷ اینچی اپل مدل iMac MXWT2 2020

    • قیمت: از ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره در بازار

    مزایا:

    • بسیار قدرتمند برای انجام هر کاری
    • وب‌کم پیشرفته

    معایب:

    • طراحی نسبتا قدیمی
    • وجود فقط دو پورت تاندربولت

    به کامپیوتر همه فن حریف، قدرتمند و زیبای اپل خوش‌آمد بگویید! آی‌مک‌های اپل از حرفه‌ای‌ترین و بهترین کامپیوترهای همه کاره بازار به شمار می‌رود. نسخه ۲۰۲۰ این کامپیوتر همه کاره که در سایز ۲۷ اینچی و صفحه‌نمایش رتینا 5K عرضه شده، دارای سخت‌افزاری قدرتمند و قابلیت‌های ویژه‌ای است که از آن یک کامپیوتر فوق‌العاده برای انجام هر کاری ساخته.

    یکی از نقاط قوت این دستگاه، نمایشگر آن است. استفاده از فناوری‌های گوناگون مانند True Tone و P3 که برای گستره رنگی نمایشگر است، کیفیت، شفافیت و وضوح فوق‌العاده‌ای را به مخاطب ارائه می‌دهد. اکثر کسانی که مشغول به کارهای حرفه‌ای گرافیکی یا تدوین فیلم و عکس هستند، از آی‌مک استفاده می‌کنند.

    در بخش سخت‌افزار با کانفیگ‌های متنوعی رو به رو هستیم. از مدل i5 اینتل به عنوان پردازنده مرکزی گرفته تا مدل Core i9، بیش از ۱۲۸ گیگابایت حافظه رم و ۸ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، مواردی هستند که می‌توانید در بهترین کامپیوتر همه کاره اپل دریافت کنید.

    در آی‌مک ۲۰۲۰ از کارت گرافیک ای‌ام‌دی رادئون Pro 5500 XT استفاده شده که به شما اجازه می‌دهد تا پردازش‌های گرافیکی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. البته که کامپیوترهای مک برای گیمینگ ساخته نشده و بازی‌های معدودی در دسترس هستند. پس اگر آی‌مک می‌گیرید خیلی روی بازی کردن حساب نکنید.

    اتصالات کامپیوتر همه کار آی‌مک فوق‌العاده است. به وسیله پورت تاندربولت ۳ می‌توانید گجت‌های مختلفی را مانند باکس کارت گرافیک به صورت مستقیم به آی‌مک خود وصل کنید. همچنین کامپیوتر همه کار آی‌مک ۲۰۲۰ به پورت‌ USB-C، اترنت، USB-A، اسلات کارت حافظه SDXC و هدفون ۳.۵ میلی‌متری مجهز است.

    [table id=1118 /]

    فهرست قیمت بهترین کامپیوترهای یکپارچه اپل

    ۲. کامپیوتر همه کاره ۲۴ اینچی اپل مدل iMac 2021

    • قیمت: از ۴۵ تا ۹۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوتر همه کاره اپل بهترین کامپیوتر همه کاره اپل

    مزایا:

    • صفحه‌نمایش چشم‌نواز
    • بلندگوهای شگفت‌انگیز
    • وب‌کم عالی
    • عملکرد پردازنده M1 غافلگیرکننده است
    • تنوع رنگی فوق‌العاده

    معایب:

    • در قسمت پورت‌ها می‌شد عملکرد بهتری داشت

    اپل با معرفی نسخه ۲۰۲۱ آی‌مک‌های خود، نفس تازه‌ای را به خط تولید یکی از بهترین کامپیوترهای همه کاره دنیا دمید. از طراحی متفاوت از نسل‌های قبلی تا سخت‌افزار داخلی، همه و همه دست‌خوش تغییرات بنیادی شدند تا ما با یک محصول کاملا تازه و جدید از اپل رو‌به‌رو باشیم.

    اپل برای اولین بار از تراشه اختصاصی خود به نام M1 در کامپیوترهای آی‌مک استفاده کرد. آی‌مک‌ها که تا قبل از این به تراشه‌های اینتل مجهز می‌شدند، حالا میزبان تراشه اختصاصی دست‌پخت مهندسان اپل شده است. اپل پردازنده M1 را نه فقط در آی‌مک، که در مک‌بوک‌ها و نسل جدید تبلت‌های آیپد نیز برده تا با همه قوا، استقلال پردازشی خود را به رخ رقیبانش بکشد.

    آی‌مک ۲۰۲۱ علاوه بر تراشه از زبان طراحی کاملا نو و مدرنی بهره می‌برد و حاشیه‌های باریک و قطر کم در کنار رنگ‌های متنوع و بعضا شاد، آن را به دستگاهی به شدت مدرن و امروزی تبدیل کرده. این محصول به نمایشگری ۲۴ اینچی با رزولوشن 4.5K مجهز است و طیف رنگی sRGB و AdobeRGB به ترتیب ۱۰۰ و ۸۰ درصد آن را پوشانده است. به این ترتیب، ما با محصولی مخصوص طراحان روبه‌رو هستیم که از طیف‌های رنگی واقعی و باکیفیت لذت می‌برند.

    نبض گرافیکی بهترین کامپیوتر همه کاره اپل هم همان تراشه فوق‌العاده M1 هفت هسته‌ای (سفارش تا ۸ هسته) اپل است که به راحتی از پس پردازش‌های سنگین گرافیکی در این سیستم بر می‌آید. البته در نظر داشته باشید که قرار نیست ما با یک سیستم گیمینگ رو‌به‌رو باشیم و به جز گیم، این سخت‌افزار از پس سنگین‌ترین عملیات‌های پردازشی و گرافیکی برمی‌آید.

    در این سیستم می‌توانید از رم ۸ گیگابایت تا ۱۶ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی SSD از ۲۵۶ گیگابایت تا ۲ ترابایت را سفارش دهید. بسته به بودجه‌تان، توانایی انعطاف در خرید آی‌مک جدید تدارک دیده شده تا هر طوری که هست، بتوانید از قدرت این دستگاه مدرن استفاده کنید.

    پورت‌ها هم در کانفیگ‌های مختلف، متفاوت است. با این حال ما در این دستگاه‌ به طور معمول شاهد دو پورت تاندربولت هستیم که به عنوان USB 4، USB 3.1، پورت Display، HDMI، DVI و VGA مورد استفاده قرار می‌گیرند. جک ۳.۵ میلی‌متری اتصال هدفون و پورت اترنت نیز از دیگر درگاه‌های آی‌مک ۲۰۲۱ اپل است.

    [table id=1122 /]

    ۱. کامپیوتر All-in-One مایکروسافت سرفیس استودیو ۲

    • قیمت: حدود ۹۰ میلیون تومان

    بهترین کامپیوترهای همه کاره بازار

    مزایا:

    • روشنایی خیره‌کننده صفحه‌نمایش
    • نسبت کنتراست عالی
    • حافظه SSD PCIe
    • عملکرد سخت‌افزاری فوق‌العاده
    • صفحه لمسی و پشتیبانی از قلم سرفیس

    معایب:

    • بسیار گران

    اگر بخواهیم یک رقیب مستقیم برای آی‌مک‌های اپل را نام ببریم، آن محصول چیزی نیست جز سرفیس استودیو مایکروسافت که نه تنها یک کامپیوتر همه کاره عالی است، بلکه با لولای تاشو و صفحه لمسی بزرگ سطح کاربری گسترده‌تری دارد. نقطه قوت کامپیوتر همه کاره مایکروسافت سرفیس استودیو ۲ نمایشگر لمسی ۲۸ اینچی است که بر پایه فناوری PixelSense پیاده‌سازی شده و کیفیتی خارق‌العاده از رنگ و دقت را به مخاطب ارائه می‌دهد. دقت تصویر این نمایشگر به ۴۵۰۰ در ۳۰۰۰ پیکسل می‌رسد که در نسبت تصویر ۳:۴ قرار گرفته است. پشتیبانی از قلم سرفیس، این دستگاه را به بهترین کامپیوتر همه کاره برای طراحان، نقاشان دیجیتال و تدوین‌گران تبدیل کرده است. سرفیس استودیو ۲ به پردازنده اینتل Core i7-720HQ مجهز شده و در کنار آن، کارت گرافیکی جی‌فورس GTX 1060 یا GTX 1070 قرار گرفته است. همچنین این کامپیوتر همه کاره به ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 نیز مجهز شده که در کنار یک یا دو ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD، هیولایی عظیم و شکست‌ناپذیر را پدید آورده‌اند. فهرست قیمت جدیدترین کامپیوترهای همه کاره این نکته را باید بدانید که ما با محصولی به شدت گران‌قیمت رو‌به‌رو هستیم که بیشتر برای طراحان حرفه‌ای مناسب است. چنانچه عملکرد خاصی با صفحه‌نمایش لمسی این کامپیوتر ندارید، خرید آن توصیه نمی‌شود و با صرف هزینه کمتر می‌توانید سیستم‌های قدرتمندی بخرید که در فهرست بهترین کامپیوتر همه کاره معرفی کردیم. [table id=1116 /] [see_also]34776[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید